Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
knakker

Lotgevallen & strapatsen

Aanbevolen berichten

Sorry dat ik om pijn lach, maar ik vind dit geestig. Ach, dat verzacht de pijn op zichzelf ook al een beetje, hoop ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

.... Ik sta nu aan de vooravond van een lang en intensief traject om de oorzaken te achterhalen en aan te pakken. Daar zie ik niet tegenop, maar daar heb ik eigenlijk vooral veel zin in, hoe confronterend het ook moge worden misschien.....

@knakker Ik hengel dit stukje van jouw tekst even naar je eigen draadje... Ga je dit traject in met een hulpverlener, heb je een instantie gevonden die bij je past?

Een spannende weg te gaan, succes. Je staat er positief in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje @Moeps.

Ja, de kogel is hier zojuist door de kerk gegaan. Ik verdwijn volgende week eerst kortstondig in een kliniek, daarna start een intensief ambulant traject.

Missie Wortel & Tak. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, @knakker, de grondige inspectie en onderhoudsbeurt komt eraan dus. Ik wens je veel succes met het vinden en toepassen van wat er uit gaat komen. Je staat er in elk geval zelf open voor en dat lijkt me heel goed.

bewerkt door Bob
typefoutje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei knakker:

Ja, de kogel is hier zojuist door de kerk gegaan. Ik verdwijn volgende week eerst kortstondig in een kliniek, daarna start een intensief ambulant traject.

@knakker Ik vroeg mij af hoe je nu tegenover dit traject staat. Toen je net uit je hotelbinge terugkwam en je nederig bij je vrouw op audiëntie mocht komen, althans zo stel ik mij dat dan voor, had je uiteraard veel goede voornemens. Je staat dan in een zo zwakke positie, zowel lichamelijk als wat je onderhandelingsuitgangspunten betreft, dat je bereid bent van alles te beloven om die ellende maar te boven te komen. Nu ben je alweer een paar weken op het rechte pad, dan voel je je natuurlijk goed, krijgt weer praatjes, en denkt: mwaahh, heb ik die hele behandeling eigenlijk wel nodig? Ik weet het toch echt zelf wel. Althans, zo verging het mij de laatste keer dat ik uit een binge kwam. Ik ben toen, meer om mijn vrouw te laten zien dat het me deze keer echt ECHT ECHT serieus was, een paar keer bij Tactus op gesprek geweest, maar omdat ik voor mezelf toen al wist dat de knop nu wel degelijk echt om was, wilde ik zo gauw mogelijk weer op eigen benen staan en van dat hele behandeltraject af. Hetgeen geschiedde. Sindsdien heb ik nu alweer ruim 6 jaar niks gedronken, dus mijn inschatting bleek die keer dan toch echt juist te zijn geweest: ik kon het nu ook wel zonder behandelaars, opnames, gesprekken, groepen of pillen. Mijn vraag dus: denk jij nu in alle eerlijkheid niet ook: dat hele traject zal mij aan mijn staart roesten en ik maak er een mooi symbolisch parcoursje van voor de bühne. Als ik jou zo inschat, maar ja, waar is dat nou helemaal op gebaseerd, maar toch: als ik jou zo inschat, zit jij wel een beetje zo in elkaar: ik kan het zelf nu wel, en voer nog een circusdansje uit voor de omstanders... Of zit ik er helemaal naast. Ik ben best benieuwd eigenlijk.

bewerkt door Adri02
tikfout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou overigens naïef zijn  als ik denk een eerlijk antwoord van je te krijgen; daar ligt dit allemaal wat gevoelig voor. Maar toch ben ik benieuwd naar je opmerkingen hierover.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet niet wat ik lees, alsof we je dan kwijt zijn. Natuurlijk juist niet zo. Investering en idd overgave

Ook een detox dan? Want je bent al gestopt toch?

Dat ze gaan bekijken waardoor etc, psychisch/gedragsmatig uitzoeken. Waarom je doet wat je doet, snap ik wel.

Sta je er zelf ook achter of moet het idd van je vrouw @Paardenbloem 

Heb zelf veel opnames gehad, meeste crisis en 1 keer langdurig.

Moet ook steeds zo lachen om je opmerkingen, werkelijk schaterlachen soms. Je bent zo gevat. Dacht al, daar zit wat achter, logisch ook nog.

Niet je eerste opname toch?

Sterkte en goed dat je het aan gaat.

Je bent echt een heel leuk mens. Doe wat je moet gaan doen, liever nog wat je zelf wil gaan doen. Dat verdien je.

Blijf in contact met ons he, hebben we samen afgesproken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Adri02:

Mijn vraag dus: denk jij nu in alle eerlijkheid niet ook: dat hele traject zal mij aan mijn staart roesten en ik maak er een mooi symbolisch parcoursje van voor de bühne.

Nee, dat denk ik in alle oprechtheid niet. Ik moest trouwens wel grinniken om je reactie. Je schat mij voor een deel namelijk ook wel goed in. Want ja, ik ben er heel lang altijd van overtuigd geweest dat stoppen met drinken niet veel meer was dan domweg een kwestie van het kurkje in de fles laten. En tevens dat ik dat toch echt vooral zélf zou moeten klaarspelen. Misschien kan mijn voorlaatste poging in het zoeken naar hulp in een ambulant traject nog wel geschetst zou kunnen worden als een dansje voor de bühne om mijn goede wil te bewijzen. 

Maar weet je wat het is? Het speelt nu al zó lang een negatieve rol in mijn leven, en ik heb al zó lang geprobeerd om het zelf op te lossen door het simpelweg niet meer te doen. Maar dat heeft niet gewerkt. Ja, voor kortere periodes blijk ik prima in staat om het kurkje in de fles te houden. En dan voel ik mij al vrij snel ook weer best goed, en dan krijg ik praatjes en denk ik dat alles nu voorgoed anders is. Maar ondanks alle overtuiging, analyses, zelfinzicht en goede bedoelingen slaat toch steeds vroeg of laat de bliksem weer in. En dat ben ik nu echt heel erg moe. Er gaat meer schuil onder de oppervlakte dan ik eerst vermoedde. Dat hoeven geen verschrikkelijke trauma's te zijn, maar toch op zijn minst gedragspatronen die in de loop der jaren dermate zijn scheefgegroeid dat ik ze zelf niet meer krijg rechtgebogen. Sterker nog: dat ik het zicht daarop verloren heb. En om dat nu echt eens grondig aan te pakken en te onderzoeken wil ik er mensen die er voor hebben doorgeleerd eens grondig naar laten kijken. Want ik ben dit repeterende patroon moe geworden, echt doodmoe. En dat doe ik, zonder hakken in het zand, omdat ik denk dat het hard nodig is. Dat ik het niet allemaal zelf kan oplossen. Ja, tussendoor voel ik mij vaak ook prima, dat is geen theater, of valse schijn, maar als ik doorga zoals ik de afgelopen jaren ben doorgegaan dan is het waarschijnlijk wachten domweg wachten op de volgende terugval. En dat wil ik niet meer. Nooit meer. Voor mijn gezin niet, voor mijn geliefden niet, maar vooral voor mijzelf niet.

En daarom, dus niet voor de bühne, stel ik mij open om te kijken of er een oorzaak is wat er steeds op dezelfde manier is misgegaan. En ja, ook daarbij zal wel eens een therapie langskomen waarbij ik denk: wat een flauwe kul, dat is vast niet te vermijden. Maar ik wil alles geprobeerd hebben, mij overal eerlijk voor open stellen. En wie weet komt er straks gewoon een monteur langs die even onder mijn motorkap kijkt, ergens een schroefje vastdraait en zegt: u kunt weer verder rijden hoor meneer. Dat kan ook nog. Maar zelf kan ik dat schroefje niet vinden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kwam net niet op het woord, alsof je een bekende cabaretier bent, tot op het clowneske af soms. Je hebt iig wel humor. Ga je goed, dit kun jij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor je vleiende woorden @Smaragd :) Een clown, misschien, geen bekende cabaretier helaas. Ook geen Bonnie St Claire of Frits Wester trouwens. Het verwarrende is: die loltrapperij en ook die levenslust, die ik god zij dank ook wel heb behouden, is echt, geen masker, geen façade. Daarom denk ik op de periodes tussen twee drinkgelagen ook steevast: ach, het valt wel mee allemaal, ik kan nog lachen en genieten. Humor is overwonnen droefenis, zei Godfried Bomans al. Want ook de destructieve wanhoop tijdens het drinken is echt. Ik schuif alleen nogal snel heen en weer tussen beide rollen. Ook nu kan ik springen, dansen, schaterlachen. Maar intussen ben ik wel als de dood voor een hernieuwde uitbraak. Daarom breng ik de auto maar eens naar de garage voor een goede beurt.

Wel mijn eerste opname trouwens. Kort maar, een week, dus jullie zijn nog lang niet van me af. Ik wilde wel langer, maar dat vond de verzekering niet goed. Die vond dat ik dan eerst maar eens wat meer moest gaan drinken. Nou ja. Ik heb wel mijn uiterste best gedaan, maar ook dat was niet voldoende. Geen detox dus, want voor een kortere periode kan ik het best laten. Alleen die langere termijn hè? Ik dacht nog: te lam voor het dagelijkse leven, te nuchter voor de kliniek, ik hoor ook nergens bij.

Maar inderdaad, ik sta hier zelf 100% achter. Niet omdat het moet van mijn vrouw. Nou ja, die vind het ook wenselijk, maar inmiddels zijn we het over deze zaken wel eens. Ik vrees nu soms wel eens dat ik doorsla: een kliniek, ik? Ik kan het zo makkelijk laten? Dat ik straks als het beste jongetje van de klas tussen allemaal liederlijke alcoholisten braaf mijn huiswerk zit te maken. Nou ja. Gewoon alle hulplijnen inzetten maar. Vooruit met de geit. Het klinkt misschien meteen weer wat frivool: maar ik heb er wel zin in.

bewerkt door knakker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was benieuwd naar je antwoord op de vraag van Adri, maar je geeft een helder en overtuigend antwoord. 
Ik wens je daar alle goeds, komende week. En ik hoop dat je dat schroefje kunt vinden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop dat je een goede week gaat hebben @knakker

48 minuten geleden zei knakker:

Ik vrees nu soms wel eens dat ik doorsla: een kliniek, ik? Ik kan het zo makkelijk laten? 

Haha, ja heel makkelijk:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zult je nog gaan verbazen met wie je daar gaat zitten. Van fysiotherapeuten,verpleegkundigen, mensen met een eigen bedrijf, kappers, jongens vanuit de bouw, prostituees en heel veel andere lieve mensen.

Vind die week wel heel kort maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Djw voor je antwoord en daarna ga je ambulant verder, heel belangrijk.

Gelukkig zijn we niet van je af, ga geen rouwkleding dragen. Ben blij voor jou en nee echt jij bent net genoeg verslaafd om dat weekje wel te doen. Beter dan een hotel he.-_-:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Pelle2:

Hoe heb je het op je werk geregeld? 

Ja dat dacht ik ook ?! Met de billen bloot daar ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Pelle2:

Hoe heb je het op je werk geregeld? 

Open kaart gespeeld bij Arbo-arts. Ziektewet nu. En die baan moet ik misschien maar gewoon laten schieten. Want daar zit een vrij belangrijke verklarende factor voor de narigheid in. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herkenning! Ik denk overigens dat het in mij zit. Mijn omgang met de dingen. En dat komt met name tot uiting in werk. In sommig werk meer dan in ander werk.

Maar dat - voor mij- te weten, maakt dat ik sommige werk niet meer hoef te doen van mezelf.

Take care.

bewerkt door Lika

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat fijn dat je deze stap neemt, ik hoop dat het je veel mag brengen. Wat raar van je verzekering trouwens, misschien uitkijken naar een andere?

succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij rijzen er alleen maar vraagtekens bij.

Waarom zou je Detox nodig hebben dan want je bent al gestopt toch?
Wat voor kliniek is dit, 24/7 interne opname? En wat is het doel van 1 week opname, een week is erg kort lijkt me.
Daarbij is alcoholisme een erkende chronische ziekte en wordt hulpverlening bij mij helemaal vergoedt door de verzekering.

Zoals ik je lees ben je alweer best lang gestopt vanuit jezelf wat voegt een weekje opname dan toe?

Ja het volhouden op langere termijn. Ja dat snap ik maar dat is na een week opname ook nog steeds zo, daar veranderd een weekje opname niets aan.

bewerkt door Bor
letter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...