Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
harald

Harald

Aanbevolen berichten

Geen idee of het volgrnde mag zeggen, toch wil ik graag iets met je delen. Als je dat niet prettig vind haal ik het weg. Ik denk iets te herkennrn bij jou wat mijzelf ( zeg ik nu) achteraf gezien steeds in terugvallen etc deed gaan. Je schreef dat je het huisbezoek had afgezegd omdat je alleen wilde zijn. Ik herken ( of denk te herkennen) dat alleen zijn opzoeken als vaak een voorbode om mijzelf toestemming te geven drank te kopen. Of eigenlijk had de drankheks ( kreet eerlijk gejat van boek chardonnee) de onderhandeling in mijn brein al lang en breed gewonnen. Gevolg : in mn uppie drinken ( alleen eerste slok helpt daarna complete sjips met kater en al). En die hele mallenmolen werd weer de bekende neerwaartse spiraal. Kortom: drank helpt NOOIT omdat wr er niet mee om kunnen gaan. Het is progressief destructief. T wordt steeds erger. Je hebt steeds meer nodig. Vereenzaamt etc. Ach jij weet dat ook. In die fase deed ik niks anders dan vechten. Maar nu weet ik dat vechten geen zin heeft. Alcohol is geenpartij voor mij. Te sterk te groot. Iemand zei mij eens over die tegenstander " ik ken mijn plaats, dit verlies ik altijd ". Maakte veel indruk op mij. Op mijn counter appje op mn mobiel heb ik gezet " niet vechten, wel overgave". Daar zit voor mij de clou. Erkennen dat ik daadwerjelijk machteloos sta. ( ja.  een aa stap. Maar wat mij betreft zo waar). 

Wat brengt het jou de aangereikte helpende hand te weigeren? Dat wil je eigenlijk niet zelf weet ik bijna zeker.dat is weer wat je ingefluisterd wordt ( en een gedachte die we toelaten). Uit ervaring weet je dat drank je niks dan ellende brengt. Je weet ook uit ervaring dat je in staat bent weer op te sstaan . Dat kun je! Ik heb ook vaak terugvallen gehad en ben blij dat ik die sleutel heb gevonden tot opkrabbelen. Geen gevecht. Niet tegenhouden. Erkennen en aanvaarden .en verdomd wat krijg je er veel voor terug. Jij ging ook heel anders schrijven .met perspectief, met doelen voor ogen etc. En nee alcoholvrij leven is echt niet altijd jodelahitie.... Harald .ik heb momenteel alle tijd hier over te denken en te schrijven. Je liet en laat me niet los. Ik hoop als je je roes hebt uitgeslapen dat je een plan kunt maken. Schrijf kleine doelen op. Maak ern nieuwe thuishulp afspraak etc etc. 

Ik wens je heel veel sterkte. Je kunt het. 

bewerkt door Sober
Veel typfouten door gepruts op mn telefoontje hier

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-3-2019 om 10:20 zei harald:

Daar komt bij dat ik last heb van o.a. een chronische depressie en alcohol/depressie is absoluut geen goede combinatie. Van die chronische depressie kom ik waarschijnlijk nooit af, maar ik hoop met therapie en medicatie het wel hanteerbaarder te maken. Maar als ik zo vaak terugval gaat het proces alleen maar langer duren.

Die chronische depressie is zo moeilijk he, ik vind het persoonlijk het allermoeilijkste wat ik meemaak in dit leven. Het donkere, uitzichtloze gevoel!

Ik hoop van harte dat therapie en medicatie het inderdaad hanteerbaar maken, dan heb je meer bodem om de rest aan te pakken, want inderdaad, depressie en alcohol gaan niet samen.

STERKTE, :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je iemand waarmee je kan spreken?

Of gebruik het forum als uitlaatklep. De steun die je hier krijgt kan je zeker wat van stemming veranderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Harald, als je wilt dat er iets gaat veranderen, zal er iets moeten gebeuren! Actie nu, aanvaard die hulp! :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi mensen, het gaat weer een beetje de goede kant op. Ik heb in de nacht van zaterdag op zondag voor het laatst gedronken. Ik heb zaterdag van de arts van de huisartsenpost oxazepam gekregen, om wat rustiger te worden.

Morgen krijg ik hoogst waarschijnlijk thuisbezoek van mijn pyschologe en nog iemand, die vrijdag ook al voor mn neus stond.

In ieder geval bedankt voor jullie berichten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren nieuwe start begonnen. Het zal me toch ooit wel eens lukken zeker? Ik lees hier veel mee en dan denk ik van zo erg is het niet met mij. Nu is het nog nie erg maar als ik zo verder doe zal ik ook wel in die diepe put geraken.

Maar vandaag dag 2:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook voor jou dag 3 maatje?

Hoe ging het gisteren?

Zet je ook op het dagpact. Voor mij werkt dat goed. We zijn daar op t moment met velen. Het geeft steun.

bewerkt door Erizo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Erizo, jep, voor mij vandaag ook dag 3.

Ik heb gisteren geen bezoek gehad, maar ik heb wel een paar keer telefonisch contact gehad met een verpleegkundige van de poli waar ik normaal naar toe ga.

Gisteren ook gestopt met de oxazepam, want ik vond dat ik het niet meer nodig had. En gelukkig toch best redelijk geslapen.

Net ook een fijn gesprek gehad met mijn persoonlijk begeleidster van de poli. 

Ik heb me in het verleden wel op het dagpact gezet maar dat werkte niet zo, dus ik weet het niet zo goed.

Maarrrr...we gaan voor dag 3.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...