Spring naar bijdragen

Het afbouwen en de bijbehorende klachten


Aanbevolen berichten

Ik lees nogal vaak de vraag, kennen jullie dat gevoel of hebben jullie dat ook of ben ik de enigste? Daarom dit draadje zodat iedereen zeker de nieuwe mensen weten dat ze niet alleen staan.

Hier kan je je ervaringen tijdens het afkicken opschrijven. En we hebben een huiskamer. Daar kun je alles van je afschrijven en delen. Iets wat heel erg belangrijk is. Daar zijn we het meest.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zelf maar eens het goeie voorbeeld geven.

Ik ben verslaafd geweest aan Oxazepam 1 1/2 jaar. Het laatste iniministukje was echt het moeilijkst. Ik raakte regelmatig in paniek en niet zo'n beetje ook. Vreselijk onrustig, erg onzeker, ik had het gevoel geen houvast meer te hebben aan mezelf, mezelf kwijt te raken. Rare metaalachtige geluiden in m'n hoofd, zweten, moeilijk slapen, trillen in m'n lichaam en depri. Ik moest stoppen van mijn psychiater, iemand die anti pillen is.

Toen ik deze site vond en dingen herkende van anderen werd ik wat rustiger omdat ik niet meer de enigste was met die (rare ) klachten.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had tijdens en na de afbouw van Lorazepam de volgende klachten: 

-  slapeloosheid, vooral moeilijk inslapen
-  onrust, ook vooral in de morgen
-  onwillekeurige spiertrekkingen in armen en benen
-  maag/darmproblemen

Bij Lorazepamafbouw (werkt sneller dan Diazepam en geeft eerder verschijnselen) openbaarden de ontwenningsverschijnselen zich meestal de 2e of 3e dag na een afbouwstap, hield een dag of 4, 5 aan en stabiliseerde vervolgens.

Lorazepam is een crime om af te bouwen, net als Clonazepam en Xanax. Tip: zet het om in een equivalent Diazepam. Bij de meeste afbouwers zijn de verschijnselen dan minder heftig. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oxazepam 5 maanden gebruikt. Dosering was max 4x daags 0,5mg.

Klachten tijdens afbouw: 

Week 1: 0,5mg in de nacht als eerste afgebouwd.

Klachten: In de ochtend trillerig, de eerste 4 a 5  nachten nog wakker schieten op het tijdstip dat ik de oxazepam eerder nam.

Week 3: 0,5mg in de avond afgebouwd, de eerste week 0,25mg en de tweede week afgebouwd. 

Klachten: weinig tot geen.

Week 5: De eerste 2 dagen afgebouwd naar twee maal daags 0,375.....Ging goed, op dag 3 besloten de middagdosering niet te nemen. Dus afgebouwd naar 1x 0,375.

Klachten: Janken, boos, prikkelbaar, maar ook fijne gevoelens die beter aankomen, meer lachen, vooral savonds als de rommel is uitgewerkt meer liefde/plezier/emoties voelen.. Iets te snel afgebouwd denk ik persoonlijk...

Week 6: Vandaag zondag 27-05-2018 weer een krummeltje afgebouwd, van 0,375mg naar 0,25mg. Vandaag de oxazepam 1,5 uur later ingenomen als normaliter.

Klachten: moeten zich nog openbaren....

 

 

bewerkt door Toffee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-5-2018 om 14:49 zei Toffee:

Oxazepam 5 maanden gebruikt. Dosering was max 4x daags 0,5mg.

Klachten tijdens afbouw: 

Week 1: 0,5mg in de nacht als eerste afgebouwd.

Klachten: In de ochtend trillerig, de eerste 4 a 5  nachten nog wakker schieten op het tijdstip dat ik de oxazepam eerder nam.

Week 3: 0,5mg in de avond afgebouwd, de eerste week 0,25mg en de tweede week afgebouwd. 

Klachten: weinig tot geen.

Week 5: De eerste 2 dagen afgebouwd naar twee maal daags 0,375.....Ging goed, op dag 3 besloten de middagdosering niet te nemen. Dus afgebouwd naar 1x 0,375.

Klachten: Janken, boos, prikkelbaar, maar ook fijne gevoelens die beter aankomen, meer lachen, vooral savonds als de rommel is uitgewerkt meer liefde/plezier/emoties voelen.. Iets te snel afgebouwd denk ik persoonlijk...

Week 6: Vandaag zondag 27-05-2018 weer een krummeltje afgebouwd, van 0,375mg naar 0,25mg. Vandaag de oxazepam 1,5 uur later ingenomen als normaliter.

Klachten: moeten zich nog openbaren....

 

 

O hemel! Wat fijn dat er fijne gevoelens doorkomen, hier smacht ik naar :)! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik wil graag ook even mijn ontwenningsverschijnselen melden :)

ik heb nu bijna dag 5 achter de rug , de nacht moet nog komen natuurlijk 

ik ben een korte gebruiker van oxazepam ik heb 20 dagen lang 10mg waarvan 4 dagen 20mg oxazepam geslikt .

dus een redelijke dosering en een redelijke tijdvak

dag1: stuiptrekkingen , bleek , duizelig , druk op de oren, koude rillingen , zwetende voeten en handen , slapen ging wel ok niet veel geslapen 

dag2: vroeg wakker, maagpijn, misselijk, duizelig , benauwd, angstig, laat in slaap gevallen

dag3: vroeg wakker , snachts paar keer wakker geworden, maagpijn , misselijk , hevige pijn in nek , pijn oren , gevoelig voor geluid, licht benauwd , licht angstig , onrustige benen, slapend gevoel hoofd gezicht 

dag4: heel laat in slaap gevallen duurde zeker 3-4 uur, herhaaldelijk wakker geschrokken, nachtmerries, vroeg wakker dus 4/5 uur geslapen, maagpijn wat minder , zeer gevoelig voor geluid, wel minder duizeligheid 

ik merk wel dat er heel weinig zijn die duizeligheid ervaren als ik ??? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hi, zal me even voorstellen....ben Michelle 49 en lorazepam stikster sinds 15 maanden 5,5 Mg per dag

wil weer mezelf worden/zijn, en geen afgevlakte depri robot maar aks ik al deze verhalen lees word ik stiekem ergens toch nogal nerveus

wat een ellende , zijn er ook positieve dingen te melden, hoe goed je je voelt tijdens afkick bv? 

Is het echt zo erg want voor de lorazepam was ik nl extreem angstig, nu alleen nog maar angstig en ik wil niet terug de hel in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Miesemuis

Benzodiazepinen kunnen inderdaad veel ellende met zich meebrengen. Maar het hoéft niet. Ik heb een half jaar diazepam geslikt 5-10 en soms 15 Mg per dag. Ook ik was bang voor de vele verhalen die ik las. Een hectische baan, kinderen om voor te zorgen, maar toch moést ik ergens wel beginnen met afbouwen. Ik wilde er zo graag vanaf. Ik ben elke week 2,5 Mg eraf gaan halen. Ik slikte die dosis dan een week. Zo verder tot dat ik op 0 stond. Ik had last van angsten, bleek achteraf dat het echt in mijn hoofd zat. Ook spierpijn bij schouders en nek. En absurd dromen. Het was te doen ik heb me er doorheen geslagen en ik ben nu benzo vrij. Ook drink ik niets meer. Ik voel me zoveel beter. Het klinkt zweverig, maar bij mij werden de gedachten dingen. Dit kon positief zijn en soms ook helaas negatief. Ik heb mijzelf echt er overheen getild. Ik ben nu 3+ maanden er van af. Nu is lorazepam natuurlijk anders dan diazepam. Hier adviseren ze vaker over te stappen naar diazepam en dan af te bouwen. Ik zou eens de zoekfunctie gebruiken en wat bladeren. Op een gegeven moment ben ik gestopt met lezen. Het maakte me gek. De klachten van pietje herkende klaasje ook en ga zo maar door..Ik las alleen maar negatieve dingen. Als ik iets voelde ging ik direct op zoek waar naar waar het vandaan kwam. Voor mij werkte de horror verhalen alleen maar averechts.

Heel veel sterkte 

bewerkt door Senna33
Tikfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
perzikje:

sinds 6 april last van paniek aanvallen en hyperventilatie heb lorazepam.gekregen1mg daarvan zei de dokter vorige week dat dat teveel was had sochtends hele smiddags hele savonds halve en voor slapen gaan hele nu zit ik sinds afgelopen woensdag op 1 halfje sochtends 1 halfje smiddags en hele savonds nou heb ik enorme afbouw verschijnselen meer angstig onrustig trillende handen benen spaghetti benen echt beroerd ben ik er van en dan raak je weer in paniek omdat je denk help zo beroerd ga a t niet meer over dit is heel eng heb sinds 2.5 week ook citalopram erbij dat medicijn moet ik wel blijven gebruiken tot het ingewerkt is maar die afbouw van lorazepam is echt een hel sinds gisteren enorm onrustig kan niet smiddags even slapen lukt niet hele tijd duizelig licht in me.hoofd sinds gister lijkt wel hoe meer je afbouw hoe erger dit word spaghetti benen trillerige handen huisarts gebeld hoort bij de afbouw dat weet ik wel maar maak.me.toch angstig omdat je hele tijd duizelig licht in hoofd en onrust er nog eens bij hoe.kom ik de dag door dag duurt lang op deze manier ook nog eens spanningshoofdpijn in me nek spier waardoor je nog meer idee heb dat je duizelig en licht in t hoofd ben iemand tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Perzikje,

Welkom bij ons forum. Het verhaal wat je geschreven hebt is heel herkenbaar hoor en valt meestal onder de categorie afkickverschijnselen. Hopelijk krijg je hier nog meer reacties op, mkaar je kunt dit verhaal ook copiëren naar onze huiskamer. Daar zitten een paar kanjers die jou zeker kunnen helpen en ondersteunen in jouw strijd. We doen het hier samen. Gedeelde smart hé?
Zien we je daar?

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-8-2018 om 16:24 zei Hypertjeee:

Ik wil graag ook even mijn ontwenningsverschijnselen melden :)

ik heb nu bijna dag 5 achter de rug , de nacht moet nog komen natuurlijk 

ik ben een korte gebruiker van oxazepam ik heb 20 dagen lang 10mg waarvan 4 dagen 20mg oxazepam geslikt .

dus een redelijke dosering en een redelijke tijdvak

dag1: stuiptrekkingen , bleek , duizelig , druk op de oren, koude rillingen , zwetende voeten en handen , slapen ging wel ok niet veel geslapen 

dag2: vroeg wakker, maagpijn, misselijk, duizelig , benauwd, angstig, laat in slaap gevallen

dag3: vroeg wakker , snachts paar keer wakker geworden, maagpijn , misselijk , hevige pijn in nek , pijn oren , gevoelig voor geluid, licht benauwd , licht angstig , onrustige benen, slapend gevoel hoofd gezicht 

dag4: heel laat in slaap gevallen duurde zeker 3-4 uur, herhaaldelijk wakker geschrokken, nachtmerries, vroeg wakker dus 4/5 uur geslapen, maagpijn wat minder , zeer gevoelig voor geluid, wel minder duizeligheid 

ik merk wel dat er heel weinig zijn die duizeligheid ervaren als ik ??? 

Ik heb de duizelingen ook xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Hoi ik ben con,vanaf eind april 30 mg oxa pd geslikt...soms40.

Binnen 5 weken afgebouwd naar nu 0...op zich gaat t...alleen die kriebels in mijn lijf...en de uitschieters emotie...ik lach soms ineens..huil of ben pissed of...

Niet geweten wat dit middel met je doet..vind hier veel troost...dank daarvoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Con maar je plaatst nu toch ook berichtjes? Je plaatst nu in afbouwen en bijbehorende klachten. Dan ga je naar "ONZE HUISKAMER" en kijk je naar de datum van die dag. Daar kun je dan een berichtje plaatsen en word je zeker gelezen. We weten hoe moeilijk je het nu hebt, de meesten van ons gaan ook door die hel, maar samen staan we sterk. Als het niet lukt om onze h. kamer te vinden plaats dat dan hier dan kunnen we het nog een keer uitleggen.

Houdt moed, en alvast een virtuele knuffel.:heart: Kom maar gauw, de koffie staat klaar.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Con:

Bolletje..help...ik kan de huiskamer alleen vinden als ik naar een oude discussie zoek...ik kom er niet ui:(

En heb t zo moelijk...nu een week zonder oxa en t word elke dag zwaarder...fysiek en geestelijk

Hallo Con,

Het forum Benzodebaas is onderverdeeld in een aantal deelgroepen, namelijk:

Wie is wie,

Thema's rond benzodiazepinen,

Tips en adviezen,

Ditjes, datjes en dagraad,

Zoek een stopmaatje,

Mededelingen Benzodebaas,

Vraag het de hulpverlener

Als je naar de huiskamer wilt klik je op DITJES, DATJES EN DAGRAAD  en daar zie je de verschillende huiskamers. Aan de datum kun je zien welke de nieuwste is, die staat meestal ergens bovenaan.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister overgestapt van elke keer een wisselen dosering tussen de 4 en 1.8 Lorazepam naar 10mg Diazepam om mij voor te bereiden op een opname in een kliniek. Vandaag moest ik eigenlijk 3x 2.5mg Diazepam. Maar dit is niet te doen en eigenlijk ondragelijk. Heb daarom meer Diazepam genomen. Nu 5mg IPV 2.5 :( Best wel radeloos zag het gister allemaal nog wel zitten, word nu helemaal gek. Hele dag in bed en maar malen. Wil graag naar een kliniek maar daar moet je eigenlijk clean voor zijn...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • 6 months later...

Ik bouw af met oxazepam maar heb veel klachten zo als nare gedachten spierpijn onzeker en veel last van koude handen en voeten. Ik zit nu op 1xhele 10mg en daarna 2 x over 1/2 per dag.En ik voel me niet prettig en moet nog verder afbouwen.Wat staat me nog te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Gerry,

Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel je nu slikt en wat jouw afbouwschema is?
En op welke tijden slik je?
Voor mij lijkt het alsof je meer slikt dan in mei.
Klopt dat?

Wat ik begrijp is dat je meerdere keren gestopt bent en iedere keer weer begint.
Kun je vertellen wat jouw oorspronkelijke reden was om met oxazepam te beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...