Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
GewoonDoen

GewoonDoen

Aanbevolen berichten

Ja, maar dan ook niet de eerste aan de kant schuiven en dan maar met de tweede beginnen, hè?
Vooral eerlijk naar jezelf blijven. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik niet elke dag een fles prosecco achterover gooi, denk ik eigenlijk wel dat het goed gaat met me. Ik heb eigenlijk alles wat mijn hartje begeert, maar.....ik vlucht niet voor niks.

Gisteravond uiteten geweest. Expres met de auto gegaan. En dan zie ik weer waarom ik niet wil drinken. Een fles wijn de man, slap geouwehoer, blijven lullen en daarna in de auto stappen. 

Maar goed dat zijn zij, ik moet mezelf veranderen en weer gaan genieten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei GewoonDoen:

Maar goed dat zijn zij, ik moet mezelf veranderen en weer gaan genieten.

Jezelf veranderen, maar ook je situaties veranderen.
Niet gaan zeggen: 'ik vind uit eten gaan zo helemaal niet meer leuk, ik ga maar weer (mee)drinken..' maar
'ik vind uit eten gaan zo helemaal niet meer leuk, ik ga niet meer.........  en dan kun je invullen: met deze mensen, of als jullie drinken, of je gaat 
eerder weg of gewoon helemaal niet meer. Misschien kun je eens met andere mensen uit eten gaan. 't Zijn maar zo een paar wilde ideetjes, hè?
Niet dat het per se zo moet, maar bedenk dat de oplossing niet het weer drinken hoeft te zijn maar dat er mogelijkheden genoeg zijn om je te vermaken
zonder drank.. En die drinkende vrienden (of is het je partner?) moet je natuurlijk niet aan de kant schuiven, maar daar kun je misschien andere
leuke dingen mee doen, waarbij drank niet zo'n prominente rol speelt.
Je mag mensen trouwens best aanspreken op hun gedrag wat betreft drinken en autorijden. Je klinkt dan misschien roomser dan de Paus in hun
oren, maar jij bent tot inzicht gekomen dat dit écht niet kan... nu zij nog...

Ik had nog niet eens 'welkom terug' gezegd..
Welkom terug, GewoonDoen. En ik wens je een succesvolle missie. Met zonder drank leven doe je niets weg, je krijgt er leven bij. Nuchter leven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erger, het is mijn pa en stief. "Van wie zou ik het toch hebben" (in eerste instantie van mijn moeder, maar die komt de deur niet meer uit, nog een stress bron)

En heb ze er al meerdere malen op aangesproken, maar ik stap al lang niet meer bij ze in de auto. Ik rij niet/nooit als ik gedronken heb. Ik ben eigenlijk een "gewoonte" en "thuisdrinker". Wat een ander heeft met een zak chips, het leeg eten, is bij mij dat de fles leeg gaat. Remmetje kapot. Het niet bij twee kunnen laten. 

Hun rem is ook kapot, maar zij staan nog volop in het leven. Genieten, leven als God in Frankrijk, (maar hebben ook last van nachtelijke en ouderdoms kwaaltjes.)

Ik geniet niet, ik giet...ik vlucht en baal van mezelf als ik gedronken heb. Ik wil weer trots op mezelf zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik slaap weer als een roosje....

Vandaag hier feest. Ik neem niks, moet nog rijden en geen behoefte aan.

Tot op heden gaat ie goed.

De problemen komen na een paar maanden pas. Dat ik weer ga denken, nu kan ik er wel eentje nemen. Maar goed zo ver zijn we nog niet....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, zover ben je nog niet..maarre...toch wel goed om af en toe eens stil te staan bij wat je dan 'anders kunt doen'...voorbereid zijn?

Fijn dat het begin weer gemaakt is, en je goed slaapt...dat slapen is hier helaas niet beter geworden na nu toch een behoorlijk lange tijd droog...maarja...soit.

Fijn feest!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja het niet drinken zet me wel weer heftig aan het denken.

Tijd over. En nu...

Ik heb wel een baantje gevonden, maar dat is niet op het niveau dat mijn hersens actief houdt.

Mijn doel van 10 kg lichter is wel gelukt, maar alles wat er niet moet zitten, zit er nog..hahaha

Studie weer oppakken.... tja GD dat is een kwestie van GD. :D

Maar nu eerst even huis gaan houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2014 was ik hier. Veel verteld, gekletst, 7 mnd droog. Alles komt weer naar boven, (dezelfde familie ellende) er is geen steek veranderd. Moet ik echt mij alleen maar gaan focussen op mezelf, mijn eigen leven. Ja, volgens mij wel. Laat de andere maar. Loslaten... pff weer opnieuw door alles heen.

Pijnlijk om te zien dat echt alles gepaard gaat met drank. En dat er trots over gedaan word en dat mijn kinderen zelfs gevoerd worden met drank. (Verjaardagscadeau). Bah. En ik kan er niks aan doen. Er word overheen gekletst.  Ik kan er ook nog niks van zeggen, ik ben net een week gestopt.

Het is weer voorbij, we hebben het weer gehad. De volgende keer hoop ik echt sterker te zijn en echt mijn mond open te trekken. En dat zal vast weer gaan gebeuren.

Ik was toen zonder drank, veel sterker, trotser, durfde meer, kon ook meer enz... die gedachte moet ik vasthouden.

LEEF, morgen kan het over zijn.

bewerkt door GewoonDoen
Meer uitleg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je was in 2014 net wat eerder op het forum dan ik. Een soort van tijdgenoot :)

Het is niet zo gelopen als je wilde en daarom ben je hier terug gekomen. Is het drinken er langzaamaan weer ingeslopen? In ieder geval goed dat je hier weer bent. Want drank voegt niets toe.

Voor mijzelf heb ik het idee, dat ik nog steeds scherp moet blijven. Ik bedoel daarmee, dat ik me bewust moet blijven van het feit dat ik niet met alcohol kan omgaan. Dat doe ik door iedere dag even hier te kijken én door iedere week trouw naar een zelfhulpgroep te gaan. In mijn geval een Intact groep, maar er zijn meer smaken in Nederland. Ik denk zeker te weten dat als ik dit soort dingen niet doe, ik vandaag of morgen toch dat eerste glas weer pak. Met alle gevolgen van dien.

Goed dat je de stap weer hebt genomen om hier weer te schrijven. Zet hem op! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar antwoord op je vraag. Ja, iets teveel losgelaten. Eerst forum, daarna maatje, want ik had mijn oude "maatje" weer gevonden, ik kon het er bij eentje houden. 

NOT.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi GD,

Gisteren in mijn AA groep vroeg een lid, 'moet ik nou mijn leven lang hier komen?'...mijn primaire reactie was 'Ja'. Die voelde ik zelf heel sterk. Want zoals MG schrijft, scherp blijven, en me ervan bewust zijn dat ik niet met alcohol om kan gaan.  Zo heeft ook het forum die functie. Elke dag ff kijken. Het lijntje houden en contact met mijn app maatje.  Na een aantal jaren aanmodderen (vanaf zo ongeveer de tijd dat jij ook hier actief was) resulteert dat in vanaf 17 augustus 2017 droog staan, nu 8 maanden.

Er is in die tijd veel gebeurd. Blijkbaar waren die jaren, met terugval en uitglijders nodig. Maar vanaf dat moment, 17 augustus, heb ik een besluit genomen. Om het niet meer te willen, drinken. IK heb dat besluit genomen. Het gaat om mij, en de verantwoordelijkheid,  voor mijn eigen welzijn en herstel.  Dat in antwoord op je vraag of je dan alleen maar moet focussen op jezelf. Ja, ik ben van mening van wel. Ik was, maakte me afhankelijk van 'de ander'.  Oorzaken buiten mezelf leggen...allemaal niet zo bewust, maar dat was onderliggend...zelfafwijzing, laag zelfbeeld etc. Da's niet allemaal opgelost nu, maar, er is een positieve ontwikkeling nu ik langere tijd droog sta, en de verantwoording durf te nemen over mijn eigen leven.  Er zijn inmiddels een paar pittige zaken op mijn pad gekomen en guess what? Ik heb er mee kunnen dealen, zonder drank. 

De 'verandering' die in mijzelf plaats heeft gevonden (ja, dit klinkt dan weer wat zweverig en zo) heeft ook zijn neerslag op de omgeving. Meestal positief. Dat ervaar ik als een prettige bijkomstigheid. Maar is niet het doel. Het doel is mijn eigen herstel.

Jij kunt dat ook. We kunnen het allemaal. Als je de beslissing weer kunt nemen. Los kunt laten dat je het allemaal alleen moet doen. Wel zelluf, niet alleen. Maar het begint bij het zelf in beweging komen. En dat heb je gedaan door je hier weer te melden, de bereidheid is er...

Ik wens je Kalmte, Wijsheid en Moed. En je vaak hier te lezen....:rose:

bewerkt door kruidenthee67

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...