Spring naar bijdragen

Rivotril stoppen


Aanbevolen berichten

Beste,

Ik slik al 20 jaar Rivotril (0,5 mg). Ooit gekregen na een slaaponderzoek voor zogezegd restless legs.Nooit heeft me iemand gezegd hoe schadelijk deze medicatie is. 

Ondertussen heb ik al jaren opnieuw ernstige slaapproblemen. Rivotril helpt al lang niet meer. De huisarts zei me twee weken geleden om er maar mee te stoppen. En dat heb ik gedaan.

Na 3 dagen kreeg ik een vloed aan zuur speeksel. Ik krijg sindsdien met veel worstelen nog eten binnen en ben op een week 3 kg kwijt.

Alles smaakt hetzelfde, een soort zoet en daartegen maak ik blijkbaar zuur speeksel. Ik neem maagmedicatie, maar dit helpt niets.

Zou dit van het stoppen met Rivotril komen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-6-2018 om 19:30 zei Theelichtje:

Beste,

Ik slik al 20 jaar Rivotril (0,5 mg). Ooit gekregen na een slaaponderzoek voor zogezegd restless legs.Nooit heeft me iemand gezegd hoe schadelijk deze medicatie is. 

Ondertussen heb ik al jaren opnieuw ernstige slaapproblemen. Rivotril helpt al lang niet meer. De huisarts zei me twee weken geleden om er maar mee te stoppen. En dat heb ik gedaan.

Na 3 dagen kreeg ik een vloed aan zuur speeksel. Ik krijg sindsdien met veel worstelen nog eten binnen en ben op een week 3 kg kwijt.

Alles smaakt hetzelfde, een soort zoet en daartegen maak ik blijkbaar zuur speeksel. Ik neem maagmedicatie, maar dit helpt niets.

Zou dit van het stoppen met Rivotril komen?

 

Beste,

stoppen met een benzo kan je smaak totaal veranderen. Na de eerste heftige afbouwstapjes die ik zelf maakte, smaakte alles zeer smerig en proefde ik een metaalsmaak in alles. Heel vervelend. Het is wel overgegaan. Alles wat in je hersenen plaatsvind, zoals gewaarwording van smaak, kan van slag zijn. Er is niets mis met je maag en mogelijk ook niets met je speeksel. Het is de uitleg van je hersenen van de smaak in je mond die veranderd is.

Door met 0,5 Ritrovil in één keer te stoppen, wat gelijk is aan 10 mg Diazepam (Valium), heb je een behoorlijke cold turkey in gang gezet wat ik je niet na zou doen. Hoe gaat het verder met je? Andere klachten?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vreselijke nacht. Paniekaanvallen. Ik heb een prothese un mijn nek en het niveau eronder een zware hernia tot op het merg waar ik verschillende adviezen voor krijg van onmiddellijk opereren tot afblijven. Ondertussen al enkele jaren in dubio.

Nu heb ik erge gevoelsstoornissen en branden in mij benen en pijn in mijn arm. Heb ik nog al gehad, dus ik weet niet of het van de hernia komt en het misschien is onderdrukt door de rivotril. Mijn schrik is groot.

Ook lijken mijn voetzolen constant in de kramp te willen gaan.

Daarnet heel even ingedommeld en ineens nachtmerrie over homejacking. Ik krijg de beelden niet uit mijn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste Theelichtje,

Wat vervelend dat je zoveel klachten ervaart. Ik heb van twee artsen reactie gehad op je vraag over het zure speeksel: deze specifieke klacht waren zij niet eerder tegengekomen bij iemand. Heb je de klachten met je eigen arts besproken? Dan kan hij/zij met je meedenken, ook gezien je medische klachten.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...