Spring naar bijdragen

Leek mij een goed idee


Balpen

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik zal mij even voorstellen.. Ik ben alias 'balpen', Ik heb deze naam gekozen omdat ik wel van schrijven houd en ben midden twintig jaren.
Ook ik kamp af en toe met deze probleem, namelijk af en toe toch relaxen buiten studie-tijd of werk-tijd om even een leuk potje gokken. Ik zie mijzelf als een risico gokker en schrijf toch even een topicje

Zelf heb ik een artikel geschreven over online gokken en wat het met je brein doet.  Het zit namelijk zo dat als je gokt je brein een stofje aanmaakt endorfine. En hoe meer je gokt hoe meer afhankelijk je van deze stofje gaat worden.

Ik ben zelf ooit in aanraking gekomen met gokken doordat ik een spel speelde dat 'Runescape' heette. In deze spel heb je een optie om te gokken tegen andere spelers.  Even een side note: Dit spel is niet alleen maar gokken, je kan talloze activiteiten doen zonder enig vorm van gokken. Ik was toen een jaar of 14, en vond dat toen best spannend. Hoe meer ik het spel speelde hoe vaker ik rond die speelgebied was. Totdat ik een keer alles verloor, toen speelde ik een tijdje niet meer en was het gokken voor even voorbij...

Rond mijn zestiende jaren kwam mijn neef een keer tegen mij zeggen dat hij een weddenschap met voetbal heeft gespeeld en had gewonnen. Ook ik had destijds behoefte aan een extra centje en ging ook om de week spelen.. Alleen het jammere was dat ik negen van de tien keer toch verloor. 

Sinds een jaar terug is het een beetje extreem geworden. Af en aan speelde ik online-roulette. Het werd steeds erger. had een min bedrag van rond de -2000.- wat voor mij doen best veel is. En op een dag had ik toch het geluk en kon mijn bedrag weer kiet spelen.  Toen daarna wilde ik gewoon nooit meer spelen. Had het alleen een beetje mis, achter in mijn hoofd bleef het altijd een beetje spoken. Dus maar weer even een tientje gezet.. verloren.. twintigje dan? ook natuurlijk! en zo blijf je doorgaan. 

Ik heb nog geen problemen gehad met mijn betalingen of deurwaardes. Ik betaal altijd netjes mijn acceptgiro's maar om dit even te voorkomen wil ik af van de gedachte.

Tot ik nu op een min bedrag zit van -800.- Ik zie mijzelf niet als een fysieke bezoeker, maar alleen echt uit verveling online gaan bezoeken.  Ik ben de gedachtes van gokken zat en wil mijn gedachtes op papier zetten en met andere delen. Ik hoop net als de andere die kampen met hetzelfde probleem een hart onder het riem te geven.

 

Ik zie jullie weer gauw voor een updatje

 

bewerkt door Balpen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Balpen,

Heel herkenbaar je verhaal. Ik ben zelf ook geen fysieke gokker en er dagelijks mee bezig. Maar eens in de zoveel tijd slaat de verveling toe en krijg ik zin om te gokken. Met alle gevolgen vandien. Ik gok dan in 1 avond er meer dan 1500 euro er doorheen of dat het niks is. Had ik net weer een aantal maanden wat geld bij elkaar gespaard om het vervolgens op deze manier weer allemaal in te leveren.

 

Het is een terugkerend probleem bij mij. Na een aantal maanden begint het weer te kriebelen. Met de gedachte het mag wel een keer en deze keer doe ik het rustig aan. Maar dat is me nog nooit gelukt. Daarom wil ik er nu dan ook echt punt achter zetten. Ik kan prima leven zonder te gokken ik moet alleen die momenten waar mis gaat weten te pareren.

Momenteel voel ik me dan ook verschrikkelijk en kan lastig mijn gedachte opzij zetten om niet aan het verloren geld te denken. Gedachtes van wat je allemaal niet kunnen doen met dat geld. En je was z'n tijd gestopt! Wat z'n goed gevoel gaf. Allemaal voor niks geweest dus.

 

Jij verder ook sterkte met dit probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Balpen, 

Om te beginnen, heel veel succes met je gevecht tegen het gokken.  Ik vind je verhaal heel herkenbaar klinken, je bent min of meer spelenderwijs met gokken in aanraking gekmen op jonge leeftijd. je ben toen " serieus " begonnen te gokken en hebt ook wel eens een klapper gemaakt. Wat me het meest opvalt (en ook herken) is je laatste alinea: 

Citaat

Tot ik nu op een min bedrag zit van -800.- Ik zie mijzelf niet als een fysieke bezoeker, maar alleen echt uit verveling online gaan bezoeken.  Ik ben de gedachtes van gokken zat en wil mijn gedachtes op papier zetten en met andere delen. Ik hoop net als de andere die kampen met hetzelfde probleem een hart onder het riem te geven.

 

Als ik dit lees lijkt het me, dat je redelijk goed bijhoudt wat je vergokt hebt. Stop daarmee, loop niet achter je verlies aan. Ik deed het vroeger ook in zelfs vrij extreme mate, elke 50 of 100 euro verlies of winst hield ik in mijn hoofd bij. Het heeft geen zin, en het houdt je gedachten alleen maar bij het gokken. Ik wens je heel veel succes en ga je volgende stukjes in de gaten houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Drama en Admiraal.

 

Leuk dat jullie gereageerd hebben op mijn miniberichtje. Onlangs is het ook uit gegaan met m'n vriendin, Ik heb daar echt ontzettend veel verdriet van gehad.

Maar the show must go on! Heb hierna nog een paar zuchtperiodes gehad en heb nog 1x iets van 20.- vergokt. Einde van mijn gok-periode was 28 maart 2018.
Ik verveel mij nog wel eens. Wat ik doe is dan gewoon netflixen ofso. Om mijn gedachte even ergens anders te brengen dan bij het gokken. Het begint altijd bij kleine bedragen.

Ik werk als een uitzendkracht bij een bedrijf. dus ik houdt alles goed bij, en als ik een redelijk bedrag verlies denk ik.. VERDOMD! ik had dit net zo goed aan iets anders kunnen uitgeven.

Wat ik nog allemaal heb gedaan om er niet zo aan te denken is een dichte spaarpot gekocht en iedere week drop ik paar meijers in m'n pot. Zo kan ik er niet aan komen én heb ik geen zin om het te openen. Wat ik ook heb gedaan is om mijn bankrekening veranderen. Dit heeft mij echt geholpen althans bij het kijken van mijn bijdrage aan zo'n site. Vaak als ik het zag kreeg ik een zucht van kon ik het maar terugwinnen :/

Wat ik nu denk is alles wat weg is, is weg. Ik kan niks inzien.. Dus is het beter om met een schone lei te beginnen. Heb nu ook weinig behoefte om te gokken op een of ander reden..

 

Keep it up, iedereen heeft zijn eigen manier

bewerkt door Balpen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

1 maand en 5 dagen. Dat heb ik volgehouden, ben weer wezen gokken. G********.

 

Een ding is het wel, het is en blijft leuk als je wint. Maar mocht het omslaan is het echt een kutspel.
Ik heb geleerd dat het gewoon weer niks is voor mij. Dat zeg ik over en over.. Alleen het houd niet op vanzelf. Het ging echt heel goed de afgelopen periode. Dat moet ik vasthouden en deze negativiteit meteen weer wegkammen. Het is gebeurd, geld okal is het niet veel(85,-) is weg. Leuk avondje gehad zo moet ik het zien en weer doorpakken met de dingen. Ik wil niet doorgaan, want ik weet dat ze gewoon geld gaan innen. Heb er echt geen behoefte meer aan!

 

Ik hoop dat ik dit de volgende x langer dan 1 maand en 5 dagen kan volhouden. G********, im weak! 

 

Wel een klein beetje spijt. DAMN

 

bewerkt door moderator
Schuttingtaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Balpen,

Jammer dat het niet langer gelukt is. Maar toch een eerste goede stap met de 5 maanden die je hebt behaald. En nee, je bent zeker niet zwak. Je bent er mee bezig en je wilt stoppen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het je gaat lukken. Ik ben geen fervent gokker. Vroeger speelde ik wel eens op voetbalwedstrijden. Ik heb me hier aangemeld om jullie allemaal te supporten. Ga zo door en het zal je lukken om een vredig leven te leiden zonder het gokken. 

Groeten Supporter 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...