Spring naar bijdragen

Onze H. kamer 26-4-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen superhelden,

Vlug vlug want ik moet nog van alles doen en over 25 min. komen ze me halen. O ja, het slapen hier is al dagen een beetje bout maar dat mag geen belemmering zijn de dag Frits en fruitig te starten wahant ik ga dadelijk lekker werken.:D Later lieverds.

O Heb jij een beetje kunnen pitten Ikdoeertoe?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Mijn naam is Maria/ikdoeertoe/ volg jullie al heel lang, en put er mn vertrouwen uit.een jarenlange rit achter de rug. Heb nog niet echt de puf om mn verhaal te doen, ben blij met deze site. Een dikke knuffel van mij, voor alle doorzetters/inclusief mijzelf. En vrolijke bolletje , hoor mijzelf vaak in jou woorden, ben nml ook altijd vrolijk, al was het de laatste jaren wat minder. Maar begint er weer aan te komen.

Prettige dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ikdoeertoe Welkom! Praat gerust mee. Alleen lezen is ook prima.

Mijn nacht was ook weer niet echt prettig. Hopen op een betere vanavond. Maar ik heb daar na 4.5 maand wel echt moeite mee. Voel mij soms zo uitgeblust, terwijl ik normaal juist veel energie heb. Tijd, tijd, tijd. 

Maar hier schijnt de zon! Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag lieffies! @bolletje Werk ze! 

@Ikdoeertoe Ik heb slaapsap ook geprobeerd, maar bij mij deed het niks. Ze hadden het ant-ihystminca eruit gehaald (omdat het verslavend en versuffend werkt) en dan blijft er niks anders over dan een veredelde hoestdrank..... Of jij moet andere gebruiken natuurlijk. ;-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai alida

Het klopt hoor wat je zegt, er zit anti_histiminica in. Ik gebruik het dan ook niet elke avond, maar om de drie soms vier avonden. En ook een week niet, maar af en toe even slapen is goed. En ben ook niet van plan er een gewenning van te maken, wat ik wel merk is , dat als ik het één keer heb gebruikt ik de volgende dagen zonder ook wat beter slaap. 

Het Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Ikdoeertoe:

Hai alida

Het klopt hoor wat je zegt, er zit anti_histiminica in. Ik gebruik het dan ook niet elke avond, maar om de drie soms vier avonden. En ook een week niet, maar af en toe even slapen is goed. En ben ook niet van plan er een gewenning van te maken, wat ik wel merk is , dat als ik het één keer heb gebruikt ik de volgende dagen zonder ook wat beter slaap. 

Het Maria

Als het voor je werkt @Ikdoeertoe, dan moet je het vooral doen hoor ;-) Ik zou er een moord voor doen als ik alleen daarop zou slapen. Bij de slaappoli heb ik prometazine tabletten gehad (ook een anti hystaminica) maar slapen ho maar... 

@Jeshen dat je geen poespas meer wilt, snap ik heel goed! Niet doen dan. Je bent al zo'n eind op weg! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ikdoeertoe@Jeshen@Kaida74 Verschillende kruiden die in Droomsap zitten, werken op de GABA A receptor. Geen aanrader wat mij betreft.  Dat iets "natuurlijk" is, wil nog niet zeggen dat het geen werking heeft op onze chemie. De reden dat deze dingen werken, is juist doordat het echt iets doet als medicijn.  ( chemische medicijnen, zijn bijna altijd ontwikkeld door de werking van een plant na te bootsen.)  De algemene houding die wordt aangehangen dat het 'natuurlijk' is en dus geen kwaad kan is absoluut een overtuiging die de deur uit moet wat mij betreft. Ik heb niet de hele combinatie van Droomsap gechecked, maar met deze vlugge check vond ik genoeg, dat ik wel even wilde delen. Wat je ook slikt, google altijd of het werkt op de GABA of GABA A receptoren. Alleen als ze de groei van de GABAA receptoren bevordert, kan je het slikken ( zoals de Bacopa Monieri)

Tijdens benzo ontwenning en mogelijk ook in de toekomst raad ik aan zeer voorzichtig zijn met deze stoffen. Ze kunnen klachten doen terugkeren, ook als je weer helemaal gezond bent.

Hop: Volgens de onderzoekers hinderen stoffen uit het hop-extract het enzym dat normaal de neurotransmitter GABA degradeert. Hierdoor kan GABA langer actief blijven en een kalmerende werking ...

Passiebloem: Het zijn vooral flavonoïden die aanwezig zijn in de plant en dan vooral glycosiden van apigenine en luteoline. Daarnaast werden isoschaftosiden, orientine, isoorientine, swertisine, vitexine en lucenine-2 gedetecteerd. Het flavonoïd chrisine bindt zich aan GABA A receptoren in de hersenen, waardoor net zoals bij de benzodiazepinen, een kalmerend, slaapopwekkend en angstwerend effect kan ontstaan .

Slaapmutsje: Slaapmutsje heeft een sedatieve en milde slaapopwekkende werking, het verkort vooral de inslaaptijd. Chemisch gezien zijn het vooral de chinoline-alcaloïden, die net zoals sommige chemische sedativa, het vast houden van GABA (gamma aminoboterzuur) op de hersenreceptoren stimuleren. GABA-agonisten veroorzaken een demping van de activiteit van het centrale zenuwstelsel waardoor slaperigheid ontstaat. GABA is de belangrijkste remmende neurotransmitter in de hersenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Ikdoeertoe@Jeshen@Kaida74 Verschillende kruiden die in Droomsap zitten, werken op de GABA A receptor. Geen aanrader wat mij betreft.  Dat iets "natuurlijk" is, wil nog niet zeggen dat het geen werking heeft op onze chemie. De reden dat deze dingen werken, is juist doordat het echt iets doet als medicijn.  ( chemische medicijnen, zijn bijna altijd ontwikkeld door de werking van een plant na te bootsen.)  De algemene houding die wordt aangehangen dat het 'natuurlijk' is en dus geen kwaad kan is absoluut een overtuiging die de deur uit moet wat mij betreft. Ik heb niet de hele combinatie van Droomsap gechecked, maar met deze vlugge check vond ik genoeg, dat ik wel even wilde delen. Wat je ook slikt, google altijd of het werkt op de GABA of GABA A receptoren. Alleen als ze de groei van de GABAA receptoren bevordert, kan je het slikken ( zoals de Bacopa Monieri)

Tijdens benzo ontwenning en mogelijk ook in de toekomst raad ik aan zeer voorzichtig zijn met deze stoffen. Ze kunnen klachten doen terugkeren, ook als je weer helemaal gezond bent.

Hop: Volgens de onderzoekers hinderen stoffen uit het hop-extract het enzym dat normaal de neurotransmitter GABA degradeert. Hierdoor kan GABA langer actief blijven en een kalmerende werking ...

Passiebloem: Het zijn vooral flavonoïden die aanwezig zijn in de plant en dan vooral glycosiden van apigenine en luteoline. Daarnaast werden isoschaftosiden, orientine, isoorientine, swertisine, vitexine en lucenine-2 gedetecteerd. Het flavonoïd chrisine bindt zich aan GABA A receptoren in de hersenen, waardoor net zoals bij de benzodiazepinen, een kalmerend, slaapopwekkend en angstwerend effect kan ontstaan .

Slaapmutsje: Slaapmutsje heeft een sedatieve en milde slaapopwekkende werking, het verkort vooral de inslaaptijd. Chemisch gezien zijn het vooral de chinoline-alcaloïden, die net zoals sommige chemische sedativa, het vast houden van GABA (gamma aminoboterzuur) op de hersenreceptoren stimuleren. GABA-agonisten veroorzaken een demping van de activiteit van het centrale zenuwstelsel waardoor slaperigheid ontstaat. GABA is de belangrijkste remmende neurotransmitter in de hersenen.

Kannietmeer

Je hebt gelijk, en ik gebruik het ook niet meer.

Gunde mijzelf de tijd niet om het uit te zoeken, dus bij deze bedankt.

Gr Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Ikdoeertoe:

Kannietmeer

Je hebt gelijk, en ik gebruik het ook niet meer.

Gunde mijzelf de tijd niet om het uit te zoeken, dus bij deze bedankt.

Gr Maria

lieve Maria, in onze strijd om te overleven willen we zo graag geloven dat dingen ons zullen helpen, en zijn we bijna bereid alles te proberen. k snap dat als geen ander. En eigenlijk hebben we bijna niets tot onze beschikking omdat ons lichaam gewoon zelf de nieuwe balans moet herontdekken. Zolang dat niet gebeurd is zijn we in ontwenning en hebben we klachten die we grotendeels moeten accepteren. Ik wens je heel veel sterkte bij je weg naar herstel.

Ben je ondertussen benzovrij of ben je nog aan het afbouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

lieve Maria, in onze strijd om te overleven willen we zo graag geloven dat dingen ons zullen helpen, en zijn we bijna bereid alles te proberen. k snap dat als geen ander. En eigenlijk hebben we bijna niets tot onze beschikking omdat ons lichaam gewoon zelf de nieuwe balans moet herontdekken. Zolang dat niet gebeurd is zijn we in ontwenning en hebben we klachten die we grotendeels moeten accepteren. Ik wens je heel veel sterkte bij je weg naar herstel.

Ben je ondertussen benzovrij of ben je nog aan het afbouwen?

Lieve Kannietmeer

Ben nu in de tiende week , dat ik diazepam vrij ben, slik nog wel een halve zopiclon, ga dat over een maand afbouwen. En slik ook AD.

Zeven jaar geleden kwam ik uit de avonddienst, en kreeg een hevige paniekaanval, was toen vrijdagavond, en s,nacht in t ZH geweest. Maandag bij de dokter geweest, en werd gelijk op 40mg paroxetine gezet(stom stom stom) je wil geen paniekaanval meer , dus begin je trouw te slikken. Ik die duizenden mensen pillen, katheter, sondevoedingen enz heeft gegeven. Ik trapte in de val. En de ellende begon. Werd ziek , angstig (was ik nooit) heb twee kinderen alleen opgevoed, opgenomen geweest. En werd alleen maar angstiger. De ene na de andere pil, het is zo'n lang verhaal, dat ik af en toe zal inhaken. Maar het blijkt dus mn schildklier te zijn, ben zo boos op de artsen, want zij erkennen het gewoon niet. Ik heb mn waardes gezien en daaruit blijkt wel degelijk dat t mn schildklier is, ze kijken naar cijfertjes en niet naar de klachten , loop nu bij een orthomoleculaire therapeut, ken ik heel heel lang en vertrouw haar. 

Ik blijf doorgaan totdat ik benzovrij ben.Dit is een klein stukje van mn verhaal

Lieve groet Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ikdoeertoe:

Ben nu in de tiende week , dat ik diazepam vrij ben, slik nog wel een halve zopiclon, ga dat over een maand afbouwen. En slik ook AD.

@Ikdoeertoe, onwijs knap van je!!! Zelf ben ik 7 weken vrij van diazepam, na 10 jaar gebruik incl.opname ook en heb ook een AD. Hoe gaat het na 10 weken? Merk je al verschil? Ikzelf heb het loodzwaar, ik hoop dat het jouw wat beter afgaat. Dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Jordi:

@Ikdoeertoe, onwijs knap van je!!! Zelf ben ik 7 weken vrij van diazepam, na 10 jaar gebruik incl.opname ook en heb ook een AD. Hoe gaat het na 10 weken? Merk je al verschil? Ikzelf heb het loodzwaar, ik hoop dat het jouw wat beter afgaat. Dikke knuffel 

Hai lieve Jordi

Ik volg al een tijdje de site, dus ook jouw verhaal gelezen. Het komt echt goed, geduld geduld geduld, dat is het toverwoord. Ik voel me al een stuk beter Jordi , nog wel moe. Maar helder wat meer energie, en weer zin in het leven. Voel precies waar je inzit,nog wel erg vroeg wakker, maar slaap in ieder geval.

Dikke knuffel terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve Maria, fijn dat je jezelf een stuk beter voelt, heel fijn voor je!!! Geduld is zo lastig als je radeloos en hopeloos bent, ben het zo zat. Alsof ik in een nieuwe depressie ben getrokken zucht..... Dank voor je opbeurende woorden Maria. 

bewerkt door Jordi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Jordi:

Hoi lieve Maria, fijn dat je jezelf een stuk beter voelt, heel fijn voor je!!! Geduld is zo lastig als je radeloos en hopeloos bent, ben het zo zat. Alsof ik in een nieuwe depressie ben getrokken zucht..... Dank voor je opbeurende woorden Maria. 

Hai Jordi, er middenin zitten, de moed verliezen, niet meer weten of het goed komt, ja radeloosheid. Weet zo goed waar je doorheen gaat, laat je niet ontmoedigen, door die gedachten. Weet er komt een eind aan. Er zijn mensen die er een jaar of langer over hebben gedaan, dat wil je niet, het idéé dat het nog zolang kan moet duren, dat trek je niet, denk je dan. Maar je zult zien dat de momenten, die goed zijn, je daar aan vast pakt. En die momenten steeds veelvuldiger worden. Hou vol

Xxx Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-4-2018 om 09:11 zei Jordi:

Lieve Maria, echt precies wat je zegt, zo is het precies....dank voor je opbeurende woorden en steun, dat waardeer ik emorm. We houden vol, zeker voor mijn Kids dikke knuffel! 

Hee Jordi

Hoe gaat t met jou, kom je de dag een beetje door?

C Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Maria, wat lief dat je het vraagt!!!! Het is zo moeizaam momenteel, niet te bevatten. Vandaag bij een verslavingsarts geweest, ben niet veel wijzer geworden behalve dat hij vond dat ik erg veel ontwenningsverschijnselen had, en twijfelde of er nog meer aan ten grondslag lag. Daar geloof ik dan weer niks van.... Moet van de benzo's zijn... Hoe gaat het met jouw? Knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Jordi:

Hi Maria, wat lief dat je het vraagt!!!! Het is zo moeizaam momenteel, niet te bevatten. Vandaag bij een verslavingsarts geweest, ben niet veel wijzer geworden behalve dat hij vond dat ik erg veel ontwenningsverschijnselen had, en twijfelde of er nog meer aan ten grondslag lag. Daar geloof ik dan weer niks van.... Moet van de benzo's zijn... Hoe gaat het met jouw? Knuffel

Nja, dat zeggen verslavingsartsen dan......zucht!

Als iemand langer ontwenningsverschijnselen heeft dan de 3 weken die sommige artsen in hun hoofd hebben denken ze al snel dat er iets anders is, maar in veel gevallen slaan ze die plank toch echt flink mis. De verhalen van ontwenners die maanden tobben (een klein gedeelte zelfs jaren) zijn talrijk, in weerwil van hetgeen de artsen willen beweren. 
Ga er maar vanuit dat het de benzo's zijn die jou nog zoveel hinder geven. Het wordt beter, ontegenzeggelijk, maar de eerder door jou genoemde verschijnselen horen stuk voor stuk bij benzo-ontwenning. Sterkte, @Jordi

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...