Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal :) 

Mijn naam is Enna en ik ben 26 jaar oud. Ik ben sinds september aan de lorazepam voor extreme angst, paniek, depersonalisatie en depressie. Ik weet nog steeds niet wat de oorzaak is van deze bizarre ziekte maar ik probeer het te zien als een soort van ontwaking en weg naar iets nieuws. De terror werd echter zo extreem dat er geen ontkomen meer aan was.. het was óf een benzo óf ik zou het niet hebben gered zeg maar. 

Gelukkig heb ik de dosis altijd laag weten te houden en heb ik op eigen houtje getapered en de tabletten van 1 mg klein gesneden naar 1/8 hiervan. Het is wat lastig want ik weeg niet dus de precieze dosis scheelt per dag. 

Ik zie vaak het Ashton manual voorbi komen maar ik zit nu aan zo een ontzettend lage dosis dat overstappen me niet slim lijkt? Psychiater biedt geen hulp want hij zegt dat ik van zo'n lage dosis afgaan weinig tot niets zal merken maar ik betwijfel het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Enna91, allereerst welkom hier!

Je bent al heel ver met de afbouw, 1/8e deel is 0,125 mg, het equivalent aan Diazepam is 1,25 mg. Dat is inderdaad heel weinig en omzetten lijkt dan inderdaad niet echt zinvol.

Ik hoop uiteraard dat jouw psychiater gelijk heeft en dat je van het laatste stukje weinig of niets zal merken, maar in het algemeen ervaren veel afbouwers ook na zo'n laatste stapje ontwenningsverschijnselen.

Had je gedurende de afbouw tot nu toe veel last van de afbouwverschijnselen? Als dat niet zo was zal het ook nu kunnen meevallen, maar houd er rekening mee dat de ontrekkingsverschijnselen na de laatste stap niet wezenlijk verschillen van eerdere afbouwverschijnselen.

Succes met de laatste loodjes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Oorzaak weet ik natuurlijk ook niet maar er kunnen factoren spelen als stress, voedingspatroon, tekorten aan diverse voedingsstoffen, candida, oestrogeendominantie enz. Denk bij voedingspatroon aan een teveel aan snelle suikers en histaminerijke voeding.

Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor de onttrekking van diverse vitaminen en mineralen aan je lichaam. Afbouwen/stoppen kan daarom moeilijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

@Cyclad58 en @Kzegmaarzo

 

Hallo jullie twee! Ik zie nu pas dat jullie geantwoord hebben op mijn berichtje hier. Heel erg bedankt voor je nuttige info en de steun. Ik ben uiteindelijk vorige week gestopt en merk wel wat verschijnselen denk ik. Het ging al veel beter met me ( door behandelingen osteopaat en bioresonantie ) maar nu merk ik wel dat ik weer last krijg van verkrampingen en hersen soep ( zo noem ik het, watterig en onecht gevoel ) vanacht niet geslapen en ook paniek/woede aanval gehad. Ik wist niet wat te doen dus heb een kwartje lorazepam genomen. Ik weet echt niet of ik hier klaar voor ben, maarja.. ik wil er zo graag vanaf! Ik moet stoppen met horror verhalen lezen van withdrawals die jaren duurde, het ging echt stukken beter. 

 

Van de afbouw heb ik nooit verder iets gemerkt, ging als snel van 1mg naar 0,5 Mg tegen advies van mijn psychiater in. En daarna op eigen houtje afgebouwd wat heel soepel verliep, het is toch denk ik van het "iets " naar " niets "  gaan en de sprong maken... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Enna91:

@Cyclad58 en @Kzegmaarzo

 

Hallo jullie twee! Ik zie nu pas dat jullie geantwoord hebben op mijn berichtje hier. Heel erg bedankt voor je nuttige info en de steun. Ik ben uiteindelijk vorige week gestopt en merk wel wat verschijnselen denk ik. Het ging al veel beter met me ( door behandelingen osteopaat en bioresonantie ) maar nu merk ik wel dat ik weer last krijg van verkrampingen en hersen soep ( zo noem ik het, watterig en onecht gevoel ) vanacht niet geslapen en ook paniek/woede aanval gehad. Ik wist niet wat te doen dus heb een kwartje lorazepam genomen. Ik weet echt niet of ik hier klaar voor ben, maarja.. ik wil er zo graag vanaf! Ik moet stoppen met horror verhalen lezen van withdrawals die jaren duurde, het ging echt stukken beter. 

 

Van de afbouw heb ik nooit verder iets gemerkt, ging als snel van 1mg naar 0,5 Mg tegen advies van mijn psychiater in. En daarna op eigen houtje afgebouwd wat heel soepel verliep, het is toch denk ik van het "iets " naar " niets "  gaan en de sprong maken... 

Hoi @Enna91

Wat goed dat je al gestopt bent! Het feit dat je bij het afbouwen niet zo heel veel last hebt ervaren is zeer positief. 
Het is wel logisch dat je nu eenmaal gestopt bent de klachten ervaart die je nu beschrijft, maar die gaan uiteindelijk ook weer over. 
En ja, het lezen van horror verhalen is lang niet altijd helpend. Bij de één duurt de ontwenning heel lang, soms tot jaren, terwijl de ander er veel sneller vanaf komt. Dat verschilt per individu. 

Probeer van de Lorazepam af te blijven nu je eenmaal gestopt bent. Ik snap hele goed dat je een kwartje gepakt hebt (ik heb dat ook wel eens gedaan), maar het helpt uiteindelijk niet.

Sterkte en succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-8-2018 om 10:40 zei Cyclad58:

Hoi @Enna91

Wat goed dat je al gestopt bent! Het feit dat je bij het afbouwen niet zo heel veel last hebt ervaren is zeer positief. 
Het is wel logisch dat je nu eenmaal gestopt bent de klachten ervaart die je nu beschrijft, maar die gaan uiteindelijk ook weer over. 
En ja, het lezen van horror verhalen is lang niet altijd helpend. Bij de één duurt de ontwenning heel lang, soms tot jaren, terwijl de ander er veel sneller vanaf komt. Dat verschilt per individu. 

Probeer van de Lorazepam af te blijven nu je eenmaal gestopt bent. Ik snap hele goed dat je een kwartje gepakt hebt (ik heb dat ook wel eens gedaan), maar het helpt uiteindelijk niet.

Sterkte en succes! 

Het lijkt erop dat jij ervaringsdeskundige bent :) ik vind het even heel zwaar, omdat ik nooit een positief verhaal erover heb gelezen. Mag ik je eens 1 op 1 contacten via een berichtje? 

 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-6-2018 om 13:17 zei Enna91:

Hallo allemaal :) 

Mijn naam is Enna en ik ben 26 jaar oud. Ik ben sinds september aan de lorazepam voor extreme angst, paniek, depersonalisatie en depressie. Ik weet nog steeds niet wat de oorzaak is van deze bizarre ziekte maar ik probeer het te zien als een soort van ontwaking en weg naar iets nieuws. De terror werd echter zo extreem dat er geen ontkomen meer aan was.. het was óf een benzo óf ik zou het niet hebben gered zeg maar. 

Gelukkig heb ik de dosis altijd laag weten te houden en heb ik op eigen houtje getapered en de tabletten van 1 mg klein gesneden naar 1/8 hiervan. Het is wat lastig want ik weeg niet dus de precieze dosis scheelt per dag. 

Ik zie vaak het Ashton manual voorbi komen maar ik zit nu aan zo een ontzettend lage dosis dat overstappen me niet slim lijkt? Psychiater biedt geen hulp want hij zegt dat ik van zo'n lage dosis afgaan weinig tot niets zal merken maar ik betwijfel het. 

Hoi ik ben ook vrij nieuw hier ,

rare dokters he mijne blijft er ook bij dat ik CT kon stoppen omdat oxazepam 10mg al de laagste dosering is en ik het niet lang heb gebruikt , nou ik heb het een dag geprobeerd was een hel en nam meteen een dubbel dosis in. Nu na 20 dagen gebruik ben ik het op eigen houtje aan het afbouwen sinds 4 dagen, ik hoop dat het goedkomt .

je hebt al in juni geschreven ben benieuwd hoe het nu met je gaat en of het gelukt is er af te gaan ?

 

groetjes hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-8-2018 om 16:34 zei Cyclad58:

Ja hoor, je kunt me een PB sturen!

Hoi @Cyclad58en @Enna91, ik heb ongeveer hetzelfde gedaan als Enna. Van 2.5mg,  naar 1.25mg en toen van 1mg naar 0.5mg (gebruik sinds eind mei) . Daar zit ik nu op. Ik ervaar helaas wel ontwenningsverschijnselen.  Althans , ik denk dat het van de lorazepam komt. Hele enge schokken in mijn hoofd. Geen brainzaps. Maar iets anders. .. De laatste halve milligram wil ik dus heel voorzichtig afbouwen. 25% per week eraf. Ik ervaar dat de medische wereld er heel makkelijk over praat en denkt. Ik voel me zo alleen. Nu lees ik dat de halfwaardetijd van lorazepam heel kort is. Zou het in dat opzicht beter zijn om de lorazepam nog een keer op te delen en de helft smiddags te nemen? Dus 0.25mg smiddags en dan 0.25mg savonds en dan bij afbouw steeds minder... Ik weet dat het weinig is. Maar reageer dus heel heftig. Heb ook nog zolpidem en mirtazipine voor slaap.  Maar dacht :eerst de lorazepam eraf...

Groetjes 

Krox

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Krox:

Hoi @Cyclad58en @Enna91, ik heb ongeveer hetzelfde gedaan als Enna. Van 2.5mg,  naar 1.25mg en toen van 1mg naar 0.5mg (gebruik sinds eind mei) . Daar zit ik nu op. Ik ervaar helaas wel ontwenningsverschijnselen.  Althans , ik denk dat het van de lorazepam komt. Hele enge schokken in mijn hoofd. Geen brainzaps. Maar iets anders. .. De laatste halve milligram wil ik dus heel voorzichtig afbouwen. 25% per week eraf. Ik ervaar dat de medische wereld er heel makkelijk over praat en denkt. Ik voel me zo alleen. Nu lees ik dat de halfwaardetijd van lorazepam heel kort is. Zou het in dat opzicht beter zijn om de lorazepam nog een keer op te delen en de helft smiddags te nemen? Dus 0.25mg smiddags en dan 0.25mg savonds en dan bij afbouw steeds minder... Ik weet dat het weinig is. Maar reageer dus heel heftig. Heb ook nog zolpidem en mirtazipine voor slaap.  Maar dacht :eerst de lorazepam eraf...

Groetjes 

Krox

 

Ha @Krox,

 

0,5 mg Lorazepam is niet heel veel meer, maar Lorazepam werkt relatief kort en is een uiterst potente benzo. 

Slik je de Lorazepam nu 's avonds of juist op een ander tijdstip? 
Als je het 's avonds slikt kun je inderdaad proberen om het te verdelen, temeer daar je voor de nacht al Mirtazepine en zolpidem hebt. 
Als je de Lorazepam alleen overdag slikt zou ik het denk ik zo laten. Afbouw met 25% per week is nog vrij snel, hoor. 

Je kunt de 1e afbouw vanaf 0,5 mg proberen op 0,375 mg en kijken hoe je daarop reageert. Als het meevalt kun je de volgende 25% pakken, maar als je langer dan een week klachten hebt adviseer ik je om langer op 0,375 te blijven en pas weer af te bouwen als je bent gestabiliseerd. 
Je kunt ook dagelijks de dosering met ongeveer 2 of 3% verlagen, maar dan heb je wel een precisieweegschaal en een nagelvijl nodig.

Succes en sterkte!

Groetjes, Ad

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Krox:

Hoi Ad,

Dank je. Ik bedoelde inderdaad afbouw van 10% per week! Desnoods 5%.

Ik slik de lorazapam idd savonds...  weet dus niet of verdelen zinvol zal zijn? 

Bedankt voor je uitgebreide reactie! 

 

5 of 10% is sowieso beter. 

Of verdelen zinvol is is lastig te zeggen. Ik heb zelf destijds de avonddosering als laatste afgebouwd, dat beviel mij het beste. Alleen als je voelt dat je ook in de morgen Lorazepam nodig hebt kun je het verdelen overwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-8-2018 om 20:03 zei Krox:

Hoi Ad,

Dank je. Ik bedoelde inderdaad afbouw van 10% per week! Desnoods 5%.

Ik slik de lorazapam idd savonds...  weet dus niet of verdelen zinvol zal zijn? 

Bedankt voor je uitgebreide reactie! 

 

Ik heb niet zo veel ervaring en kennis op het gebied van withdrawal, ik zou ook niet te veel erover googlen, heeft mij genekt :P hier zit je goed en vooral met het solide advies en de rust die Ad brengt. Ik had langer het lora recept dan jij maar mijn afbouw is echt ontzettend traag gegaan en ben daar heel blij mee. Ik had ( ook met lora ) extreme angsten en paniek, deze waren fysiek van aard, ook brain zaps en mini seizures. Osteopathie heeft eigenlijk mijn leven gered! Daarna ben ik gaan afbouwen, aan het begin snel. Ik ging van 1 mg naar 0,5 en daarna steeds langzamer.. tot nu dat ik echt op een korreltje zit. Ik ga denk ik ook een weegschaaltje kopen en echt micro doseren en daarna, wanneer ik dmv osteopathie, meditatie en zelfzorg naar een hoger level van bewustzijn geraak ga ik nogmaals de sprong wagen om toch volledig te stoppen. Ik weet dat het bizar klinkt maar toch had ik na het helemaal stoppen weer vreemde klachten, ben nu al een week weer heel erg gedissocieerd en mistig. Dus even zien what will happen :) mijn advies is: neem alleee tijd om te minderen zodat de klachten meevallen idd. Opvallende symptomen is een indicatie dat je misschien te snel gaat, tuurlijk zullen er verschijnselen zijn maar ze moeten wel draagbaar zijn. No rush :) laten we elkaar vooral zo steunen! Succes x 

bewerkt door Enna91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Krox:

Maar @Enna91, slik je nu dus nog maar een korreltje lorazapam?  

Ik denk dat je dat wel kunt afbouwen,  hoor. Wat was je maximale dosis? 

Klopt, een korreltje, dus wellicht zit het een beetje tussen mijn oren. Mijn maximale dagelijkse dosis was 1 mg maar soms kreeg ik uitbarstingen van woede en paniek en dan nam ik sporadisch 4 mg ofzo in een keer uit boosheid, maar over het algemeen nam ik 1 mg per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Enna91:

Weet iemand overigens of er ergens een pagina is met succes stories? Ik hoor vaak dat benzos blijvende schade kunnen geven maar hoe weet je wanneer iets blijvende schade is? vind dat een beetje loze uitspraken maar toch laat ik ze tot me komen.. 

Hoi @Enna91,

Er zijn zeker successtories, maar die zijn verweven in de fora. Daarnaast schrijven veel afgebouwde personen niet meer op de fora zodra men zich beter voelt. 

En blijvende schade na afbouw van benzo's komt zeer zelden voor. De benzogerelateerde  klachten gaan nagenoeg altijd wel weer over, al varieert de duur in enkele weken tot enkele jaren. Dat blijft het onzekere en onvoorspelbare. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...