Spring naar bijdragen

Nieuw


Evie

Aanbevolen berichten

Welkom Evie. Kom maar lekker vaak hier lezen en schrijven en houdt het voortaan nuchter. Na een paar maanden vond ik het zelf al helemaal gewoon om geen alcohol te drinken en met roken was ik al eerder gestopt. En echt, ik voel me nu stukken beter dan toen ik dat allebei nog wel deed. Ik hoop dat jij hetzelfde mag gaan ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi kruidenthee, niet weg, maar voelde me heel ongemakkelijk met mijn verhaal zo out in the open, bang voor herkenning. Ik denk er nog even over na allemaal. Ik had liever een gesloten forum gehad denk ik. 

Bedankt voor jullie lieve reacties in elk geval. Het niet drinken en roken gaat prima nu, maar het wordt een uitdaging als ik over een paar wkn alleen ben, of tijdens een drukke werkdag. Dat zijn de momenten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah..helder.

Snap het. Heb zelf op een gegeven moment ook mijn teksten weggehaald. Omdat het niet comfortabel voelde voor mij.

Inmiddels maakt het mij niet uit open of niet...ben wel zorgvuldig in wat ik schrijf.

Als je van plan bent blijvend te stoppen kan het forum een hele steun voor je zijn. Als informatie en motivatie bron. En jij bepaalt helemaal zelf in welke mate je deelneemt. Van lezen tot actief schrijven, het gaat om jouw proces. 

 

Succes enne...alsnog welkom!

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Evie dat je de posts hebt weggehaald.  Ik log nu pas in en weet dus verder niets van jou. Ben je ook niet verplicht hoor . Er zijn er hier ook die helemaal geen voorsteldraadje hebben.  Ik ben zelf een open boek. Heet wel geen Francoise maar de rest ..... tja als mensen zo nieuws gierig zijn om hier te gaan lezen en mij daarin herkennen, is dat dan mijn probleem of hun probleem . Maar ik ben dan ook niet als de meeste anderen . 

Hopelijk dat je toch blijft schrijven hier . Het kan echt een enorme steun voor je zijn.  Succes in ieder geval 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Evie, er zijn zóóó veel alcoholvrslaafden dat het genoeg is om bepaalde strategische info (Woonplaats, geboortedatum) voor je te houden, of beter nog een paar dwaalsporen uit te zetten ;) en niemand komt erachter wie je bent :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik kan t niet

Ik ben alleenstaand en heb een zeer uitdagende, tijdsintensieve, internationale maar qua tijd vrij besteedbare baan. Er is niemand die mij terecht wijst. Ik ben een workaholic maar om de energie, creativiteit èn vooral de drive te houden en van mijn baan te houden en daar enorm veel eigenwaarde aan te verlenen, ook een alcoholic. Ik hèb mijn wijntjes nodig om door te gaan. Wie herkent zich daarin? 

bewerkt door Evie
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er bestaat een verslaafde Evie en een Evie zoals ze in werkelijkheid is. Jouw energie, creativiteit en drive worden niet veroorzaakt of bevorderd door alcohol. Die zijn er ook heus wel als je niet drinkt, misschien zelfs mooier of intenser. Maar de verslaafde Evie denkt dat die dingen verdwijnen omdat de beloning (alcohol) van al haar inspanningen verdwijnt en dat ze daar niks voor terug krijgt. Het kost tijd, soms veel tijd, en moeite, soms veel moeite om een ware Evie te worden. Als je blijft drinken wordt je beloning steeds minder. Als je stopt met drinken komen er andere beloningen voor in de plaats. Maar het vergt tijd om in te zien dat niet iets leuks wegvalt, maar dat er andere leuke dingen bijkomen. Is moeilijk en duurt “even”. Ik zelf heb het een kans gegeven en wat kan alles mooi zijn, ook (zelfs:)) zonder alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Evie:

Ik kan t niet

Ik ben alleenstaand en heb een zeer uitdagende, tijdsintensieve, internationale maar qua tijd vrij besteedbare baan. Er is niemand die mij terecht wijst. Ik ben een workaholic maar om de energie, creativiteit èn vooral de drive te houden en van mijn baan te houden en daar enorm veel eigenwaarde aan te verlenen, ook een alcoholic. Ik hèb mijn wijntjes nodig om door te gaan. Wie herkent zich daarin? 

OK ff afgezien van of dat echt waar is dat alcohol daarbij nodig is.

Je zet je gezondheid en welzijn  op het spel voor een baan. 

Ben je je bewust dat alcohol slecht voor je is. Tussen de regels door lees ik van wel. Je vraagt om terechtwijzing. Maar als je je eigen redenering volgt zou je zelfs nog méér moeten drinken om nog meer drive te hebben. 

Wat wil je eigenlijk echt?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wees niet bang dat ik je draadje ga vol-leuteren. Is mijn laatste voor vandaag. Ik zie dit wel vaker en eigenlijk iets waarover we even moeten nadenken. We schamen ons niet voor het teveel drinken, maar we schamen ons blijkbaar wel om te zeggen dat we te veel drinken en dat we daar iets aan gaan doen. Misschien hebben mensen, ook buiten dit forum, wel begrip voor het laatste.

bewerkt door Gast
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evie, ik herken het echt wel. Ik gebruikte de alcohol om te onthaasten in de avond. Ook ik kon niets anders bedenken. Toch kwam er een moment dat ik er mee ophield. De eerste avonden van de eerste keer waren super moeilijk, maar dat duurde eigenlijk helemaal niet zo lang. Al na een paar dagen ging ik de voordelen ervaren en kwamen er langzaam andere dingen voor in de plaats, die ik ook leuk (en lekker) vond. Probeer het; het is zooo de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evie,

Je hébt alcohol niet nodig. Dat is een gedachte die je zelf in stand houdt. Een gewoonte die je ontwikkeld hebt, waarvan je denkt dat je niet meer zonder kunt. Het idee dat los te moeten laten, veranderen kan heel beangstigend zijn.

Herkent iemand dit vraag je? Ja, ik herken wel wat in het denken alochol 'nodig' te hebben. Ofwel er afhankelijk van was geworden.  Ofwel verslaafd. Om te goed te functioneren, ballen hoog te houden. Dacht ik. Niets is minder waar. Op het moment dat ik me realiseerde niet zonder te kunnen wist ik ook dat ik een probleem had en dat dat probleem zich in de toekomst alleen maar verder zou gaan ontwikkelen. Want je hebt steeds meer nodig van het middel om je doel te bereiken. 

Je beschrijft omstandigheden die het lastig voor je maken om iets te doen aan je alcoholgebruik. Dat is begrijpelijk. Maar het begint met de vraag wat jij wilt. Of je deze vicieuze cirkel in stand wilt houden. 

Succes met je overwegingen...enne...goed dat je hier komt schrijven en lezen...je staat er niet alleen voor.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-2-2018 om 00:06 zei Evie:

Ik kan t niet

Ik ben alleenstaand en heb een zeer uitdagende, tijdsintensieve, internationale maar qua tijd vrij besteedbare baan. Er is niemand die mij terecht wijst. Ik ben een workaholic maar om de energie, creativiteit èn vooral de drive te houden en van mijn baan te houden en daar enorm veel eigenwaarde aan te verlenen, ook een alcoholic. Ik hèb mijn wijntjes nodig om door te gaan. Wie herkent zich daarin? 

Hallo Evie,

Ik schrijf hier niet meer zoveel maar ik herken heel veel. Ik ben ook alleenstaand, en een aantal jaren terug (voor mijn eerste burnout) was ik ook workaholic. Bij mij komt het echt allemaal door mijn onzekerheid, waardoor relaties niet lukten, werk niet lukte, etc. Op een gegeven moment ben ik gewoon helemaal voor mijn werk gegaan, deed keihard mijn best, en om 's avonds tot rust te komen en te 'genieten van wat ik allemaal had bereikt' had ik alcohol nodig. 

Ik leefde echt om te werken. Ging wel uit en op vakantie en leuke dingen doen en zo, maar mijn werk was het belangrijkste.

Nu wil ik erachter komen wie ik ben, niet die gestresste kip die al haar eigenwaarde van haar baan af laat hangen, maar gewoon tevreden zijn met mezelf, ongeacht wat er op mijn pad komt. Alcohol heb ik nog steeds moeite mee, sinds juni 2017 nuchter op een paar uitglijders na, maar als ik er over nadenk is het niet normaal dat alcohol zo'n belangrijke plaats in mijn leven heeft.

Ik ga nu naar meetings, en heb sinds kort een sponsor die mij helpt bij het 12-stappenprogramma. Weet nog niet of het mij lukt om werkelijke tevredenheid te vinden, maar dat is wel mijn doel.

Misschien heb je hier iets aan. Wil je in ieder geval een hart onder de riem steken, en ik hoop dat je de kracht vind om voor jezelf te kiezen, en niet voor de alcohol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...