Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 31-5-2018


Aanbevolen berichten

Dis, goed bezig zeg. Kan me voorstellen dat je een voldaan gevoel hebt. 

Ik heb gelukkig beter geslapen dan de laatste tijd. Maar verder is t nog steeds drama hier. Vanmiddag naar de psychiater. Ik weet t niet meer, zoo moeilijk om positief te blijven, dus ik zal jullie niet verder vermoeien met mijn negatieve gedoe

Fijne dag allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Ik heb een dagje vrijgenomen. Morgen gaan we een weekje naar Frankrijk. Koffers inpakken en naar de kapper. Slapen gaat wisselvallig, maar wel weer beter dan vorige week. Ik zou vanmiddag naar de psycholoog, maar die belde af. En...dat voelde als een opluchting. Meer vrije tijd! Al een hele voorruitgang. 

Ook wil ik op mijn werk steeds meer de touwtjes in handen hebben. Ook een goed teken. Wel lastig want mijn vervanger is er ook en neemt veel van mijn taken over. Ik wil ze zo langzamerhand terug! Heb ik dinsdag bij mijn leidinggevende aangegeven. Ben benieuwd.

Ik weet niet of ik volgende week op het forum kan zijn. 

Zet hem op kanjers. Het wordt beter. Langzaam. Maar het komt! 

Groetjes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

Dis, goed bezig zeg. Kan me voorstellen dat je een voldaan gevoel hebt. 

Ik heb gelukkig beter geslapen dan de laatste tijd. Maar verder is t nog steeds drama hier. Vanmiddag naar de psychiater. Ik weet t niet meer, zoo moeilijk om positief te blijven, dus ik zal jullie niet verder vermoeien met mijn negatieve gedoe

Fijne dag allen

Hey Doorbijter!

We zijn er hier voor elkaar! Goed dat je een gesprek hebt met de psychiater. “Als je het even niet meer ziet zitten of niet meer weet dan is dat het punt dat het tij zal keren!!” 

Laat maar weten hoe het bij de psychiater is afgelopen. 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de komende dagen een Syrisch zusje op bezoek ( niet officieel familie van 1 van ons, maar zo is de relatie). Ze is meer dan welkom maar het kost natuurlijk wel iets meer energie. Al liggen we nu gewoon op de bank en doen we niets en praten we ook niet en dus doe ik het zelfde als altijd. Maar het kan zijn dat ik daardoor niet echt oplettend ben op het forum.

Lekker chaotisch weer he?  ik vind het wel grappig, maar voor de gevoeligen onder ons kan het ook averechts werken en klachten verergeren door onrust te creëren. Iemand daar nog last van?

Ik heb mega veel last van muggen trouwens. Ze houden met wakker en ik na ze toch niet vinden en ze steken me wel lek in de nacht. BWAHH... heb er wel 20 en ze jeuken als een malle, wordt echt helemaal gek... heb zelfs getwijfeld of het niet een bacterie is maar mijn moeder heeft met een vergrootglas de bulten bekeken en denkt van niet... nah ja.... die muggen moeten echt heel snel opkrassen zeg!

Dieren Dieren plaatjes MuggenBoksen smileys Smileys en emoticons
bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei doorbijter:

Dis, goed bezig zeg. Kan me voorstellen dat je een voldaan gevoel hebt. 

Ik heb gelukkig beter geslapen dan de laatste tijd. Maar verder is t nog steeds drama hier. Vanmiddag naar de psychiater. Ik weet t niet meer, zoo moeilijk om positief te blijven, dus ik zal jullie niet verder vermoeien met mijn negatieve gedoe

Fijne dag allen

Laat even weten wat de psychiater heeft gezegd doorbijter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Dis:

Allemaal goedemorgen! Gisteren heb ik twee brieven naar de Rechtbank geschreven met gemotiveerd bezwaar tegen schuldhulpverleners, met het verzoek de zaken te mogen overnemen. Ook heb ik telefonisch contact opgenomen met een aantal schuldeisers om te bespreken of ze hun vordering willen staken/verminderen.

Ik begin de afbouw van maandag naar 0,95 een beetje te voelen, zo heb ik slecht geslapen en ben ietwat nerveus. Maar lang niet zo erg als de vorige keren.

Fijne dag voor jullie allemaal, ik hoop dat het vanavond wat drukker is op ons mooie forum :sun:

Goed bezig @Dis Ik heb ook kennissen die hulp kunnen gebruiken. Ik heb wel eens gezegd dat ze hulp moeten zoeken bij schuldhulpverlening. Maar omdat een van hen bij de politie zit, kan dat niet....zeggen ze. 

Fijn dat jij jouw kennissen kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

ik heb de komende dagen een Syrisch zusje op bezoek ( niet officieel familie van 1 van ons, maar zo is de relatie). Ze is meer dan welkom maar het kost natuurlijk wel iets meer energie. Al liggen we nu gewoon op de bank en doen we niets en praten we ook niet en dus doe ik het zelfde als altijd. Maar het kan zijn dat ik daardoor niet echt oplettend ben op het forum.

Lekker chaotisch weer he?  ik vind het wel grappig, maar voor de gevoeligen onder ons kan het ook averechts werken en klachten verergeren door onrust te creëren. Iemand daar nog last van?

Ik heb mega veel last van muggen trouwens. Ze houden met wakker en ik na ze toch niet vinden en ze steken me wel lek in de nacht. BWAHH... heb er wel 20 en ze jeuken als een malle, wordt echt helemaal gek... heb zelfs getwijfeld of het niet een bacterie is maar mijn moeder heeft met een vergrootglas de bulten bekeken en denkt van niet... nah ja.... die muggen moeten echt heel snel opkrassen zeg!

Dieren Dieren plaatjes MuggenBoksen smileys Smileys en emoticons

Gezellig @Kannietmeer Spreekt ze Nederlands? Is het wel al een volwassen zusje of nog een kind? Dat scheelt wel in energie hahaha. 

Ik ben altijd de klos met muggen. Mijn oudste dochter had na haar weekendje logeren echt megabulten. Niet normaal. Je bent dus niet de enige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieverds,

Hier ben ik ook weer eens. Gisteren een actief dagje gehad bij mijn partner. Lekker daar in zijn huis klusjes gedaan. Het is daar een stuk koeler dan in mijn hete flat (29 graden....... en dan heb ik alle ramen en deuren nog dicht ook....) 

Gisteren erg slecht geslapen door de warmte ook. Maar afgelopen nacht juist weer heel goed.(voor mijn doen dan) Ik werd ''pas'' om half 3 voor het eerst wakker i.pl.v half1/1uur. Daarna (na mijn vaste dosis ingenomen te hebben) weer in slaap gevallen en werd ik rond half /5uur wakker in de veronderstelling dat ik al door mijn nachtmedicatie heen was (wat normaal wel het geval is), maar nu niet. HUH? Ik heb gewoon een goede nacht gehad (voor mijn doen dan) 

Vanochtend mijn eerste echte gesprek met de GGZ arts gehad. We gaan nog niet afbouwen met diazepam (gaat wel gebeuren, maar ze wil eerst dat ik stabieler ben) Ik wilde het liefst nu al overstappen, maar ze wil eerst dat ik nog wat lager in de slaapmedicatie kom te zitten. Volgens haar wil ik te snel (aard van het beestje)  We hebben nu elke week een afspraak en bespreken hoe het gaat. Ze wil dat ik minstens 2 weken op  een vaste dosis zit voordat er weer verminderd gaat worden. Hè hè, eindelijk iemand die het snapt! Verder moet ik meer een soort dagindeling voor mezelf maken om mezelf bezig te houden en vooral moe te maken (lichamelijk dan, want geestelijk ben ik echt wel uitgeput) Want door lichamelijke inspanning slaap ik ook beter (al was dat niet het geval toen ik nog full time werkte, hmmm... vreemd)

Ook nog met het UWV bezig geweest. Re-intergratie rapporten opgestuurd. En na volgende week gaan ze me bellen (reïntergratie arts)

Ook al was het een uitputtende dag (gesprek met de ggz arts kostte véél energie. Ik moet echt mijn manier van denken leren omzetten) en had ik de neiging vanmiddag om er een paar slaappillen in te mikken om even te kunnen dutten. Ik heb het NIET gedaan. Dus ik ben eigenlijk best een beetje trots op mezelf. 

Bij de apotheek nog even een kort gesprekje gehad met de ap.assistente. Ze zei: toen ik je voor het eerst zag met je recept, toen schrok ik gewoon. Zoveel als je toen slikte, dat kan niet goed zijn! Euh nee, dat is het ook niet, daarom ben ik met hulpverlening bezig. Ze was heel begripvol en sprak me moed in. Toch fijn als er mensen meeleven. 

Afgelopen vrijdag was ik jarig. Ik heb met beide ouders geen contact meer (vader alcoholist geweest, moeder geen band mee (psychisch mishandeld), ik vroeg me toch af of ze uberhaupt aan me gedacht hebben op die dag. Ik ben toch hun kind..... Mijn ex liet een appje zien van mijn vader dat hij hem feliciteerde met mij. Dat deed me op de een of andere manier wel goed. Maar voor hereniging of een ontmoeting is het echt nog veel te vroeg. Daar moet ik eerst stabieler voor zijn.

Pffff hele lap text weer. Respect als je tot zover gekomen bent zonder in slaap te zijn gevallen (hahahaha flauw grapje, viel je maar in slaap van mijn verhaal.... dat zou voor velen van ons een opluchting zijn ;-)  Sorry, ik kan nogal cynisch/sarcastisch overkomen soms, maar bedoel het nooit rot/vervelend) 

Dit was brandpunt, goedenmiddag ;-) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik nog even met een vraagje:

Wat doen jullie om de dag door te komen? Ik zit sinds januari thuis (ziek uit dienst gegaan vorige week) En verveel me soms te pletter. De dagen duren zo verschrikkelijk lang. Een boek lezen lukt me niet, omdat ik wazig zie en me slecht kan concentreren. Ik woon in een flat die ook zo schoon en opgeruimd is (ik ben sowieso geen rommelkont, dus veel valt er niet op te ruimen) De laptop laat ik zoveel mogelijk uit, omdat ik anders toch teveel ga lopen speuren op internet naar ''oplossingen'' en dat geeft alleen maar stress (dat is ook een reden waarom ik hier maar 1 keer per dag kom kijken) 

In mijn vriendenkring werkt iedereen, dus even bij een vriendin langs overdag is ook lastig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, aangezien het hier vreselijke onweerde, kon ik niet naar de psychiater. Hij zou me bellen op het tijdstip van de afspraak. Niet dus. Bel ik net weer, belt ie ergens vandaag, maar hoe laat weten ze niet. Hadden we toch echt anders afgesproken. En na vandaag is de beste man 4 weken afwezig, grrrrr. Sorry, moest even mn frustratie van me afschrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Ben ik nog even met een vraagje:

Wat doen jullie om de dag door te komen? Ik zit sinds januari thuis (ziek uit dienst gegaan vorige week) En verveel me soms te pletter. De dagen duren zo verschrikkelijk lang. Een boek lezen lukt me niet, omdat ik wazig zie en me slecht kan concentreren. Ik woon in een flat die ook zo schoon en opgeruimd is (ik ben sowieso geen rommelkont, dus veel valt er niet op te ruimen) De laptop laat ik zoveel mogelijk uit, omdat ik anders toch teveel ga lopen speuren op internet naar ''oplossingen'' en dat geeft alleen maar stress (dat is ook een reden waarom ik hier maar 1 keer per dag kom kijken) 

In mijn vriendenkring werkt iedereen, dus even bij een vriendin langs overdag is ook lastig. 

Ik zit ook thuis sinds Januari. Je bent echt op je eigen aangewezen ja dat heb ik ook dat vervelen op sommige momenten. Ik zorg dat ik veel kan doen en afwisseling heb maar soms heb ik er ook totaal geen zin in. Lezen,mediteren,tuinieren bij jezelf of andere,moestuin,gitaarspelen,op bezoek bij mensen gaan,wandelen,iemand zijn hond uitlaten,iets leren,hardlopen,vissen,yoga, elke dag boodschappen doen, enzovoort.

En het rondspeuren op internet doe ik ook wel maar uiteindelijk win je er geen resultaten mee.

Op hoeveel mg zie je kaida en waarvoor slik je ze?

 

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels de psychiater gesproken. Ga toch de lora ophogen naar 0,5. Crisis is te groot en moet eerst weer stabiliseren. Zelfde situatie al 2x eerder gehad de afgelopen 1,5 jaar. 1e x tijdelijk van 2 naar 3 opgehoogd en 2e x van 0,75 naar 1,5. Ging toen zonder problemen en na enkele weken gelukkig weer stabiel. Nu maar hopen dat dat deze x ook zo gaat. En daarna dus nog langzamer afbouwen. 

Stresslevel zit hier even torenhoog, vandaar dat ik niet even op de andere berichten reageer. Sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei bolletje:

Hé Langslapers, ;)

Deligaf heb je alle vingers nog na het zagen?

Dis. heb je goed je hersens laten kraken gisteren?

Jesh geslapen.

Cyclad hoe is ie?

En met de rest? Wat gaan jullie vandaag doen?

Ha @bolletje

Gaat hier wel hoor. Hooikoorts, zieke hond thuis, maar verder geen probleem. 
Gelukkig wordt het wat minder warm, daar ben ik blij mee. Vond het de afgelopen dagen iets te benauwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Cyclad58:

Hoe is het inmiddels met jou, @Jordi

Tsja, was door de een crisis weer opgehoogd naar 20mg diazepam, het ging niet meer, eerst weer stabiliseren. Volgende week gesprek met de psychiater, ze willen me overzetten op een andere antidepresivia die meer doet dan de venlafexine op dit moment. De vraag is of ik dat wil of dat ik de benzo uitsluiping zijn gang moet laten gaan.... De ochtenden zijn nog steeds heel erg moeizaam. Het blijft moeilijk kerel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Gerard, de swing is er even uit en moet mezelf gaan herpakken weer. Terug op 20 Mg, en even kijken wanneer ik weer stabiel genoeg ben en de moed kan verzamelen om te gaan taperen. Baal er verschrikkelijk van man. De wanhoop en depressie ben ik klaar mee. De balans is ver te zoeken momenteel en ik slaap hele avonden op de bank. Die 13 weken hebben mij echt naar de afgrond getrokken weer. Ben nu naast mijn psycholoog ook aan het proberen om een coach te krijgen die me wekelijks mentaliseerd. Maar ja, zit weer niet in de zorgverzekering. Je kent het vast allemaal. Het is harkend de dag door, de grote spanning en onrustig verdwijnen in de loop van de dag wel maar de depressie speelt op de voorgrond. Al met al een stap terug, hopende dat de energie weer terug komt en de kracht om de draad weer op te pakken. Heb veel informatie over wisselen van antidepresivia opgedaan en besloten om niet te switchen, klaarblijkelijk moet de benzo van 80 naar 20 nog steeds herstellen heh. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74Het is niet altijd makkelijk de dag goed door te komen. Ik doe niets gehaast, neem de tijd voor anderen en doe mijn klusjes met rust en aandacht ( stukje mindfulness). Zolang e ontwenning door je heen raast zijn veel dingen moeilijk. Ik kon weinig tv verdragen, kon geen muziek luisteren, kon niet lezen (zelfde als jij), kon niet veel of lang gezelschap verdragen etc... en ben eigenlijk echt een mensen mens. Ik houd van lezen en leren... dat lukte mondjesmaat, en vooral als het op benzo's en hersenen aankwam lukte het wel beetje bij beetje. Vooral sociale contacten lukten wel op afstand. appen en bellen. Dat deed ik dus graag. Op saaie momenten kon ik me ook verliezen in 'shoppen' op internet, maar ik had niet echt geld, of de kracht om te kiezen soms, dus ik zal zo een uur op internet zonder iets te kopen.  Wel de tijd door gekomen. Puzzelen kon ik wel en deed ik veel. Deed zo twee puzzels van 1000 stukjes in de week.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...