Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
knakker

Lotgevallen & strapatsen

Aanbevolen berichten

dat is wel heel erg balen zeg! sterkte knakker. ik hoop dat je nieuwe zoektocht je snel een datum geeft waar je je aan vast kan klampen, dat verdien je!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei knakker:

Snotverdorie. Vanochtend telefoon van behandelaar. Voorgenomen verblijf in kliniek bleek ineens nauwelijks meer in te gaan houden dan detox. ("Neem maar boeken mee, want je hebt waarschijnlijk veel vrije tijd.") En dat terwijl ik had aangegeven juist die detox niet nodig te hebben, want ik ben al drie weken alcoholvrij. Het bijbehorende ambulante traject zou drie dagdelen in de week beslaan. Ik had aangegeven dat ik één daarvan niet vrij kon maken, omdat we dat thuis niet rond krijgen. Ze zouden kijken naar een oplossing. Maar het was alles of niks, een alternatief konden ze niet bieden. Daarom nu de hele boel geannuleerd. 

Ik baal er wel van, want ik had me hier wel op ingesteld en ook aan vastgeklampt. Maar goed, we starten de zoektocht maar weer op :wacko:

Heb mij bewust een paar dagen afgesloten voor dit forum. Soms kan ik zo boos om dingen worden, dat het voor mij niet helpend meer is op het forum. En ik overal bovenop spring. Niet goed voor mezelf maar ook niet voor een ander. Bol heeft mij daarin wel de rake dingen gezegd, had ik nodig ook.

Maar dan lees ik dit en kan ik weer kwaad worden en  invullen dat het aan die rot hulpverlening ligt, maar is dat ook zo?? We/ik lees maar 1 kant he?

Soms moet je dingen afdwingen. Vond het al zo raar een week. Natuurlijk was dat een detox. Maar die heb je idd niet nodig. Tikte ik al. Is dit via de huisarts gegaan, de verwijzing etc, of particulier?

Heel eerlijk gezegd denk ik dat je ook een langere opname nodig hebt. Je kunt het leuk brengen soms. Maar ik snap dat het ws ook vanwege de thuissituatie niet haalbaar is. Logisch met jonge kids etc en een lieve vrouw die wil dat dat hotel nooit meer gaat gebeuren etc.

Snap echt je goede intenties en ook die van jouw vrouw. 

Als je echt heel serieus bent, en ja ik ben de expert van de opnames helaas. Ik kon ze wel regelen/mijn partner ook voor mij, was ook belangrijk.

Als je echt wil en het echt nodig is mag jij mij prive om mijn mobiele nummer vragen. En kan ik zeggen hoe het gaat/kan.

Maar is aan jezelf, misschien lukt het ook wel zo. Dat is aan jullie natuurlijk zelf.Je had ook die week detox kunnen doen, dan hadden ze al snel ingezien dat dat niet nodig was en had je kunnen aangeven dat er iets anders is. En dan naar de juiste opname/hulp/behandeling gewezen.(ggz heeft ook dit soort trajecten btw, tip...)

Allemaal kusjes erop en het komt vanzelf goed, daar geloof ik niet in. Je hebt ws genoeg beloftes aan het thuisfront gemaakt. Ik trap daar niet in en natuurlijk gaat alles vergoed worden. Tenzij het particulier is.

Sterkte en sorry voor mijn eerlijkheid. Kon mijn mond niet houden. Gun jou en @Paardenbloem zoveel meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een slechte communicatie van die behandelaar. Schrale troost, maar wel zo prettig dat je er van tevoren achter komt dat dit niet voor jou geschikt is, en niet gaanderweg de opname.

Moedig voorwaarts Knakker. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor jullie meeleven weer hoor. Ik heb het overigens niet uit teleurstelling op een zuipen gezet. Het is nog wel even gedurende een milliseconde door mijn hoofd gegaan, maar dat leek me wel een heel erg kinderachtige reactie op een kleine tegenslag. Er zijn tenslotte meerdere treinen die naar Rome gaan, dus ik ben weer wat verder aan het kijken. Nadeel is wel dat de wachttijden enorm kunnen oplopen. Ik wil wel graag dat er een professional meekijkt dit keer, maar ben ook op eigen kracht niet geheel weerloos natuurlijk. Dus dat komt wel goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Smaragd:

Sterkte en sorry voor mijn eerlijkheid. Kon mijn mond niet houden.

Niks sorry. Dat is juist jouw kracht en onweerstaanbare charme :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei knakker:

Missie Wortel & Tak II

Heb je al een idee wat dit is? Of wat het kan zijn? 

Wat is plan B knakker? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Adri02:

Had je een plan B dan?

Nou ja, plan A mislukt. Dus toen maar plan B gemaakt.

8 uur geleden zei nondetju:

wortel en tak? wat voor missie is dat dan? 

Ik zat erover te denken iets in de groenvoorziening te gaan doen.

8 uur geleden zei Myle:
16 uur geleden zei knakker:

Missie Wortel & Tak II

Heb je al een idee wat dit is? Of wat het kan zijn? 

Wat is plan B knakker? 

Nee, was flauw grapje @nondetju, sorry. Met Missie Wortel & Tak bedoel ik het plan om het alcoholprobleem met wortel & tak uit te gaan roeien.

Missie Wortel & Tak I was klinische opname. Dat ging niet door. Daarvoor dronk ik niet genoeg. Nu dus Missie Wortel & Tak II (of plan B ): nieuwe intake is in gang gezet. Kan in verband met wachttijden wel even gaan duren. Daarom in de tussentijd ook een online cursus geboekt bij Petra Moes. Dan kan ik er meteen gericht en actief mee bezig gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei knakker:

Daarvoor dronk ik niet genoeg.

Jawel hoor maar je zegt het goed, je zegt dronk en niet drink.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-10-2019 om 15:59 zei knakker:

Ziezo. Niet voor één gat te vangen. Plan B is geactiveerd.

Missie Wortel & Tak II

Lekker Knakker, en doorrrrr!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Balen knakker, maar goed, het leven houdt gelukkig niet op als je een week niet wordt opgenomen.

Ik ben overigens van mening dat dat nadenken ook best op een andere manier kan dan via een opname. Maar dan moet het wel een beetje ok zijn in je leven, relatie, werk, kinderen, etc. Stress heeft mij jarenlang afgehouden van het eerlijk kijken naar mijn alcoholprobleem en naar de rest van mijn leven. Maar dan denk ik weer dat als het bij mij zo gaat het bij anderen ook wel zo zal gaan. Dat hoeft natuurlijk niet helemaal waar te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wortel & Tak II. Hoe lang duurt dat en hoe gemotiveerd ben je nu, na deze tegenslag? Zet t 'm niet op een zuipen. Volgens mij doe je dat ook niet Maar toch wil ik het zeggen. De lijn is maar zo dun. 

Wachtlijsten zijn sh**. En hulp is er vaak pas als je helemaal aan je eind bent. Ik hoop dat je serieus wordt genomen. Je hebt een heel helder doel voor ogen. Ik hoop en wens dat het serieus genomen word. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Pelle2:

Balen knakker, maar goed, het leven houdt gelukkig niet op als je een week niet wordt opgenomen.

Ik ben overigens van mening dat dat nadenken ook best op een andere manier kan dan via een opname. Maar dan moet het wel een beetje ok zijn in je leven, relatie, werk, kinderen, etc. Stress heeft mij jarenlang afgehouden van het eerlijk kijken naar mijn alcoholprobleem en naar de rest van mijn leven. Maar dan denk ik weer dat als het bij mij zo gaat het bij anderen ook wel zo zal gaan. Dat hoeft natuurlijk niet helemaal waar te zijn.

Is het niet eerder andersom dwz dat het alcoholprobleem je heeft afgehouden van het eerlijk kijken naar de stress en de rest van je leven?

Stoppen met alcohol is 1 ding. Als je de bodem hebt bereikt dan kan dat idd motiveren. Je zet je af van de bodem en dan schiet je omhoog terug richting het wateroppervlak. Maar de snelheid van dat afzetten die raak je op een gegeven moment kwijt en dan moet je zelf watertrappelen in het water vh leven. 

Zou een regelmatige sessie met een psych bv elke 2 weken of elke maand niet nuttiger voor je zijn @knakker en meer kans op inzichten in het watertrappelen dan een "crash" cursus van een week?

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...