Spring naar bijdragen

Lorazepam stoppen even voorstellen


Winterwoman

Aanbevolen berichten

Ik ben winterwoman. 67 jaar. Vanaf mijn 40e al aan medicijnen voor angstaanvallen, depressie, persoonlijkheidsstoornis alcohol. Bijna overal vanaf. Drink al vijf jaar niet meer. Gebruik nu alleen nog lorazepam en voor mijn Hart. Heb nog steeds last van bijwerkingen. Of schade door medicijnen. Ik weet het niet. Voel me altijd beroerd. Hoop dat het na een jaar over is. Kan lang duren voordat je lichaam weer normaal functioneert. Veel sterkte allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Winterwoman:

Ik ben winterwoman. 67 jaar. Vanaf mijn 40e al aan medicijnen voor angstaanvallen, depressie, persoonlijkheidsstoornis alcohol. Bijna overal vanaf. Drink al vijf jaar niet meer. Gebruik nu alleen nog lorazepam en voor mijn Hart. Heb nog steeds last van bijwerkingen. Of schade door medicijnen. Ik weet het niet. Voel me altijd beroerd. Hoop dat het na een jaar over is. Kan lang duren voordat je lichaam weer normaal functioneert. Veel sterkte allemaal

Welkom hier, @Winterwoman
Je bent van harte uitgenodigd om mee te praten in onze huiskamer. Dagelijks wordt daar ene nieuw topic aangemaakt en kun je van gedachten wisselen met lotgenoten en tips krijgen. Je vindt de dagelijkse Huiskamer onder Ditjes datjes en dagdraad. 
 

Als ik jouw bericht zo lees ben je al behoorlijk ervaren in het afbouwen van medicijnen.
Je wilt nu de Lorazepam afbouwen? Ik heb dat ook gedaan, ik heb vanaf 4 mg in een jaar afgebouwd tot 0. Ben nu ene half jaar vrij, maar heb het bij vlagen nog erg lastig. 
Wellicht is overzetten naar het langer werkende Diazepam beter. Dat kun je met je arts overleggen.
Hoe lang heb je Lorazepam geslikt en in welke dosering? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is Lorazepam in vloeibare vorm. Je kunt dan door middel van een spuitje heel langzaam afbouwen (microtapering). De voorschrijvend arts kan dit gewoon bestellen. Het wordt in het LUMC bereidt en dan naar jouw eigen apotheek gestuurd. Het wordt vergoed uit de basisverzekering. Voor mij was dit een heel goede manier. Natuurlijk wel afkickverschijnselen en nog steeds, maar de doseringen zijn veel nauwkeuriger en kun je in je eigen tempo heel langzaam verminderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@KNM

Ik heb in 6 maanden afgebouwd, ik gebruikte 2 mg voor de nacht. Dit deed ik met de 1ml 'insuline 'spuitjes. De apotheek kan je helpen met de juiste afmeting. De eerste stappen deed ik ruim, maar vanaf 1 mg ben ik heel precies gaan minderen. Soms 0.001 per dag soms ietsje meer. Ik luisterde naar mijn lichaam. Zelfs de kleinste mindering voelde ik hoor, maar het was te doen. Ik had al ervaring met vloeibare Lexapro en een precisieweegschaaltje. Ik woog de druppels, want uit de druppelaar kwam nooit dezelfde hoeveelheid en kun je dus niet nauwkeurig afbouwen. Van 10mg Lex ben ik in 2 jaar naar 0 gegaan. Nu 7 maanden vrij. Het is het waard geweest! Ik heb de Lora nooit overdag gebruikt.

Nu gebruik ik nog 10mg Zolpidem, maar heb even rust ingebouwd. Ook daar zal ik vanaf komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...