Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
knakker

Lotgevallen & strapatsen

Aanbevolen berichten

Ga maar lekker naar huis Knakker en raap al je moed weer bij elkaar.
Je bent een goeie vent en een leuke vader en je hebt ongetwijfeld bergen mooie en lieve eigenschappen waardoor het makkelijk is om van je te houden.
En je hebt een probleem met drank, da's rot, maar niet persé het einde van de wereld.
Niet om het goed te praten, maar als ik het goed begrijp ben je 1 of 2 keer 'vergeten' je oudste uit school te halen en heb je de jongste laten huilen in zijn bedje. Stomstomstom, maar je hoeft het ook weer niet dramatischer te maken dan het is, er gebeuren heus grotere rampen in gezinnen.

Sterkte daar met elkaar, 'love is the answer'.
:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Yana:

Niet om het goed te praten, maar als ik het goed begrijp ben je 1 of 2 keer 'vergeten' je oudste uit school te halen en heb je de jongste laten huilen in zijn bedje. Stomstomstom, maar je hoeft het ook weer niet dramatischer te maken dan het is, er gebeuren heus grotere rampen in gezinnen.

Ik heb wel het idee dat je het goed praat. Er is altijd wel iets erger.   Voor een baby is het wel dramatisch, traumatiserend,  en dat onder ogen zien lijkt me goed: dus daar ben ik toe in staat als ik aan de drank ga.   Het mag gewoon niet meer gebeuren. Punt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar in dit soort situaties is er geen sprake van een andere kant @Yana. Het is niet dat je denkt ach, het kan geen kwaad dat het kind huilt, ik ga straks

Nee, je drinkt, dat is belangrijk, de rest is weg. Er is geen enkel gelijk aan de kant van de drinker, omdat niet de drinker bepaalt wat ie wel of niet doet, maar de drank. En die zit per definitie fout. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Yana:

maar je hoeft het ook weer niet dramatischer te maken dan het is, er gebeuren heus grotere rampen in gezinnen.

Ja het kan altijd erger. Gewoon doorgaan met drinken en de kinderen "vergeten" en regelmatig het kind te laat en/ of met een dranklucht van school halen, net zo lang tot er meldingen van worden gedaan. Dan worden ze vanzelf eens uit huis geplaatst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja en dat is dan zoooo erg, alles kapot..je verantwoordelijkheid is je afgenomen en je voelt je zooooo schuldig en boos dat je nóg meer drank op kan als daarvoor.

Met op een gegeven moment gedachten als; Wat kan mij het schelen ik heb toch geen verantwoordelijkheden meer dus nu kan het, toch niemand die het nu nog merkt.

En dan blijft alleen de fles nog over, dat is alles wat er nog is, zelfs jezelf is kwijt.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Yana:

Ben ik helemaal met je eens @Etty.

Ik probeerde een andere kant te belichten.

Dat is ook goed natuurlijk, niet blijven hangen in : 'ik ben slecht'. Dat is best lastig, maar wel noodzakelijk. Dat je jezelf vergeeft, want schaamte en schuld leiden weer tot drinken. 

De dingen die je gedaan hebt  bagatelliseren, daarmee poets je ze weer weg, alsof je met een schone lei kunt beginnen. En dat kan niet.  Je moet aanvaarden wat je op je kerfstok hebt.  Het houdt je alert.  Uiteindelijk mild.   Als je anders had kunnen doen dan had je het gedaan.  De kinderen zelf mogen het uiteindelijk goedpraten. Als ze dat willen of nodig hebben. 

bewerkt door Etty

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En om het verhaal af te maken;

Wat overblijft is mijn gezin die door een hell zijn gegaan, en een zwaar getraumatiseerd kind met grote gedragsproblemen, en ik....

Ik die moet zien te leven met dit op mijn kerfstok, iedere dag, geen dag uitgezonderd, weer opnieuw.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei knakker:

Wat een triest verhaal Bor. Zo ver laat ik het niet komen, al komt het soms angstig dichtbij. Ik ben intussen weer veilig thuis. Goed om daar weer te zijn. Maar er is wel werk aan de winkel. Maar het is de moeite driedubbel waard.

fijn te horen dat je weer thuis bent!

maakte me toch wel zorgen ookal kennen we elkaar niet. succes met het verdere herstel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@knakker heel blij dit te lezen! Dusjah rest mij niets anders dan jouw mantra te quoten: moedig voorwaarts! :heart: (en ja het wordt onwijs zwaar, maar desalniettemin... Altijd moedig voorwaarts ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee dagen nuchter nu. Weer thuis. Veel praten met familie, met de vrouw. Een voorzichtige terugkeer van moed & hoop. Een begin, maar we zijn er nog lang niet. Drank de deur uit, cigaren de deur uit. Refusal weer terug. Nieuwe openheid naar familie. Zoeken naar nieuwe mogelijkheden van behandeling. Gedoe allemaal. Maar we leven nog. Dat was enkele dagen niet mijn grootste ambitie, maar ik vind het toch wel fijn.

bewerkt door knakker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...