Spring naar bijdragen

Accupuntuur


Onbekend

Aanbevolen berichten

Is er hier iemand die accupuntuur geprobeerd heeft om ‘overmatigheid’ tegen te gaan? Ik heb het ooit eens geprobeerd, maar ben door omstandigheden vrij vroeg afgehaakt. Ergens denk ik dat ik niet overtuigd was van de werking, maar ik sprak vandaag iemand die dmv acupunctuur goede resultaten heeft behaald met het bestrijden van hooikoorts. Iets heel anders maar destijds vertelde de accupunturist al dat acupunctuur voor tal van doelen kan worden ingezet. Het zette me aan het denken; misschien heb ik het geen oprechte kans gegeven?! En helpt het misschien de eerste moeilijke tijd een beetje?! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Debber:

Is er hier iemand die accupuntuur geprobeerd heeft om ‘overmatigheid’ tegen te gaan? Ik heb het ooit eens geprobeerd, maar ben door omstandigheden vrij vroeg afgehaakt. Ergens denk ik dat ik niet overtuigd was van de werking, maar ik sprak vandaag iemand die dmv acupunctuur goede resultaten heeft behaald met het bestrijden van hooikoorts. Iets heel anders maar destijds vertelde de accupunturist al dat acupunctuur voor tal van doelen kan worden ingezet. Het zette me aan het denken; misschien heb ik het geen oprechte kans gegeven?! En helpt het misschien de eerste moeilijke tijd een beetje?! 

Het wordt ook ingezet met roken volgens mij en eten dus waarom niet met drank. Misschien wel interessant ja!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Dag Debbie,  ik heb het tot 2 x toe geprobeerd,  maar op mij had het weinig effect. Klopt wat Gypsy schrijft. Dezelfde accupunctuur punten worden behandeld  bij rook en eet verslaving. Een collega van mij heeft het wel geholpen om van haar rookverslaving af te komen. Gewoon proberen. Mogelijk heeft het voor jou wel het gewenste effect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er in gelooft dan werkt het misschien wel. 

Ik gebruik het daarom dus niet ;) 

acupunctuur bij spierpijn heeft bij mij in het verleden goed gewerkt maar dan heb je het echt over iets tastbaars...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Accupressuur, een soort van acupunctuur maar dan met de handen helpt mij om mijn spieren los te maken en beter te ontspannen en ook om in balans te komen. Tijdens een behandeling komen er regelmatig veel gevoelens los. Ik heb daar veel baat bij. Dan raad ik je wel een Chinese behandelaar aan, die zijn dat zeer gedegen in opgeleid. Een 5000 jaar oude geneeswijze die nog steeds veelvuldig en wereldwijd wordt gepraktiseerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Alcohol doet een hoop slechts voor je lichaam; deels het verslavende effect. Ik denk dat acupunctuur wel ondersteunend kan werken daarbij.

Toch kan het slim zijn om het breed aan te pakken. Zo zorgt overmatig alcoholgebruik voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel; afbraakproducten; is het een aanslag op je enzymcapaciteit; is het een belasting voor je lever; zorgt het voor vrijmaking van histamine in je lichaam; berooft het je lichaam van diverse voedingsstoffen, waaronder zink, magnesium en vitamine B. Beste dus ook aandacht besteden aan dit soort ontregelingen. Door te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment,  help je je bloedsuikerspiegel weer in het gareel te krijgen. Verder kunnen leverontgifting en darmreiniging nodig zijn en natuurlijk tekorten aanvullen.

Verder kan het goed zijn om aandacht te besteden aan de oorzaken van je alcoholmisbruik. Verslavingen zijn er om een leegte die je ervaart op te vullen. Dingen doen die zin geven aan je leven kunnen daarbij helpend zijn. Dan vind ik de tip van Nietmeer heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...