Spring naar bijdragen

Terugval gehad


Elfje

Aanbevolen berichten

Ik baal ontzettend, het hele weekend naar de klote. Mijn vriend had alcohol in huis gehaald en ik kon de verleiding niet weerstaan. Het is dan ook helemaal mis gegaan. Ik moest ontzettend huilen en ik heb ruzie gemaakt met mijn vriend. 

Nu vandaag probeer ik mezelf weer te herpakken, alleen heb ik nu ontzettend last van hartkloppingen ben emotioneel, angstig en heb een heel onrustig gevoel. Hoe lang zal dit aanhouden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zwaar balen inderdaad, maar de oplossing heb je al; niet meer drinken dus. Gewoon niet meer willen, niet meer doen, niet meer proberen, niet meer laten aanpraten. Waarom? Bevalt niet goed. Daarom.

Voor nu: rust nemen, probeer veel te slapen als het kan, maar neem ook tijd voor buiten zijn als het weer goed is. Hoe lang het duurt? Een paar dagen tot een week of twee hooguit, als het dan nog aanhoudt moet je denk ik eens met de huisarts praten.

Maar... waarom zet je dit bij Tips en adviezen? Lijkt me noch een goede tip noch een goed advies, zo'n weekend. :lol:

bewerkt door Bob
tekstcorrectie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Elfje het is niet makkelijk. Maar jij moet het doen, het is jouw verantwoordelijkheid wat je drinkt, niet die van je vriend. Ik snap wel dat er ruzie van kan komen uit frustratie, maar de oplossing (wilskracht) moet echt uit jezelf komen. Komend weekend beter dus. Veel succes!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elfje wat balen. En die rotgevoelens erbij bah. Maar ja het is gebeurd en je kan er nu niks meer aan doen behalve het zien als een leermoment. Schuldig voelen helpt niet, wees lief voor jezelf! En vergeet niet die kater gaat voorbij. Opnieuw beginnen, je kan het!!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Da's lastig. Zelf een eetstoornis gehad dus ik ken het een beetje. Zo zorgt alcoholmisbruik voor tal van ontregelingen in je lichaam. Zo zorgt het voor afbraakproducten in je lichaam; voor een belasting van je lever; verminderde enzymcapaciteit; vrijmaking van histamine in je lichaam en het berooft je lichaam van diverse voedingsstoffen, waaronder zink, magnesium en vitamine B. Dit soort ontregelingen kan maken dat je weer terug wil grijpen naar de alcohol want dan voel je die ontregelingen eventjes wat minder. Ook een teveel aan exorfinen en histamine in je voeding kan verslavingsgevoeliger maken.

Het kan dus zaak zijn om goed te zorgen voor je lichaam. Zorgen voor volwaardige voeding, lever ontgiften, darmen reinigen, tekorten aanvullen enz. Verslaafden zorgen vaak toch al slecht voor hun lichaam dus extra daarvoor zorgen is dan belangrijk. Verder kan een Kambo-kuurtje helpen om de receptoren weer te sluiten. Ook je innerlijke spanningen zien aan te pakken, waardoor je je niet hoeft af te reageren.

Zelf heb ik nooit een serieuze relatie gehad maar ik zou er erg moeite mee hebben als de ander zooi in huis zou halen. Het is natuurlijke jouw eigen verantwoordelijkheid maar ik vind dat hij ook wel rekening met je zou mogen houden. En misschien is het nu te moeilijk voor je maar is het in een later stadium, als je het helemaal hebt overwonnen geen probleem meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...