Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 20-1-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Heeft iedereen het supergoed bericht  van Hoopvol gelezen gisteren? Daar kunnen we ons aan vast houden als we het even niet zien zitten of de moed verliezen omdat het allemaal erg zwaar is. Die berichten moeten we inlijsten en boven onze p.c. hangen.;)

Zo ik heb vannacht weer toppie geslapen. Was vanochtend om 6 uur wakker en wat ik voorheen niet kon, ik ben blijven liggen. Heerlijk was dat. Gewoon omdat het niet te warm in bed is maar net goed. Dan ontspan en geniet ik maximaal. Lekker creatief liggen denken en af en toe weg zakken.

Vandaag wordt  het mooi weer maar koud. Heeft iedereen z'n buitenkraan afgesloten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Vannacht tussen 00 en 1.15 uur geslapen en tussen 2 uur en 5 uur geslapen. Had een beetje op meer gehoopt en zelfs mijn wekker gezet, hahaha, maar het is weer wat. 

Straks om 13 uur lekker naar de pedicure en daarna moet ik dus even gaan liggen om die angst te doorbreken. Zie er enorm tegenop... zo stom. Daar zit dus echt nog de pijn. Doucheangst heb ik doorbroken, alleen thuiszijn lukt ook wel op een dag. Kan wat langer binnen zitten. Maar rustig liggen overdag, ho maar. En er dan ook nog zo tegenop zien. Ik word er helemaal zenuwachtig van. Niet normaal. Zo ken ik mijzelf helemaal niet. Niet met liggen, maar uberhaupt niet. Maar moet het doen om die gevoelens te doorbreken. Zo heb het even van mijzelf afgeschreven.

Fijne dag allemaal! 

@Senna33 Jij komt er ook. Je bent al zo goed bezig. Weinig slaap is naar, ik weet er alles van. Maar het komt goed! En praat er goed met de dokter over. Het doel is slagen. En als dat wat langer duurt, prima. Geef dat goed aan als je het te snel vindt gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeshen stop met zo te letten op jezelf, zo met jezelf en alle dingen die niet lukken, bezig te zijn. Je bent niet zielig, zwak enz.:angry: Het is niet erger met jou dan met de rest van ons. Klagen is goed en functioneel maar niet als je er blijft hangen. En weet je wat? Jijzelf kunt dat veranderen, je moet alleen kijken wat prettig is en blijven oefenen. Dat is ook beter voor je kinderen want die voelen dat ook al denk je misschien van niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg ook niet dat het met mij erger is dan met jullie @bolletje Ik wilde gewoon even mijn ei kwijt...

Ik noemde toch ook allemaal dingen op die ik heb overwonnen.

Ik snap zelf ook niet dat ik mij zo druk maak om dat ligmoment overdag, maar dat is gekomen en is moeilijk weg te halen. Maar daar ga ik vanaf vandaag aan werken. Ik ben ook maar alleen thuis, dus had gehoopt op een ' je kan het'.

Wauw, ik blijf hier maar weg! En voor degenen die mij de afgelopen weken zo gesteund hebben. Bedankt! Echt bedankt!

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

even vlug want ik ben gevallen en heb veel pijn dus zo even naar de dokter.

jeshen ik val je niet aan dus weg blijven hoeft niet. ik heb alleen het gevoel dat wat we ook schrijven niet over komt. je hebt, denk ik geen behoefte aan adviezen. op een of andere manier lijkt het net of je daar niets aan hebt. probeer nu eens 5 positieve dingen hier te schrijven.

zo nu naar de dokter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei bolletje:

even vlug want ik ben gevallen en heb veel pijn dus zo even naar de dokter.

jeshen ik val je niet aan dus weg blijven hoeft niet. ik heb alleen het gevoel dat wat we ook schrijven niet over komt. je hebt, denk ik geen behoefte aan adviezen. op een of andere manier lijkt het net of je daar niets aan hebt. probeer nu eens 5 positieve dingen hier te schrijven.

zo nu naar de dokter.

Veel sterkte bij de dokter. Hopelijk valt het mee.

Volgens mij staat mijn eerste post al vol met postieve dingen:

- slaap iets meer (zelfs wekker gezet)

- minder angstig overdag

- durf alleen te zijn

- heb geen doucheangst meer

- daarnaast ben ik van de week een uur wezen rijden, waar ik eerst ook tegenop zag. 

- en nu lig ik op de bank tv te kijken. Is een ligbegin. Vanmiddag nog even zonder tv proberen. 

Van de week heb ik al gezegd dat ik heel veel met jullie adviezen doe en het waardeer. Heel erg. Maar dat komt blijkbaar niet over. 

Vandaar dat dit voorlopig even mijn laatste forumdag wordt. Blijkbaar kom ik niet goed over. Dit frustreert alleen maar meer ipv dat het mij helpt. En ik wilde vanmorgen alleen maar even dat iemand zei: je kan het....

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Jeshen:

Veel sterkte bij de dokter. Hopelijk valt het mee.

Volgens mij staat mijn eerste post al vol met postieve dingen:

- slaap iets meer (zelfs wekker gezet)

- minder angstig overdag

- durf alleen te zijn

- heb geen doucheangst meer

- daarnaast ben ik van de week een uur wezen rijden, waar ik eerst ook tegenop zag. 

- en nu lig ik op de bank tv te kijken. Is een ligbegin. Vanmiddag nog even zonder tv proberen. 

Van de week heb ik al gezegd dat ik heel veel met jullie adviezen doe en het waardeer. Heel erg. Maar dat komt blijkbaar niet over. 

Vandaar dat dit voorlopig even mijn laatste forumdag wordt. Blijkbaar kom ik niet goed over. Dit frustreert alleen maar meer ipv dat het mij helpt. En ik wilde vanmorgen alleen maar even dat iemand zei: je kan het....

Lieve Jeshen, je kan het! En dat meen ik. 

Ik lees ook veel positiefs van jou, dat vertrouwen heb ik echt. Het is jouw keuze om hier wel of niet te komen, maar als je wilt, blijf dan. We zijn allemaal anders en reageren anders. 

Fijne dag, het komt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeshen Ik ervaar je berichten niet als klagen en ik vind de reactie van Bol niet zo gelukkig. Ik snap dat je je niet zo goed voelt over haar reactie. 

De totale onrust die je ervaart over veel dingen is echt iets wat in de loop van de tijd beter gaat worden. Zoals je het nu doet, proberen toch door je angst heen te gaan, je onrust te lijf te gaan, is heel goed en ik denk het enig wat je kan proberen. Je hersenen zijn gewoon niet in staat de juiste patronen te maken, omdat niet alle bouwstenen aanwezig zijn. Geef jezelf niet op kop als het niet lukt. Ik vind dat je positief vecht en niet opgeeft en elke dag weer opstaat voor je kinderen. Dat is in mijn ogen al heel knap. Ik ken er die  op sommige dagen niet anders konden dan in bed liggen... moi! En ik was niet de enige... Dus alles wat je wel doet, is winst en betekend dat je goed bezig bent. Twijfel niet aan jezelf! Het komt echt weer goed Jeshen! X

ps. Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd.

ps @allemaal. Ik vraag Jeshen te lezen over Akathisia. Dit is een diepe vorm van onrust die word veroorzaakt door verschillende psycho medicatie, en ook door ontwenning van bepaalde medicatie, waaronder Benzo-ontwenning. Gelukkig heeft niet iedereen hier last van, maar het lijkt er op dat Jeshen niet goed stil kan zitten en zoveel onrust ervaart dat ze zelfs de kou in gaat met haar kleintjes om het te hanteren. Dit is een vorm van onrust die heel diep zit, diep lijden met zich mee brengt en een heftige vorm van 'pijn' is. De Nederlandse wiki legt eigenlijk niets uit, maar de Engelse wiki wel. De volle vorm van Akathisia wordt regelmatig gezien bij benzo ontwenning. Oordeel niet als iemand niet rustig kan zitten, of zelfs als iemand niets positiefs kan opschrijven ( wat Jeshen wel doet trouwens) want ook depressie is een bijkomstigheid van de ontwenning en die kan behoorlijk heftig zijn. Dan is volhouden ook een diepe strijd, die met geen pen te beschrijven is. Ik heb van mijn vriendin gehoord dat ze met iemand sprak, die bloedende voeten had van het vele lopen omdat ie niet meer kon zitten.... kan je je dat voorstellen? Nee? Ik ook niet.... Zou deze persoon anders willen? Natuurlijk! Zou Jehsen niet liever rustig op de bang liggen dromen, met haar baby op de borst, dan vanuit onrust de baby de kou in slepen en maar weer te gaan wandelen, of in de ijzige kou de dierentuin te bezoeken? Zou ze daar niet voor kiezen, als ze dat maar enigszins kon? Geloof me, dit is geen keus.... dit is lijden. Dit is benzo ontwenning, en ze gaat door een vet moeilijke tijd. Dit zijn niet gedachten. Dit is niet een houding naar de ontwenning, dit IS de ontwenning.

Iedereen die hier komt om zijn verhaal te doen, heeft die steun nodig. Wat je er ook van denkt, we kunnen nooit weten wat de diepte is van de pijn van de ander, waardoor die nog niet vooruit gaat. Als de hormonen maar genoeg uit balans zijn, dan kan je er niets aan doen dat je in de hel zit. En geloof me, ik heb de hel gezien, maanden achtereen. En ik kan niet oordelen of iemand uberhaubt in staat is betere gedachten te formuleren, dan wat we hier zien. Dus laten we elkaar steunen, no matter what en nooit ongeduldig zijn met elkaar.

Dit maakt me even echt verdrietig

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

esh. ik ben een Hagenees net als anouk, dus kan de dingen lomp zeggen terwijl ik dat niet zo bedoel. sorry. ik weet ook dat je het kan, het duurt alleen veel langer dan dat ik hoop. wil jou ook graag gelukkig zien zeker met je kleintje. nogmaals sorry.

Lieve Bol fijn dat je sorry zegt..... Benzo ontwenning kan jaren duren. Zelfs als je maar een korte tijd hebt gebruikt. Dat er ook mensen zijn die lang gebruikten en minder schade ervaren bij het afbouwen is mazzel voor hun. Maar er zijn er genoeg die de hel van binnen en buiten zien, maanden en soms wel jaren. En dat is geen keus, maar gewoon schade en dus diep lijden. We kunnen herstel voor elkaar hopen, maar niet verwachten dat het nu maar eens moet gebeuren. Geduld met elkaar hebben is een schone zaak, lieve Bol.

Wel fijn dat je zo goed slaapt en dat het zich zo heeft veranderd de laatste tijd. Ben echt blij voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

@Jeshen Ik ervaar je berichten niet als klagen en ik vind de reactie van Bol niet zo gelukkig. Ik snap dat je je niet zo goed voelt over haar reactie. 

De totale onrust die je ervaart over veel dingen is echt iets wat in de loop van de tijd beter gaat worden. Zoals je het nu doet, proberen toch door je angst heen te gaan, je onrust te lijf te gaan, is heel goed en ik denk het enig wat je kan proberen. Je hersenen zijn gewoon niet in staat de juiste patronen te maken, omdat niet alle bouwstenen aanwezig zijn. Geef jezelf niet op kop als het niet lukt. Ik vind dat je positief vecht en niet opgeeft en elke dag weer opstaat voor je kinderen. Dat is in mijn ogen al heel knap. Ik ken er die  op sommige dagen niet anders konden dan in bed liggen... moi! En ik was niet de enige... Dus alles wat je wel doet, is winst en betekend dat je goed bezig bent. Twijfel niet aan jezelf! Het komt echt weer goed Jeshen! X

ps. Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd.

ps @allemaal. Ik vraag Jeshen te lezen over Akathisia. Dit is een diepe vorm van onrust die word veroorzaakt door verschillende psycho medicatie, en ook door ontwenning van bepaalde medicatie, waaronder Benzo-ontwenning. Gelukkig heeft niet iedereen hier last van, maar het lijkt er op dat Jeshen niet goed stil kan zitten en zoveel onrust ervaart dat ze zelfs de kou in gaat met haar kleintjes om het te hanteren. Dit is een vorm van onrust die heel diep zit, diep lijden met zich mee brengt en een heftige vorm van 'pijn' is. De Nederlandse wiki legt eigenlijk niets uit, maar de Engelse wiki wel. De volle vorm van Akathisia wordt regelmatig gezien bij benzo ontwenning. Oordeel niet als iemand niet rustig kan zitten, of zelfs als iemand niets positiefs kan opschrijven ( wat Jeshen wel doet trouwens) want ook depressie is een bijkomstigheid van de ontwenning en die kan behoorlijk heftig zijn. Dan is volhouden ook een diepe strijd, die met geen pen te beschrijven is. Ik heb van mijn vriendin gehoord dat ze met iemand sprak, die bloedende voeten had van het vele lopen omdat ie niet meer kon zitten.... kan je je dat voorstellen? Nee? Ik ook niet.... Zou deze persoon anders willen? Natuurlijk! Zou Jehsen niet liever rustig op de bang liggen dromen, met haar baby op de borst, dan vanuit onrust de baby de kou in slepen en maar weer te gaan wandelen, of in de ijzige kou de dierentuin te bezoeken? Zou ze daar niet voor kiezen, als ze dat maar enigszins kon? Geloof me, dit is geen keus.... dit is lijden. Dit is benzo ontwenning, en ze gaat door een vet moeilijke tijd. Dit zijn niet gedachten. Dit is niet een houding naar de ontwenning, dit IS de ontwenning.

Iedereen die hier komt om zijn verhaal te doen, heeft die steun nodig. Wat je er ook van denkt, we kunnen nooit weten wat de diepte is van de pijn van de ander, waardoor die nog niet vooruit gaat. Als de hormonen maar genoeg uit balans zijn, dan kan je er niets aan doen dat je in de hel zit. En geloof me, ik heb de hel gezien, maanden achtereen. En ik kan niet oordelen of iemand uberhaubt in staat is betere gedachten te formuleren, dan wat we hier zien. Dus laten we elkaar steunen, no matter what en nooit ongeduldig zijn met elkaar.

Dit maakt me even echt verdrietig

Dankjewel lieve @Kannietmeer Ik doe echt mijn best. Misschien juist wel te veel zegt de psycholoog. 

Vanmorgen liggend tv gekeken op de bank. Zojuist 5 minuten op de bank gelegen met de ogen dicht zonder paniek. Ze waren zo voorbij. Dat is heel fijn. Volgende stap is langer op de bank of 5 min in bed overdag (wat gek genoeg echt als een hele stap voelr en dus engig is). Morgen heb ik beide kids, dus even kijken. Eerste stappen zijn gezet. Donderdag ga ik naar de 9maandenbeurs. Ja, het leven gaat door. Maar de moeheid en onrustigheid maken het lastig. 

Akathisia klinkt heel naar. Ik wil niet zeggen dat ik dat heb. Ik heb geen onrustige benen of andere lichaamsdelen. Als ik buiten loop, denk ik niet dat ik weer naar binnen wil. Het lijkt meer uit mijn hoofd te komen. Een soort vluchtreactie. Te veel cortisol...? 

Het komt goed, heeft tijd nodig, maar weinig slaap en onrust helpen niet mee. Jullie wel, als jullie geduld met mij hebben. 

Knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Lieve Jeshen, je kan het! En dat meen ik. 

Ik lees ook veel positiefs van jou, dat vertrouwen heb ik echt. Het is jouw keuze om hier wel of niet te komen, maar als je wilt, blijf dan. We zijn allemaal anders en reageren anders. 

Fijne dag, het komt goed!

Dankjewel Ad! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

jesh. ik ben een Hagenees net als anouk, dus kan de dingen lomp zeggen terwijl ik dat niet zo bedoel. sorry. ik weet ook dat je het kan, het duurt alleen veel langer dan dat ik hoop. wil jou ook graag gelukkig zien zeker met je kleintje. nogmaals sorry. :rose:

Ok @bolletje 

Ik werk in Den Haag, ben wel wat gewend, maar zit nu even in een rollercoaster. Het doet mij wel wat, als ik dat soort dingen lees/hoor. Het duurt overigens ook langer dan ik hoop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Jeshen:

Ok @bolletje 

Ik werk in Den Haag, ben wel wat gewend, maar zit nu even in een rollercoaster. Het doet mij wel wat, als ik dat soort dingen lees/hoor. Het duurt overigens ook langer dan ik hoop....

het duurt ook langer dan ik hoop. Alles. Voor jullie en voor mijzelf. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ben weer terug en ben blij dat ik je nog lees jesh.  ik moet ook niet zo zeuren, en snap dit niet van mezelf. ik had veel pijn en misschien dat dat me dwars zat.

ik ben dus naar het ziekenhuis geweest en foto's  gemaakt en pols raar gebroken. binnenkant is zwart van een bloeduitstorting en volgende week moet ik terug. gaan ze kijken of ik geopereerd moet worden. hèhè nu bankhangen:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei bolletje:

zo ben weer terug en ben blij dat ik je nog lees jesh.  ik moet ook niet zo zeuren, en snap dit niet van mezelf. ik had veel pijn en misschien dat dat me dwars zat.

ik ben dus naar het ziekenhuis geweest en foto's  gemaakt en pols raar gebroken. binnenkant is zwart van een bloeduitstorting en volgende week moet ik terug. gaan ze kijken of ik geopereerd moet worden. hèhè nu bankhangen:lips:

Prima reactie, @bolletje:lips:
Wat rot van je pols, hopelijk herstelt het snel en hoef je geen operatie. Sterkte! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder is het vandaag net een echte huiskamer hier, toch?

Een scherpe opmerking, een mooie reactie, wat geklaag, veel positivisme, kortom, alles komt voorbij.
En weet je, dat is helemaal prima. Ieder persoon is anders en reageert anders. is ook prima. Zolang er respect is naar elkaar is het goed. En dat is er lees ik tussen de regels door en ook in de regels zelf. Mooi, hoor. 

Hoe is het bij ons? Partner zwaar de griep, samen met haar fibromyalgie bepaald geen pretje. Hopelijk heeft ze nu het ergste gehad. 
Deze Florence Nightingale voor een paar dagen  heeft zelfs de dokter gebeld omdat ze het niet meer trok van de pijn. Ze heeft nu iets gekregen en het lijkt iets te helpen. Nee, geen benzo!!

Op het werk is het ook een grote bak ellende. 5 van de 17 met griep thuis, minstens 3 half ziek op het werk.
Een collega na de lunchwandeling: "ik heb nu 2 kilometer gelopen en ben er klaar mee, maar mijn neus loopt gewoon door".
"Hoe is het nu met jouw hond, Ad? Foxy mankeert vast niets?" vraagt een andere collega
"Foxy ligt de hele dag bij haar vrouwtje" antwoord ik, "en wat dacht je? Ook ziek! Gewoon aangestoken, ze blaft constant!"

Humor houdt je op de been, ook al is het soms moeilijker op te brengen. Als je dan toch ergens een sprankje humor vindt dan is dat zo'n goed teken. Dan komt het goed. Ooit. Vroeg of laat.
Ook met jou, jou en jou! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Senna33:

Lief dat je het vraagt. 

Helaas niet gehaald, maar ik ga door. Ik probeer in deze periode niet teveel bij mezelf stil te staan. In dit geval tijd verlies. Ik probeer het leren als iets positiefs te zien. Een goede afleiding. 

Ontzettend jammer Senna, maar vanwege de positiviteit die je er uit haalt ben je voor mij geslaagd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Senna33:

Lief dat je het vraagt. 

Helaas niet gehaald, maar ik ga door. Ik probeer in deze periode niet teveel bij mezelf stil te staan. In dit geval tijd verlies. Ik probeer het leren als iets positiefs te zien. Een goede afleiding. 

Ben het met Ad eens. En iets niet halen door benzo ontwenning vind ik echt wel heel erg logisch. Dus alle respect dat je het gewoon probeerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

zo ben weer terug en ben blij dat ik je nog lees jesh.  ik moet ook niet zo zeuren, en snap dit niet van mezelf. ik had veel pijn en misschien dat dat me dwars zat.

ik ben dus naar het ziekenhuis geweest en foto's  gemaakt en pols raar gebroken. binnenkant is zwart van een bloeduitstorting en volgende week moet ik terug. gaan ze kijken of ik geopereerd moet worden. hèhè nu bankhangen:lips:

Nou ja Bol, een gebroken pols... ook dat nog. Hoop dat je niet te veel in pijn blijft de komende dagen. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...