Spring naar bijdragen

Opnieuw


Klaske

Aanbevolen berichten

Ondertussen nog steeds nuchter, geen zin in alcohol. Gisteren naar de film geweest met een vriend van mij, leuke avond gehad.

Vandaag pa geholpen en zijn schuur gebeitst, dus mezelf nuttig gemaakt. 

Gek genoeg heb ik niet echt trek in alcohol, maar zou wel willen drinken om iets 'te doen te hebben' vanavond. Dus... een leegte opvullen.

Heb zojuist snackgroenten met dipsaus gekocht, en een zak chips :), dus nee, ik ga niet drinken vanavond! Maar wel een leegte opvullen met vet en vitamientjes :D

Probeer er een relaxed avondje van te maken, hopelijk met een tevreden gevoel naar bed vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Klaske  Leegte/tijd opvullen, heel herkenbaar.. Ik schrik er zelfs een beetje van hoeveel tijd ik nu met andere dingen moet zien te vullen (inclusief de ochtend dat ik normaal gesproken gewoon een beetje gaar aan 't hangen was)..   Beetje tevreden gaan slapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond ging op zich prima.  Maar weet uit ervaring dat het op den duur saai word, en als ik niet drink ga ik mensen 'lastig vallen' en afspraken maken waar ik daarna dan weer geen zin in heb. Allemaal uit verveling, frustratie, eenzaamheid, dus afspraken maken op een moment dat ik niet goed met mezelf overweg kan.

Maar goed, gisteravond goed door gekomen, wel een pilletje gepakt voor het slapen (is antidepressiva in heel lage hoeveelheid, als bijwerking word ik daar suf van dus werkt op dit moment prima). Zou daar ook graag vanaf willen, op de een of andere manier blijf ik tegen dat slapen opzien. 's Avonds wakker willen blijven en 's ochtends in bed willen blijven liggen. Herkennen meer mensen dit? Ook zonder alcohol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik net gestopt was zag ik ook erg op tegen het slapen gaan s'avonds. Dacht dat moeilijk zou worden maar dat viel me alles mee. Slaap juist veel beter. Niets nodig om in slaap te vallen. Behalve dan warme melk of thee en soms een avondwandeling. Zoek naar dat gene wat jou ontspant rust geeft. Een boek , film. Douchen. In de ochtend word ik vroeg wakker en heb veel energie. Ik sta wel altijd zelfde tijdstip op en ga zelfde tijdstip naar bed. Moe of niet moe structuur is belangrijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap al slecht sinds mijn 23e. Juist door het piekeren val ik niet in slaap, of ik pieker mezelf in slaap. In 2014 in kliniek geweest, en natraject gehad, en eindelijk sliep ik gewoon normaal. Toen ik weer ging werken kwam het piekeren en malen ook weer terug. Mindfullness, meditatie, melatonine, hardlopen, serieus... ik deed het allemaal, maar op het moment dat ik naar bed ga gaat er op de een of andere manier een knop om en zit ik in die angst.

Cravings door slapeloosheid krijg ik niet, dat staat echt los van elkaar. Het is niet zo dat als ik niet kan slapen dat ik dan zin krijg in een fles wijn.

Maar goed, binnen nu en 2 weken heb ik opnieuw een pittig natraject bij verslavingszorg, als de bedrijfsarts er mee in stemt. Wellicht krijg ik zo 's nachts de rust ook weer gevonden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig! Ik ben zelf ook een moeilijke slaper (zowel met en zonder drank) dus ken de frustratie. 

Af en toe gebruik ik anti histamine als slaapmiddel. Werkt perfect en is niet verslavend. Niet piekeren is een beter oplossing, maar vaak ook de lastigste.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich slaap ik prima na de eerste weken, voor het eerst in veel jaar, maar de gewoonte van maar blijven zitten is erg sterk, al van jongs af aan ben ik een nachtbraker. Ik moet mezelf echt een schop onder mijn kont geven, anders blijf ik zitten, tv kijken, internetten.... Vrij nutteloos en ook niet echt ontspannend. Is bijna ook een soort roes. En ik wil dan liever vroeger slapen en vroeger op met meer energie. Maar de stap zetten om naar boven te gaan om te gaan slapen, dat gaat niet vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die anti histamine ga ik ook eens proberen. Nu mezelf een schop onder de kont geven en naar bed. Maar het bljjft lastig. Best een fijne en drukke dag gehad, vroeg opgestaan, dan zou je denken dat je op een gegeven moment moe bent.... morgenvroeg als de wekker gaat, dan ben ik moe. Zou toch fijn zijn als ik tegen mijn hersenen kon praten en ze vertellen dat ze het net andersom moeten doen, ze begrijpen het niet helemaal daar bovenin...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slaap slecht in en dan met name altijd van de zondag op de maandag. (Werk ja) Ik ga heel vroeg naar bed. Dan doe ik het forum, lezen, weet ik veel wat. Uiteindelijk weet mijn lichaam dan dat het moet gaan slapen. En dan is het nog -redelijk-op tijd. Ik denk de enige manier voor mij om genoeg tijd te hebben alles te herkauwen en afstand te nemen, misschien werkt het ook voor jou?

( in principe ben ik een nachtmens....maar ja. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben de nachtbrakers hierboven wel eens melatonine geprobeerd? :DAfhankelijk van de sterkte slik je die een half uur tot een uur voor het slapen. Kan geen kwaad. Koop je bij de drogist. 

Wat ook kan helpen is een uur voor het slapen geen computer of mobiel ivm het blauwe licht dat het uitstraalt. Of je scherm (middels een appje geloof ik) anders instellen. Het licht uit je apparaat houdt je namelijk in de "dagstand". Inslapen duurt dan ook langer. Je bent wakkerder en er is meer ruimte voor piekeren. Google er maar eens op.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Klaske:

Die anti histamine ga ik ook eens proberen. Nu mezelf een schop onder de kont geven en naar bed. Maar het bljjft lastig. Best een fijne en drukke dag gehad, vroeg opgestaan, dan zou je denken dat je op een gegeven moment moe bent.... morgenvroeg als de wekker gaat, dan ben ik moe. Zou toch fijn zijn als ik tegen mijn hersenen kon praten en ze vertellen dat ze het net andersom moeten doen, ze begrijpen het niet helemaal daar bovenin...

Als je op donormyl zoekt vind je ze wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor de tips allemaal. Melatonine al geprobeert. Blauw-lichtfilter al enkele maanden op mijn telefoon. Dus je ziet: ik heb ook heel wat afge-googled :D

Vandaag gesprek gehad met psychiater, ik deed het blijkbaar toch niet helemaal goed, dat medicijn dat ik af en toe gebruik moet ik gewoon dagelijks gebruiken omdat anders mijn hoofd constant een andere kant op gaat. Wel de helft van tablet, en dan dagelijks tot het slapen stabiel is. Daarna kan ik afbouwen. Voor de rest na 22.00 geen tv of mobiel scherm, en iedere avond piekerkwartiertje in bouwen. Hieraan ga ik me houden.

Volgende week dinsdag kan ik met de dagbehandeling beginnen, mits de bedrijfsarts het goedkeurt vrijdag.

Gelukkig geen zucht naar alcohol de afgelopen weken, zelfs niet met dit mooie weer, en ondanks het slecht slapen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komen een paar moeilijke dagen aan...

Vandaag gesprek gehad bij de bedrijfsarts, komende maanden mag ik me volledig richten op mijn herstel. De dagbehandeling bij verslavingsinstelling begint aanstaande dinsdag. 

En nu komen dus die gedachten: nu kan het nog, het is weekend, mooi weer, niemand die het ziet, me nog even lekker laten gaan, etc etc etc.

Wat schiet ik ermee op als ik vanavond ga drinken: precies, helemaal niks!! 

Grmbl.... ben even een strijd aan het voeren met mezelf, ik ga ervan uit dat ik win...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is gelukt hoor. Naar een meeting geweest, met mensen gepraat. Naderhand nog steeds de neiging om naar de winkel te gaan, maar niet gedaan.

Morgenavond komt wel goed, heb met iemand afgesproken. Zondag word misschien lastig, maar dat is zondag pas, vandaag is het vandaag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Amethist:

Allemaal drogredenen Klaske! Je zegt het zelf al: je schiet er helemaal niks mee op! Dan beter droge dagen verzamelen voor de dagbehandeling. Hoe stoer is dat als je al stopdagen in je zak hebt zitten! Gewoon doen!

Heeej heej heej, geen stopdagen, stopweken he!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...