Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
knakker

Lotgevallen & strapatsen

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd naar die Tedtalk. 

Verder, kom op ezeltje, laat jezelf niet vallen. Laat jezelf niet afglijden in een diep gat. Dat ben je niet waard. je vrouw en kinderen ook niet maar vooral jij nu niet. Als je voor jezelf kiest is er echt niet zoveel verloren als je misschien denkt. Je vrouw heeft volgens mij niet voor niks gereageerd hier. Als het haar niks kon schelen had ze vast de moeite niet genomen. Ga niet verder in het alcoholdal. Laat je ons iets weten als het lukt? Sterkte!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind je nogal kort door de bocht @Jopie

@Paardenbloem, moeilijke situatie uiteraard. Ik ken of denk toch beide zijden te kennen. Zo misbruikte ik zelf drank in t verleden. Ik ken de verleiding, de excuses, de drang. En anderzijds heb ik ze ook allemaal gehoord. De vader van mijn dochter is een zware drinker. Al 18j ongeveer. Ze hebben geen contact meer. Al even niet meer. Ik heb het contact altijd aangemoedigd maar op een bepaald moment beslissen ze zelf wat ze daarmee doen en dat is triest maar ok. Ikzelf had nog wel af en toe telefonisch contact met hem tot een jaar geleden (zoiets). En toen was t klaar. Je kan proberen zoveel je wil maar een alcoholist kan je niet redden, die moet t zelf doen.

Ik ken knakker niet echt en ik weet niet waar jij staat. 

Ik heb t idee dat hij echt wel wil. En ik denk niet dat t perse aan jou is om iets te begrijpen. T begrijpen maakt t niet anders denk ik.

@knakker, scheer je ballen, raap ze op en ga er terug tegenaan. Jij hebt de controle over de situatie. Al dat zelfbeklag is ouwe koek en daar schiet je geen reet mee.op. Dat weet je

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zie een geit lullen tegen een ezel :face-icon-small-shocked:

Ik kom eigenlijk nooit op deze draadjes. Schuld van de ditjes en datjesdraad. Ik had gewoon honger en wou daarover zagen :angry:

Nu heb ik meer zin om iemand een peer tegen zijn appel te geven.

En ik vind fruit niet eens lekker.

@knakker, hou t recht :lips:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey lieve @knakker wat maak jij mij nou???

Zit in de nachtdienst, droog en hoog van de alcohol weg. Jij die mij zo fijn steunde tijdens mijn binge. Niet veroordelend, wel begripvol en uitnodigend. Precies de benadering die ik nodig had toen. Ga ik bij jou ook niet doen, het veroordelen/straffen/belerende vingertje. Heeft geen zin. 

Weet wel, hoe fijn en gelukkig jij je voelt als je niet drinkt. En genietend nuchter van je cigaar, zoals je dat vaak tikte(sigaar is het dacht ik dan altijd haha).

Nu ga jij je verstoppen, schuld en schaamte. Heus dat snap ik. Wie niet hier?

Je bent zo gek op je 2 boys en je vrouw/partner, vol liefde altijd. En ook eerlijk tijdens je zuipen, hoe onverantwoordelijk je toen was.

Ga snel naar huis jij, dit is een uitglijder en zeker hoeft dit geen terugval te gaan betekenen. Dat heb jezelf in de hand.

En het geeft aan dat je vrouw/partner heel veel om jou geeft om hier datgene te delen. Ik weet dat je stapel gek op haar bent. Ga samen in gesprek met hulp weer, ja ws weer......so be it. Heb heel veel respect voor haar dat ze dit doet @Paardenbloem. Top van je! Geeft weer dat je heel veel van hem houdt en ja mijn partner/man had hetzelfde gedaan en heeft dat destijds ook gedaan. Ik snap je machteloosheid daarin, want die ik ervaar en zie ik vanaf de andere kant ook thuis soms natuurlijk.

Lieve Knakkie...ga naar huis en pleur die dure flessen weg. Je bent/was zo goed bezig, mijn voorbeeld ben je nog steeds. Als ik het kan, kan jij het ook. Even geknakt maar dat kun je ook weer recht knakken. Ga naar huis en in gesprek. Hou je bijeen en ga daar waar je hart ligt en dat is thuis. 

En laat even wat van je weten/horen anders grijp ik je he! 

Sterkte voor beiden. 

bewerkt door Smaragd
toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Smaragd:

Wilde nog toevoegen dat dit echt aan mijn hart gaat. De spiegel en ik weet zeker dat je nu nog terug kan...doe dat dan ook, je was zo goed bezig!

bewerkt door Smaragd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-7-2019 om 12:54 zei knakker:

@Smaragd I

Als het misgaat het toegeven en niet verdwijnen, schrijf je. Ja, dat was altijd mijn natuurlijke neiging als het slecht ging. De rolluiken naar beneden, de gordijnen dicht en de deur op het nachtslot. En dan pas weer uit mijn bunker kruipen en me onder de mensen mengen als alles achter de rug was. En dan is niet goed, dat weet ik nu. Dat is iets wat ik bewonder in jou: jij hebt je ook in je zwakste momenten getoond hier. Daar leer ik van. Ik hoop niet dat ik weer onderuit zal gaan, maar als dat wel zo is zal ik hier blijven schrijven. In voor- en tegenspoed.

Okay en dit is mij altijd bij gebleven, dus DOEN!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, daar heb je wel een punt @Smaragd Zat ik potdorie toch weer in die bunker, even. Wat een betrokkenheid hier met mij trouwens. Ik waardeer dat zeer, dus dank jullie wel. Ook dat mijn eigen vrouw hier nu is, als zijnde @Paardenbloem. Ik heb daar geen moeite mee hoor, ik zie het als betrokkenheid. En nee, ik heb niks te verbergen, alles mag gezegd worden. Maar dat is misschien makkelijk kletsen als je op de bodem van de put zit. Veel wijzer ben ik intussen niet geworden. Een richting zie ik evenmin. Maar ik zal mij niet meer verstoppen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel praten, maar met iemand erbij die de patronen in dat praten en in jullie relatie ziet is wel aan te raden.  Bijvoorbeeld het patroon van de grote boeman die beter belooft.   En die daarna in een montere ezel verandert.

:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat je je meldt @knakker. Houd vol! 

Vergeef jezelf al is dat misschien moeilijk. Als je anders had gekund had je het anders gedaan.

Houd vol. Moedig voorwaarts.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei knakker:

alles mag gezegd worden. Maar dat is misschien makkelijk kletsen als je op de bodem van de put zit. Veel wijzer ben ik intussen niet geworden. Een richting zie ik evenmin. Maar ik zal mij niet meer verstoppen.

Als alles gezegd mag worden dan bij deze; Ik hoop dat je vrouw met de kindertjes je in je eigen sop gaar laat koken. Net zolang tot je wél wijzer bent geworden en een richting ziet.

En als je je niet wilt verstoppen kom dan op de dagdraad/ huiskamer, en vraag naar een richting aan ons ipv hier in je eigen draadje blijven hangen in en met jezelf. Wees een vent met échte ballen, laat dat je vrouw en kinderen zien man, het gaat al lang niet meer om alleen jou!

Actie Knak, actie!

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een welgemeende goedbedoelde schop onder je kont was dat Knak.

Jij speelt hard, is goed, dan gaan we hard en niets geen gepiep, meld je in de huiskamer.

"Ik alleen kan het maar ik kan het niet alleen".:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

goeiemorgen Knakker, je 1e nuchtere dag weer?
Ik hoop dat je je hele draadje eens terugleest als je
daaraan toe komt. En juist hier blijft zodat je dat vaker kunt
zo vaak als je nodig zult hebben.
Op de dagdraad zakt alles weg en kan nieuwe lezers ook afschrikken
niet dat jij daar verantwoordelijk voor bent, maar hier zoeken degene die
zich betrokken voelen je ook heus op zo lang als nodig blijkt. En ik hoop voor jou
dat dat kort wordt. Ik heb veel respect voor je vrouw en proef ook haar wanhoop
en moedeloosheid soms, zij neemt immers de taken over naar de kinderen als jij
weer afhaakt. En jouw rol is eenzaam, maar de hare net zo goed.
Wat je gaat besluiten is jouw zaak ten dele, maar de kinderen die je mee op de wereld
hebt gezet verdienen een vader die er is voor hen, altijd. en niet net zoals het paps uitkomt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

6 uur geleden zei knakker:

Een richting zie ik evenmin.

Een richting is wat anders dan de hele route al voor je zien.
Begin eens met bedenken of het het waard is, de alcohol.
En accepteer maar dat je je een tijdje slecht voelt. 

Maar het wordt weer beter, echt.

Zet 'm op, jongen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei bumperjim:

Ja natuurlijk mag ze hier zijn. 

De richting is de volgende:

Ga terug

Flessen weg

Cigaren weg

neem refusal

neem hulp

Veel praten samen

Dank bumperjim, die richting zie ik ook. Helaas is stap 1 nog steeds niet genomen (ga terug), maar ik blijf hopen dat hij vandaag naar huis komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Knakker, je leven invulling geven kun je voor een gedeelte zelf. Is dit wat je wil? Misschien moet ' voor een gedeelte'  wel weg.. wat wil je zelf? Hoe wil je leven? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kom op lieve ezel, de wereld draait gewoon door, een nieuw begin, een ezel stoot zich geen  2 keer aan dezelfde steen, maar misschien wel 100, hoop dat je je snel weer meldt.:heart:

bewerkt door Rosee
Ik bedoel 2 x ipv 3 x

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat @Rosee zegt, de wereld draait gewoon door.

Lieve ezel, als je daar even over nadenkt.... Je kunt gewoon niet ontsnappen daaraan.

Ok, alcohol geeft misschien even verdoving. Maar er komt een moment dat je uit die bunker van je moet komen. Of je nu wil of niet. En dan is daar die nog steeds draaiende wereldbol. Verrekt zeg. Met mogelijkheden, kansen en ook hoop. Je moet er een keer uit. Waarom niet nu? 

Geef jezelf en je gezin alsjeblieft niet op. Laat van je horen hier ook, want we maken ons ongerust. De gevatte, humoristische ezel mis ik. Je mag ook terugkomen als een ezel die zich nog steeds stoot. Maar pak jezelf wel bij kont en staart. Je hebt heelveel teveel te verliezen. 

Praat. Laat wat horen.

:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik een tip mag geven. Blijf op je eigen draad, hou het bij jezelf. Wij komen wel naar jou. (wat LJ ook al zei) Mijn ervaring is, dat je eerst voorlopig aan jezelf moet werken en over een paar maanden als je sterker bent kan je anderen helpen. Eerst jij! Jij bent belangrijk. Zet jezelf op nr 1. Jij moet gezond worden, zijn.

Zet hem op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...