Spring naar bijdragen

ontwenningsverschijnselen


Aanbevolen berichten

Ik heb nog even een dingetje waar ik tegenaan loop en dus even in de groep wil gooien voor wat herkenning (of niet)

Ik kom van 4 lora augustus 2016, ben inmiddels afgebouwd (met weegschaaltje) naar 0,20 mg vandaag. Ik heb altijd het idee gehad niet al te veel last te hebben gehad van ontwenningsverschijnselen, maar inmiddels twijfel ik daar steeds meer aan. Hetzelfde geldt voor afbouw seroquel (ap, gestopt eind maart) en sertraline (ad, gestopt 4 weken geleden).

De laatste paar weken ervaar ik echter andere klachten dan hiervoor. Zo slaap ik vreselijk vast, erg  lang, erg veel dromen en word ik soms nog heel erg moe wakker. Ook ben ik kortademig. Van deze klachten heb ik nooit eerder last gehad. Ik vraag me dan ook af of ze een andere oorzaak kunnen hebben dan de afbouw lora / stoppen ad en ap????

Alvast dank voor jullie reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve doorbijter( mooie naam),

Ten eerste 0.2mg!!!! Wauw! Wat super, je bent er bijna! Rustig doorschaven tot 0 en dan kan je lichaam de volle genezing gaan bewerken! Ik ben echt superblij voor je!smileys Smileys en emoticons Blij

5 uur geleden zei doorbijter:

De laatste paar weken ervaar ik echter andere klachten dan hiervoor. Zo slaap ik vreselijk vast, erg  lang, erg veel dromen en word ik soms nog heel erg moe wakker. Ook ben ik kortademig. Van deze klachten heb ik nooit eerder last gehad. Ik vraag me dan ook af of ze een andere oorzaak kunnen hebben dan de afbouw lora / stoppen ad en ap????

Het is allemaal herkenbaar. Door het stoppen met al deze zooi is je lichaam totaal ontregeld. Het was aangepast aan de situatie met allerlei chemische pillen die het werk deden en die zijn er nu niet meer. Je lichaam heeft daar alleen niet zo snel een antwoord op. Ook je ademhaling is daar voor veel mensen onderdeel van. Ik heb het in het begin gehad en kwam er achter dat ze het in het engels 'air hunger' noemen. Het slapen is iets dat je lichaam doet om te genezen en omdat het slapen op benzo's een nepslaap is. Je REM slaap is zo goed als afwezig bij het gebruik van benzo's. De theorie is dat je lichaam dat in gaat halen waardoor we de meest zotte levendige dromen hebben. Ik heb hetzelfde. Maar zie dat maar als iets positiefs. Ashton beschrijft het als teken van herstel. Dat is een positieve benadering in ieder geval. Het is iets wat altijd later op treed, als herstel in ieder geval duidelijker manifesteert.

Het plassen komt ook voor. Voor iedereen anders. Sommige mensen moet drie keer per nacht ook echt eruit om te plassen. Waarom het gebeurd weet ik niet, maar ik weet wel dat als je lichaam hersteld is, je waarschijnlijk weer gewoon normaal naar de wc gaat als voorheen.

 

Nogmaals gefeliciteerd doorbijter! Je hebt je er goed doorheen gebeten en jezelf in veiligheid gebracht. Ga zo door en kom nooit meer in de verleiding om de benzo als oplossing te gebruiken, ook als de dokters zeggen dat het wel meevalt. Een tweede keer afbouwen schijnt des te pijnlijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kannietmeer,

Dankjewel voor je lieve en opbeurende reactie. Deze had ik net even nodig. Ben nogal een hypochonder (moet zeggen dat de sertraline daar wel tegen hielp trouwens) en zat vanmorgen weer eens bij de huisarts. 

0,2 das inderdaad al een heel eind. Maar soms voelt t als het begin. Omdat ik me met die al die troep soms wel heel erg goed heb gevoeld en dat de laatste 1,5 maand nou niet bepaald zo is. Twijfel dan weer zo of ik me echt wel weer normaal zal voelen. Dan gaan mn gedachten weer eens met me aan de haal. Ach, dat kennen jullie ongetwijfeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik deze site maar bij afbouwen gevonden .

ben nu ruim 6 monden van oxazepam af die ik kreeg voor bijwerkingen van AD

ik kon niet tegen de AD verl last van elektrische schoksendaties.

Heb AD efgebouwd en hield de oxazepam

over. Heb de oxazepam 7 / 8 monden gebruikt. 3 x 10

kreeg absoluut geen begeleiding van huisarts . Ben op mijn eigen houtje gaan afbouwen.

wilde de troephuis mijn lijf hebben , dus zo snel mogelijk naar de 0

belande toen in de hel.

Heb soms al betere dagen. Maar gaat erg op en neer!

verl last van typische hoofdpijn , duizelig , evenwichtsproblemen en slaapproblemen , en de ANGST ; gaat die ooit nog over?????

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Eleo31:

Had ik deze site maar bij afbouwen gevonden .

ben nu ruim 6 monden van oxazepam af die ik kreeg voor bijwerkingen van AD

ik kon niet tegen de AD verl last van elektrische schoksendaties.

Heb AD efgebouwd en hield de oxazepam

over. Heb de oxazepam 7 / 8 monden gebruikt. 3 x 10

kreeg absoluut geen begeleiding van huisarts . Ben op mijn eigen houtje gaan afbouwen.

wilde de troephuis mijn lijf hebben , dus zo snel mogelijk naar de 0

belande toen in de hel.

Heb soms al betere dagen. Maar gaat erg op en neer!

verl last van typische hoofdpijn , duizelig , evenwichtsproblemen en slaapproblemen , en de ANGST ; gaat die ooit nog over?????

 

 

 

Dag @Eleo31, allereerst welkom hier! 
Als je hier graag mee wilt praten: we zitten dagelijks in de huiskamer. Deze vind je onder Ditjes, datjes en dagdraad. Daar komen ervaringsdeskundigen samen. Je bent van harte uitgenodigd. 

Jij bent nu 6 manden Oxazepamvrij en hebt nog klachten? Ik ervaar iets soortgelijks na 6 maanden afgebouwd te zijn van Lorazepam. 
Mijn klachten zijn (soms) slaapproblemen, onrust en vage buikklachten. Soms is het helemaal weg (windows) en soms steekt het ineens in alle hevigheid de kop weer op. Herkenbaar? 
En ja, het gaat ooit over. Nagenoeg iedereen die van benzo's ontwent komt van zijn of haar klachten af. Soms al vrij snel, soms na vele maanden, soms duurt het langer dan een jaar. Dat verschilt per persoon en is helaas onvoorspelbaar. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je antwoord.

sorry voor de taalboekfouten , te snel getypt.

ik denk dat de vele klachten te maken hebben met de te snelle afbouw van oxazepam .

Ben af en toe hopeloos!

maar ik weet dat het ooit eindigt , het gemene is dat je je na een redelijke dag weer zooooo slecht kunt voelen, en je je haast niet voor kunt stellen dat dit ooit over is en je weer je normale lieve zelf kunt worden.

maar we blijven erin geloven. Ik heb overal in mijn huis briefjes opgehangen met: HET KOMT GOED!

tip van mijn therapeut!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Eleo31:

 

maar ik weet dat het ooit eindigt , het gemene is dat je je na een redelijke dag weer zooooo slecht kunt voelen, en je je haast niet voor kunt stellen dat dit ooit over is en je weer je normale lieve zelf kunt worden.

 

 

Vooral deze zin is uit mijn hart gegrepen: zo is het! Dat is het bizarre van deze benzo ontwenning.

HET KOMT GOED! Helemaal eens! Laat dit ons mantra zijn. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-5-2018 om 13:50 zei Eleo31:

ik denk dat de vele klachten te maken hebben met de te snelle afbouw van oxazepam .

Ook mensen zoals ik, die maanden lang voorzichtig afbouwen, kunnen deze zelfde klachten hebben. Ik ben klaar sinds 10 december en verre van klachtenvrij of genezen. Maar ik merk zeker vooruitgang en ben al veel beter dan voorheen. Afgezien van de wave die ik de afgelopen 4 dagen had. Maar ook vandaag merk ik dat het weer terug veert en dat ik uit het dal klim.

Het komt zeker goed Eleo. Het komt goed. We zullen genezen en dit gaat voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-5-2018 om 10:57 zei doorbijter:

De laatste paar weken ervaar ik echter andere klachten dan hiervoor. Zo slaap ik vreselijk vast, erg  lang, erg veel dromen en word ik soms nog heel erg moe wakker. Ook ben ik kortademig. Van deze klachten heb ik nooit eerder last gehad. Ik vraag me dan ook af of ze een andere oorzaak kunnen hebben dan de afbouw lora / stoppen ad en ap????

Alvast dank voor jullie reacties

Van de slaapproblemen /moeheid dat komt van de Seroquel af dit middel heb ik een paar jaar geleden ook alleen gehad. Dit duurdt een paar weken voordat dit hersteld is je slaapt als een os en je bent de heledag zo moe dat het wel lijkt of je gewoon uitgeput bent van het slapen. Dit gaat gelukkig na een paar weken weer weg. Toen je met de Seroquel gestopt was werdt je toen ook ziek netalsof je koorts had? Dat had ik ook namelijk toen de xr eraf ging wel.

succes!

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Van de slaapproblemen /moeheid dat komt van de Seroquel af dit middel heb ik een paar jaar geleden ook alleen gehad. Dit duurdt een paar weken voordat dit hersteld is je slaapt als een os en je bent de heledag zo moe dat het wel lijkt of je gewoon uitgeput bent van het slapen. Dit gaat gelukkig na een paar weken weer weg. Toen je met de Seroquel gestopt was werdt je toen ook ziek netalsof je koorts had? Dat had ik ook namelijk toen de xr eraf ging wel.

succes!

Seroquel, wat een rotgoedje is dat! Nadat ik van de Lorazepam af was kreeg ik het tegen slaapproblemen, nu 5 maanden terug. Eerst 25 mg, al snel 12,5 mg. Minidosis volgens arts. 

Vanaf 1 mei in 10 dagen tot 0 afgebouwd. Te snel? Heb nu al een dikke week een rotgevoel in buik en maagstreek, wat misselijk en koortsig soms. Dat laatste is nu gelukkig minder. Nu ik jouw bericht lees denk...geen toeval! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Seroquel, wat een rotgoedje is dat! Nadat ik van de Lorazepam af was kreeg ik het tegen slaapproblemen, nu 5 maanden terug. Eerst 25 mg, al snel 12,5 mg. Minidosis volgens arts. 

Vanaf 1 mei in 10 dagen tot 0 afgebouwd. Te snel? Heb nu al een dikke week een rotgevoel in buik en maagstreek, wat misselijk en koortsig soms. Dat laatste is nu gelukkig minder. Nu ik jouw bericht lees denk...geen toeval! 

Ik slik het helaas nu ook weer 100mg XR ik kan er alleen zeer weinig informatie over vinden met samen met het ontwennen van de benzo’s, wel veel van antidepressiva. Seroquel werkt op je dopamine en op je serotine neurotransmitters alleen onder de 100mg werkt het anders dan werkt het goed voor onrust. Boven de 100mg werkt het pas goed voor mensen die last hebben van psychoses en overige zeer ernstige geesteziektes. Als ik klaar ben met ontwennen van de diazepam, dan gaat dit middel ook uit mij systeem. Wellicht lukt dit wel binnen een maand na mijn vorige ervaring hiermee. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Zowel antidepressiva als benzo's als antipschotica remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan tal van vitaminen, mineralen en andere stoffen, die nou juist belangrijk zijn voor de aanmaak van allerlei neurotransmitters. Een tekort aan melatonine kan onrustige dromen geven, gewichtsoename in de hand werken. Een te laag melatonine zorgt voor een verhoogd oestrogeen.

Melatoninepilletjes zijn mijns inziens geen oplossing. Je lichaam kan allerlei neurotransmitters zelf aanmaken als je maar zorgt voor de juiste voeding en bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Kan ook schelen in de afkickverschijnselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...