Spring naar bijdragen

Maandag 19 februari


Tessa1987

Aanbevolen berichten

Lika sterkte vandaag... maar uhm, heb even niet opgelet geloof ik, wat gaat er gebeuren? 

Gypsy... hou vol hoor, het slapen komt weer, echt. 

Tessa, misschien houdt je vocht vast, misschien (waarschijnlijk) is jouw stofwisseling iets veranderd, 
het kunnen hormonen zijn.....  houd moed meis, trekt vanzelf weer bij... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,

Ik ben mijn hele leven al veel te dik en geef daar lekker geen hol om. Vind andere dingen veel belangrijker, zoals, dadelijk het plastic buiiten zetten, hondjes borstelen, bakkie koffie van Von, en nog een en dan vanmiddag weer naar de dagbesteding. Dat is voor mij belangrijk daar krijg ik een fijn gevoel van lijnen niet dus begin ik daar niet aan.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te dik? Te vet of te zwaar?

Twee verschillende dingen..... wanneer je gaat sporten én gezonder eten wordt je niet per definitie lichter. Spieren ontwikkelen zich en zijn veel zwaarder dan vet. Toch word je vele malen gezonder. De vraag is natuurlijk wat je doel is. 

Tip: weegschaal eruit en alleen je vetrollen voelen dan wel het gaatje van je riem in de gaten houden en de kracht en beweeglijkheid van je lichaam. Dat is meer dan nauwkeurig genoeg. 

Binnen een week significant afvallen is per definitie (!) niet structureel noch gezond. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Tessa1987

Gypsy

jowan

Amethist

IJsvogel

 

Goedemorgen allemaal! Ik heb met mezelf afgesproken om maar 1x per maand te wegen omdat dit bijzaak is en ik mezelf niet wil demotiveren. Omdat ik ook gestopt ben met roken verwachtte ik niet heel veel af te vallen (en dat is ook zo, gelijk gebleven). Vorige x toen ik stopte met roken kwam ik 5 kilo aan. Maar het blijft vreemd als je bedenkt hoeveel calorieën er in 1 fles wijn zitten..... En ben ik er meer mee bezig dat ik eigenlijk wil, ik heb ook meer moeite om lekkere dingen laten staan terwijl ik dat voordat ik stopte niet had.

Fijne dag allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In leven blijven en gezond blijven gaat over voedingsstoffen. Niet over calorieën. Over bepaalde stoffen in ieder geval (!) binnenkrijgen. Eiwitten, koolhydraten, vetten, vitamines, mineralen.... En zo nog een paar. 

Beter al dat goede en uitgebalanceerde wel, en óók nog teveel aan bagger (En ja, dan word je wat dikker), dan te weinig aan voedingsstoffen en gelijkblijven of afvallen maar feitelijk je lichaam uithollen. 

Het is je lichaam waar je het mee moet doen. De basis voor alles. Zelfs voor je stemming en stabiliteit. En dan kan iets zwaarder zijn (Zelfs wat vetter zijn) ver te verkiezen zijn boven iets anders.  En "mooi"....ach, dat is zo subjectief....

Hoe dan ook: ik ga (al jaren) voor een lijf dat doet wat t moet doen voor zover ik daar invloed op heb. De rest is ondergeschikt. 

Lijven die t doen, ogen die stralen, een huid die glanst.... dat vind ík mooi. Of t dan een lijf van 50 of van 100 kilo is.....

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...