Spring naar bijdragen

Opnieuw


Klaske

Aanbevolen berichten

Het lijkt me dat je dat heel goed gedaan hebt Klaske, met respect voor jezelf. Ik heb ook ooit tegen zo'n leuke man gezegd: "ik vind je leuk en wil graag verder met je maar alleen als jij die ander achter je hebt gelaten. En verdomd, een paar weken later stond 'ie op de stoep en is nooit meer weggegaan :)
Al die gevoelens die jij hebt lijken me volkomen logisch, ik hoop dat je lief voor jezelf kunt blijven.
Succes, veel geluk en blijf vooral van de drank af :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Afgelopen weekend zou ik afspreken met de 'leukerd', helaas had hij een of ander smoesje en kon het niet doorgaan. Sindsdien niks meer gehoord.

Weer een hoop dingen waar ik wat mee moet. Ik maak alles te groot, ben er heel obsessief mee bezig geweest en ondertussen nog steeds in de ziektewet en slaap voor geen meter.

Gelukkig is binnenkort mijn behandelaar terug van vakantie, heb ik weer wat meer omhanden. 

Maar ik kom steeds terug op hetzelfde probleem: hoe vind ik mezelf terug en krijg ik weer die verbinding met mezelf...

Vind het maar lastig allemaal...

Vanavond even sporten, geen zin in maar ik zal maar gewoon gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het bij tijd en wijle ook lastig. Je zegt het wel mooi..wie ben je en hoe kom je in verbinding? Lenny Kuhr zong er een prachtig lied over...

 

Tijd is je vriend zegt Lika. Dat ervaar ik ook....naast langer nuchter zijn. Dat laatste speelt een grote rol in mijn proces. In mijn leven. Veel 'weten' krijgt nu een kans om ook wat te gaan betekenen...beetje bij beetje, stap voor stap.

 

Je doet het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks! Te horen krijgen dat ik het goed doe, ook al voelt het niet zo. Doet me wel wat.

Dan voel ik me rot, ondertussen 'weet' ik dat dat er allemaal bij hoort, en dat het mag. Maar dat gevoel dat ik het dan niet goed doe omdat ik me rot voel, dat is dus zelfafwijzing. Ben nu opnieuw begonnen in het boek van Jan Geurtz, verslaafd aan liefde. En dit keer rustig aan lezen, echt tot me door laten dringen en ervaren in de praktijk.

Me er proberen bewust van te maken, is al een hele klus. Heb jarenlang alles op de automatische piloot gedaan, het mag anders...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat mag....mogen ipv moeten...en dan komt wellicht 'willen'...van binnenuit.

Zelfafwijzing, goedkeuring van buitenaf, vertrouwen, acceptatie, compassie, reflectie. 'Verslaafd aan Liefde' voegde voor mij veel toe aan wat ik al wist en voelde.

Processen die in de tijd gebeuren..soms twee stappen vooruit, een stap terug...maar vooruit blijft het gaan als je eenmaal in beweging bent.

Nuchterheid essentieel om het allemaal echt te kunnen beleven en ervaren.

Jij doet ook AA? Want ook de stappen krijgen bij mij in deze processen steeds meer betekenis.

Keep up the good work.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik doe ook AA, heb een sponsor, 12 stappenwerkboek, maar ik doe het met dat laatste heeeeeeeeeeel rustig aan nu. Vanmorgen naar een supportgroep geweest, vind ik fijner omdat je feedback krijgt. 

Ik wil dichter bij mezelf komen. Mag meer in mijn kracht komen, in plaats van in die onzekerheid blijven hangen. Want wat maak ik me toch druk, om alles wat ik wil zeggen en vertellen, of het allemaal wel goed en oke is wat ik zeg. Zeur ik niet? Mopper ik niet teveel? Ben ik negatief? Is het wel interessant genoeg wat ik vertel? Wat moet ik eigenlijk uberhaupt vertellen? 

Naja.... dat soort dingen dus... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik heb idd het werkboek van de NA @Lente. En de supportgroep is ooit een initiatief geweest van Novadic. Volgens mij hebben ze dat ook alleen hier. Das meer een praatgroep. Begint met een rondje week, de voorleesteksten en rituelen zijn er niet, dus meer tijd om gewoon te praten. Er mag ook gereageert worden, door iedereen in de groep.

Hier in de buurt zijn best veel meetings, maar omdat ik nu tijd heb ga ik ook naar meetings in andere plaatsen. Gewoon om mensen te leren kennen en daarin te oefenen.

De meeste meetings zijn trouwens wel 's avonds. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Heej @knakker!! Lief dat je aan me denkt!

Tja, wat zal ik er van zeggen. Ups en downs, maar.... al 5 maanden nuchter.

Wel een hoop dingen waar ik nog steeds tegen aan loop. Eenzaamheid, sociale angst (wat wel minder word), afhankelijk opstellen bij vriendschappen, dus verlatingsangst.

Maar ik ben er mee aan het oefenen, en leg de lat ook niet meer zo hoog gelukkig. Ik lees ook nog regelmatig mee hier, maar ik leer meer van anderen dan dat ik zelf iets vertel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.... moeilijk uit te leggen, die sociale angst. Afgelopen zomer was het vooral een gevoel van eenzaamheid waar ik tegenaan liep, wanhopig op zoek naar nieuwe contacten, maar in combinatie met angst werkt dat zeker niet. Op een gegeven moment besloot ik voor mezelf dat ik het voor mezelf zo fijn mogelijk wou hebben, en van daaruit op zoek naar nieuwe contacten. Dat werkt natuurlijk een stuk relaxter. 

Ik ben vrijgezel, en vind het belangrijk om een goed sociaal netwerk te hebben. Anders red ik het niet. 

Omdat ik heel erg in real life aan het leren ben, dus op de meetings, uit mijn schulp kruipen, met mensen afspreken die ik daar leer kennen, goed voor mezelf zorgen, schrijf ik ook minder op het forum en lees ik vooral. Anders ben ik er zoveel mee bezig dat mijn leven nergens anders meer uit bestaat, dat werkt natuurlijk ook niet. 

Misschien dat als ik weer volledig aan het werk ben dat ik dan weer meer hier ga schrijven, omdat dit altijd kan wanneer het mij uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vaak weet ik ook niet wat ik zou moeten schrijven hier trouwens, en dat ervaar ik ook regelmatig in het echte leven. Ik ben niet zo'n gemakkelijke prater in het begin. Bij mensen die ik helemaal vertrouw en volledig mezelf durf te zijn is het de andere kant op, dan ben ik af en toe zo'n ratelkip. 

Een beetje balans hierin is in ontwikkeling :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...