Spring naar bijdragen

20 jaar gebruik van 40 mg diazepam

Dis
 Share

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een vrouw van 48 jaar en heb 20 jaar temazepam gebruikt. Doordat ik veel lichamelijke klachten had waardoor ik niet kon slapen slik ik sinds 3 jaar 20 mg Diazepam voor het slapen. Ruim 1,5 week geleden besloten om terug naar Temazepam tegaan zodat ik weer kan autorijden. Na 8 dagen kreeg ik zoveel afkickverschijnselen dat gun ik mijn ergste vijand niet. Altijd een normale Bloeddruk gehad en ineens 110/140. Ik dacht dat mijn hart uit mijn romp zou springen. Trillen, zweten, oorsuizen, band om hoofd enz. Afgelopen maandag de huisarts gebeld, weer terug aan de Diazepam. Aangegeven dat ik wil afbouwen. Wil van die rotzooi af. A.s maandag ga ik naar de huisarts om het te bespreken. Ik wil het op mijn tempo doen want wil dat niet meer meemaken wat ik voelde. Ben nu wel aan het twijfelen of ik al moet gaan afbouwen omdat we nog op vakantie gaan. Na die heftige reactie ben ik veel gaan lezen en kwam ik Ashton Manuel tegen wat een eye-opener! Nu wilde ik eerst in 20 weken die afbouw doen, dus iedere week 1mg minder. Maar denk dat dat te snel is. Had ook gelezen over de taperingstrips maar die gaan ook vrij snel. Is er iemand die mij wat advies kan geven over die eventueel 20 weken en de taperingstrips? En of het verstandig is na de vakantie te beginnen. Alvast bedankt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,  ik zou in elk geval na de vakantie starten, anders wordt het geen leuke vakantie!   Overleg met je arts over de tapering strips,   hij moet ze aanvragen,  je moet wel zelf betalen.

Bouw heel langzaam af, wat voor jou haalbaar is en volg je gevoel.

Artsen onderschatten de ernst van afbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jip,

Dank je wel voor je tip om na de vakantie te beginnen en mijn gevoel te volgen. Ik wil zelf afbouwen dus dan vind ik ook dat het in mijn tempo moet gaan. Zeker met mijn medische geschiedenis. Heb voor mezelf al een route uitgestippeld om af te bouwen. Al moet ik het zelf betalen dat boeit me niet. Heb jezelf ervaring met afbouwen?

Groetjes Bianca74

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jip,

Wat verschrikkelijk om te lezen! Als jij je met een onderhoudsdosering goed voelt dan is dat maar zo. Beter als je lamlendig voelen en dan druk ik me zacht uit. Had je ook Diazepam? En met de Taperingstrips afgebouwd? Ik ben beetje angstig geworden na mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest van de huisarts destijds na 27 jaar gebruik in 4 weken afbouwen en dat is vreselijk mis gegaan,  ik belandde bij de crisisdienst en trof gelukkig een hele fijne psychiater, die heeft me andere medicatie gegeven en  veel gesprekken gehad, 3 weken dagbehandeling en nu therapie elke week.  Ben echt super goed geholpen en nog steeds  hoor en nu pas weer een beetje stabiel,  na 5 maanden..

Dus ..   die onderhoudsdosering is voor mij mijn redding..

Wees dus alert en volg je eigen gevoel!!

En zoek goede begeleiding,  dat is essentieel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jip,

Dieptriest van je huisarts om je zo snel te laten afbouwen. Dat is onmogelijk. Die psychiater is je redding geweest als ik dat zo mag uitdrukken. Voel je je nu goed op je onderhoudsdosering?  Slik je dat overdag of voor de nacht? Ik ga morgen het gesprek met de huisarts aan. Die rotzooi moet uit mijn lichaam maar ik wil dat op mijn manier doen, zal zeker mijn gevoel volgen. Ik slik het voor het slapen. Begeleiding van alleen de huisarts zou dat voldoende zijn? Dank je wel voor je eerlijkheid en support!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Hoi hoi,   ik doe het nog steeds prima op mijn onderhoudsdosering en ga definitief niet afbouwen.  Dit is wat het is en ik ben er tevreden mee,   het staat ook in mijn dossier nu en die discussies over afbouwen zijn verleden tijd.

Gelukkig een meedenkende psychiater. 

Maak je eigen keus wat je wilt en volg je gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-7-2022 om 07:54 zei Jip:

Hoi hoi,   ik doe het nog steeds prima op mijn onderhoudsdosering en ga definitief niet afbouwen.  Dit is wat het is en ik ben er tevreden mee,   het staat ook in mijn dossier nu en die discussies over afbouwen zijn verleden tijd.

Gelukkig een meedenkende psychiater. 

Maak je eigen keus wat je wilt en volg je gevoel!

bewerkt door angstmetbenzos
.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...
Op 25-7-2022 om 20:59 zei angstmetbenzos:

Hoi, ik ben momenteel niet aan het afbouwen, maak er momenteel een zooitje van, hoewel ik daarvoor lichtelijk aan het afbouwen was.  Ik kan me niet voorstellen dat iemand op een bepaalde dosis van een benzo wil blijven. De werking wordt langzaam minder (tolerantie) en op die manier kom je er nooit af. Als jij dat het beste vind, is dat jouw keuze en respecteer ik het.

Wat me meer opvalt, is dat het zo rustig is. Ik ging, samen met een andere forummer hier, naar het FB-forum en we kregen binnen de korste keren ruzie daar. Niet tegelijk, maar via de mail hadden we het erover gehad. Rare regels daar, ik geef die ander groot gelijk en ken hem nog van een ander forum, Engelstalig. Wat een bijdehande figuren daar zeg. Dan te bedenken dat sommigen ook hier nog zitten. :-) Mocht iemand zich aangesproken voelen, trek het je niet aan. Er zijn al genoeg dingen om je druk over te maken.

Momenteel kom ik uit een diep dal en ik reageer bewust hier, omdat deze topic door Diz is begonnen, waar ik contact mee had via mail, maar dat contact kwijt ben geraakt. ZIjn mailadres dat ik had, bestaat niet meer. Ik zag wel een reactie hier van 2021, waar hij blijkbaar contact zocht. Het rare was dat ik wel priveberichten hier had gestuurd naar hem, via dit forum. Misschien liepen we elkaar net mis. Dus dit is een soort (laatste) oproepje nog.

Succes iedereen, misschien kom ik hier af en toe nog, maar zie er momenteel het nut niet van in. Dat kan altijd nog veranderen, wie weet. Groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...