Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
harald

Harald

Aanbevolen berichten

Sorry hoor. Even ingelogd weer. Wat een sarcastische reacties hier, zo hier en daar! Kunnen sommigen hier niet iets voorzichtiger wezen? Bijvoorbeeld @Bor zat jij laatst niet diep? Hoe zou jij gereageerd hebben als je zulk antwoord kreeg? Is dat helpend? Ik dacht het niet. Ik vind dit echt sick! 

bewerkt door Senna33
Tikfout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bor:

En als daarop gewezen wordt afdruipen als de gebeten hond.

Dat is verantwoording nemen, wauw, poeh poeh! Dankbaar gebaar ook naar jou @Erizo die een engelengeduld voor hem op hebt kunnen brengen. Duidt echt op wederzijds respect. *Not*

Ik denk dat jij eens wat beter naar jezelf moet kijken. Wat wilde jij bereiken met je gejammer tot voor een paar weken terug? Wat was je reden om het te delen? Komop @bor nou breekt mij de klomp! Heb je gedronken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bor Ik heb een engelgeduld voor Harald omdat "wij" niet juist weten wat de reden is waarom hij drinkt. Hij zegt af en toe iets maar volgens mij heeft hij iets meegemaakt wat hij hier niet wil vertellen.

Harald heeft gezegd dat hij bang is vd mensen. Waarom???? Hij is alleen en volgens mij kan enkel de hulp van psychiater of psycholoog hem baten. Wie zijn wij om over hem te oordelen. En @Bor , ik vind wel dat je wat meer begrip voor hem mag opbrengen. Jij hebt het ook moeilijk gehad en hoogstwaarschijnlijk had je ook jaren nodig om te veranderen. Soms ben ik ook boos op Harald omdat hij zijn best niet doet maar hij komt zo kwetsbaar over en dan ik " wie ben ik om over hem te oordelen".

@harald blijf hier schrijven , velen van ons willen je wel steunen en naar je luisteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een misselijkmakende opmerkingen worden er gemaakt hier.

Ik.kan me nog heel goed herinneren dat Hannah op t forum in de jaren dat ze hier kwam, meermaals liet uitschijnen hoe diep ze soms zat. En hoewel er velen waren die er altijd stonden had je ook toen van die zeikerds met lullige opmerkingen.

Ik heb nooit echt een superclose contact gehad met Hannah maar toen ik hier net terugkwam onder een andere nick hebben we een aantal keren pb contact gehad waar dat soort van reacties ook ter sprake kwamen. En waar ze schreef dat ze de reacties kwetsend vond.

Kort daarop werd ik geband. Tegen dat ik terug kwam onder mijn oorspronkelijke nick viel t me niet onmiddellijk op dat ze hier al ff afwezig was.

Na een tijdje was duidelijk waarom. Ze was er niet meer.

Uiteraard speelde er meer dan die reacties maar ik kan met zekerheid zeggen dat ze niet goed aankwamen.

bewerkt door fleurtje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@harald Je uitschrijven van het forum is waarschijnlijk niet het beste idee van de dag. Ik vermoed dat je het de moderator ook vroeg terwijl je niet zo helder was. Er zijn mensen die je willen steunen, ik wil dat ook wel. Maar eerlijk gezegd maak je het me moeilijk.

Je gooit zo te lezen echt de handdoek in de ring en neemt geen advies of wat dan ook aan. Ik wil persoonlijk niet reageren op wat anderen hebben gepost, maar voor mezelf sprekend heb ik het gevoel dat je alle hulp en adviezen in de wind slaat. En ik word zowat plaatsvervangend depressief als ik je lees. 

Harald, je kunt meer dan dit. Je bent méér dan die rotte verslaving en depressie. Achter alle problemen zit een persoon. Dat ben jij. 

Raap toch de moed op. Start met iets van een plan, want zoals je nu bezig bent ren je de afgrond in alsof je valt. Niet doen! Je kan het wel. En geen zelfmedelijden zoals ' ze hadden me moeten opnemen, dat deden ze niet dus nu zuip ik gewoon verder'. 

Je bent verantwoordelijk voor jezelf. Hoe lastig dat ook kan zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Erizo:

Harald heeft gezegd dat hij bang is vd mensen. Waarom????

Ik vroeg dit dus. En het antwoord was dat hij 3 suïcidepogingen had gedaan. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je dan die angst hebt maar hé, NIVEA.

Ik hoop @harald dat je gewoon blijft hier. Een genomen besluit terwijl je onder invloed bent (dat neem ik dan aan) is meestal niet het beste besluit. 

Ik ben het trouwens wel heel erg eens dat een schop onder je kont je waarschijnlijk meer goed zal doen dan een zakdoek. 

Wanneer stop je? Waar vind je de kracht? Want serieus, je moet er echt -zelf- iets aan doen. Een RM of knuffel helpt niet. 

Het is nu compleet en alleen aan jou. Waar begin je voor een beter leven?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is een RM??  

Harald, kom bij zinnen. Lieverd, ga actie ondernemen, alléén red je het niet. En dat is niet erg, je hoeft het niet alleen te doen. Zoek hulptroepen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een RM is een afkorting voor rechterlijke machtiging @nancy. Er zijn vaak voorwaarden (als je niet opgenomen bent) waar je je aan moet houden, bijvoorbeeld geen alcohol of drugs gebruiken, of geen geweld plegen naar anderen of ook weer jezelf (Het is een maatregel om jezelf tegen jezelf te beschermen, of jezelf tegen de maatschappij) 

@harald, ik hoop van je te horen vandaag. Er zijn echt genoeg hulptroepen hier. Maar het is wel zo dat niemand je echt kan helpen zolang je doorlopend aan het drinken bent. Dan komen woorden gewoon niet echt aan en voelen "wij" ons niet erg gehoord. We willen je tot steun zijn, maar geef ons alsjeblieft dan ook een kans daartoe. Sterkte.. Het is niet gemakkelijk als alles nu zo zwart lijkt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Senna33:

Hoe zou jij gereageerd hebben als je zulk antwoord kreeg? Is dat helpend? Ik dacht het niet.

Ik was boos maar ik kon er de vinger niet op leggen waarom ik boos was want ze hadden gelijk, ik was idd een hopeloos geval om moedeloos van te worden, ja.
Ook snapte ik niet goed op wie ik precies kwaad was want diegenen die dat tegen me zeiden flikten wel een kunstje wat mij maar niet lukte. Als ik boos of als een gebeten hond afgedropen was werd ik elke keer terug weer hartelijk ontvangen als ik toch maar weer uit pure wanhoop terugkwam, alsof er niks gebeurd/ gezegd was gingen we gewoon door met het hier en nu/ vandaag.

Er is hier een engelengeduld met mij geweest, met gepamper en hartjes en knuffeltjes maar blijkbaar hadden deze mensen zoveel ervaring dat ze het gezamenlijk over een andere boeg gegooid hebben en er harde maar rake klappen begonnen te vallen ...want blijkbaar werkte zachte- heelmeester- methode bij mij niet. Ik weet nog steeds, 9 jaar later, wie wat tegen mij gezegd heeft toentertijd, en dat zijn oudgedienden waarvan de meesten hier tot op de dag van vandaag nog steeds zijn.

Tot op de dag van vandaag ben ik dankbaar voor het feit dat ze mij tot in de kern geraakt hebben.:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Boosheid is energie. Daar kan je wat mee. Daar kan je ook de goede kant mee op. Wind in de zeilen zeg maar.

Ik zie bij harald geen boosheid, of het moet nog steeds goed verstopt zitten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt Lady Jane.:heart:

Er zijn mensen langs geweest, maar er is geen crisisplek.

Mijn begeleider gaat wel zn best doen en anders zie ik hem woensdag weer.

Sorry @Bor, ik vind je niet aardig, maar soms heb je wel een beetje gelijk. Dus voor jou een dikke knuffel:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beetje soms toch wel he, weet ik wel hoor en dat je me niet altijd aardig vindt weet ik ook, geeft niks.
Als je maar onthoudt dat het uit een goedbedoeld hart komt. Ons kent ons @harald

Knuffel terug:heart::rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voel me nog niet beter. Maar ik ben ook een beetje bang geworden door sommige reactie's hier. Dus ik schrijf hier niet zoveel meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...