Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
GewoonDoen

GewoonDoen

Aanbevolen berichten

Knuffel van mij.

Kom net terug. De verhalen zijn nog net zo negatief, veel aan het huilen. maar we hebben er eten in gekregen:D en toen we weg gingen kwamen we erachter dat ze al veel meer doet dan dat ze thuis deed. Ze zei dat ze iets gejat had, maar waarschijnlijk heeft ze het gewonnen bij een bingo. Ze is naar de markt geweest, beneden in een restaurant. Allemaal jaren geleden, dussss ik heb een beetje goede hoop. Ze heeft alleen echt niks met de andere vd groep, maar wie weet......

Terug naar nu. Boodschappen, springen, boek. Ik heb een lang weekend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Positieve energie, tja...

Manlief . Hij neemt best wel de touwtjes in handen en dat is fijn qua het zware werk en zo, maar hij denkt dan niet aan zichzelf.  Terugkijkend is er nog niks veranderd naar aanleiding van zijn burnout. Hij duikt er weer volop in en begint zo weer aan een nieuwe baan. Doet geen dingen waar hij energie van krijgt. Alleen ervoor zorgen dat ik minder stress heb vanwege mijn ma, zodat hij minder stress heeft als hij in zijnnieuwe baan begint, maar is dat wel goed, wil ik dat wel. Ook dat is mijn feestje toch. Hij wou zelfs al de telefoontjes gaan plegen (omdat ik over de rooie was) en toen had ik echt zo iets van ho, tis mijn ma.

Stoppen met roken, drinken mag ik wel alleen doen, maar mijn ma kan wel plots samen. Of ben ik nu aan het zeiken? Mijn verantwoordelijkheid toch. (En ik weet dat ie het goed bedoeld allemaal, tis zijn karakter, er voor een ander zijn, een ander helpen en dat kan hij ook allemaal, ik vind het ook fijn  dat ie helpt, er zit door hem schot in de zaak, maar....)

En hij duikt weer achter zijn computer. En ik vlucht weer naar het forum!

Ik ben weer voor een ander aan het denken:blush:  ga iets doen voor jezelf GD, ontspan, adem in en uit, ga springen, ga eten, ga een boek lezen....koffie 

Vroeger had ik gezegd, "weet je wat die nodig heeft.......?" En ja dat geldt ook voor mezelf :D (en dan bedoel ik geen borrel)

bewerkt door GewoonDoen
Toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wandelen, Springen, stort, ontbijten bij tuincentrum, wat dingen regelen, cake bakken, wat huishouden en dan vind ik het weer genoeg....

Boek uit lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe eerder je het doet,hoe eerder je geniet van het gevoel dat het gebeurd is. 

Sprak hij terwijl hij ook een enorme uitsteller is :( 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen GD, (en anderen die meelezen) actie, ga iets doen, iets ontspannends. 

Boodschappen, werken, huis ma, iets van eten verzinnen voor vanavond

En "me time"....

GEWOON DOEN

(Ik wil weer terug naar mezelf)

bewerkt door GewoonDoen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie weer wat licht.

alle oude papieren ellende van vroeger, door mijn moeder bewaard, tegen gekomen, oude pijnlijke briefjes van mezelf, heeft ze ook bewaard.

Ik gooi alles weg, wat heb ik eraan, het is geweest.

Wow, wat heeft zij stilgestaan.

Wat een lessen leer ik hiervan......

Ik ben anders.....en ga iets doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat concreet wordt het dan he, met al die fysieke spullen die door je handen gaan.

Boeiend proces:) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door al dat ijs eten :D vliegen de kilo's eraan!

Nee hoor.....(wel de kilo's) 

Nu dan echt in de overgang, man man man, ik lijk wel zwanger, qua gevoelens in mijn lijf.

Af en toe in mijn hoofd ben ik echt wel toe aan een borrel. Nu ff zitten. Maar nee, tot nu toe alles doorstaan zonder. 

Man begint binnenkort aan nieuwe baan, nieuw doel zeg maar, want hij zal zich weer 100% inzetten. Nu is zijn doel nog steeds computer, weinig verandering......maar ik moet het bij mezelf houden. Ik ben een nieuwe hobby begonnen. 

Nu wandelen met hondje en zo de laatste rit naar de stort. 

bewerkt door GewoonDoen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Merk ook opeens dat ik snel aankom als ik niet erg oplet.   En ook allerlei andere vage klachten,  even geen moment tussendoor meer waarop ik weer bruis van de energie. Ik kak in.   Dat zou nog erger worden met een borrel. 

Dus dat doen we maar niet :).  Hier ook een man die straks helemaal gefocused is op een nieuwe uitdaging.   En met  deze ingezakte theemuts valt geen land meer te bezeilen dan natuurlijk.   Inderdaad: bij jezelf houden.  Kijken waar ik zelf blij van word.  Niet van Netflix iig:)

Wat is je nieuwe hobby? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stempelen, kaarten, doosjes enz maken. Stampin up of de goedkopere versie ali en action :lol:

Wat moet je ermee? Das een goeie vraag :D, maar het is lekker rustgevend. En je bent zo weer een uur of wat verder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Leuk toch. Lekker knutselen en crebea zijn. 

Ik ben bezig met grannys haken ( bepaald soort vierkantjes). Wordt een sprei. Met een knipoog naar de reclamezin ooit van appels( a granny a day keeps the doctor away) maak ik er nu van : " a granny a day keeps the wine away". :D

bewerkt door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, bij jezelf houden :)

Leuk toch dat creabea zijn? Ik heb alles om me heen om het te doen...maar het doen...ja, heel af en toe. Dus ik word nog wel eens blij van netflix haha! Kan ook erg genieten van een goeie serie, die kijken we samen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, water. Die ga ik er hier ook weer invoeren.ik hou vreselijk veel vocht vast. (Nou ja vreselijk...ik heb dikke voeten en enkels)

Ik heb periodes dat ik halve citroenen drink met water, of begin met koffie, maar met die periodes met citroenen (en water en natriumbicarbonaat) voel ik mij veel fitter dan die periodes met koffie. Dus een koffie pauze inlassen en weer over op thee en water smorgens.

Koffie met mate. Moet te doen zijn, het is me ook gelukt met alcohol. Gewoon de eerste niet nemen.:D

Maar de eerste zit er al in....en ik heb nog in huis, (jeetje wat een herkenning).

(Ik herken het ook uit eerdere gesprekken van mijn eerste alcoholvrije maanden toen wilde ik dat ook doen). 

Maar goed, terug naar mijn 13e, toen vond ik koffie ook niet lekker. 

De basis

bewerkt door GewoonDoen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha herkenbaar van die koffie @GewoonDoen. Ik heb een paar weken geleden 3 dagen gedetoxd met sapjes. Dus ook zonder koffie. Poehee wat afzien. Wat is eten toch lekker. En koffie ook. Ik drink er 4 per dag, denk dat ik t maar zo laat.:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik drink nog maar 2 kleine kopjes koffie aan het ontbijt, verder alleen maar thee. 

Vroeger liep ik op koffie bier en wijn, maar koffie dat hydrateert niet goed, kwam ik eind vd middag thuis dan had ik gewoon dorst. Getver dat dorstgevoel, als ik daaraan terugdenk... :( :( :( 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-5-2019 om 14:21 zei GewoonDoen:

Stempelen, kaarten, doosjes enz maken. Stampin up of de goedkopere versie ali en action :lol:

Wat moet je ermee? Das een goeie vraag :D, maar het is lekker rustgevend. En je bent zo weer een uur of wat verder.

Die vraag wat moet je ermee, daarmee kun je alle plezier in de kiem smoren.  

Het klinkt als een flow ervaring.  De enige keer dat ik iets met een slagzin heb gewonnen kreeg ik een boek over flow opgestuurd.  Wat ik daar uit haalde is dat als je in plezier enkele uren beleven kunt zonder te piekeren, dat je tijdens die uren ontspant, herstelt, heelt.    

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo ben ik erg fan van kleuren. Kleurplaat pakken en zonder één gedachte in mijn hoofd lekker veldjes inkleuren haha 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lig nu snachts wakker van, hey dat is een goed idee.. (beter dan al die andere ellende)

..in mijn hoofd is het al af. En begin ik eenmaal in real live dan komt het toch niet helemaal overeen. :D

Oefenen, dan word het vast wel wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huis ma is afgerond, sleutels ingeleverd, manlief begint aan nieuwe baan....

Rust, regelmaat en reinheid. Dat laatste daar gaat nu mijn focus naartoe. Mijn kat is weer begonnen met piesen bij de voordeur. :D:(

pipet en potje staan klaar. (krijg vet gedrukt ff niet weg )

Oh nu weer wel, oké. 

En de ramen aan de buitenkant. Vogels langs gevlogen. Spletchhh :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...