Spring naar bijdragen

Het roer om


Sensitief

Aanbevolen berichten

Ga ik een x doen @Pytje, maar daar moet ik wel ff de tijd voor nemen. Misschien van het weekend;).

Ik heb vandaag even zo’n moment “zin in wijn” gehad. Ik had een lekkere werkdag, het zonnetje scheen dat ik naar huis reed en met een wijntje zou ik even kunnen genieten. Gelukkig heb ik deze gedachte snel voorbij laten gaan. Ik heb de keuze gemaakt om te gaan hardlopen en na afloop een heerlijke groene smoothie te nemen.

Dag 17 alcoholvrij:sun:

bewerkt door Sensitief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ga je goed sensitief, fijn om te lezen . Nooit meer is lang , maar drank is gewoon niet zo ons ding . Er zijn zoveel leuke dingen die zo veel beter voor ons zijn, waardoor we ons wel fijn voelen. Een mooi pad . Het pad naar een alcoholvrij leven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Sensitief:

Echt een cadeau idd. Een nog groter cadeau is dat ik mij goed en tevreden over mezelf voel! Dat was hiervoor anders, elke ochtend was ik zo teleurgesteld in mezelf ...weer omdat ik had gedronken.

 

Ja precies, dat herken ik maar al te goed. De day after kon ik soms ontzettend somber zijn omdat het weer niet gelukt was, en omdat ik me brak voelde. Bovendien slaap ik voor geen meter als ik gezopen heb, dus die combinatie maakt het nog erger natuurlijk. Dit is toch veel beter! Je goed en tevreden voelen, hebben we te lang gemist door die stomme drank ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond kon ik niet in slaap komen. Allerlei “gedoe”  die zich op de dag op mijn werk had voorgedaan kwam de revue passeren. Het had niks met mij te maken, maar wel met mensen die lelijk tegen elkaar deden. Vanuit mijn rol had ik hiermee te maken.

Ik ben nogal een gevoelig persoon oftewel Sensitief ;) Ik merkte dat ik gisteravond nogal overprikkeld was, overprikkeld door negativiteit. Eigenlijk had ik iets van een meditatie of een ontspanningsoefening moeten doen om de negatieve energie uit mijn systeem te krijgen maar ik was te moe en dacht “ ik val vast zo in slaap”. Verkeerd gedacht! Het gevolg is dat ik mij vandaag erg moe voel en dat terwijl ik weinig heb gedaan. Mijn oude patroon zou zijn om nu met wijn aan de eetkamertafel te zitten , telefoon in handen en spelletjes doen. Gevolg; nog meer prikkels en mijn lichaam vervuilen met alcohol. Nu reflecteer ik hier! Al typende realiseer ik mij dat ik behoefte heb aan ontspanning, de juiste. Ik zou gaan hardlopen maar te moe... dan maar even blokje om.:sun:

dag 19:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar, overprikkeld zijn door negativiteit! Een nare dag op het werk was voor mij genoeg reden om een fles open te trekken. Nu zit ik het rotgevoel 'gewoon ff 'uit. Het helpt ook als je 's nachts wakker ligt, om hardop tegen jezelf te zeggen; "Ok, het is 03.45, ik kan hier nu niets aan veranderen" (de oorzaak van je getob) Ik zit nu overigens op dag 10 en ik blijf maar moe. Hebben meer mensen hier last van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slaap als een Os Sandro! Maar als ik wakker word heb ik het gevoel dat ik met gemak nog 12 uur kan slapen. Ik denk dat Sensitief gelijk heeft wat betreft het ontgiften. Ik slaap wel heerlijk rustig en ben elke ochtend weer super happy dat ik geen kater heb!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat zal wel. Ik denk zelf dat het ook nog een mentaal aspect heeft. Je voelt letterlijk ineens heel veel meer omdat je niet meer afgestompt bent van emoties. Staat waarschijnlijk ook vaker en langer stil bij je gedachten. Dat kost gewoon energie.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Jos1981:

Ik slaap als een Os Sandro! Maar als ik wakker word heb ik het gevoel dat ik met gemak nog 12 uur kan slapen. Ik denk dat Sensitief gelijk heeft wat betreft het ontgiften. Ik slaap wel heerlijk rustig en ben elke ochtend weer super happy dat ik geen kater heb!! :)

Ja dat ken ik. Moet je gewoon doen als het kan. Of ‘s avonds heel vroeg erin. Of een siesta. Dat kan een paar weken duren. En dat komt niet persé direct als je stopt. Je slaapt je gewoon helemaal gek en na een tijdje ben je er doorheen. Is best lekker eigenlijk als je de tijd kan vrijmaken :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sliep meestal als een blok, wel snurkend als een beer, maar soms werd ik middenin de nacht wakker en alle stress die ik de avond ervoor verzopen had kwam dan dubbel zo hard terug. 

Na het stoppen ging ik ook door een paar weken vermoeidheid heen (net als aan het begin van een vakantie maar dan langer). Daarna sliep ik een paar maanden goed en nu sinds een paar weken vrij slecht dwz begin vd nacht als een os maar tegen 4-5 uur wakker, niet uitgeslapen maar kan niet goed meer in slaap komen. Heb ook last van mn schouder, heeft misschien gewoon daarmee te maken. 

Niet alles wat je gebeurt is de schuld van alcohol of stoppen met alcohol :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Sensitief:

Ik hield het meestal bij 3 glazen, dan sliep ik goed. Werden het er meer, meestal in het weekend of op een feestje dan idd heel  slecht.

ik heb het gevoel dat ik nu met een kater ben opgestaan, ik heb niks gedronken.... is ook raar

Ja das niet eerlijk dat is gewoon gemeen :D zou weer in bed stappen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...