Spring naar bijdragen

Afkickkliniek / detox


Weegschaal81

Aanbevolen berichten

De reden dat CT wordt afgeraden is omdat het bij sommige mensen wel leidt tot vreselijke complicaties. Het is duidelijk dat het bij jou niet het geval is @Theelichtje dus maak je geen zorgen. Als er voor jou gevaar was geweest, dan had je dat al direct geweten. Maar dat de artsen dit risico hebben genomen, waarschijnlijk uit onwetendheid, blijft schandalig.

Ik schrijf het even op, zodat iedereen die Ritrovil of Clonazepam, Diazepam, Lorazepam of welke andere benzodiazepine dan ook gebruikt, niet denk dat ct een prima optie is, want daar is de wetenschap wel duidelijk in ( ook al weten artsen dat niet). Het is gevaarlijk. Misschien gebeuren de gevaarlijke dingen maar met een klein percentage, maar dat neemt niet weg dat degene die het gebeurd, wel zijn leven kan verliezen. Is het niet echt, dan wel door de schade/kortsluiting die optreed in de hersenen. Dus mijn advies voor iedereen: als je nog moet kiezen: ga dit risico niet nemen en ga niet cold turkey stoppen, maar bouw rustig af. Beter te verdragen  voor de meesten, en minder gezondheidsrisico's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Wat benzo's en andere medicijnen onder andere doen met je lichaam, is het onttrekken van diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen in je lichaam. Daarnaast remmen benzo's (en antidepressiva en antipsychotica) de aanmaak van melatonine. Dit soort ontregelingen kan je extra voelen als je afbouwt/stopt. Je lichaam kan stofjes als serotonine en melatonine zelf aanmaken, als je maar zorgt voor de juiste bouwstoffen als vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Zelf gebruik ik Griffonia/5htp; een vorm van tryptofaan die goed opgenomen wordt. Ook carnitine helpt de aanmaak van melatonine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 Hoi, sorry voor mijn late reactie! Ik heb me zo ongelooflijk rot gevoeld, kon het even niet opbrengen om hier wat te schrijven. Voel me nog steeds zo rot trouwens, maar goed. Ik heb jarenlang, soms periodes niet, verschillende pillen gebruikt. Zopiclon, oxazepam, lorazepam, temazepam; van alles heb ik gehad. De laatste anderhalf jaar dagelijks temazepam gebruikt. Begonnen met 5 mg per dag en uiteindelijk zat ik op 30 a 40 mg per dag. Naar aanleiding van berichten hier heb ik besloten om geen detox te gaan doen en heb ik de temazepam omgezet naar diazepam om af te bouwen. 25 mei begonnen met 15 mg per dag en ik zit nu op 10 mg per dag. Ik weet niet zo goed hoe langzaam/snel ik af moet bouwen... Heb dat manual gelezen en lees daar de richtlijn van 1 a 2 mg minder per 1 a 2 weken. Ik probeer 1 mg per week te minderen maar ik voel me nu zo labiel... Vreselijk! Met de 15 mg diazepam sliep ik weer als een roosje (logisch) maar nu met het afbouwen gaat het slapen weer steeds slechter. Gebroken nachten; onrustig, om het uur wakker en 's ochtends heel vroeg wakker. Mijn nachten bestaan nu weer uit totaal 4 a 5 uur slaap in fases. Verder voel ik me mat, futloos, lusteloos, somber, etc. Maar dit hoort allemaal bij het proces toch?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Ook bedankt voor jouw reactie en al je adviezen op dit forum! Ik heb er heel veel aan, dus ontzettend fijn dat je dit doet! Ik ben het er volledig mee eens dat huisartsen én de verslavingszorg het op een verkeerde manier aanpakken. De adviezen van lotgenoten zijn echt het allerbeste! Ik slik overigens ook al jarenlang anti depressiva (sertraline), naast de pammetjes. Geen idee wat de wisselwerking tussen die 2 is... Maar met allebei stoppen ga/kan ik nu niet doen. Eerst van de diazepam af zien te komen en dan zie ik wel wat ik doe met de sertraline. Ik mis heel erg steun uit mijn omgeving en ben ook mensen kwijt geraakt door dit hele gebeuren... Ik probeer daarom toch weer wat vaker op dit forum te lezen!

bewerkt door Weegschaal81
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2018 om 14:50 zei Weegschaal81:

@Kannietmeer Ook bedankt voor jouw reactie en al je adviezen op dit forum! Ik heb er heel veel aan, dus ontzettend fijn dat je dit doet! Ik ben het er volledig mee eens dat huisartsen én de verslavingszorg het op een verkeerde manier aanpakken. De adviezen van lotgenoten zijn echt het allerbeste! Ik slik overigens ook al jarenlang anti depressiva (sertraline), naast de pammetjes. Geen idee wat de wisselwerking tussen die 2 is... Maar met allebei stoppen ga/kan ik nu niet doen. Eerst van de diazepam af zien te komen en dan zie ik wel wat ik doe met de sertraline. Ik mis heel erg steun uit mijn omgeving en ben ook mensen kwijt geraakt door dit hele gebeuren... Ik probeer daarom toch weer wat vaker op dit forum te lezen!

Hi Weegschaal,

het is ook beter om niet aan beide middelen te sleutelen, want beiden hebben voor een aanpassing in je hersenen gezorgd. Eerst maar de benzo inderdaad en dan de AD als je er weer aan toen bent. Zo zal het voor mij ook zijn. Ik ben nu aan de antidepressiva ( venlafaxine) en durf ook nog niet goed af te bouwen. Vreselijk vervelend vind ik dat tegelijkertijd omdat het toch voelt als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Maar ja... ben al weer zolang instabiel geweest door de benzo afbouw, dat ik nu heel graag wat sterker wil zijn eerst. En vrees de afbouw van de AD. Mogelijk onterecht, maar denk toch dat het beter even kan wachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...