Spring naar bijdragen

Nieuw hier


LillMissy

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik ben een nieuwtje hier, dus zal ik maar in deze topic starten.

Ik ben een 26 jarige van Belgie en ik ben net dit forum tegen gekomen.

ondertussen ben ik al ongeveer 5 jaar benzo's aan het slikken.

Ik heb jaren onregelmatige uren gewerkt, voornamelijk avonden en nachten, maar ook regelmatig een vroege of een 24 uur shift ertussen. Mijn dag en nacht ritme was volledig weg, en na een tijdje raakte ik helemaal niet meer in slaap. De ene dag om 5 u s morgens opstaan.. De dag erna om 9u smorgens pas in bed kruipen.. Of soms ook pas om 3 u snamiddags.. Tot er een moment kwam waarop ik helemaal niet meer in slaap raakte.

Toen heb ik eerst zolpidem voorgeschreven gekregen, maar omdat ik daar enorme black outs van kreeg en vanalles mee deed buiten slapen zonder nog veel te weten de dag erna heeft de dokter mij op benzo's gezet. Eerst lormetazepam 1mg, vervolgens 2 mg en zoveel jaar later zit ik zonder veel effect op maar liefst 8 pilletjes van 2 mg...

Ik ben verslaafd geraakt aan de beno's. Omdat ik niet meer toe kwam met mijn voorschriften heb ik enkele serieus domme dingen gedaan. Ik ben erop beginnen drinken (om het effect te vergroten), nket alleen benzo's waren nu een deel van mijn slaapritueel maar drank ook.. Ik heb ook veel geld gegeven aan illegale benzo's, waar ee niet altijd lormetazepam hadden ben ik ook andere benzo's beginnen gebruiken etc. Vaak heb ik gepanikeerd, buiten op het feit dat mijn slaapmiddelen vertraging hadden zat ik ook telkens met de schrik of ik nu misschien deze keer politie aan de deur zou krijgen ipv de man van de post.  Ik werkte in de gezondheidssector, waar ik zelfs soms benzo's gestolen heb..

Allemaal niks om fier op te zijn, maar het is wel gebeurd. Wat een verslaving niet met je kan doen. Je zorgen maken over politie die voor je deur staat en toch terug hetzelfde doen, want stel je voor dat ik eens een slechte nacht slaap had.

 

Ondertussen ben ik mij aan het omscholen nu naar een beroep met regelmatigere werkuren, zodat ik een vaster slaappatroon zou krijgen. In combo daarmee ben ik olk richting een slaapkliniek getrokken. Hier ben ik nu enkele maanden mee bezig. Mijn benzo's worden afgebouwd, ik krijg nu wel melatonine bij. In het begin werd het precies erger, ik was ontregeld terug op alle vlakken, slapen, eten,.... En ik moest ook zo veel laten, ik heb er een gele tijd van in de put gezeten. Niet alleen moesten de benzo's minder maar ook de cafeine weg (alles wat ik ervoor dronk), maar 7u slaap max, mijn werk was weg (wat ik jaren gedaan heb en veel voldoening uit haalde) veel sociaal contact weg want ik ben hele dagen bezin met slapen s nachts (geen pc meer, zoveel uur voor het slapen thuis zijn, een vast ritme ook overdag waar niet veel tijd meer over bleef voor spontane en leuke dingen). Ik wist niet meer goed wat er nu van mij nog over bleef.

 

Nu, enkeleaanden later, begint het wel te beteren. Ik word ook wel zelf moe nu rond slaaptijd (als ik niks actief gedaan heb), ik word s morgens altijd wakker op het uut van de wekker, ook in dr weekends, ik heb er mij bij nerr gelegd dat een nachtje of zelfs enkele nachtjed na elkaar slecht slapen niet zo een ramp zijn etc. Gelukkig heb ik niet zo een last van afkick, de afbouw is langzaam, als ik neg van dosis veranderd ben slaap ik meestal een week of twee slecht (3 uurtjed per nacht), heb ik wel last van hoofdpijn en soms zweet dat me uitbreekt, stijve/pijnlijke nek en kan ik om alles janken, maar daar blijft het bij. Niet altijd een evidentie met mijn opleiding om na een week 3 uurtjes per nacht slaap  bv examens af ge leggen enzo of zelfs een hele dag opletten in de les, laat staan nog huishoude  etc.

Ik heb nog een heel verre en lange weg te gaan, met nog maanden afbouw en nog veel langer wennen aan de nieuwe routine. Maar ik ben wel blij dat ik al eerste stapjes heb kunnen zetten.

hopelijk raak ik er ooit helemaal vanaf, zowel van drinken als van alle andere slaap/kalmerings middelen die ik de voorbije jaren afgegaan ben, eenderd hoe lang het ook misschien ook zal duren.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Lill, heftig verhaal joh. Lijkt me super pittig wat je doormaakt.  En het lijkt erop dat je in ieder geval je ritme weer hebt en nog veel doet. Heel goed dat je je leven omgooit. Welkom bij ons op het forum . We helpen elkaar er vaak doorheen, en bevinden ons dagelijk in de huiskamer van de dag( let op de datum) onder Ditjes Datjes en Dagraad. Als je daar langswipt, krijg je altijd wel reactie denk ik.  Je bent van harte welkom.

 

Hoeveel moet je nu nog afbouwen en wat is het middel dat je nu nog afbouwt? Zijn er anderen dingen die je nog slikt om je te helpen? Wist je dat alcohol tijdens de afbouw uit den boze is, net als koffie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey kannietmet,

Ik slikte op het einde 16g lormetazepam (8 pilletjes van 2g) en 5 pilletjes temazepam van 10. Ik wisselde wel eens af, omdat ik online beginnen bestellen ben en er was niet altijd llrmetazepam. Meedtzl koos ik dan zolpidem of zolpiclon omdat ik die kende (die kreeg ik ervoor van de dokter maar door de blackouts was ik op lormetazepam gezet). Op een bepaald moment was dat er ook niet en ben ik bij temazepam terrecht gekomen, wat ik wel fijn vond om door te slapen waar ik bij lormetazepam was ik vaak weer wakker enkele uren later. Toen ik terug lormetazepam of zolpidem had ben ik niet gestopt met temazepam, ik dacht het ene is om in te slapen, het andere om verder te slapen. Niet het beste om te doen, ik weet het, maarja ik ben hier voor een reden terecht gekomen.

Op een bepaald moment zei mijn vriend dat hij zich serieus zorgen maakten, niet dat het zou mislopen tussen ons, maar dat hij zich wel voorbereide op het moment dat ik er niet meer zou zijn door een overdosis. Dat heeft mij wakker geschud en mij een duwtje in de rug gegeven dat ik er toch echt wel iets aan moet gaan doen.

Momenteel zit ik terug op enkel lormetazepam en ik bouw af per halfje, ik zit nu aan 6g. Ik heb er melatonine bij gekregen wat het makkelijker zou moeten maken. Om de paar weken doe ik er een halfje af, niet echt op een vaste periode, als het een tijdje vlot op de nieuwe dosis doe ik er weer een halfje af, soms heb ik veel last van het minderen en andere momenten duurt het wat langer.

 

Ik weet dat alles met cafeine en alcohol uit de boze zijn. Momenteel heb ik cafeine afgezworen na de middag. Ik hou nog wel een tasje koffie s morgens en een glaasje cola in de voormiddag, maar na de middag hou ik het nu bij water of cafeinevrije drank. Het lukt mij wel zo.

Over t laatst was ik eens weg gegaan en had ik wat later cola gedronken en toen heb ik wel gemerkt dat het ineens heel moeilijk was s avonds.

bewerkt door LillMissy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...