Spring naar bijdragen

Nu is het oprecht klaar!


Dred1

Aanbevolen berichten

Achja, zo is het leven toch. Vallen, opstaan en gewoon hard werken aan jezelf. Er is meer in het leven dan gokken, liefde en werken. Relatie therapie is denk ik wel goed maar eigenlijk niet echt gebruikelijk bij ons. Maar zoiets zal ik in mijn volgende relatie wel degelijk toepassen mocht het nodig zijn. Sommige dingen zijn makkelijker bespreekbaar als er een ervaren persoon is die het gesprek kan leiden ook denk ik. Kleine onzekerheden en twijfels leiden tot veel grotere problemen als ze niet benoemd worden. Zo zie je, je blijft leren van alle ervaringen. Alles wat op je pad komt, leert je iets bij en verdwijnt wanneer de tijd gekomen is. Communicatie is key, dat is wel duidelijk inderdaad. Overdag heb ik het vrij druk, dus in de flow gaat wel. In de avond meer vrije tijd dus ook meteen meer tijd om dingen op een rijtje te zetten. Vandaar dat ik ineens wat vaker actief ben ook haha. Luchten doe ik hier in de avond wel zo nu en dan, privé is niet nodig maar fijn om te horen dat het kan. 
 

Genoeg over drama en relaties, blijft een forum over verslavingen en voornamelijk gokken, dus laten we vooral daar op focussen :-). 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ja gelijk heb je. Bij ons werd er ook niet gepraat. Enkel bij ruzies zo nu en dan, maar erg oppervlakkig. Zodra ik iets wat me dwars zat probeerde aan te geven, werd het genegeerd of niet serieus genomen. Enkel oog voor het gokken, alles eromheen moest er om lijden helaas. Pijnlijk, maar waar. Maar vooral gokken was doorslaggevend, andere problemen waren nog wel te herstellen. 
 

Hoe vul je de tijd nu, nu je niet gokt en ook uit een relatie bent? Alleen werken? Ik vond en vindt het namelijk nog steeds wel lastig een bezigheid te vinden. Of vrienden te maken. Overdag werk ik ook maar geeft toch minder voldoening. Nadat het uit was heb ik dat gat eigenlijk niet meer kunnen vullen. Wel een date maar alles deed me nog denken aan hem, dus werkte echt totaal niet en juist averechts. In mijn hoofd constant (onbewust) vergelijken. Zo zit ik dus na dik 6 maanden hier anoniem mijn verhaal te doen. Best sneu eigenlijk. Ik had zo graag gewild dat hij mij had gekozen boven het gokken. Hoe kan de drang in godsnaam zo groot zijn? Zo groot dat alles buiten gokken ervoor ruimte moet maken en minder belangrijk is..ik dacht altijd als ik hem zo bezig zag dat dit nooit zou stoppen, dat gokken. Hierdoor ben ik ook uiteindelijk weggegaan in plaats van ervoor te vechten. Maar toch voel ik me er nogsteeds erg beroerd door. 
 

bewerkt door Anneke94
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gokken in een relatie is praktisch niet te doen. Dat ken ik maar al te goed. Constant liegen, constant stiekem doen, wantrouwen en ga zo maar door. Vroeg of laat is er geen geduld meer of raakt het op. De eerste stap is altijd erkennen, dan pas kan je het gokken proberen aan te pakken. Je vriend wilde het niet eens erkennen, ja dan wordt het lastig. Hulp van buiten wil ie niet, dan wordt het nog lastiger. Je kunt hem steunen maar uiteindelijk moet de gokker het zelf willen en ook zelf doen.

Dat een date je aan een ander doet denken, dat snap ik wel. Wellicht is het nog te vroeg, ik zou ook niets forceren. Wacht gewoon hoe het loopt en voelt. Misschien krijgt hij wel inzicht en gaat hij je missen? Misschien is hij wel bereid het gokken op te geven voor je? Of misschien moet je de ware nog treffen, die je dat allemaal doet vergeten. Ik zou niets forceren en niet actief gaan zoeken naar iemand zodat hij je leven maar kan vullen, dat werkt vaak averechts. Neem de tijd voor jezelf, en probeer jezelf te focussen op doelen zodat je er klaar voor bent als die ‘ware’ in je leven verschijnt. 

De tijd vul ik eigenlijk niet anders dan anders. Sta vroeg op en ben aan het werk, komen vele langs en wat droog gebabbel. Wat er voor mij is veranderd, is dat ik wat beter ben gaan opletten. Even een soort van reset knopje. Ik houd van doelen stellen, en heb nu als doel om in 1 jaar tijd meer voor elkaar te hebben. Zo ben ik sinds gister begonnen met de sportschool (wat ik al jaren uitstelde), heb ik een vakantie staan om tevens ook even mijn tanden mooi te laten maken (wat ik al jaren uitstelde) en heb ik mijn boekhouder opdracht gegeven een om alle papierwerk te fixen zodat ik op korte termijn een huisje kan kopen. 29 jaar en bij je ouders..Ze proberen het me wel zo aangenaam mogelijk te maken maar heb liever wat meer vrijheid en privacy. Er staat nog wel het een en ander op de planning en heb gewoon niet zoveel tijd. Ik wil met een jaar gewoon wat meer stabiliteit creëren, zodat ik een volgende stap kan zetten in het leven. Dat het deel ‘huisje’ van huisje boompje beestje in ieder geval al een fundering heeft. Die tijd komt ook aanzetten en wil er dan ook goed op voorbereid zijn. De tijd vullen, dat lukt dus wel. Alleen de late avond en nachten, waarbij het stil is en tijd is om na te denken, die hekel ik nu nog. Maar dat is ook wel normaal na een 5 jarige relatie. Gaat helemaal goed komen, stay positive. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed komt het wel, zolang je niet gokt en focust op de doelen die je aangeeft. En 29 is nog helemaal niet zo oud hoor. Je hebt nog een heel leven voor je! Het is al heel goed dat je leert van de fouten die je maakt. Je bent bereid er aan te werken en probeert dat in het vervolg aan te passen. Niet iedereen heeft die inzicht en geeft vaak hun partner alle schuld. 

Toch voelt het niet zo, alsof ik ineens een prins op het witte paard ga ontdekken..Voelt vooral heel alleen en stil. We hadden wel problemen maar vindt de gedachte moeilijk hem met een ander te zien later. Terwijl ik juist die toekomst wilde. Was ik niet goed genoeg dat hij wilde veranderen? Jij geeft ook aan dat je stopte voor je ouders en vriendin. Waarom hij dan niet dacht ik meteen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook zo, het gokken was echt nummer 1 gezeik in mijn leven. Zoveel vrienden en kennissen die worstelen met het gokken, die het maar niet kunnen loslaten. Ergens ben ik dus wel echt trots op mijzelf natuurlijk, het is op sommige dagen écht lastig geweest. Vooral als je 10 jaar het gokken als escape hebt gebruikt van alle problemen. Maar ook wel iets positiefs, als ik hieruit kan komen kan ik wel veel meer dan dit. Met de juiste mindset is alles mogelijk, grenzen zijn er om ze te verleggen.
Nee dat is ook zo, 29 is niet zo gek oud. Voel me ook gewoon jong wat dat betreft, aan mijn zelfvertrouwen ligt het niet :-). Gewoon gas geven, jezelf oppakken en doorgaan. Wat er in de toekomst gebeurt, daar maak ik me op dit moment totaal niet druk om. God’s plan :-). 
 

Je bent al zo’n 6 maanden uit elkaar zeg je? Is toch wel even toch. Een prins zul je niet gauw vinden, het is ook wat je verwacht van een vriend. Je hebt uiteindelijk zelf de knoop doorgehakt, misschien wel te vroeg misschien niet. Ik weet niet hoe het allemaal was in je relatie natuurlijk. Ik heb zelf ook moeilijk het gokken losgelaten hoor. Zou het hem niet kwalijk nemen. Wat wel kwalijk is dat ie het niet probeert, blijkbaar is het niet zodanig een probleem geweest voor hem. Of worstelde hij er wel mee maar communiceerde hij dat niet (jaja, weer communicatie hè). Voor mij waren mijn vriendin en ouders gewoon belangrijker dan dat gokken. Na iedere terugval voelde ik me al klote, maar nog meer klote dat ik hun had teleurgesteld. Het is misschien ook de leeftijd, ik weet niet hoe oud je vriend was maar tot 24-26 jaar was ik ook echt een koppige gokker die het allemaal wel beter wist. Focus je zoals ik gewoon op de toekomst, zorg goed voor jezelf en een jaar of 2-3 vrijgezel zijn is toch ook niet het einde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer erg positief, ik zou willen dat ik er zo in kon staan. Is inderdaad 6 maanden geleden. Het is niet dat ik een prins zoek, maar een soulmate waar ik mijn alles mee kan delen. Die er voor en met me is door dik en dun. Vrijgezel is ook prima, maar ik voel dat ik een stabiele relatie nodig heb en ook kinderen wil. 


Veel succes met de toekomst Dred. Goed dat het gokken in ieder geval achterwege is. Blijf updaten hier als het tegen zit. Ik wens je veel succes in je leven en bedankt voor de waardevolle tips en verhaal. Doet me echt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje, komt helemaal goed. Kinderwens, zo een ken ik er nog een. Mijn voormalige vriendin (ex vind ik nog te raar klinken lol) had eenzelfde druk, dus ik denk dat dat volkomen normaal is, iets instinctiefst voor de vrouw. Bedenk me dat ze waarschijnlijk ook heeft meegelezen, zoals jij dat deed met je vriend. Maar dat is niet erg. Veel dingen hier heb ik ook gewoon besproken met haar. Je hebt nog lang de tijd toch (uitgaande dat je van ‘94 bent). Niet zo druk om maken, tijd heelt alle wonden en wie weet. Misschien krijgt hij inzichten en kiest ie voor jouw in plaats van gokken. Alles en iedereen kan veranderen als je er maar voor kiest om er genoeg energie in te steken. 

Voor nu heb ik wel genoeg geschreven hier, krijg het idee dat ik het voornamelijk actief houd hier, er is al dagen niet gereageerd op andere draadjes haha. Ik meld me 15 september weer, als ik precies één jaar gokvrij ben. Om het te vieren, al ben ik dan in het buitenland. Succes met alles, voor iedereen op dit forum.

Stay positive.

 

 

 

A7B98F75-461C-40F6-B5BC-17A1E879886F.jpeg

bewerkt door Dred1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Zooooo, tijd voor een (hele positieve) update! Het is de grote dag, 15 september 2021 en welgeteld één jaar (bijna op het uur zelfs!) gokvrij geweest. Wie had dat gedacht, na alle turbulente jaren van chaos, terugval en steeds weer proberen naar (eindelijk) een jaar, en dat na 12 jaar gokken!

 

Om te beginnen, wat is er veranderd door een jaar ‘niet’ gokken? Om direct maar met de deur in huis te vallen: VEEL! Als ik mezelf vandaag de dag in de spiegel aankijk, zie ik geen gebroken, onzekere man meer. Geen depressie, geen ogen die vermoeid zijn. Geen man die enkel maar wil slapen om te ontsnappen aan de realiteit. Nee, vandaag de dag is er shine, dromen, toekomst en vooral zekerheid. Kunnen genieten van de kleine dingen, kunnen houden van iets simpels. Werken naar een doel, zonder dat al mijn energie in een hol van het gokken gaat. Gewoon kunnen opstaan en rustig naar de sportschool fietsen. Bizar als ik mezelf vergelijk met jaren terug..in een zwart gat en een duistere depressie waarin het gokken vooral centraal stond. De voldoening, die heb ik de afgelopen 12 jaar gewoon zo moeten missen. Iedere maand was een vraagteken vol chaos, gepieker hoe ik een leuke toekomst überhaupt kan dromen als ik de maand niet eens kan doorkomen. Vrienden en kennissen die druk bezig waren met de toekomst, met huisjes en inmiddels kinderen planden. En ik kon praktisch mezelf niet eens onderhouden. Terwijl ik tijden kende met een jaarsalaris in 3 dagen, kwam ik niet rond. Hoe dan? Het is niet eens enkel financieel. Een dergelijke verslaving is namelijk zoveel meer dan enkel het verliezen van geld, het is het verliezen van je tijd, eigenwaarde en voornamelijk vertrouwen van je omgeving. Jaren vlogen voorbij, en ik bleef maar steken waar ik was. Zo maalde het jarenlang in mijn hoofd, enkel negatieve gedachten en gevoelens. Het voelt goed, goed dat men (ouders, neven) vertrouwen in me krijgt en zelfs hun geld mij toevertrouwd omdat ze er vanuit gaan dat ik dat wel veilig houdt. Echt 180 graden van wat voor beeld er voorheen heerste. Het gevoel om vertrouwen te worden, voelt heerlijk. 

 

Ik voel me oprecht gezegend met het leven zoals het nu is zonder een neerwaardse spiraal van het gokken. Gisteren al een bezichtig voor een huisje gehad. Wie had dat gedacht, ik niet :-) Vorige week terug van een (welverdiende) vakantie, waarin ik voor toch een aanzienlijk bedrag mijn tanden hebben kunnen laten fixen. Zo rampzalig waren ze niet,  maar ik miste een zijtand en enkele gebroken kiezen. Ik merkte dat ik hierdoor veel beïnvloed werd in mijn dagelijkse doen en laten en heb zodoende 20 voortanden allen facings laten plaatsen. Het is toch wel een kaliber schoonheid geworden zeg :-). Het zijn dergelijke dingen die voorheen praktisch onmogelijk gemaakt werden door deze nare verslaving. Dat op sommige vlakken zelfs ingeboet werd op gezondheid en uitstraling. Bizar, écht bizar. 

 

Voor mijn gevoel ben ik nét optijd geweest, nét optijd om stabiliteit voor een volgende fase in mijn leven te ontwikkelen. Natuurlijk ben je nooit te laat om te stoppen, maar you get the point. Loop wellicht wat achter met leeftijdgenoten, maar dat trek ik dubbel recht in een paar jaar! Wel besef ik maar al te goed dat het geen sprint maar een marathon is. Al ben ik nu een jaar verder, nog steeds ontwikkel ik, leer ik, ervaar en constateer ik zoveel punten die ik aan mezelf wil veranderen of niet vindt aanstaan. Daar werk ik aan, dat zorgt weer voor meer zelfverzekerdheid en minder neigen naar het gokken. Een opwaartse spiraal dus. 

 

Voor iedereen die nog in het gokken zit, stop en zie wat voor wonderen er gebeuren. Je bent het waard, écht waar. Doe het voor jezelf, je familie en eventuele gezin. Je gaat het merken in je portemonnee, je visie, je algehele gezondheid en vooral mentaal een totaal ander persoon. De gedachte dat ik in een gokhal mijn tijd en het geld van mij en mijn gezin zou verdoezelen, die gedachten hebben er voornamelijk voor gezorgd dat het ‘oprecht klaar’ is. 

 

Natuurlijk wel veel meer ervaringen en gemixte gevoelens gehad in dit jaar van stoppen. Toch wel een heftige periode achter de rug met gokvrij blijven, vrij heftige operatie en de welbekende Corona-sleur. Zodoende wel wat maanden zo nu en dan kattig en geïrriteerd geweest. Maar dat is ook normaal, een verslaving van 12 jaar eruit kicken met alle overige tegenslagen die er ook nog zijn..Tips en ervaringen wil ik maar al te graag delen met eventuele lotgenoten. Dus mochten er vragen zijn, be my guest!

 

Pro tip: blijf altijd positief denken, of het nu meezit of niet. Het verleden, dat verander je niet. Ga er ook niet tegen vechten. Of ik nu duizenden euro’s verloren heb, dat doet me vandaag de dag echt totaal niets meer. Het is een wijze les geweest, die me de persoon heeft gemaakt die ik vandaag de dag ben en ook wel écht trots op ben. Het hoorde gewoon zo te zijn, zoals alles in het leven en daar heb ik vrede mee. Ik hoef het allemaal niet terug te winnen, het is allemaal geen ego strijd. Nee, het is goed zo. Geen schaduw zonder zon, geen hoge pieken zonder diepe dalen. Tijd om te pieken! 

 

Protip2: wat voor mij erg werkt is doelen stellen. Werken naar die doelen, elke dag weer opnieuw. Waar wil ik over één jaar zijn en wat doe ik hiervoor? Zo heb ik een doel gesteld op 15 september 2020 om te stoppen met gokken. Heb ik nog een doel voor 1,5 jaar gezet (als het meezit natuurlijk, beetje afhankelijk van factoren waar ik zelf niet altijd invloed op heb) en een doel voor 5 jaar. Zo heb je altijd een doel en streven in je leven. Werk je daar naartoe, houd je in gedachte waarom je niet gokt en maakt het het ‘niet gokken’ een heel stuk makkelijker. Ook de voldoening die het geeft na het succesvol bereiken van dat doel, geweldig!

 

Protip3: acceptatie. Zodra je oprecht kunt accepteren dat het verleden zo bedoelt was, met alle ups and downs en je je hierbij neerlegt..komt alles goed. Wees dankbaar met wat je hebt, niet met wat je ‘had kunnen hebben’. Het heeft geen zin om constant te reflecteren wat er is gebeurt, wat je had kunnen doen of waar je in het leven had kunnen zijn. Het had altijd erger gekund. Je leeft, bent gezond, hebt mensen die om je geven en dat is het belangrijkste. Focus je op de toekomst, op je dierbaren en de mensen die er koste wat kost altijd voor je zijn. Weer andersom de negatieve mensen en personen die je negatieve emoties oproepen. Want dat is waar je nu grip op hebt. De rest verander je niet. Werk aan jezelf, haal het maximale eruit en geniet wanneer het kan. Het leven is oprecht te kort om je zorgen te maken over het verleden. Let bygones be bygones. 

 

Ik hoop dat iedereen het goed maakt en al is het maar één persoon die dit leest en niet gokt, ben ik al voldaan. Als ik het kan, kan iedereen het! Ik zal zo nu en dan een update plaatsen en reageren mochten er vragen zijn. Succes iedereen! 

 

Love yourself.

Stay positive.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoii Dred! 
 

Wat goed zeg!! Keep up the good work. Goed te lezen dat er ook positieve verhalen zijn. Je mindset is goed in ieder geval.  Wat betreft de stabiliteit waar je het over hebt…Dat is heel herkenbaar. Gokken en stabiliteit is ondenkbaar weet ik uit ervaring helaas. Het is wel goed dat je heel veel punten zelf inziet en bereid bent hier aan te werken. Ik moet bekennen..Als ik bedragen waar je het eerder over had zou vergokken..Dan zou ik dat niet heel snel los kunnen laten zoals jij dat doet. Of je moet wel een erg fors salaris hebben. Maar accepteren is natuurlijk wel van groot belang om het verleden los te laten.
 

Je geeft aan het geld van je gezin zou verdoezelen en daarom ook voornamelijk stopte. Gebeurde dit dan ook eerder, was dit voornamelijk de reden?

Ik denk dat het heel normaal is dat je vaker geïrriteerd bent in dit proces. Als ik me bedenk hoe ik was tijdens het stoppen met roken al hihi. Wel heb je het vaak over een soort van hogere kracht, zoals ‘’’dat het zo bedoeld was..’’ Put je veel kracht uit het geloof en wat is je Godsdienst als ik vragen mag? Goed dat je doelen hebt waar je naar toe werkt. Dat is van belang voor iedere verslaving denk ik. Aan wat voor doelen moet je dan denken? Financiële of immateriële doelen? 
 

Succes verder in het leven en het gokvrij blijven, keep it up!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Anneke,

De stabiliteit is inderdaad wat al op korte termijn volgt na het stoppen. De punten zag ik eigenlijk al jaren, dat maakte het nog erger om door te gokken. De meeste gokkers (uitzonderingen daar gelaten) weten het ook wel beter, ze weten ook wel dat ze het zoveel energie tijd en geld kost. Maar toch is dat stemmetje te sterk. Te sterk als het even tegen zit, te sterk als je even wilt ontsnappen aan de realiteit. En dat is het hem nu juist, verander de realiteit. Dan hoef je ook niet te ontsnappen. Een verslaving ligt namelijk veel dieper dan ‘niet meer doen’. 
 

Qua bedragen, tja. Ik schat zo rond de 300K toch wel. Maar wat doe je er tegen? Waren ook tijden waarin het geld wel op rolde. Niet echt het geld van een 9-5 baantje, laten we het zo zeggen. Het is niet dat ik het op een na andere dag heb kunnen loslaten hoor, ik heb er ook jaren mee geworsteld en over gepiekerd. Maar ik voel me gezegend dat ik het gokken heb kunnen vervangen door een hobby die ook nog eens is uitgerold tot werk. Zodoende kan ik het geld waarmee ik voorheen altijd gokte, steeds investeren in het bedrijf. Dit groeit ieder jaar vrij explosief, dus met een paar jaar is dat ‘gokgeld’ er makkelijk uit. 
 

Het geld van mijn gezin, dat was meer gericht naar de toekomst. Dat heb ik (gelukkig) nooit gedaan, kan ook niet zonder gezin haha. Maar dat komt, wanneer ik er klaar voor ben allemaal wel. Voor nu ligt de focus voornamelijk op niet gokken, mezelf verbeteren op allerlei vlakken waarin ik (voor mijn gevoel) te kort schoot in een vorige relatie. 

Ik ben zelf vrij gelovig inderdaad, moslim. Nog niet echt praktiserend, maar daar wil ik wel naar toe om meer rust in mijn koppie te krijgen. Ik put er inderdaad vrij veel energie en rust uit, het helpt me bepaalde zaken een plek te geven en ook veel dingen erg makkelijk los te laten. 
 

Qua doelen is het materieel en immaterieel, beide eigenlijk. Vrij grote doelen, dus hou het graag voor mezelf haha. Elke dag sta ik op met deze doelen, en ga er ook weer mee slapen. Zolang ik gezond ben kom ik er wel, daar heb ik volle vertrouwen in. Als ik kijk naar waar ik ben in slechts één jaar tijd, dan kan dit haast niet mislopen. 

bewerkt door Dred1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar bof je wel mee denk ik! Dat je het hebt kunnen vervangen met een hobby zelf en er ook nog eens geld mee verdient. Ik weet van mijn ex dat hij het erg moeilijk vond de tijd te vullen wanneer hij niet meer gokte. Voor hem was het ook altijd ontsnappen. Hij verdween zomaar. Er zat wel een lijn in wanneer..Precies zoals je zegt bij tegenslagen. 

Nooit gedacht dat je moslim zou zijn! Ik ben zelf ook 2 jaar geleden bekeerd (mijn vriend was Marokkaans, moslim). Ik kan me wel vinden in wat je zegt over het geven van een plekje. 
 

Succes Dred, ik hoop dat alles naar je hart ontwikkeld en je alle doelen die je voor ogen hebt zult behalen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk bericht Dredd, goed man een jaar keep it up.

Ik weet nog hoe ik me voelde na een jaar en ik heb nog niet eens zo intensief als jij gegokt.. anderhalf jaar in totaal.

Maar ook ik heb geen regrets en ben blij waar ik sta in het leven. Zonder het gokken had ik deze mentaliteit niet  gehad.

Ik ben zelf ook moslim haha , wat grappig.. of eigenlijk niet, want we zouden nu wel eht moeten weten waarom het haram is ;)

keep up the positive vibes!!

Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar, ik gokte ook voornamelijk bij tegenslagen en wilde ook wel vaker ‘verdwijnen’, beetje typische gokkers rush denk ik.

Soort van community hier qua geloof haha. Wat Gaal al zegt, ik weet niet of ik er om moet lachen of huilen. We weten toch allemaal wel beter maar een verslaving is wel meer dan gezond verstand helaas. Van Gaal wist ik het al, de enige op dit forum waar ik ook een gezicht van ken :-)
 

@Gaalthanks maat. Dit jaar is wel echt een mijlpaal inderdaad. Ik denk dat het niet zo erg veel uitmaakt voor het gevoel, hoe lang je hebt gegokt eigenlijk. Wel is het natuurlijk wat lastiger loslaten, als je je hele ‘volwassenheid’ hebt doorgebracht met het gokken. Ik wist eigenlijk niet anders, vanaf mijn 17e tot 29 zat ik er praktisch in. Gebruikte het altijd als ontsnapping aan alles wat tegenzat en miste zodoende zoveel van het leven. Vandaar dat dit nu echt totaal nieuw voor me is, er is veel meer rust en ik kan oprecht vooruit kijken. Voel wel goed, om langzaamaan een persoon met een beetje aanzien te worden, vertrouwen te worden in plaats van die arme gokker steeds waar de meesten het liefst met een bocht omheen liepen toch wel.

Heb jij de uitschrijving trouwens nog verlengd Gaal?

bewerkt door Dred1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik moet eeerljikheidshalve zeggen dat ik dat niet heb gedaan. Maar sws ga ik nergens als ik meot testen.

Maar ik zou het idd wel moeten doen 

weet neit waarom ik het niet doe.. enerzijds lijkt het alsof ik wil bewijzen dat ik verder ben gegaan.. letterlijk geen haar op me  hoofd die aan gokken denkt, maar anderzijds moet ik die stok achter de deur houden

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga me voor de zekerheid ook in dat CRUKS registergebeuren inschrijven. Is wel lekker makkelijk een stok achter de deur. Had allang al ingevoerd moeten worden zoiets. Bij de Jacks kwam je met een uitschrijving gewoon binnen, niemand keek er naar om. Met zo’n register ben je meteen klaar. Zag dat je de optie zelfs krijgt voor 99 jaar, dan is het direct klaar met de Jacks etc. De rest ging ik toch nooit. 
 

@Anneke94qua gokken veranderd er niks, heb die fase van het gokken gelukkig al achterwege en kan wel wat tegenslagen aan hoor. Ben onderhand een maand of 3 verder geloof ik, dus nu kan ik wel spreken over een oprechte ‘ex’ ja lol. Mijn ex was ook iemand die niet bepaald alleen kon/wilde zijn, dus er zal al wel een potentiële vervanger zijn geweest (al ben ik wel uniek en kaai leuk *kuch kuch). Maar dat is niet erg, ik gun het wel en hoop dat ze oprecht gelukkig is. Maakt het wel wat makkelijker voor mij om door te gaan. Was ook wel een rationele beslissing in samenspraak. 
 

Hoe gaat het jouw af? Jouw breuk was al wat langer geloof ik toch? Je bent wel vaker actief hier dan menige gokkers zijn haha. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat niemand graag alleen wilt zijn toch? Ik ben al iets langer bijna 8 maanden verder..het went wel maar toch sta ik er nog steeds elke dag mee op en ga ik ermee slapen. Dat vind ik nog wel lastig. De gedachte dat hij met een ander is vind ik overigens nog altijd lastig.. en iedereen is uniek toch ::))
Houd me vooral bezig met werken mijn ouders en vriendinnen. En hier voor wat ondersteuning en tegelijkertijd wat afleiding voor mezelf hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is ook wel zo, alleen heeft de een minder moeite met alleen zijn dan de ander.  Ik heb daar zelf bijvoorbeeld minder moeite mee, maar scheelt ook wel dat ik constant wel iemand om me heen heb waarschijnlijk lol. 
 

Niet kunnen loslaten dat ie met een ander kan zijn is denk ik, met alle respect, een beetje ‘n ego dingetje. Soort van een minderwaardigheid die dan onbewust opspeelt. ‘Waarom iemand anders wel en ik niet’ mindgames. Zo’n persoon was ik vroeger ook wel. Niet dat ik zo’n hoge dunk van mezelf heb, maar wel genoeg zelfvertrouwen dat ik me daar niet druk om maak. Ik heb een goed hart, vrij slim, knap (genoeg haha) en zit vol toekomst idealen en potentie. Daarmee kan ik ongetwijfeld iemand blij maken in de toekomst, en zij mij net zo goed. En soms kom je de juiste persoon tegen in een verkeerde tijd. Ik geloof er bijvoorbeeld oprecht in dat iemand in je leven komt met een reden. In jouw geval ben je bijvoorbeeld wél bekeerd, heb je wel andere visies en weet je voor de toekomst meer wat je wel en niet wilt in je leven. Een gokker bijvoorbeeld nooit meer denk ik :-) Zo ben je bijvoorbeeld een soort van relatietherapie aan het ondergaan met een totaal onbekende op een forum over gokken haha. Lijkt me toch ook totaal geen toeval allemaal? Alles gebeurt met een reden. Als je dat kunt accepteren is het toch ook wel makkelijker? Bedenk gewoon wat er wel of niet goed ging, wat je hieraan had kunnen of willen doen en wat je in de toekomst juist totaal anders zal doen. Malen over één persoon, heeft totaal geen zin. Bekijk het juist positief wat het je heeft gebracht, waar je nu dankzij staat. Zo sta ik positief zelfs tegen het gokken, mijn ex en zelfs die daarvoor. Want die hebben mij gebracht waar ik nu ben. Ik houd oprecht van ze, zelfs het gokken. Ik geloof dat iedereen de trein verlaat als hun tijd erop zit. Blijf positief, en loop er niet zo over te piekeren. Moslims geloven toch in Kader? If its meant to be, it will be. 
 

En dit is mijn laatste relatietherapie sessie hier haha, gas erop en loslaten die handel. Kom uit die sleur, 8 maanden jezelf gek maken om iemand is nergens voor nodig. Ga iets doen met vriendinnen, lekker sporten, leuke kleding en jezelf verzorgen. Deze jaren krijg je nooit meer terug, lekker jong en energiek. Verdoe je tijd niet met het verleden. Vooral sporten helpt echt om dingen los te laten en te relativeren heb ik zelf gemerkt. Je raakt er veel (negatieve) energie mee kwijt en ziet er na een tijd ook gewoon veel mooier/gezonder uit door. Hierdoor krijg je nog eens een boost zelfvertrouwen, win-win dus. Na een jaar lach je als je dit allemaal terugleest, echt waar. Been there, done that. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt eigenlijk ook he-le-maal gelijk. Soms is het fijn om het van een ander te horen. Je hebt wel een leuke insteek..zo heb ik er namelijk nooit over nagedacht. Je wind het gelijk wat positiever, dat voelt goed. Je bent er denk ik wel vrij uniek in zo positief tegenover je ex’en en zelfs het gokken te zijn denk ik hihi. Ik denk dat je zelf ook best sociaal bent en het hierdoor wel makkelijker voor je is. Ik ben zelf best introvert. Hierdoor heb ik soms (te) veel tijd om te piekeren. 
 

Ongetwijfeld zul je iemand blij maken Dred! Je hebt hier mij en anderen al wel een stuk blijer gemaakt met je inhoudelijke verhalen en ervaringen. Bedankt voor de waardevolle tips en inzichten! Ik waardeer je uitgebreide antwoorden. Vooral in deze tijd heb ik wel behoefte aan deze positiviteit merk ik..Succes in het leven en je toekomst idealen. En euh, stay positive hé :-)))

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Klopt, het is altijd met fases hier op het forum. Maar verwacht dat de tijden nu zijn veranderd door de lancering van het registratiesysteem Cruks. De strijdt is nu voor de meeste die klaar zijn met gokken abrupt tot stilstand gekomen. 1 uitschrijving met geen achterdeurtjes meer of je moet het wel echt veel gedoe willen. Betekent veel tijd en ruimte om na te denken over je gedrag en toekomstige keuzes. Nog steeds uitdagend, maar niet meer met de continue strijdt tot een terugval. Of je moet overstappen op de drank en de dope, wat natuurlijk ook kan. 
 

Persoonlijk vindt het maar raar, moet er nog aan wennen. Een soort blijvende Corona gevoel voor casino’s. Heb het idee dat casino’s flink moeten gaan inleveren door de nieuwe maatregelen. 
 

TB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat Timberland helemaal gelijk heeft inderdaad. Nadat ik me heb ingeschreven in dat CRUKS gebeuren, is de kous eigenlijk wel helemaal af lijkt het. Ik hoef eigenlijk niet meer tegen het gokken te ‘vechten’ of mezelf druk te maken. Het kan simpelweg niet meer zo even. Eigenlijk precies zoals TB zegt, veel meer tijd en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling gekregen. Ook omdat je simpelweg je brein niet hoeft bezig te houden met ‘niet gokken’ modus. Al was ik een jaar gokvrij, dit voelt wel totaal anders inderdaad. Er is een soort van last van mijn schouders. Wat had ik graag gewild dat dit jaren geleden in het leven was geroepen, dan had ik niet zoveel hoeven te missen in afgelopen 10 jaar. 

Wat TB ook zegt, je moet de leegte wel zien te vervangen door iets positiefs. Als je gaat grijpen naar een andere verslaving (drank,drugs, seks etc) begint het riedeltje eigenlijk opnieuw, enkel met een ander middel. Maar buiten het gokken heb ik gelukkig nooit een ander middel zodanig als verslaving ervaren. Dus wat dat betreft zit het goed gelukkig.

Waar ik me nu vooral op focus is zoals gezegd persoonlijke ontwikkeling, zowel mentaal als fysiek. Nog steeds praktisch elke dag in de sportschool (kom er net vandaan toevallig), letten op mijn voeding en wekelijks therapie om mezelf te pushen naar een betere versie van mezelf. We zijn vaak negatief over verslavingen maar zo’n verslavingsgevoelig karakter kent ook wel positieve punten. Als ik mijn zinnen heb gezet op iets, dan gebeurt het ook. Daar ga ik dan net zo lang mee door tot het ook echt is zoals ik wil dat het is. Nu is dat gokken dus vervangen door sport, werk en studie. 

Vandaar dat ik ook niet echt meer actief ben hier, in ieder geval niet dat ik mijn verhaal doe. Er is simpelweg niets meer qua gokken, of strijden tegen het gokken gelukkig. Wel lees ik verhalen zo nu en dan van anderen mee en ben uiteraard altijd bereid anderen te steunen of helpen bij vragen of ervaringen. 
 

@Timberland, jij hebt ook aardig wat jaren gegokt geloof ik. Hoe gaat het jouw nu af zonder het gokken icm CRUKS? 
 

@Anneke94jij was geloof ik geen gokker hè :-). Hoe gaat het jouw af? Nog een beetje vaart in de emoties? 

Stay positive.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Dred. Dat is goed om te horen! Goed dat je waakt om niet te vallen in een andere opvulling van de leegte -verslaving. Zou fijn zijn als het er eerder was inderdaad. Maar beter laat dan nooit toch!
 

Qua therapie, wat doe je dan? Is dat een soort anti gok therapie of anders? 
 

Met mij gaat het redelijk. Vooral werken en de dag opvullen. Nog steeds wel lastig soms maar ik heb beloofd je er niet meer mee lastig te vallen hihi. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, heb de casino's aardig uitgespeeld en zij financieel mij :) 

De laatste jaren wel hard gewerkt op alle gebieden en zelf 2x een 1 jaar gokvrij geweest. Alleen 2x de hele maand september gegokt net als vorige maand (kon het voor mijn gevoel echt niet meer volhouden). Daar baal ik wel nog flink van, want vindt het echt zonde (achteraf) dat ik toch 4 weken me helemaal heb laten gaan. Voor je gevoel gooi je dan alles weer weg van de maanden ervoor. Gelukkig wist ik dat CRUKS kwam en heb me die maandag vanuit het casino uitgeschreven en getest. 

Had 1 september geen schulden meer en 1 oktober weer 3.800E. Echt zuur 8 jaar afbetalen en de eerste schuldenvrij maand direct weer 10.000 E er doorheen jaren. Gelukkig won ik het laatste moment nog wat terug dat ik nog een gedeelte kan afbetalen. Anders was het echt weer diepe ellende geweest. 

Voor de rest voel ik me nu wel aardig en functioneer weer prima, alleen heb ik nog wel even tijd nodig om mijn dopamine kraan weer op orde te krijgen en weer echt blij te zijn. Verwacht en hoop dat dankzij cruks nu het klaar is. 

TB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...