Spring naar bijdragen

Onze h.kamer 29-4-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen zondagslapers,

Ik ga  's avonds wat later naar bed hé? Gemerkt dat sinds ik dat doe, ik gewoon doorslaap. Voorheen was het 21.00 nu 22.30. Ik moest dit van mijn neuropsych. maar nu heb ik geluisterd naar  mijzelf. Best wel een beetje eng om zelf te veranderen maar soms is het goed om uit het ritme te stappen, en je een ander ritme aan te passen.;)

Euhhhhhhhh wat ga ik doen vandaag. Us kijken............................... Ja ik ben eruit.   NIKS. hahahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen zondagslapers,

Ik ga  's avonds wat later naar bed hé? Gemerkt dat sinds ik dat doe, ik gewoon doorslaap. Voorheen was het 21.00 nu 22.30. Ik moest dit van mijn neuropsych. maar nu heb ik geluisterd naar  mijzelf. Best wel een beetje eng om zelf te veranderen maar soms is het goed om uit het ritme te stappen, en je een ander ritme aan te passen.;)

Euhhhhhhhh wat ga ik doen vandaag. Us kijken............................... Ja ik ben eruit.   NIKS. hahahaha.

Goedemorgen bolletje, en één ieder die hier komt kijken. Ja bolletje een ander slaapritme kan voor goede veranderingen zorgen. Fijne zondag

Xxx Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal,

Wat een rust vandaag, @bolletje doet nix, @Dis doet Netflix.

Dis: prima dat je straks even pas op de plaats maakt, er komen gebeurtenissen aan die je energie gaan kosten, dan nis stabiliseren een verstandige keuze. 

Ik heb mijn hardlooprondje zojuist voltooid. Op het moment dat ik weer binnen was begon het te regenen, perfecte timing. 
Verder doe ik ook zo weinig mogelijk vandaag. Drukke week gehad, gisteravond een gezellige avond met vrienden, laat op bed en vroeg weer wakker. Niet erg, het was gezellig. 

Bedenk me net dat ik nu 5 maanden benzovrij ben.
@mitoschreef onlangs dat het echt beter gaat na een maand of 6 , 7 en verrek, het is zo.
Alleen het slapen is nog niet zoals het moet, maar de overige klachten die ik had verdwijnen naar de achtergrond of zelfs helemaal. Daar ben ik erg blij mee.

Aan iedereen: de zit is lang, de weg is moeizaam, maar als je je pad volgt kom je er altijd. 
 

 

 

 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Zeker goed @Dis Je bent al zo ver! Pas op de plaats moet kunnen.

@Cyclad58 5 maanden benzovrij en het gaat beter. Zo fijn voor je!

Ik ervaar met 4.5 maand benzovrij zijn ook steeds minder klachten, maar ben er echt nog niet. De nachten zijn grillig. Net wel een aardig goede achter de rug! Zo fijn! Ik ben nog niet helemaal rustig altijd. Soms komt er nog een traantje. En super moe en heb een laag energieniveau. 

Doordat ik anderhalve maand geleden in paniek raakte in het zwembad, ben ik daar nog steeds bangig voor. Ik ben echt al een stuk rustiger, dus het is nergens voor nodig. Maar het hangt wel als donkere wolk boven mij. 1 juni gaan we een weekje op vakantie. Ik wil graag een keer testen van te voren. Mijn vriend zei gisteren geen zin te hebben om voor de vakantie te gaan zwemmen en opperde dat ik alleen ga. Zonder kids is fijn, maar dus ook helemaal alleen. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet. Ik vond het een goed idee, maar de gedachte maakt mij toch bangig. En dat terwijl ik vorig jaar zomer nog het liefst elke dag in het zwembad lag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dis bedankt! Blij dat jullie allemaal vooruit gaan allemaal! Ik wou dat ik al benzovrij was... Heb nog wel wat te gaan :(

acceptatie acceptatie acceptatie... Mijn grootste klacht is toch wel angst, ben benieuwd hoe dat is als ik steeds lager sta en helemaal gestopt ben. Ik vrees soms het ergste dat daarna pas het darde werk begint. Het is een bizarre weg dit.

Fijne dag allemaal !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieverdjes,

Ook hier gaat de dag gespendeerd worden met Nix en Netflix. Ben echt kapot ( gisteren nog wel even naar de markt geweest en dat was op het randje van wat ik aankon fysiek) en heb weer eens overal jeuk en enorme allergische reactie op 'iets'. Irritant dat ik vaak niet meer weet wat het NU weer kan zijn. Van de benzo ontwenning kreeg ik ook hele rare huidvlekken. Iemand van jullie ook last gehad van zijn/ haar huid? Mijn huid is zeer gevoelig, dus ik ben niet verbaast dat dit bij mij gebeurd. Ik denk op het moment dat het de sesampasta is die ik graag gebruik en eet. Even helemaal mee stoppen dus.

@Dis De Bacopa helpt ook niet bij de angst of onrust direct. Het is gewoon iets wat op lange termijn gebruik, hopelijk ons herstel versnelt omdat het helpt bij de aanmaak van GABA A receptoren. Dus niet slikken om effect op te merken op korte termijn.

@Jeshen Zelf even gaan zwemmen... in je eentje is het misschien minder gezellig, maar wel makkelijker te proberen. Drijven schijnt ook goed voor ontspanning. Je had een tijdje terug een link naar een therapievorm van "floating" gestuurd. Drijven in een warm zout bad, dat als je 10 minuten deed, het gelijk stond een paar uur slaap. Heb je daar nog naar gekeken?

@MyBattle Vrees niet voor iets wat misschien nooit komt. Mijn oma had een tegeltje in huis: .....men lijdt het meest , door het lijden dat men vreest.  Doordat je nu te maken hebt met de chemische angst die maar blijft zeuren is het wel begrijpelijk dat het zich op dat soort dingen richt. Als je nergens meer over nadenkt, en voor in het hier en nu probeert te zijn, kan de angst zich nergens meer aan hechten ( aan ideeën van welke aard dan ook), en daardoor kan je lichaam de angst makkelijk gaan loslaten. Zolang je redenen vindt om bang te zijn, zal de angst zich makkelijker manifesteren. Maar tegelijk moet ik daarbij zeggen: als de ontwenning je angst geeft, dan is daar soms geen oplossing voor te vinden, omdat het puur komt doordat je chemisch uit balans bent en de amygdala (ons "oudste" stukje brein dat verantwoordelijk is voor basisemoties, zoals angst) wordt geprikkeld en zendt signalen zonder dat er reden voor is. Ik hoop dat er snel een betere balans in je hersenen komt want het is echt zwaar om steeds zo angstig te zijn. Hoe is het met je gewicht?

@bolletjeLekker ook he, even niets. Hoe is het met je pols?

@Jordi Houd je het nog een beetje vol kerel? Heb je nog iets gedaan met Koningsdag, misschien met de kids?

@Cyclad58 Goed te zien dat je weer zoveel stabieler bent. Ook je slaap zal stabieler worden. Dat weet ik zeker. Vooral je overtuiging dat je uiteindelijk helemaal zal genezen, is iets wat je jezelf iedere dag moet inprenten, nog voordat een mogelijk volgende wave zich aandient. Want het kan best dat je weer een paar dagen slechter slaapt. Dan zou het mooi zijn als je niet de moed gaat verliezen, maar geloofd in het herstel.:lips:

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Even pas op de plaats dan, heel goed! Mijn huid reflecteert hoe ik mij voel. Het wordt dus ook rustiger. Maar nu als ik heel onrustig ben of vroeger als ik griep kreeg ofzo, merkte ik dat aan mijn huid.

Dat floaten klinkt super, maar ook dan wil ik eerst relax kunnen zijn in een zwembad. Stel je voor dat ik tijdens het floaten in paniek raak. Misschien van de week toch maar een half uurtje baantjes gaan trekken dan. Zal ik een vriendin meevragen?

Gek eigenlijk: goede nacht gehad en nu ga ik hier over piekeren. Tut!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Liz @kannietmeer,

Prima om even te Netflixen en verder niets. Ik heb geen ervaring met huidproblemen, maar het lijkt me wel lastig. 

Ik ben nu zelf ook even wat minder actief.  Drukke dagen gehad, gisteren laat thuis. Dan is het wel lekker als even helemaal niets moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dis:

@Kannietmeer nu je het zei viel me in dat ik onlangs over mijn hele lichaam gordelroos heb gehad, verschrikkelijk en ik  heb in mijn hele leven nog nooit gordelroos gehad. Nog voor ik naar de huisarts wilde gaan verdween het in één nacht compleet. Het is stress geweest.

 

7 minuten geleden zei Jeshen:

@Kannietmeer Even pas op de plaats dan, heel goed! Mijn huid reflecteert hoe ik mij voel. Het wordt dus ook rustiger. Maar nu als ik heel onrustig ben of vroeger als ik griep kreeg ofzo, merkte ik dat aan mijn huid.

Dat floaten klinkt super, maar ook dan wil ik eerst relax kunnen zijn in een zwembad. Stel je voor dat ik tijdens het floaten in paniek raak. Misschien van de week toch maar een half uurtje baantjes gaan trekken dan. Zal ik een vriendin meevragen?

Gek eigenlijk: goede nacht gehad en nu ga ik hier over piekeren. Tut!

Het gaat je lukken, @Jeshen. 

Prima idee om een vriendin mee te vragen, dat geeft je waarschijnlijk wat meer rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Jordi Houd je het nog een beetje vol kerel? Heb je nog iets gedaan met Koningsdag, misschien met de kids?

Hi Kannietmeer, het is hier harken, uur voor uur, normaal functioneren is er ff niet bij. Heb met de jongens "gegamed", meer kon ik ook niet aan helaas. Dank voor het vragen meis! Vwb je huiduitslag, heb gelezen dat het van de benzos in afbouw kan komen... Denk dat het daarvan komt hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei MyBattle:

@Dis @Kannietmeer Ja ik weet dat dit de sleutel is tot succes, bedankt voor mij het herinneren eraan. Het is gewoon soms zooooooo zwaar. Dat kleine rotpilletje heeft zo een invloed op me af en toe. Maar het enige maar dan ook echt het enige wat je kunt doen is accepteren en je best doen om door te bijten en uitzitten :(.

Er is licht aan het eind van de tunnel, maar hoe lang en donker de tunnel is, is voor iedereen verschillend. Je bent goed op weg @MyBattle!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Dis, dieren kunnen zonder tanden zeker als je ze zachte vlees uit blik geeft, maar beter is gewoon runder of kippengehakt, een klein beetje groenten van de pot

dus zachte dingen. Dat wordt smikkelen voor haar. Ik moet trouwens binnenkort ook al mijn tanden laten trekken Dis. Ik houd van veel slagroom en chocolade.

K.N.M. morgen moet ik naar het ziekenhuis voor de uitslag van de m.r.i. scan. Dan weet ik ook of er iets nog niet goed is. Dank voor je vraag lieverd :lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Dis:

@Kannietmeer ik las dat je een man in Amerika helpt. Wees voorzichtig je kunt namelijk aangeklaagd worden voor het onbevoegd uitoefenen van geneeskunst, echt waar die amerikanen zijn maf. Een zekere Allisson Mc Calliger is door psychiaters aangeklaagd omdat ze afbouwadviezen gaf aan benzo slachtoffers.

Youtube "A story about benzo withdrawell"

Ik zal er rekening mee houden, maar denk dat als ik me aan de Nederlandse wet houd, het wel goed komt. In Nederland mag je coach zijn en mensen helpen om keuzes te maken. Trouwens in Amerika ook. Het is duidelijk voor iedereen dat ik geen arts ben en dat ik geen officiële kennis heb van de medicijnen. Ook mensen die voor de zelfmoord-hulplijn werken zijn 'maar' vrijwilligers. Deze man is vooral ten einde raad en is al 2 jaar ziek. Ik luister naar hem en help met overlevingstechnieken/ copingskills. Meer kunnen we niet doen. Te snel gaan kan wel met benzo's, maar te langzaam eigenlijk niet. Zolang ik onder doktersadviezen adviseer, en de keus altijd bij de patiënt laat zal het wel goed komen denk ik.

Maar wel bedankt voor de tip Gerard. Laat me weer extra nadenken over de 'agreement' die ik wel door de patiënt moet laten ondertekenen, just to be safe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei MyBattle:

@Dis @Kannietmeer Ja ik weet dat dit de sleutel is tot succes, bedankt voor mij het herinneren eraan. Het is gewoon soms zooooooo zwaar. Dat kleine rotpilletje heeft zo een invloed op me af en toe. Maar het enige maar dan ook echt het enige wat je kunt doen is accepteren en je best doen om door te bijten en uitzitten :(.

ik weet dat het zwaar is lieverd, maar inderdaad is het enige wat je kan doen accepteren en heel lief zijn voor jezelf. Doe alles wat je maar het gevoel geeft dat je het kan doen omdat je er toe doet. Van wandelen tot in bed liggen, van fruit tot snoep en slagroom eten. Ik probeer echt in alles zo lief mogelijk voor mijzelf te zijn. Te kiezen wat goed voor me is, en soms gewoon mijzelf te knuffelen met iets wat ik fijn vind omdat ik het gewoon verdien om vertroeteld te worden met alles wat ik al meegemaakt heb.

Als je dat voor jezelf kan doen, dan kom je er vanzelf. Houd van jezelf als nooit te voren. Je verdient het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb lekker geslapen tussen 1 en half drie en verder alleen nog maar Netflix gekeken. Vierkante ogen misschien, maar mijn lichaam begint weer bij te komen. Gelukkig kan ik dit weer, want tijdens de benzo afbouw, kon ik dat allemaal bijna niet verdragen. Netlfix was te veel stimuli voor mijn hoofd/lichaam.

Toch ook genezing daar gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik zal er rekening mee houden, maar denk dat als ik me aan de Nederlandse wet houd, het wel goed komt. In Nederland mag je coach zijn en mensen helpen om keuzes te maken. Trouwens in Amerika ook. Het is duidelijk voor iedereen dat ik geen arts ben en dat ik geen officiële kennis heb van de medicijnen. Ook mensen die voor de zelfmoord-hulplijn werken zijn 'maar' vrijwilligers. Deze man is vooral ten einde raad en is al 2 jaar ziek. Ik luister naar hem en help met overlevingstechnieken/ copingskills. Meer kunnen we niet doen. Te snel gaan kan wel met benzo's, maar te langzaam eigenlijk niet. Zolang ik onder doktersadviezen adviseer, en de keus altijd bij de patiënt laat zal het wel goed komen denk ik.

Maar wel bedankt voor de tip Gerard. Laat me weer extra nadenken over de 'agreement' die ik wel door de patiënt moet laten ondertekenen, just to be safe.

Je doet het goed KNM. Bewondering voor jouw. Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...