Spring naar bijdragen

wat een ellende die benzo's


astertje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben niet erg thuis in dit soort zaken maar ik tob al 24 jaar met benzo verslaving, heb veel geprobeerd en ooit door angst begonnen. Ik weet me geen raad mee, ben bij Jellinek geweest maar val iedere keer weer door het ijs heen, heb zo'n angst dat ik niet kan slapen en als het donker wordt begint het al. Ook bij wakker worden heb ik angst. Ik weet niet hoe ik moet afbouwen, heb enorme hoeveelheden dia momenteel, wel 8 per dag van 10 mg. Ik hoop zo dat iemand mij goede raad kan geven, mijn man weet niet van deze enorme hoeveelheden en ik lieg en bedrieg de boel bij elkaar en voel me hierover afschuwelijk schuldig. Volgens hem gedraag ik me als slachtoffer en moet ik gewoon DOEN en niet alleen willen, weet iemand een beetje raad? Ik zie  het niet meer zitten, 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei astertje:

Hallo,

Ik ben niet erg thuis in dit soort zaken maar ik tob al 24 jaar met benzo verslaving, heb veel geprobeerd en ooit door angst begonnen. Ik weet me geen raad mee, ben bij Jellinek geweest maar val iedere keer weer door het ijs heen, heb zo'n angst dat ik niet kan slapen en als het donker wordt begint het al. Ook bij wakker worden heb ik angst. Ik weet niet hoe ik moet afbouwen, heb enorme hoeveelheden dia momenteel, wel 8 per dag van 10 mg. Ik hoop zo dat iemand mij goede raad kan geven, mijn man weet niet van deze enorme hoeveelheden en ik lieg en bedrieg de boel bij elkaar en voel me hierover afschuwelijk schuldig. Volgens hem gedraag ik me als slachtoffer en moet ik gewoon DOEN en niet alleen willen, weet iemand een beetje raad? Ik zie  het niet meer zitten, 

 

 

Dag @astertje

Welkom hier! Op dit forum zitten ervaringsdeskundigen. lotgenoten en wij steunen elkaar in de heftige afbouw- en ontwenningstijd. In onze dagelijkse huiskamer (zie ditjes, datjes en dagdraad) praten veel lotgenoten dagelijks met elkaar. Je bent van harte uitgenodigd om je daarbij aan te sluiten! 

Ik sluit me aan bij @Dis en voeg daar nog het volgende aan toe: neem je man in vertrouwen en vertel hem wat je doormaakt. Het is altijd beter om open kaart te spelen, het heeft geen zin om informatie voor hem achter te houden. Als je gaat afbouwen heb je alle steun wel nodig en dat is het belangrijk dat je partner weet wat er met je gebeurt. 

Als je gaat afbouwen: doe het niet te snel. Je slikt 80 mg Diazepam, dat is inderdaad veel. Je kunt beginnen door er 5 mg af te halen en dan kijken hoe lang het duurt voordat je daarop stabiel bent. Afhankelijk daarvan kun je een haalbaar afbouwschema opstellen. 

Sterkte en als je vragen hebt: you're welcome! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@astertje Klinkt vreselijk waar je in zit. Moet echt heel lastig zijn en het klinkt alsof de Diazepam al lang zijn werking heeft verloren, want je bent nu ook al angstig. Het zou al tolerantie kunnen zijn, waardoor je nooit meer helemaal zonder ontwenningsverschijnselen zit. Dit is ook de reden waardoor je meer en meer bent gaan gebruiken. Verder sluit ik me aan bij Dis en Cyclad hun antwoorden. Heb je ooit nog het gevoel stabiel te zijn op 80 mg ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎4‎-‎4‎-‎2018 om 18:43 zei Cyclad58:

Dag @astertje

Welkom hier! Op dit forum zitten ervaringsdeskundigen. lotgenoten en wij steunen elkaar in de heftige afbouw- en ontwenningstijd. In onze dagelijkse huiskamer (zie ditjes, datjes en dagdraad) praten veel lotgenoten dagelijks met elkaar. Je bent van harte uitgenodigd om je daarbij aan te sluiten! 

Ik sluit me aan bij @Dis en voeg daar nog het volgende aan toe: neem je man in vertrouwen en vertel hem wat je doormaakt. Het is altijd beter om open kaart te spelen, het heeft geen zin om informatie voor hem achter te houden. Als je gaat afbouwen heb je alle steun wel nodig en dat is het belangrijk dat je partner weet wat er met je gebeurt. 

Als je gaat afbouwen: doe het niet te snel. Je slikt 80 mg Diazepam, dat is inderdaad veel. Je kunt beginnen door er 5 mg af te halen en dan kijken hoe lang het duurt voordat je daarop stabiel bent. Afhankelijk daarvan kun je een haalbaar afbouwschema opstellen. 

Sterkte en als je vragen hebt: you're welcome! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5mg per week is mogelijk wanneer je bereid bereid bent jezelf en allen om je heen voor een tijdje weg te cijferen.

Dat heb ik gedaan maar zie het niet als een bijzonder goede tijd (tegenovergesteld) maar het is mogelijk.

Ik ben het bewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Senna33, vond jouw commentaar prettig, je hebt gelijk, het is moeilijker dan ik dacht, ik ga Ga fbouwen maar als ik die 10 mg heb bereikt ben ik erg trots en dan kom ik er wel uit

Ben al van zover gekomen, kan er een boek over schrijven. Het probleem begint met dat je angst wilt wegnemen maar in plaats daarvan meer angst opbouwt dat heb ik heel duidelijk gemerkt. Er zijn vreselijke momenten moet ik je zeggen en dan toch doorzetten en angst is 'gewoon' een gedachte maar ja, zie dat maar weer eens om te keren! Alle trauma's komen als een speer boven en loeihard aan. Ik heb wel gemerkt dat ik moet zorgen dat ik bezig blijf en niet op 'de bank' ga zitten. Ik heb heel lieve zorgzame man dat is weer mazzel, hoop dat jij ook zo'n steun in de rug hebt/had, hoe is het nu? En ik heb gemerkt dat alcohol ook absoluuut uit den boze is, dat maakt het 100x erger. Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...