Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
harald

Harald

Aanbevolen berichten

Mijn maltezertje van net geen 3 kilo denkt soms geloof ik ook dat ze een sint bernhard is. :P

Maar tis zo'n schat. En tegrnwoordig zie je best meer kleine hondjes met al dat niet een lange baas of bazin. Lekker belangrijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar hebben jullie wel weer gelijk in. Ik zou er eigenlijk maling aan moeten hebben over wat anderen vinden van een lange kerel met een klein hondje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier het tegenover gestelde. Ik ben 1.54 en heb een uit de kluiten gewassen reu, herder. Hoge schofthoogte. 

Heb hem gekocht als puppy en opgevoed naar mijn. Iedereen maakte grapjes als 'Bor kan  straks paardrijden op dat beest'. 

Maar er is nu niemand die tussen die mij en dat 'beest'' durft te komen. Wij hebben namelijk rangorde en zijn maatjes maar ik ben de baas. 

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hem gekocht in de periode dat het superslechtst met mij ging qua drankmisbruik en ik in erge problemen was gekomen. Juist toen, toen had ik een onvoorwaardelijke vriend nodig en hij mij, dat hielp. Bor wordt aanstaande juni 12 jaar. 

Dat wilde ik graag even delen hier nav jullie discussie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het Bor, honden kunnen (ligt uiteraard ook aan de opvoeding)onvoorwaardelijke vrienden zijn. Mijn ouders hebben, met tussenpozen, van 1978 tot 2014 boxers gehad. Heerlijke honden, altijd(bijna) vrolijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, DE maat van een hond doet er niet toe. Wat er toe doet is dat ie/ze JE maat wordt en/of is. Onvoorwaardelijk.

Ben zelf ook 1,90 meter en had eerder een (kruising) bouvier en later een airedaleterriër. Flinke jongens. Nu basset fauve de bretagne, 2 mennekes.

Zijn makkelijker mee te nemen op vakantie en net zo lief (is ook ondeugend) als grote viervoeters.

Maar hónden zijn het... geen watjes zoals ik... ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn hond via een stichting die spaanse honden redt. ‘Happy dogs Maspalomas’ top!

Vuilnisbak (beetje mix tussen terrier en geit:-) 5,5 kilo, 2 jaar: top hond! Ik zag veel leuke. Er is ook verhuisdieren.nl. Zo kwam ik hierop uit. Ik wou iets dat ik over een paar jaar makkelijk op kan tillen, als de hond oud is en ik ook... (mijn vorige hond werd 18!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En deze is een echte hond hoor! Je hoeft hem toch geen roze strikken om te doen?

Als gezin hebben wij veel aan de hond. Hij brengt vreugd en vrolijkheid, zachtheid en knuffelmoment. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Erizo, ik wilde dat ik ja kon zeggen op je vraag "fris en volle moed" maar voel me vandaag weer depressief.

Oh ja, ben wel fris, kom net onder de douche vandaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn om te lezen dat het nog steeds goed met je gaat.

Gesprek met psychologe was prettig, alleen wil ze nu ineens wel mijn sociale angsten naast mijn chronische depressie gaan behandelen. Was een beetje verbaasd, omdat ze eerder dacht dat het teveel voor me zou zijn. Maar ik denk zelf dat het wel een goed idee kan zijn. Het 1 houdt waarschijnlijk toch ook verband met het ander.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed dat je wil meewerken met behandeling psycholoog. Zij zijn de profesionelen en weten het wel beter dan wij. Ik hoop voor je dat je er baat bij hebt. 

Heb je al lang last van je sociale angsten? 

bewerkt door Erizo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Harald,

Ik denk dat het beiden wel goed is om aan te pakken. Het een voedt het ander. Ik ken alleen de depressie maar een sociale angst daarbij zorgt natuurlijk voor nog meer isolatie. 

Wil je wel een groot compliment maken want je klautert er steeds weer uit en dat heeft met pure wilskracht en karakter te maken.

Moest erg lachen om Koh zijn beschrijving, een wattenstaafje. Ik zie er meteen beelden bij haha. Fijn dat er ook wat humor is.

Ga je goed en ook Erizo natuurlijk. Lief steunend mens ben je.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Smaragd,

Dank:rose: je voor het compliment. Ik weet niet of het terecht is en ik kan eigenlijk ook niet zo goed tegen complimenten:blush:

Dat mijn sociale angst aangepakt wordt is zeker goed. Maar tegelijkertijd met mn depressie had ik eigenlijk niet verwacht. Maar ik geloof wel dat het beter is. Ik krijg tenslotte ook woonbegeleiding, die er uiteindelijk voor zou moeten zorgen dat ik uit mn isolement kom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...