Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
GewoonDoen

GewoonDoen

Aanbevolen berichten

Ik drink nog maar 2 kleine kopjes koffie aan het ontbijt, verder alleen maar thee. 

Vroeger liep ik op koffie bier en wijn, maar koffie dat hydrateert niet goed, kwam ik eind vd middag thuis dan had ik gewoon dorst. Getver dat dorstgevoel, als ik daaraan terugdenk... :( :( :( 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-5-2019 om 14:21 zei GewoonDoen:

Stempelen, kaarten, doosjes enz maken. Stampin up of de goedkopere versie ali en action :lol:

Wat moet je ermee? Das een goeie vraag :D, maar het is lekker rustgevend. En je bent zo weer een uur of wat verder.

Die vraag wat moet je ermee, daarmee kun je alle plezier in de kiem smoren.  

Het klinkt als een flow ervaring.  De enige keer dat ik iets met een slagzin heb gewonnen kreeg ik een boek over flow opgestuurd.  Wat ik daar uit haalde is dat als je in plezier enkele uren beleven kunt zonder te piekeren, dat je tijdens die uren ontspant, herstelt, heelt.    

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo ben ik erg fan van kleuren. Kleurplaat pakken en zonder één gedachte in mijn hoofd lekker veldjes inkleuren haha 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lig nu snachts wakker van, hey dat is een goed idee.. (beter dan al die andere ellende)

..in mijn hoofd is het al af. En begin ik eenmaal in real live dan komt het toch niet helemaal overeen. :D

Oefenen, dan word het vast wel wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huis ma is afgerond, sleutels ingeleverd, manlief begint aan nieuwe baan....

Rust, regelmaat en reinheid. Dat laatste daar gaat nu mijn focus naartoe. Mijn kat is weer begonnen met piesen bij de voordeur. :D:(

pipet en potje staan klaar. (krijg vet gedrukt ff niet weg )

Oh nu weer wel, oké. 

En de ramen aan de buitenkant. Vogels langs gevlogen. Spletchhh :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:D

Weekend voorbij voor mij.

Toch heb ik weer het gevoel dat ik het niet goed doe, dat er iets "moet". 

Manlief weer aan het werk dus zijn focus ligt weer daar. Geld verdienen, zich nuttig maken, want dat is wat hij kan. Veel gesteun en gekreun en gezucht smorgens vroeg. Daar gaan we weer. Al die maanden, niks veranderd, niks aan zichzelf gedaan, geen hobby, beweging, alleen maar computer, wel stukken minder alcohol, maar.....

mijn focus lag meer bij mijn moeder en mezelf overeind houden, hobbyen, sporten (minder) , overgangs perikkelen en dus niet op ons huwelijk.

Nog steeds geen gezamenlijk doel....dus

GD, ga iets doen.

Weer naar 3 maanden terug. Ik fluit naar mijn telefooncel stap erin en daar ga ik.......Opnieuw en dan anders......(Ik zie ze vliegen geloof ik)

Haha, heb een fijne dag allen, ik ga ff naar de stad en daarna werken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo gammele dag, een herkenbare van de vorige keer toen ik mijn eerste weer nam. Man komt thuis met twee flessen rode wijn, neem savond zijn eerste en enige glas en zegt....ik mag het niet zeggen, maar hij is heerlijk....dus ik ertegen in....maar oh wat begon ik te twijfelen...

En vanmorgen lees ik deze..

Je kan het voelen wanneer iemand 
een projectie op jou legt.

Het eerste wat je voelt is verwarring, 
omdat het beeld wat iemand van jou schetst 
niet overeenkomt met wie jij bent.

Het tweede wat je voelt is de neiging 
om jezelf te verdedigen. 
Je wilt immers het beeld bijstellen.
Als je daarin stapt word je een onderdeel 
van het verhaal dat iemand in zijn hoofd heeft.

Het derde gevoel wat vervolgens 
binnenkomt is onmacht. 
Omdat wat je ook zegt 
de ander niet bereikt.

En als allerlaatste komt de twijfel, 
want je gaat nadenken over wat 
de ander heeft gezegd 
en of dat misschien waar is.

Op zich is dat niet verkeerd, 
maar wanneer er vele alarmbellen 
in jouw systeem afgaan,
mag je erop vertrouwen 
dat dat niet voor niets is.

Dus zodra je de verwarring voelt, 
weet dan dat je niet in moet stappen. 
Wees een spiegel en gooi geen hout op het vuur. 
Laat het verhaal daar waar het hoort.

Kijk de ander aan, 
ga staan in je eigen Licht en zwijg.
De ander zal het waarschijnlijk 
niet eens merken dat je niets zegt. 

Het vuur zal doven zodra 
er geen brandstof meer is.

Lichtflits

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei GewoonDoen:

Zo gammele dag, een herkenbare van de vorige keer toen ik mijn eerste weer nam. Man komt thuis met twee flessen rode wijn, neem savond zijn eerste en enige glas en zegt....ik mag het niet zeggen, maar hij is heerlijk....dus ik ertegen in....maar oh wat begon ik te twijfelen...

Getwijfeld, maar niet meegedronken, begrijp ik dat goed? Als dat zo is wil ik je ten eerste mijn welgemeend en drievoudig compliment geven: bravo! goed gedaan! petje af! Maar ook zou ik je willen aanraden na te denken over hoe je hier een volgende keer mee om zult gaan. Wordt het dan weer hetzelfde patroon van in discussie gaan, twijfelen, herinneringen ophalen, zuchten van herkenning, met als eindconclusie "het zal wel nooit echt wennen"? Of zie je het als een leerproces waarbij dit soort situaties goed hanteerbaar worden en het besluit al in een eerder stadium genomen is: je laat je man lekker genieten van die wijn maar doet er zelf niet aan mee. Eén ding lijkt me namelijk nogal voorspelbaar: zulke momenten gaan nog wel vaker voorkomen.

bewerkt door Bob

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ik prepareer me  op situaties waarbij drank aanwezig is of aangeboden wordt. Pas geleden met een etentje met een goede vriend al ruim van te voren me bedacht wat ik qua drinken zou bestellen . Zodat ik niet meer hoefde na te denken. Dat helpt mij goed. Maar dat is als het " grpland" is. Onverwachte situaties blijven er ook. Zo stond in het zelfde restaurant op elke tafel een fles wijn.ik had geen zin daar tegenasn te kijken zo vlak voor mn snufferd. Dus wilde hem op de grond zetten maar de vriend had het door mn blik direct door en was me voor :). Ik merk dat ik me ook kan voorbereiden op die onverwachte momenten en dat sterkt mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is hier altijd drank in huis, man drinkt wel nl. Ik weet wat ik moet doen, maar het was die gedachte die door mijn hoofd ging. In 1 seconde komt dan alles voorbij. Zal ik? Kan mij het schelen. Ik weet dat ik bij de eerste slok om ben en wat er dan gebeurd, elke dag weer opnieuw, maar daar gewoon lak aan hebben. Gewoon 14 maanden kwijt zijn. Je verdient het, geluk zit wel in de fles, en dat dus in 1 seconde.

mijn "ex hobby" die me terug wil.

Negeren en doorgaan waar ik mee bezig was.

Mezelf ook weer zeggen dat ik nog steeds goed bezig ben. 

Dat is het....ik wil weer gezien worden. Aandacht. We lopen alweer een poos langs elkaar heen (nog steeds).

Man kwam thuis vd week en vertelde over een collega, leuk mens, goed bezig, heeft 40 dagen mee gedaan aan niet drinken actie,. Bla, bla bla...das fijn voor haar.... ik al 14 maanden,  dat zei ik niet hoor, maar.....

En nu heb ik gisteren een link van LJ doorgestuurd met mijn stomme kop en krijg daar een antwoord op van "wat moet ik met die link" heb je weer last van je "demonen"

Ja dus.

Niet proberen de ander te veranderen. Bij mezelf blijven. 

Adem in en adem uit.

(ik heb net de hond uitgelaten en 5 minuten tegen de schapen aan zitten kletsen), maar voor de rest gaat alles goed.

Koffie, ontbijten en een boek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei GewoonDoen:

Man kwam thuis vd week en vertelde over een collega, leuk mens, goed bezig, heeft 40 dagen mee gedaan aan niet drinken actie,. Bla, bla bla...das fijn voor haar.... ik al 14 maanden,  dat zei ik niet hoor, maar.....

Oh dat had ik WEL gezegd. Leuk mens jaja ;) moet je eens zien hoe leuk IK ben met mn 14 maanden. Daar kan dat leuke collegaatje van jou een puntje aan zuigen. Louche uitdrukking sorry. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Knap dat je nog steeds niet drinkt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel raar vind dat je man je wijn aanbied. Hij moet je juist steunen. Wellicht kan je dat aan hem vragen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei GewoonDoen:

Hij bood het me niet aan.

Ah sorry. Ik meende dat hij dat bedoelde door te zeggen dat het heerlijk is. 

Beter lezen bilo :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi om jouw proces te lezen.

Je kunt de ander niet veranderen. Wel verandert er wat als jij dingen anders gaat doen.  Tenminste dat is mijn ervaring.  In dat stuk van Lichtflits wordt gesproken over 'projectie'. Dat geldt natuurlijk voor beide partijen. En dat je samen een 'systeem' bent. Met patronen, gewoontes.  Jouw veranderingen brengen hoe dan ook beweging, verschuiving. Wat mij, ons hielp was 'tijd'. Maar ook af en toe wat afstand. En communiceren. Daar hebben we wel hulp bij gezocht. Een verademing, iemand die 'meeluisterde' en confronteerde. Mij, maar ook de ander.  Dat was erg leerzaam voor beide partijen. 

Een jaar rond droog was voor mij nodig...om daarin soort van rust te ervaren...waardoor eerder opgedane inzichten en 'weten' konden landen. Jij bent er weer bijna he, dat jaar rond. Goed bezig GD! :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...