Spring naar bijdragen

Woensdag 7 maart 2018


Lars

Aanbevolen berichten

Bedankt, ook namens mijn vrouw, voor alle felicitaties.
Etentje is geslaagd. Was lang geleden dat we samen uit eten zijn geweest. Lekker 'volks' restaurantje hier vlak bij, geen
poespas en 'normale' porties. Dáár hou ik van. (Zij ook).
't Is trouwens haar eerste vaste werkcontract.. O nee, haar tweede. Het eerste was toen ze een jaar of vijfentwintig was, als administratief
medewerkster op een scholengemeenschap. Maar door een fusie van die school viel ze 'buiten de boot'.. toen was ze 
achtentwintig.. Haar hele leven los-vast dienstverbandjes gehad, het laatste vóór deze baan was hangen en wurgen, van jaar tot jaar,
soms van maand tot maand, alles bij elkaar toch twintig jaar volgehouden.
Met de ervaring die ze daar heeft opgedaan is ze twee jaar geleden direct voor de baan die ze nu heeft aangenomen, eerst met een jaarcontractje
en nu dus vast.. ondertussen is ze zestig. En ze heeft het er ontzettend naar haar zin, lekker dichtbij (tien minuten loopafstand) wat ze een verademing
vind na die laatste twintig jaar dagelijks 80 kilometer heen en weer rijden.. En wat ze helemaal geweldig vindt is dat ze veel collega's heeft, na
de laatste acht jaar in haar eentje gewerkt te hebben...

Ik ben ontzettend blij voor haar en indirekt ook voor mezelf. Een gelukkige vrouw die ook nog eens voor regelmaat in ons leven zorgt.
Iets waar ik zelf ontzettende behoefte aan heb en voor mezelf maar niet voor elkaar lijk te kunnen krijgen..
Ik noemde haar gisteren mijn lotje uit de loterij, maar voor de volledigheid moet ik zeggen: ze is mijn winnende lotje uit de loterij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Adri:

Het wordt namelijk ook wel als een soort algemeen geldende opmerking gedebiteerd, en dat is lang niet altijd op zijn plaats.

Ach.... voor mij is het eraan koppelen van een goed/slecht  kwalificatie per definitie onzinnig.

"Je bént zoals je bent" meer is het niet. 

Goed of niet goed is dan een aanvullende kwalificatie die iedereen voor zichzelf kan maken. Over zichzelf. Over anderen. Het zegt alleen he-le-maal niets, behalve over jezelf En je eigen waardenstelsel. En als je het "met zijn allen eens bent" over wellicht een gedeeld waardenstelsel. 

Deelverzamelingen. 

"Van jezelf houden". Ook zo eentje. Wtf....voor de spiegel staan van jezelf te houden? Armen om je eigen lichaam heen of zo? Brrrrr. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Sandro:

Klinkt alsof jij aan dat laatste wel een goed/slecht kwalificatie geeft, of ligt het nou aan mij.

Aan het je daar uberhaupt mee bezig houden wel ja 

Aan het uitdragen van de boodschap dat zoiets "wenselijk" zou zijn ook. 

Ga op jacht. Herten schieten. Of verzamel bessen en maak een vuur. Zodat je veilig en warm kunt leven. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoera! Een berichtje van Jannigje, op weg naar de gladiolen! Ik ben erg blij om je te lezen hier! :heart:

En nogmaals hoeraaaaaaa!  Gisteravond is mijn kleinzoon gezond en wel geboren! Schoondochter en kleinzoon moeten nog wel eventjes in het ziekenhuis blijven, want mijn schoondochter heeft koorts: de griep. En dan mag je niet naar huis. Zooooo blij ! Straks maar weer naar het ziekenhuis om ons wondertje te bekijken! Yeahhhhhh, ik ben een gelukkige oma. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...