Spring naar bijdragen

20 jaar


gompie

Aanbevolen berichten

Dag lotgenoten,

Na 20 jaar benzodiazepinegebruik (40 mg per dag) ben ik nu aan het afbouwen.  Hartkloppingen, verhoogde bloeddruk, bedrukte stemming.  Ik probeer de methode ashton te volgen . Ben al een aardig eindje op weg.  Ik kom graag in contact met lotgenoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o ja ik gebruik nu nog 11 mg diazepam.  vorige week met ambulance naar ziekenhuis vanwege hoge bloeddruk en hartkloppingen.   Echt heel akelig die hartkloppingen.  Ik ben zo boos op al de huisartsen die maar zijn blijven voorschrijven .  Zelf heb ik de Asthon methode gevonden op internet, huisarts kende het niet en de lokale verslavingszorg houdt zich bezig met mensen die lastig zijn voor de maatschappij (alcohol en drugs).  Er zou echt een benzo-poli moeten komen. Ik hoop dat ik ooit van deze middelen afkom. Mijn hoofd is soms vol met watten nu!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad mijn huisarts kent het ook niet. En een psycholoog houdt zijn deur dicht omdat ik nog aan de dia zit. Dit zien ze namelijk als verslavings problematiek. Ik weet heel goed hoe jij je voelt. Echter ben ik heel benieuwd welke afbouw methode jij toe past? Ik snap echt niets van die tabellen.. en de tijd verstrijkt maar telkens..... petje af hoe jij hebt afgebouwd. Heb je misschien wat handvaten om te delen? 

Take care 

liefs Senna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je kijkt naar de manual van ashton op internet: ga naar schema 2 en kijk in welke stage/ fase je zit.  Lees alsjeblieft het gehele document .  Het klopt naar mijn mening echt niet dat een psycholoog je niet wil helpen omdat hij je klachten als verslavingsproblematiek ziet.   Wat doet dat er in de praktijk voor jou toe? Jij zit met klachten , jij zoekt hulp en vindt een dichte deur.   Ik kan daar erg boos om worden!  Het schema geeft mij houvast.  Ik hoef zelf even niet meer na te denken, erg fijn is dat soms!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei gompie:

o ja ik gebruik nu nog 11 mg diazepam.  vorige week met ambulance naar ziekenhuis vanwege hoge bloeddruk en hartkloppingen.   Echt heel akelig die hartkloppingen.  Ik ben zo boos op al de huisartsen die maar zijn blijven voorschrijven .  Zelf heb ik de Asthon methode gevonden op internet, huisarts kende het niet en de lokale verslavingszorg houdt zich bezig met mensen die lastig zijn voor de maatschappij (alcohol en drugs).  Er zou echt een benzo-poli moeten komen. Ik hoop dat ik ooit van deze middelen afkom. Mijn hoofd is soms vol met watten nu!

 

Heftig, @gompie
Welkom hier! Op dit forum zitten ervaringsdeskundigden, pas afgebouwden, afbouwers en andere dappere strijders. Je zult hier veel (h)erkenning vinden. 
Fijn dat je de weg naar de huiskamer al hebt gevonden. 
Goed dat je de switch naar Diazepam hebt gemaakt. Oxazepam is weliswaar niet de zwaarste benzo, maar door de korte werkingstijd wel een rotding om af te bouwen. Met het langwerkende middel Diazepam zal je afbouw als het goed is minder heftig verlopen. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...