Spring naar bijdragen

7-8 weken lorazepam en nu hel.


MyBattle

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, hallo allemaal. Graag advies en steun gevraagd want ik ga door een hele moeilijke periode!

Ik heb al jaren een recept voor lorazepam 1mg en slikte deze sporadisch. Bij momenten van angst en onrust. Ik ben wel in behandeling bij GGZ maar dat schiet niet echt op... Ik denk per maand dat ik er 4 slikte soms iets meer soms iets minder. De maand december en januari jongstleden waren voor mij zwaar omdat ik door een moeilijke periode ga. Mijn voornamelijkste klachten waren soms ernstige depressie soms iets mildere depressie en een irritante tinnitus en ook wel wat onrust. Vooral de tinnitus maakt mij soms radeloos en is een grote reden van mijn depressie :(  had ik dit niet dan was het leven een stuk makkelijker. Ik slik voor de rest geen medicatie meer. Vroeger wel paroxetine maar dat heb ik afgebouwd al een lange tijd geleden.

Lekker makkelijk dus om af en toe zo een pilletje te slikken en alles even te vergeten. Vooral rond de stressvolle feestdagen.

Vanaf rond de feestdagen nam ik de lorazepam dagelijks ong 1 a 2 mg.per dag icm met heel af en toe wat alcohol( ik drink zelden dit is enkele dagen gebeurd) Zo een 3 weken geleden ging het weer wat beter en stopte ik met het gebruik wat volgde in een paniekaanval zo heftig die ik sinds 5 jaar niet meer heb gehad (het moment dat ik tinnitus kreeg had ik dat ook). De reden van deze nieuwe extreme paniekaanval was heftigere tinnitus en een pak onrust (nu weet ik dat het komt door het acute stoppen van de benzo, wat resulteerde in het moeten slikken van 4 lorazepam en nog 10 mg a 15 mg diazepam om me uiteindelijk weer te kalmeren en knockout te krijgen want ik stond op het punt mij op te laten nemen bij het GGZ ik heb toen de crisisdienst gebeld en die kon niets doen niets hielp mij te kalmeren behalve mij aan te raden nog maar wat lorazepam te slikken. Dagen daarop overleefde ik op 1-2 stuks 1mg lorazepam. De paniek was weer weg, tinnitus veel zachter en ik dacht dat ik er wel weer was.

Ik bleef daarna maar doorgaan met 1a2 mg lorazepam per dag en opzich ging het wel weer redelijk nog niet bewust van wat er uiteindelijk de oorzaak was van al dit gezeik, ik functioneerde iig weer redelijk.  Vorige week zaterdag een date met een meisje waarbij ik 3 cocktails met vodka heb gedronken. De volgende dag behoorlijke kater en weer die flinke onrust. Paar dagen erna weer COMPLETE PANIEK! Weer 1 dag ong 15mg diazepam en een stuk of 3-4 lorazepam. om me weer te stabiliseren Alles is een beetje vaag zoals jullie begrijpen door al die rotzooi dus exacte doseringen weet ik niet 100% maar er waren dus 2 flinke uitschieters in deze afgelopen maand. En het kleine beetje alcohol en het abrupte stoppen waren hier de boosdoener in.

 

De diazepam had ik nog thuis liggen om ooit eens te proberen ipv lorazepam omdat ik al eerder merkte dat ik me er niet zo goed meer van voelde ondanks dat ik het niet vaak gebruikte maar dat was ook niks. Daar werd ik zoooo suf van.

 

Gister nam ik 3 lorazepam 1mg dat ging net aan!

en vandaag heb ik er 2 op en gaat het net aan!

Ik wil nu zsm van deze rommel af iig niet meer dagelijks en ben mij nu bewust wat die klotezooi met me doet. Een pammetje om je 1x door een moeilijk moment te helpen is geen probleem maar gebruik je het dus langer dan een paar dagen/weken zit je diep in de stront zoals ik nu zit. Ik kom amper buiten, heb angst en harde oorsuizen. En het vervelende is de pillen werken niet eens meer goed.

Wat is nu mijn beste beginpunt om af te bouwen 2 of 3 mg lorazepam? of moet ik rekening houden met de uitschieters?

En hoelang zal ik hier over doen? Ik heb het dus niet langer als 2 maanden aan 1 stuk gebruikt ik denk eerder een week of 7 daarvoor dus sporadisch en wil dus zsm en zo veilig mogelijk hier af. Zodat mijn brein kan herstellen. Mijn lichamelijke afhankelijkheid is dus echt 7-8 weken. Gelukkig niet heel lang en niet verschrikkelijk hoog (op de uitschieters daargelaten die waren wel behoorlijk) maar wel serieus genoeg om er behoorlijk van in de problemen te komen.

Mijn dilemma is dus als ik een hele trage afbouw doe zit dat spul alleen maar langer in mn systeem en duurt mijn herstel misschien alleen maar langer, maar te snel kan resulteren in complete paniek. Wat is wijsheid na 8weken contant gebruik.

Ik hoop dat ik hier wat steun kan vinden, mijn psychiater is gelukkig wel behulpzaam maar is te makkelijk met voorschrijven van weer andere rotzooi. En ik ben soms erg eigenwijs en huiverig voor de hulp. Ze heeft me aangeboden om weer te starten met een AD nog voor deze periode maar dat heb ik afgewezen omdat ik mijn tinnitus niet wil verergeren. En toen ik vd week daar in complete paniek zat schreef ze mij 50mg seroquel XR voor zodat ik minder afhankelijk zou zijn van de pammetjes. Dit zou meer rust brengen en mij van de paniek afhelpen maar heb het nog niet ingenomen. Ik ken het middel en is geen speelgoed. Ik wil nu mijn brein helen en niet nog meer troep toevoegen maar zit wel met een depressie, tinnitus en onrust. Vooral de onrust wat kan resulteren in complete paniek is nu mijn grootste probleem. Kon ik maar weer terug naar alleen tinnitus en depressie :( Nu zit ik dus nog met een verslaving erbij.

 

Er zijn periodes dat ik het met helemaal niets weet te overleven en daar wil ik weer naartoe. En vanuit daar zal ik moeten knokken om met mijn klachten om te gaan.

Please help met het afbouwen.

Buiten de paniek en hardere oorsuizen heb ik wel wat last van trillen en hoofdpijn/wazig hoofd maar verder geen ernstigere verschijnselen. Vooral mentaal is het loodzwaar.

 

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen My Battle.

Van harte welkom bij ons forum. Ik denk inderdaad dat veel dingen te maken hebben met de medicatie. Ik zou zeggen, kom bij ons in de huiskamer, praat, huil, lach en klaag, dan kunnen we je steunen in je strijd. Je staat niet alleen. We weten allemaal wat je mee maakt, maar hier strijden we samen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen My Battle, welkom hier! 

Er zijn wat aspecten die mij opvallen en die niet bevorderlijk zijn voor je herstel:

- je gebruikt de benzo's nogal wisselend. Je brein raakt daarvan nog meer van slag dan wanneer je constant dezelfde hoeveelheid neemt

- de combinatie met alcohol verergert helaas de klachten, omdat alcohol en benzo's op dezelfde receptoren werken

Het is mij wel duidelijk dat je klachten wijzen op benzo afhankelijkheid. 
Zeer vervelend natuurlijk en de enige manier om daar vanaf te komen is het afbouwen van de Lorazepam! Alleen benzovrij kun je genezen, maar de weg is lastig.
Het beste kun je afbouwen in een langzaam tempo, daarmee verminder je de ontwenningseffecten, maar voorkomen kun je ze niet.

Je kunt denk ik het beste afbouwen vanaf je standaard dosering. Is dat 2 mg? Ik begrijp dat je sporadisch 3 neemt, maar dat 2 je uitgangspunt is. 
Je kunt dan afbouwen met bijvoorbeeld 5% per 2 weken, dan ben je wel 40 weken bezig. Wij zijn hier voorstander van een zo langzaam mogelijk afbouwschema. Je arts zal hoogstwaarschijnlijk een sneller tempo voorstellen, maar dan is de kans op heftiger ontwenning ook groter. 
Met een nagelvijl, weegschaal en een excelsheet kun je zelf microtaperen (heel langzaam afbouwen). 

Daar kunnen wij je mee ondersteunen.
Zoals @bolletjeal aangaf, kom in onze Huiskamer (zie dagdraad), waar lotgenoten met elkaar praten en de ervaringen delen.
Sterkte in je strijd! 

 

PS: nog even over de Seroquel: XR is verlengde afgifte dacht ik, ik weet niet of dat je probleem oplost. 
Ik heb na afgebouwd te zijn van Lorazepam eind november ook Seroquel gehad (12,5 mg, niet de verlengde afgifte) om de nachten wat beter door te komen. Ik ben er wat sceptisch over. Het lijkt wel wat te helpen, maar ik wil nu stoppen en de arts zegt dat dat gewoon kan. Toch schijn je Seroquel ook te moeten afbouwen. Je komt dan bijna van de regen in de drup. 

 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @MyBattle

Ik ben ook aan het afbouwen met lorazepam. 

Ik gebruikte dit 8mg per dag en bijna zeven jaar. 

Ik ben nu twee mg afgebouwd maar die heb ik te snel gedaan binnen drie weken en dat is echt verschrikkelijk. Geloof me dat wil je echt niet. 

Ik ga micro afbouwen als ik ben gestabiliseerd met zes mg. 

Met weegschaal en vijltje iedere dag, (ligt aan het gewicht van de tablet) en daarvan dan een mini beetje vanaf. 

Ik doe dit samen met @Kannietmeer zij weet heel erg veel van benzo's en zou je goed kunnen helpen.

Je mag me altijd een berichtje sturen. 

En 1 tip drink geen druppel alcohol meer. Echt niet doen. Daardoor ging ik van 4mg naar 8mg in een dag. 

Geen drugs/alcohol en zo min mogelijk caffeine of bloeddruk verhogende stoffen. Doordat je gaat afbouwen kun je hartkloppingen krijgen en deze middelen verergeren dat.

Hou vol. Ook jij kunt het. 

Gr Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de reacties ik ben blij dat ik er niet alleen voor sta!! echt waar , ik heb een beetje een vage dag vandaag. Gelukkig gaat het nog ''redelijk"

Mijn basis dosis is de afgelopen dagen 3mg lorazepam geweest maar voornamelijk is deze 2 mg geweest, uitschieters daargelaten. En idd heb ik ondertussen wat lopen rommelen met diazepam. Maar op 2mg lorazepam moet ik het kunnen doen.

Ik ben het volledig eens met de alcohol ik raak geen DRUPPEL alcohol meer aan tot dit voorbij is. En sowieso ben ik helemaal klaar met alle soorten middelen. Dus denk dat ik mijn lesje wel geleerd heb. Wat een rot troep allemaal. Ik ga vanaf nu een plan maken hoe hier af te komen, zaak is ook dat ik wel stabiliseer. Andere stressoren in mijn leven op het moment maakt dit extra zwaar. Maar ik heb geen keus.

 

Ik houd jullie op de hoogte, nogmaals bedankt!

 

PS denken jullie dat omdat ik het maar 8 weken non stop heb gebruikt dat ik de afbouw misschien iets kan versnellen. Ik weet dat haast een valkuil is maar die troep moet er zo snel en zo veilig mogelijk uit. Een afbouw van 40 weken klinkt me wel lang. Maar ik snap zeker waarom dit aangeraden wordt.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-2-2018 om 14:23 zei MyBattle:

PS denken jullie dat omdat ik het maar 8 weken non stop heb gebruikt dat ik de afbouw misschien iets kan versnellen. Ik weet dat haast een valkuil is maar die troep moet er zo snel en zo veilig mogelijk uit. Een afbouw van 40 weken klinkt me wel lang. Maar ik snap zeker waarom dit aangeraden wordt.

wanneer de afhankelijkheid een feit is, maakt de duur van het gebruik misschien niet meer uit. Dat is de conclusie die ik nu zou trekken vanuit de verhalen. Als jij nu afhankelijkheid opmerkt., al gebruikte je het maar 8 weken constant.... dan is de afhankelijkheid hetzelfde als dat je een jaar had geslikt. Ik slikte 5 maanden, bouwde af in 6/ 7.... echt klinkt gestoord, maar het was de enige manier voor mij. Afbouwtempo bepalen kan je alleen zelf doen door goed te kijken wat je lichaam aankan. 

Weet je iets over de verschillende afbouwmethodes? Ik sluit me aan bij het advies van @Cyclad58 om het gewoon met een weegschaal en vijl te doen. Zo heb je veel controle en kan je optimaal bepalen wat je lichaam aan vermindering aankan zonder totaal gek te worden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn psychiater heeft op mijn verzoek me overgeschakeld op diazepam, echter is zij stellig dat 1mg lorazepam 5mg diazepam is. Ik lees op internet verschillende dingen. van 5mg naar 8mg en ook 10 mg = 1mg lorazepam.

 

Ik snap er niets meer van.

 

Ook wil zij dat ik eerst een maand stabiliseer op 15mg diazepam per dag verdeeld over 2x voordat we beginnen met afbouwen.

 

Overigens zit ik nu op 2mg lorazepam en 5 mg diazepam en houdt het net aan vol ik wou niet direct overschakelen op diazepam. Ik heb nog een lange weg te gaan zo voelt het. Was vandaag meerdere keren angstig :( Alis ik dit nog maanden vol moet houden moet ik eerlijk zeggen dat het lood me in de schoenen zakt.

 

Ik hoop dat ik me op 15mg diazepam beter ga voelen maar twijfel hieraan. Voordat ik aan deze rotzooi begon voelde ik me af en toe kut, nu is dat x10 :(:( 

 

 

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @MyBattle

Ik snap helemaal wat jij bedoelt

 Het heeft tijd nodig. Ik ben ook een keer overgegaan naar diazepam maar ik heb dat niet de inwerktijd gegeven die ik het moest geven. En ben tot gestopt met diazepam. 

Ik werd heel angstig en nog meer ellende. Maar nu heb ik spijt dat ik het niet heb doorgezet want diazepam zit veel langer in je bloed dan lora. Dus dia is eigenlijk beter voor ons dan lora. 

Lora werkt maar kort waardoor je snel ontwenningsverschijnselen krijgt. 

Hoeveel de diazepam gelijk aan 1mg is weet ik niet precies maar er zijn idd tegenstrijdige meningen over. Geloof dat het hoger is dan vijf. Maar dat weet ik dus niet zeker. 

Hou aub vol. Ik ga bij drie mg lora ook over op diazepam. En ik weet dat dat zwaar gaat zijn maar ook dat gaat wennen en ook daar komen we doorheen. 

Stay strong het wordt alleen maar beter je krijgt er zoveel moois voor terug. 

 

Keep going. Xx lynn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei MyBattle:

Mijn psychiater heeft op mijn verzoek me overgeschakeld op diazepam, echter is zij stellig dat 1mg lorazepam 5mg diazepam is. Ik lees op internet verschillende dingen. van 5mg naar 8mg en ook 10 mg = 1mg lorazepam.

 

Ik snap er niets meer van.

 

Ook wil zij dat ik eerst een maand stabiliseer op 15mg diazepam per dag verdeeld over 2x voordat we beginnen met afbouwen.

 

Overigens zit ik nu op 2mg lorazepam en 5 mg diazepam en houdt het net aan vol ik wou niet direct overschakelen op diazepam. Ik heb nog een lange weg te gaan zo voelt het. Was vandaag meerdere keren angstig :( Alis ik dit nog maanden vol moet houden moet ik eerlijk zeggen dat het lood me in de schoenen zakt.

 

Ik hoop dat ik me op 15mg diazepam beter ga voelen maar twijfel hieraan. Voordat ik aan deze rotzooi begon voelde ik me af en toe kut, nu is dat x10 :(:( 

 

 

Beste MyBattle,

Overstappen is nogal een gevoelige stap, maar wel de beste. Het equivalent van de lorazepam is eerder 10 dan 5 denk, maar het ligt er denk ik voor velen ergens tussen in. De richtlijn in NL is 5, maar bij de Ashton Manual op 10mg Diazepam. Dat het verschilt is niet verwonderlijk omdat we als mensen nogal verschillen. De artsen weten hier helaas te weinig van. In 1 x overstappen is ook af te raden, dus 1 dosis omzetten is de goede stap. Vraag je arts de Ashton Manual te lezen, om je goed te begeleiden. Als die dat niet wil, dan zou ik willen aanraden zoveel mogelijk zelf je proces in handen te houden, want anders gaan ze van totale onzin uit. Om succesvol af te bouwen moet je volledig naar je eigen lichaam kunnen luisteren en af kunnen gaan op je ervaring. Afbouwen is nooit leuk, maar de kans van slagen met minder heftige pijn/angst, is groter als je een microtaper doet (microafbouw) met diazepam.

De overstap naar Diazepam, moet je ook zeker 3 weken de tijd geven, nadat je volledig over bent. Zie het niet als een vervanging van je huidige medicatie ( wat het technisch wel is) maar zie het als een stap in je afbouw. Een fase waar je ook doorheen moet. De lorazepam werkt net iets anders dan de diazepam, maar zal op de lange termijn beter af te bouwen zijn.

Voor de juiste dosis is het nodig hier met je arts over te praten. De precieze dosis is totaal persoonsafhankelijk en dat zou uitgangspunt moeten zijn voor jou arts. Niet een regeltje.

Heel veel sterkte! Houd ons op de hoogte en voeg je bij ons in de huiskamer als je dat wilt. Het helpt veel afbouwers enorm om hun verhaal te kunnen delen, of hun dag. Het is namelijk één van de moeilijkste dingen die je kan doen, van benzo's afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een hele vervelende situatie meegemaakt de afgelopen dagen waardoor ik nu nog meer lorazepam slik.

Ik slikte er 2-3 van 1mg en vroeg om een overschakeling naar diazepam dat was volgens psych 15mg. Die eerste nacht had ik een verschrikkelijke paniekaanval waardoor ik wakker schrok happend naar lucht, met mijn stomme kop ben ik naar de crisisdienst van het ggz gegaan en heb daar een verhoging gehad. 1 dag 7,5 lorazepam en weet me nu weer net te redden op 5mg die slik ik nu dus alweer 2 dagen.

 

Ik weet niet meer wat ik moet doen, GGZ wil me op paroxetine zetten en smijten de ene naar de andere drugs naar me toe en ik denk dat het genoeg is geweest. Ik denk dat ik hier kapot aan ga en het lijkt alsof ik er nooit meer uitkom 3 maanden geleden slikte ik ze maar af en toe. Ze weten daar helemaal niks van benzo's af en ik was in geen state om het allemaal duidelijk aan te geven zo van de kaart was ik. En het intersseert ze geen reet. De psych zei oh je neemt nog niet zoveel medicatie daar kan nog wel wat bij. Hoe ga ik met deze angstaanvallen stabiliseren en op welke hoeveelheid. Is het mogelijk als ik nu weer snel terug zak naar 3mg om daarop te stabiliseren of zit ik nu echt vast op 5 of meer?

 

Ik weet het allemaal niet meer.

 

Mijn ouders willen dat ik aan de AD ga ook nog is. :(:(.

 

Ik wordt gewoon helemaal gek ik wil hieruit.

Zijn er in Nederland proffesionals die je hierbij kunnen helpen? En dan heb ik het niet over een afkick kiniek die je even in 4 weken alles laat afbouwen.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MyBattle

Ik herken je wanhoop maar al te goed. 

Ik zat op 4mg en ineens moest ik naar 8mg ook omdat ik paniekaanvallen kreeg. 

Ik slik sertraline als versterking van de lorazepam. 

Ik ben aan het afbouwen van 8mg en zit nu momenteel op 6mg lorazepam. 

Ik denk dat je beste kunt gaan stabiliseren op 5 en vanuit daar rustig afbouwen. 

Als je blijft schommelen tussen af en toe en dan weer drie nu vijf, dan komt je lichaam niet aan stabiliseren toe. 

Hoop dat je hier iets aan hebt. 

Bouw zo langzaam mogelijk af. 

Ik deed het per 1mg maar dat is veel te zwaar, daardoor krijg je ook weer aanvallen van paniek binnen twee dagen. 

Sterkte x

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @MyBattle,

Ik ben nu 3 maanden Lorazepamvrij en heb vooral nog last van slaapklachten. Ik heb nog wel 20 mg Paroxetine. De arts vond dat overigens ook een prima ondersteuning tijdens het afbouwen, maar of dat veel heeft geholpen weet ik niet, ik kan het immers niet vergelijken. Ik merkte wel dat de onrust meestentijds hanteerbaar was, maar niet altijd.

Als je zonder paroxetine kan is dat natuurlijk het beste, maar het kan ook net de scherpste randjes er af halen. 

De ellende is wel dat je, als je eenmaal bent afgebouwd van Lorazepam/Diazepam, de paroxetine of welke AD dan ook weer moet afbouwen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn excuus als ik bot ben maar dat is niet de bedoeling. De vraag was: Was je de AD begonnen in de afbouw of gebruikte je die er alvoor?

Als je hem al gebruikte is het toch even anders dan hem opstarten midden in gewenning/afbouw. Als ik hem al gebruikte zou ik hem uiteraard ook niet afbouwen tijdens de benzo afbouw.

 

Mij wordt dit nu van alle kanten aangeraden begin nu met een AD maar ik blijf mijn twijfels erbij hebben.

Weer een pil erbij :(:(

ik wordt gewoon helemaal gek.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben herbegonnen met paroxetine voordat ik de Lorazepam afbouwde

Je hebt gelijk, als je nu met paroxetine begint moet het nog inwerken, waardoor je klachten in de eerste 3 weken wat versterkt kunnen worden. Ik mag toch hopen dat je arts je dat verteld heeft. De paroxetine werkt niet meteen en werkt na 3 weken ook niet bij iedereen. Ik snap je twijfels heel erg goed.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens maakt het niet zoveel uit of je sertraline, venlafaxine, paroxetine of een andere SSRI neemt, ze hebben allemaal zo ongeveer dezelfde eigenschappen. Paroxetine schijnt wat effectiever te zijn bij paniekaanvallen, maar het kan ook heel goed zijn dat de voorkeur van de voorschrijven de naam van de AD bepaalt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei MyBattle:

Ben je de setraline begonnen terwijl je al in de gewenningfase zat vd lora? En hoe bevalt dat dempt het de angst een beetje?

Ik ben zeven jaar geleden tegelijk begonnen met lorazepam en sertraline 

De sertraline versterkt de lorazepam bij angst en paniekstoornis. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan wel vloeken van frustratie. Dit is zo vreselijk  stom allemaal! Wat een runderen die artsen en psychiaters en gloeiende gloeiende :angry::angry:.... JIJ bent de pineut. De grote fout zit em nu in een verkeerde afbouw en in een verkeerde overstap. Allemaal ten kostte van jouw rust en gezondheid. Nu op 5mg lorazepam zou ik niet doen. Je deed het toch op 3mg?

Mijn advies: ga terug naar 3 mg lorazepam en stabiliseer. Dan overstap naar diazepam, maar met equivalent van minimaal 8, indien nodig 10. De arts moet in nauw contact met jouw kunnen opschakelen naar 10mg per 1 mg lorazepam als blijkt dat dat nodig is. Ieders lichaam is namelijk anders. Bij iedere verandering moet je stabiliseren. Als je artsen dat niet begrijpen en daar niet de tijd voor willen gunnen, dan ben ik bang dat er een moeilijke weg voor je ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik zit nu op 4,3 lorazepam, heb binnen 2 weken van 5 afgebouwd en ben dagelijks erg angstig. De Paroxetine neem ik nu 4 weken maar doet zoals ik al dacht helemaal niets iig niet genoeg of wat ik, de arts en mijn ouders hadden gehoopt, het is nog vroeg maar ik denk dat het weinig gaat helpen en misschien de boel nog wel erger maakt.

 

ik ga ook morgen met haar bespreken om daar ook maar mee te stoppen. Ik ben idd erg boos over hoe er met mijn situatie is omgegaan. Mijn behandelaren hadden niet door dat alle problemen werden veroorzaakt door de lorazepam en omdat ik in een kwetsbare positie zat heb ik de paroxetine geaccepteerd Ik heb wel een nieuwe psych op dit moment die wel erg meegaand is met mijn ideeen maarja het zelf allemaal uitvogelen is ook niet makkelijk. Wel kwam ze met de optie tapering strips. Maar zoals ik begreep bouw je dan 15% per week af wat volgns mij behoorlijk snel gaat.

 

lastig lastig lastig

 

PS ik heb thuis ook diazepam liggen en heb wel een paar keer een mg lorazepam verwisseld met 10mg diazepam maar werd er verschrikkelijk depressief van, suf en angst werd meer. Gek genoeg dekte de sufheid de angst niet. :(

Ik ben bang dat een overstap naar valium ook heel moeilijk gaat worden.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei MyBattle:

Ik zit nu op 4,3 lorazepam, heb binnen 2 weken van 5 afgebouwd en ben dagelijks erg angstig. De Paroxetine neem ik nu 4 weken maar doet zoals ik al dacht helemaal niets iig niet genoeg of wat ik, de arts en mijn ouders hadden gehoopt, het is nog vroeg maar ik denk dat het weinig gaat helpen en misschien de boel nog wel erger maakt.

 

ik ga ook morgen met haar bespreken om daar ook maar mee te stoppen. Ik ben idd erg boos over hoe er met mijn situatie is omgegaan. Mijn behandelaren hadden niet door dat alle problemen werden veroorzaakt door de lorazepam en omdat ik in een kwetsbare positie zat heb ik de paroxetine geaccepteerd Ik heb wel een nieuwe psych op dit moment die wel erg meegaand is met mijn ideeen maarja het zelf allemaal uitvogelen is ook niet makkelijk. Wel kwam ze met de optie tapering strips. Maar zoals ik begreep bouw je dan 15% per week af wat volgns mij behoorlijk snel gaat.

 

lastig lastig lastig

 

PS ik heb thuis ook diazepam liggen en heb wel een paar keer een mg lorazepam verwisseld met 10mg diazepam maar werd er verschrikkelijk depressief van, suf en angst werd meer. Gek genoeg dekte de sufheid de angst niet. :(

Ik ben bang dat een overstap naar valium ook heel moeilijk gaat worden.

Een overstap naar valium wordt wel aangeraden, omdat valium (Diazepam) langer in je lichaam blijft en daardoor gemakkelijker ontwent. 
Niet iedereen verdraagt Diazepam echter goed. Ik heb het ook niet gedaan. Of dat wijs was weet ik niet, die keuze heb ik nu eenmaal gemaakt en so be it. 
Je moet er zelf wel vertrouwen in hebben, anders kun je het beter niet doen. Als je een middel niet vertrouwt gaat het doorgaans ook niet werken.

Wat de paroxetine betreft: dat begint tussen 3 en 6 weken aan te slaan. Of niet. Dat weet je echter pas na 6 weken zeker. Mijn advies zou zijn om het nog max 2 weken aan te kijken. Merk je dan nog geen verbetering, overleg dan met je huisarts om er mee te stoppen of om wellicht over te stappen op een ander middel. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem de paroxetine trouwens 5 weken en denk echt dat ik er mee ga stoppen en ga focussen op afbouwen. Ik heb genoeg van al die rotzooi. Sinds de paroxetine heb ik ook veel meer nare gedachtes. Het is er iig niet beter op geworden. Je zou na 5 weken toch wel wat verbetering moeten merken zou je zeggen.

 

Ik denk dat ssri's niet zijn opgewassen tegen de negatieve effecten van de lorazepam. Hoop dat ik als ik ga stoppen ermee niet veel afkick verschijnselen heb dat is het laatste wat ik nu nodig heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik weet niet of ik alles goed begrepen heb. 
Als ik het goed begrepen heb is 3 mg Lorazepam volgens de omrekentabel 15 mg Diazepam.

Zelf ben ik onlangs, na een paar jaar gebruik, overgestapt van 10 mg Chloordiazepoxide (is uit de handel) naar taperingsstrip Diazepam.
Van 5 mg naar 2 mg, van 2 mg naar 1 mg, van 1 mg naar 0.
Dagelijkse verlaging van 0,1 mg.
Totaal 3 x 28 dagen.

Daar ben ik nu twee weken mee bezig en of dit werkt weet ik niet goed.
Omdat ik daarnaast ook alcohol gebruik.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...