Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
GewoonDoen

GewoonDoen

Aanbevolen berichten

gek genoeg klinkt dit als een heel goed jaar GD
bosje CHAPEAU-rozen verdiend:
                                                                                                                  image.png.7ed6d1c52eeef518ffc01dc5e0bf9668.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hè hè, eindelijk bijgelezen. Het lukte de laatste weken absoluut niet. Een voordeel daarvan is dat ik nu een aantal pagina’s achter elkaar las en dan een completer verhaal lees. Ik herken heel veel, over angst , leven voor eenander, spanning in je lijf en meer dingen. Dank voor al je beschrijvingen.

En wat mooi om te lezen dat je zelf voelt dat je op de goede weg bent!

:heart::heart:

bewerkt door Jannigje
Aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

“Terugvallen in oude patronen “, ook zoiets, zó herkenbaar. En zo vervelend. Ik zie het altijd als iets negatiefs, voor mijzelf dan hë, voor anderen ben ik een stuk milder.

En opeens denk ik: terug-vallen betekent dus dat je (al) ergens anders was, anders had je geschreven “ik kom niet vooruit” , “ikzit nog steeds waar ik zat” . Ik baal altijd van terugvallen, maar als je andersom denkt voelt het anders. Zomaar een gedachte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, die beschrijving van vorige keer was van korte duur. 

Ik heb me weer ziek gemeld, kan weer niet goed lopen, voel me weer één brok ellende. (Ik denk ook gewoon een terugval van mijn focus op het negatieve ipv op het positieve). Net of ik alles een keer moet mee maken (in mijn hoofd) zonder mijn moeder, herbeleving, dat ik het anders mag doen en kan doen en ook doe.

Volgende week allerlei vaat testen in het ziekenhuis. Eindelijk......want lichamelijk is er toch ook echt iets aan de hand.

Van de week appte mijn dochter me savonds of ik maar even iets wilde komen afgeven, het eerste wat ik dacht was negatief, ik baalde dat ik eruit moest. De volgende dag drong een oud verhaal tot me door, dat ik ook een keer om hulp had gevraagd smiddags aan een nicht en moeder, maar zij konden toen niet komen, omdat ze al gedronken hadden.

Ik kon er wel zijn voor mijn dochter..... (dat heet oogsten tóch, alleen mijn eerste reactie, naar mezelf, oud patroon, daar mag ik nog flink aan werken).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:heart: voor onder de riem.

Wat een weg bewandel je. En dan nog zien dat je óók oogst. Ik hoop dat de testen iets opleveren. En wens je heel veel sterkte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach GD, wat naar.

Ik weet niet waar je nog zo hard aan wilt werken, maar dat je het ziet...de niet werkende patronen?  En er niet in gaat hangen?  Das war einmal.

Harde werker...

Rustig an :heart: :sun:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat is er mis aan balen dat je eruit moet?
helemaal niets
dat je de keus kunt maken wel of niet gaan
en dan gaat, dat is fijn voor je dochter
en zou je kiezen om niet te gaan
dan is dat pech voor haar
maar uit je comfortzone gehaald worden
is even een drempel overwinnen
niks mis mee
je bent zo streng voor jezelf meis, Cleo zou zeggen: doeslief

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei lady jane:

je bent zo streng voor jezelf meis,

Ja dit. Je bent je eigen beul. Laat jezelf nou lekker jezelf zijn. Wat je sowieso al was en ook altijd zal zijn :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja die is mooi. Ik heb hem destijds zelf een keer gepost op FB. Ook die van Charlie Chaplin. 

Ik geloof en voel het niet.

Ik zie en voel van alles van de ander, maar sluit mezelf nog heel erg buiten.

bewerkt door GewoonDoen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dit stuk lees ik net van @Mavericken vertaal dat naar mijn situatie.

Schaamte en schuldgevoel (en niksen) maakt dat je in de cirkel blijft is mijn ervaring. Jezelf slaan omdat je weer bent gaan drinken(niksen) maakt juist dat je doorgaat met drinken(niksen). Het voelt klote en dat klotegevoel moet weg....

Ok, je dacht dat een beetje(niksen) wel weer kon en nu ben je erachter dat het ook na langere tijd dus niet voor je is weggelegd, dat is niet falen dat is een nieuw inzicht erbij.

Je zat een paar maanden geleden nog prima op de weg naar Nuchterveen (beweging, hobby, werk opbouwen) en hebt in een onbewaakt ogenblik de afslag Zuipen a/d Wijn gepakt(niksen). Kan gebeuren we verdwalen allemaal wel eens. 
Keuze is eigenlijk simpel je kunt doorgaan op de ingeslagen weg of omdraaien en de weg terugvinden die je hebben moet.

Wees niet te streng voor jezelf, je weet wat er moet gebeuren en hier kun je zo nu en dan de weg vragen. Zelf doen maar het hoeft niet alleen.

Aan jou de keuze 

(daar komt dan wel bij dat mijn lichaam nog niet helemaal meewerkt, maar dit dus)

Ik ga even springen

bewerkt door GewoonDoen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei GewoonDoen:

Ik geloof en voel het niet.

Dat is heel herkenbaar,  van alles weten, maar niet kunnen geloven, het niet kunnen voelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn lichaam heeft zich helemaal op slot gezet, of er een muur voor me staat. 

Maar ik zie en snap dat ik er doorheen moet, dat voel ik wel. Ik ga de goede kant op, maar alles wat me nu triggert (oude patronen)moet er uit. (komt er ook letterlijk uit). Ik vecht nog teveel of zit nog teveel in mijn hoofd.

Hapto zei ook dat er niks met mijn lijf aan de hand is, maar gewoon alles uit laten sluiten.

Ene grote transformatie. De vorige duurde niet zo heel lang, maar ben toen ook weer gaan drinken. 

Hou het bij jezelf en neem je eigen ruimte in. Maar pffff het is een pittig iets.

Toen ik nog bezig was met alcohol overal de schuld van geven, was de film van Elton John een en al herkenning. Omarm mezelf.

Nu komen er allerlei andere nummers, boeken, films voorbij.

bewerkt door GewoonDoen
Woordje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dopplertest in ziekenhuis. Bloeddruk in benen was 231 (arm 155) ook na het lopen op de loopband,. 2.5 km voor maar 5 minuten.

Bij vaatlijden is meestal de bloeddruk in benen lager.

Zijn er hier ook dokters aanwezig?

Wat zou dit kunnen zijn. Ik krijg nu nog een vaatonderzoek van de buik.

Dat er iets niet klopt is mij wel duidelijk. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei GewoonDoen:

Dopplertest in ziekenhuis. Bloeddruk in benen was 231 (arm 155) ook na het lopen op de loopband,. 2.5 km voor maar 5 minuten.

Bij vaatlijden is meestal de bloeddruk in benen lager.

Zijn er hier ook dokters aanwezig?

Wat zou dit kunnen zijn. Ik krijg nu nog een vaatonderzoek van de buik.

Dat er iets niet klopt is mij wel duidelijk. :D

Abacadabra voor mij , maar het klinkt wat verontrustend 

Sterkte gd:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch ongelofelijk. Gezond verklaard door de vaatchirurg. Da's goed nieuws, maar nu......?

Je kon zien dat ik niet rookte. Dat was ook leuk nieuws, want ik heb gerookt als een ketter, maar ben 18 jaar geleden gestopt. Over alcohol hebben ze niks gezegd, ik weet niet wat voor een onderzoek daarvoor nodig is. :D

Maar goed hij wist niet wat er was, maar geen hart en vaat ziekte. Jahoo! 

Ik ga nu maar sporten onder begeleiding vd fysio, want ik kom geen stap vooruit. Verzuring in mijn benen als ik de trap al oploop. Klaag, klaag.

En weer doorrrrrr

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad fijn dat vaatproblemen uitgesloten zijn, maar je problemen zijn daarmee niet verholpen. Krijg je nog vervolgonderzoeken of Ha je eerst proberen met alleen fysio?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

lichaam en geest zijn één
daar hoort een holistische denkwijze bij
die heb jij ook wel volgens mij
op naar nog meer gezond worden GD:rose::heart:>

ik denk dat ik eigenlijk iets bedoel als; wat stress (o.a.) ook fysiek met
je lichaam doet is niet fraai. Zelfs positieve stress schijnt dat een beetje te doen
GO GD GO

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ontzettend fijn dat er geen afwijkingen zijn gevonden!

Ik ben geen deskundige, medisch gezien. Wel ervaringsdeskundig :blush:

En kom er steeds meer achter dat 'stress' voor een hoop shit kan zorgen....ja, holistisch gezien, het totaalplaatje van ik als mens.

Mijn uitdaging is om ervoor te zorgen dat ik meer ontspannen in het leven kan staan. Niet continue  aan sta.

Als ik mezelf voortjaag wat ik doe in de aanstand,  reageert mijn lijf en hoofd op allerlei manieren: angst, depressieve gevoelens, slecht slapen, pijn, piekeren,  dingen onnodig groot maken, uitstelgedrag, gewicht vasthouden, grijs haar, uitval van haar,  moe, opgefokt, geheugenverlies, concentratieproblemen en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Niet fijn.

Signalen die er voor moeten zorgen dat ik 'stop'.

Na een zoveelste les een paar weken terug is bij mij dat heel helder geworden. Ik moest (weer) een pas op de plaats doen. Iets terugdraaien waar ik ja op had gezegd. Naar, niet fijn. Maar....

Ik heb het wel echt gevoeld.  Mijn emmertje niet meer zo vol laten lopen. Agenda bewaken,  en vooral de tijd nemen om ook stil te staan. In hier en nu. Doen wat werkt...ach alles wat ik allang wist, heel goed kan vertellen naar anderen...en nu maar eens in de praktijk breng.

En dat gaat best wel goed...behalve slapen...maar ik denk dat de hormonen daar een belangrijke rol in spelen. 

Een opsteker voor mij was dat mijn partner zei na die pas op de plaats: wil je vanaf nu geen dingen doen (werk) die niet bij je passen? Je bent een veel aangenamer mens zo ;) Dat was fijn om terug te krijgen.  

En vooral ook, mededogen...compassie, met mezelf. Ook dit mag ik zelluf doen, niet alleen, maar wel zelf. Tijd is mijn vriend :)

Keep up your good work GD

:rose:

bewerkt door kruidenthee67

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Jannigje:

Inderdaad fijn dat vaatproblemen uitgesloten zijn, maar je problemen zijn daarmee niet verholpen. Krijg je nog vervolgonderzoeken of Ha je eerst proberen met alleen fysio?

Ik ga eerst in overleg met hapto. 

Ik "voel" heel veel onbewuste triggers van vroeger. Dat moet er uit. Zien, accepteren en dan loslaten. 

Ja herkenning Thee met wat je schrijft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voel je die triggers ook letterlijk in je lichaam?
Ik weet van mijzelf dat sommige delen soms erg vreemd of leeg aan konden voelen, of juist heel zwaar en gespannen.

Het klinkt alsof je een goede klik hebt met je hapto? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hapto kan fijn zijn in dit proces.

Ik kan nu ook zien dat ik me zelf niet 'moet veranderen'.  Mijn verleden niet. De 'waaroms" zelfs belemmeren. Ik kan wel 'anders' handelen. En dat maakt dat er bij mij 'beweging' is gekomen. 

En dit is mogelijk geworden door niet meer te drinken. 

En het is niet altijd fijn;)

Maar wel beter zo.

Rustig an, mooie dag gewenst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...