Spring naar bijdragen

Het roer om


Sensitief

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Sensitief:

Ik hield het meestal bij 3 glazen, dan sliep ik goed. Werden het er meer, meestal in het weekend of op een feestje dan idd heel  slecht.

ik heb het gevoel dat ik nu met een kater ben opgestaan, ik heb niks gedronken.... is ook raar

Dat had ik twee weken terug een keer. Bizarre gewaarwording. Gelukkig bleef het bij mij bij 1 keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sensitief:

 Nee, we gaan er vandaag iets moois van maken. Het komt goed;)

Ik drink heel veel; water, thee, christal clear, zeker wel 2 liter per dag. 

2 liter is niet heel veel. Dat is zo ongeveer wat je gemiddeld nodig hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff ben zo boos, lus wel een borrel! 

Iets van een haat liefde relatie met ex. Hij heeft besloten om uit ons leven te gaan omdat hij alleen maar schade aanricht! Ik ken hem natuurlijk langer dan vandaag en weet dat hij aandacht zoekt. Maar dat hij dit over de app tegen de kinderen zegt maakt mij echt furieus!!! Grrr. 

Ik moet nu echt iets met mijn trigger doen, anders ben ik bang dat ik toegeef aan mijn zwakte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Sensitief:

Pfff ben zo boos, lus wel een borrel! 

Iets van een haat liefde relatie met ex. Hij heeft besloten om uit ons leven te gaan omdat hij alleen maar schade aanricht! Ik ken hem natuurlijk langer dan vandaag en weet dat hij aandacht zoekt. Maar dat hij dit over de app tegen de kinderen zegt maakt mij echt furieus!!! Grrr. 

Ik moet nu echt iets met mijn trigger doen, anders ben ik bang dat ik toegeef aan mijn zwakte.

Probeer er boven te staan sensitief.  Focus op je ademhaling.  Zoek afleiding . Schreeuw in een kussen. Maak wat lekkers.  Alles mag . Behalve drinken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx Francoise, heb niks in huis .. dat scheelt echt! Maar ff... die boosheid kan ik niet zomaar kwijt. Ik moet ook sterk blijven voor de kinderen, die zijn behoorlijk van slag en zijn ook nog eens ziek. Het voelt nu best eenzaam om het alleen te doen. Allerlei emoties en gevoelens gaan door me heen; boosheid, verdriet, eenzaamheid... bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Sensitief:

Thnx Francoise, heb niks in huis .. dat scheelt echt! Maar ff... die boosheid kan ik niet zomaar kwijt. Ik moet ook sterk blijven voor de kinderen, die zijn behoorlijk van slag en zijn ook nog eens ziek. Het voelt nu best eenzaam om het alleen te doen. Allerlei emoties en gevoelens gaan door me heen; boosheid, verdriet, eenzaamheid... bah

Hier blijven schrijven sensitief . Er is altijd wel iemand en anders op de dagdraad.  Is je man ook alcoholist ? Want  is nogal "dramatisch" om zo' n app te sturen . Ik kon ook zo' n drama Queen in mijn zuip tijd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, hij is erg verslavingsgevoelig maar met alcohol heeft hij niks mee. Hij zou stoned kunnen zijn, maar drama’s horen wel bij zijn leven ja... Hij wil het niet weten, maar heeft psychische problemen. Ik vond ons huwelijk voor de kinderen niet meer veilig en wilde scheiden. Het is een jarenlange proces geweest om tot dit besluit te komen. Zelf in ontwikkeling geweest door coaching te gaan, opleidingen gevolgd mbt persoonlijk leiderschap en relatietherapie. 

Uiteindelijk tot het inzicht gekomen dat het aan hem ligt, hoe hij met situaties omgaat. Daar heb ik afscheid van genomen.

bewerkt door Sensitief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik hebben hoor, die grapjes;).

Het is logisch uiteraard, zou raar zijn als ik daar gevoelloos voor zou zijn. Er zit niks anders op, dan het te doorvoelen. De zucht naar wijn is in ieder geval weg! 

Vandaag mijn 20e dag alcoholvrij, die vergooi ik niet zomaar, ookal is het “zwaar klote”.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes, 3 weken:P

Voor de geïnteresseerden deel ik mijn ervaring met hypnotherapie, hier komt hij dan. Ik zeg je alvast, als je er niks mee hebt, zou het zweverig op je over kunnen komen. Ik moet wel ff graven in mijn geheugen, kan ik gelijk checken of sommige hercenstellen zich aan het herstellen zijn na 3 weken alcoholvrij te zijn.

Ik zat in de meest heftigste periode in mijn leven; scheiding, een flink rebellerende puber, nog niet zo lang een nieuwe baan met een hoop verantwoordelijkheid en met grote uitdagingen en ik volgde een opleiding. Misschien raad je het al; ik werd overspannen. Alcohol werd steeds meer een probleem, maar ook roken en spelletjes op de tel doen. Ik zag in dat ik aan het vluchten was voor mijn gevoelens en moest wat doen! Ooit had ik van iemand gehoord dat zij met behulp van hypnotherapie van het roken af is gekomen. Ik ben gaan googelen en zo kwam ik op een website van een therapeute terecht met goede recensies.

Vooraf heb ik een formulier moeten invullen over de problemen. Waarom ik wil stoppen, wat de hoeveelheid is van mijn gebruik en wat ik wil bereiken. In welke situaties het zich openbaart, of het iets oplevert. Ook de vraag of ik wil en in staat ben om ermee te stoppen.

In het eerste gesprek is het formulier doorgenomen en is er dieper ingegaan op antwoorden. Hieruit kwam bij mij “geen veiligheid en vertrouwen hebben in mijzelf” als rode draad naar voren.

Ik heb een oefening gedaan met de trap. Eerst de trap op en bij elke trede negatieve energie van mij afschudden en uiteindelijk wegblazen. Vervolgend bij een plateau terechtkomen waar ik een blauw hart vond. Dit hart staat voor vertrouwen en veiligheid hebben in mijzelf. Het hart heb ik opgenomen in mijn hele lichaam en meegenomen de trap af. Daar kwam ik mezelf tegen rond mijn 4e jaar. Een kind die in onveiligheid verkeerde. Ik heb naar haar geluisterd en gevraagd wat ze nodig had. Heb haar gerustgesteld en gezegd dat het goedkomt. Vervolgens haar meegenomen naar het plateau bovenaan de trap en in mijn lichaam opgenomen.

Deze oefening moest ik thuis regelmatig doen. Elke x kwam ik mezelf op een andere leeftijd tegen, tijden toen ik het moeilijk had en heb iets geheeld.

2e x een oefening gedaan met een verankering op veiligheid en vertrouwen. Naar een mooie plek gaan waar ik mij veilig en vol vertrouwen voel. Onderweg een sleutel gevonden als anker, veiligheid zit in mezelf en een andere anker, een schelp; ik kan elke uidaging aan die op mijn pad komt.

Afgelopen week was mijn 3e x. Het gaat goed met mij, weer volledig aan het werk, gestopt met alcohol, roken en spelletjes is minder geworden. Ben relaxter en rustiger. Maar kan nog wel in de stress schieten als ik de controle op iets verlies, dan voel ik mij machteloos, in paniek. Hier een oefening op gedaan; regressie...dit akelige gevoel oproepen en terug gaan naar de tijd, toen het zich voor het eerst openbaarde. Terug naar de 10 jarige.. en je raad het misschien al, ook daar er voor mezelf zijn. Voor mezelf zorgen. Dit gevoel weer verankeren met een andere oefening. Weer een sleutel, van een poort. De poort van de innerlijke bron. Vertrouwen op wat er op mij afkomt en het willen controleren, vasthouden ‘loslaten’ 

Dus dit... 

Mij helpt het. Ik had gisteren een rot moment, maar ondanks dat heb ik mij geen slachtoffer gemaakt van die rot alcohol. Ik was ff flik boos en verdrietig, maar zat niet in zak en as. Vandaag is het leven weer mooi en ben ik blij en dankbaar voor wat ik heb.

Oh ja.., de ankers zijn bedoeld voor moeilijke tijden, als ik ermee te maken krijg dan kan ik denken aan  de oefening en kan ik de veiligheid en vertrouwen in mezelf en op mijn innerlijke bron oproepen.

bewerkt door Sensitief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...