Spring naar bijdragen

Niet meer


Waldemar

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil helemaal stoppen. Mijn leven is doordrenkt met alcohol, en mijn zelfbeeld is dichtbij het nulpunt. Gisteren opnieuw teveel....genoeg. Eng om deze stap te zetten, maar ik wil mijn positieve 'hoofd' terug, mijn energie, ideeën. Ik ben blij dat ik hier af en toe iemand kan spreken zonder meteen te worden neergezet als saai mens. In 'de muziekwereld', waar ik al heel lang in verkeer, is het zo normaal veel te drinken, maar ik heb er zo genoeg van. Niet meer, niet weer...
  •  
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Waldemar, welkom. Ik ben zelf zomer 2016 gestopt, toen ik met pensioen ging. De reden was was een combinatie van doktersadvies en het feit dat ik merkte  dat het me niet goed meer lukte maat te houden. Helemaal stoppen bleek al gauw veel makkelijker dan minder proberen te drinken. In het begin vond ik het wel een raar idee maar ik heb het ook gezien als iets lekker recalcitrants om niet meer aan die alcoholgewoonten mee te doen die bij allerlei groepen en gelegenheden zo ingesleten zijn. Het zal inderdaad niet meevallen tussen musici die drinken normaal vinden. Aan de andere kant accepteren zulke lui het volgens mij ook best als iemand wat afwijkt van de rest. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bob, Dank je. De laatste keer dat ik een maand niet heb gedronken raakte ik veel contacten kwijt, maar ja wat voor contacten waren dit. Op dit moment kies ik ervoor bepaalde situaties te vermijden de eerste dagen en weken. Hoe is het nu met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Waldemar:

Hallo Bob, Dank je. De laatste keer dat ik een maand niet heb gedronken raakte ik veel contacten kwijt, maar ja wat voor contacten waren dit. Op dit moment kies ik ervoor bepaalde situaties te vermijden de eerste dagen en weken. Hoe is het nu met jou?

Dat doe je goed waldemar . Moeilijke situaties niet op zoeken . Als je wil stoppen is bijna alles geoorloofd behalve drinken.  Enne saai , Ik, whahaha . nou als je me zou zien zou je dat niet zeggen. Maar ik begrijp je wel hoor . Dat is toch het imago wat rond een geheelonthouder hangt.  Ik weet niet of je allang drinkt en hoe oud je bent . Of je helemaal wil stoppen of minderen . Minderen is voor de meesten niet weggelegd en mijn ervaring is dat je toch eerst een maand of 3 een geheelonthouder moet zijn , wil je het een kams geven  

Je zegt ook , gister nog gedronken . The day after  zit je vol goede voornemens maar na de ergste kater beginnen die vaak weer te vervagen.  Probeer jezelf en je probleem serieus te nemen en neem gewoon vandaag de eerste niet en morgen en overmorgen.  Beloof smorgens aan jezelf deze dag niet te drinken en zo van dag tot dag . Succes 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vroeg of we gestopt zijn. Ja, ik ben gestopt. Momenteel op dag 92. Ben eerder langdurig gestopt geweest, maar dacht dat ik wel weer af en toe wat kon drinken. Nee dus. Nu dus weer op het juiste pad ;) Voorheen dronk ik een fles wijn per dag, soms meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goed besluit Waldemar! Succes en sterkte met je proces!

Vandaag is mijn 12e droge dag. Ik ben een ronde wijndrinker; dagelijks 3/4 fles en soms als het heel gezellig is meer. Ik wil een gezond en fit leven, een frisse uitstraling en een goed voorbeeld zijn voor mijn kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Waldemar:

Hallo Bob, Dank je. De laatste keer dat ik een maand niet heb gedronken raakte ik veel contacten kwijt, maar ja wat voor contacten waren dit. Op dit moment kies ik ervoor bepaalde situaties te vermijden de eerste dagen en weken. Hoe is het nu met jou?

Het gaat uitstekend met mij. Ik herken dat wel, bepaalde situaties in het begin vermijden deed ik ook. Ik heb de eerste maanden nadat ik gestopt was ook actief eraan gewerkt om achterliggende problemen te doorgronden en daardoor verdween er een hoop gepieker dat me voordien nogal eens wakker hield als ik het niet met alcohol had weggedrukt. Dat doorgronden lukte me veel beter toen ik er in nuchtere toestand eens goed over ging nadenken want dan kun je gewoon beter analyseren. Dat drinken om iets weg te drukken was er overigens pas later ingeslopen. Eerst dronk ik uit gewoonte en omdat iedereen om me heen het ook deed.

Het moment van stoppen viel bij mij bewust samen met een vakantie naar Frankrijk. Eerst had ik het pas na die vakantie willen inplannen, maar toen realiseerde ik me ineens dat een beetje uitdaging juist wel eens goed zou kunnen werken, en zo was het ook. Toen ik dat eenmaal gedaan had was het daarna makkelijker. Alleen in de kersttijd en met oudejaar zag ik weer een extra uitdaging maar daarvoor heb ik ook vooral hulp van dit forum gezocht en gevonden.

Inmiddels is alcohol bij mij niet meer gekoppeld aan woorden als "feestelijk", "beloning" of "genieten". Ik geniet van andere dingen. De behoefte aan drank is ook verdwenen. In juni deze zomer is het twee jaar geleden dat ik stopte. Het bevalt me goed. Ik hou het dus maar zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saai....zonder alscohol en sigaretten was ik er ook van overtuigd saai te zijn. Ik ervaar echter het tegendeel. Ik drink niet vanaf eind november 2016. (Ben wel gaan mediteren) Er gebeurt veel in mijn leven en van saaiheid is totaal geen sprake. Ik heb nog nooit zo’n spannend leven gehad als nu. 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij was het "hoogtepunt" altijd de avond, Na een dag hard werken met een glas op de bank om mezelf te belonen. Doordrinken totdat ik in slaap viel. Meestal na een fles ongeveer. Ik probeer heel bewust het hoogtepunt van de dag naar de ochtend te verplaatsen (gevoelsmatig, want ik de praktijk ben ik natuurlijk dezelfde uren wakker). 's Ochtends een eind wandelen en rust nemen, even hier op het forum langs. Samen geeft het me een goede basis om de rest van de dag bewuster te beleven. En in de avond ben ik actiever dan ooit... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lika en Pytje,

Ik vind saai een vreemd begrip, en geloof in het nut van verveling. Net even lekker hout gehakt in de frisse oostenwind, heerlijk. Ik hoop dat net als jullie de voordelen ga zien van het stoppen met alcohol. Bedankt voor jullie reactie en tips.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na elke stoppoging anders :blush:

Soms opgelucht dat het toch weer lukte, de eerste droge dag. Soms bang..wanneer gaat het weer mis? Het lukt me nooit..Schaamte..omdat ik weer stiekem had gedronken. Verdrietig. Boos ook op mezelf. Waarom? Misselijk, hoofdpijn...van ontwenning. De allereerste stoppoging, die zes maanden duurde had ik in het begin een 'euforisch' gevoel. En nu, zijn al die emoties iets meer in balans. en ben ik 7 maanden verder. en voel ik me dankbaar dat het na een paar jaar modderen goed gaat om elke dag de eerste niet te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste dagen vooral hoofdpijn en vermoeidheid, wel vastbesloten om ervoor te gaan. Ik was er klaar mee; helemaal toen ik mijn laatste foto zag! Ik schrok echt hoe ik eruit zag, deze vrouw, de alcoholist  wil ik niet zijn. 

Nu op mijn 13e dag; nog steeds wat hoofdpijn maar wel meer energie. Mijn concentratie wordt beter, ik kijk helderder uur uit mijn ogen en ik sta niet meer zo vermoeid op!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...