Spring naar bijdragen

Mezelf en mijn verslaving voorstellen


bosrat

Aanbevolen berichten

Een heel verhaal bosrat.  Al een heel leven achter de rug op je 33ste? Fijn dat je tot inkeer bent gekomen en gekozen hebt om te gaan leven ipv overleven. Ook ik voel me beter dan ooit nu ik gestopt ben een maand of 4 en 3 maanden met roken.  Ik haatte het ook dat een verslaving controle had over mijn leven.  Nu ben ik fervent sporter minimaal 5 dagen per week. Ik die nooit gesport heeft . Ben liever daar aan verslaafd.  Je instelling is prima. Alle vertrouwen dat het je gaat lukken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb het einde van je verhaal gehaald. Duurde ff, maar dan heb je ook wat ;) Respect voor je doorzettingsvermogen qua studie en baan. Die kun je goed gebruiken in de rest van je herstel. Mij helpt het om hier iedere dag even langs te komen. Ook heb ik dagentellers op mijn mobiel en sporthorloge. Ik ben eerder 5 jaar gestopt geweest. Daarna dacht ik dat ik wel weer gecontroleerd kon drinken. Dat werd hem dus niet. Het blijft dus altijd opletten. 

Succes :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je duidelijke en boeiende beschrijving en welkom op het forum. Je schrijft goed trouwens, bosrat. En je hebt ook een dosis wilskracht getoond waar ik U tegen zeg. Zoals jij hebt doorgezet bij bijvoorbeeld het aanpakken nieuwe uitdagingen als een studie en IT werk daar mag je gerust trots op zijn. Maar ook het feit dat je uiteindelijk in betrekkelijk korte tijd daadwerkelijk wist te minderen en te stoppen met het gebruik van alcohol en softdrugs verdient alle lof. Fijn om te lezen dat je werkgever daar een positieve bijdrage bij heeft gegeven in plaats van je af te wijzen of zelfs te dumpen.

Het lijkt me inderdaad een goed idee om het nu verder helemaal clean te houden, maar mocht je ooit twijfelen of inspiratie nodig hebben dan kun je altijd dit verhaal van jezelf nog eens teruglezen, en dan vooral de passage over hoe veel beter je je op allerlei terrein bent gaan voelen, in een maand tijd al!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom bosrat en dankjewel dat je ons jouw verhaal zo uitgebreid hebt toevertrouwd.

altijd mooi een sterk iemand erbij hier op ons forum!

blijf alcohol alsjeblieft niet haten, ooit zul je het hopelijk als neutraal ervaren,
het is wat wij ermee doen/deden. Niet de drank zelf, maar hoe we ermee omgaan dus.

gingen in mijn geval, ik hoef niet meer.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een doorzettingsvermogen! Van je ouders moest je het duidelijk niet hebben. Heb je nog goed contact met je broer?

En fijn om te lezen dat er werkgevers bestaan die het goed met hun werknemers voor hebben, en dat juist jij daar bent komen werken. Na zo'n verleden mag je ook wel eens geluk hebben. Superknap natuurlijk dat je heel je hebben en houwen op tafel hebt gegooit daar, maar nog knapper vind ik het hoe jij omgaat met je verleden!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, wat een warme en leuke reacties hier van jullie, bedankt daarvoor!!

Op 30-1-2018 om 22:53 zei Francoise:

Een heel verhaal bosrat.  Al een heel leven achter de rug op je 33ste? Fijn dat je tot inkeer bent gekomen en gekozen hebt om te gaan leven ipv overleven. Ook ik voel me beter dan ooit nu ik gestopt ben een maand of 4 en 3 maanden met roken.  Ik haatte het ook dat een verslaving controle had over mijn leven.  Nu ben ik fervent sporter minimaal 5 dagen per week. Ik die nooit gesport heeft . Ben liever daar aan verslaafd.  Je instelling is prima. Alle vertrouwen dat het je gaat lukken 

Dat is inderdaad het ergste van het gebruiken van die middelen, dat je compleet de controle over jezelf kwijt bent en daarom ook zo moeilijk is om die knop om te zetten. Ik had zelf nooit kunnen verwachten dat, als je eenmaal een paar dagen gestopt bent, het steeds makkelijker wordt. Ik weet natuurlijk niet of dat voor iedereen geld. 

Wat goed dat je sport als bezigheid hebt gevonden en je ei daarin kwijt kan en het is nog super gezond ook. 

Nu ben ik trouwens 35 i.p.v. 33 ;)

 

Op 31-1-2018 om 06:04 zei bumperjim:

Wow bosrat bedankt!

Jullie(jij) ook bedankt!

 

Op 31-1-2018 om 07:55 zei Rosee:

Dapper om je verhaal te doen en welkom. Ik ben hier nog niet zo lang en het geeft veel steun.

Ik ben blij dat je hier steun uit kunt halen, dat was ook een klein beetje de bedoeling van mijn verhaal delen. Ik vond het trouwens best een grote stap om dit verhaal op een forum te plaatsen maar aan de andere kant steunt het mij juist ook heel erg dat ik hier met jullie over kan praten. In het dagelijkse leven is het niet het eerste onderwerp waar je graag mee te koop loopt en ook niet altijd begrepen wordt. 

 

Op 31-1-2018 om 09:12 zei kruidenthee67:

Welkom en succes

Bedankt en ik ga echt volhouden :)

Op 31-1-2018 om 09:16 zei Amethist:

Ja, ik heb het einde van je verhaal gehaald. Duurde ff, maar dan heb je ook wat ;) Respect voor je doorzettingsvermogen qua studie en baan. Die kun je goed gebruiken in de rest van je herstel. Mij helpt het om hier iedere dag even langs te komen. Ook heb ik dagentellers op mijn mobiel en sporthorloge. Ik ben eerder 5 jaar gestopt geweest. Daarna dacht ik dat ik wel weer gecontroleerd kon drinken. Dat werd hem dus niet. Het blijft dus altijd opletten. 

Succes :rose:

Blij om te zien dat er met aandacht wordt gelezen en dat zal best even geduurd hebben ja, ik schrok eigenlijk wel een beetje toen ik klaar was dat er zo'n enorme lap tekst stond. Ik ben begonnen en kon niet meer stoppen met schrijven.

Volgens mij blijft dat gevaar bij mij ook in de toekomst bestaan dat je eigenlijk voor de rest van je leven de verslaving met je mee draagt. Mij motiveert het echt enorm als ik dit soort dingen lees, dat zelfs na vijf jaar nog oppassen is. Een teller of iets is denk ik niet aan mij besteed omdat ik er liever niet teveel bij stil sta of mee bezig ben. Zo heeft iedereen wel een methode die het best bij hem/haar past. Jij ook heel veel succes!

 

Op 31-1-2018 om 09:43 zei Pytje:

Ook ik heb het einde gehaald! Met respect voor je enorme strijdlust.... die zal je brengen waar je wilt zijn.Succes!

Ik ben heel blij voor je dat jij het hebt gehaald.

Bedankt voor je compliment! Dat doet me goed.

Tot nu is het inderdaad met vallen en opstaan altijd nog gelukt en hopelijk blijft dat in de toekomst ook zo.

 

Op 31-1-2018 om 10:20 zei Bob:

Dank je wel voor je duidelijke en boeiende beschrijving en welkom op het forum. Je schrijft goed trouwens, bosrat. En je hebt ook een dosis wilskracht getoond waar ik U tegen zeg. Zoals jij hebt doorgezet bij bijvoorbeeld het aanpakken nieuwe uitdagingen als een studie en IT werk daar mag je gerust trots op zijn. Maar ook het feit dat je uiteindelijk in betrekkelijk korte tijd daadwerkelijk wist te minderen en te stoppen met het gebruik van alcohol en softdrugs verdient alle lof. Fijn om te lezen dat je werkgever daar een positieve bijdrage bij heeft gegeven in plaats van je af te wijzen of zelfs te dumpen.

Het lijkt me inderdaad een goed idee om het nu verder helemaal clean te houden, maar mocht je ooit twijfelen of inspiratie nodig hebben dan kun je altijd dit verhaal van jezelf nog eens teruglezen, en dan vooral de passage over hoe veel beter je je op allerlei terrein bent gaan voelen, in een maand tijd al!

Ik voel me gevleid :blush:, dank je wel!

In dit verhaal speelt mijn werkgever inderdaad een hele belangrijke rol, ik zal hem daar ook voor altijd dankbaar voor blijven. Ik denk ook dat deze werkgever er één uit duizenden is want ik heb dit in mijn werkverleden nog nooit meegemaakt. Het geeft mij ook weer een heleboel vertrouwen in mijn medemens. 

Een maand is natuurlijk nog maar een heel pril begin maar het moet toch ergens beginnen. Nu is het een kwestie van volhouden. Ik heb de ervaring nog niet wat er met mij gebeurt als ik in de toekomst vervelende dingen mee ga maken, hoe ga ik er dan mee om; Ben ik dan ook zo sterk? Ik ga mijn uiterste best doen.

 

Op 31-1-2018 om 17:15 zei Tine:

Trots op jou!!!

:) Dank daar voor!

 

Op 31-1-2018 om 18:57 zei rapilos:

Met open mond je verhaal gelezen bosrat

Diepe buiging en petje af !

:) En Rapolis, jij ook bedankt voor de lieve woorden!

 

Op 31-1-2018 om 19:02 zei Sappho:

Wow,wat ben jij mentaal krachtig!Op zo'n jonge leeftijd al zoveel meegemaakt en het tij keren. Ik ben ook nieuw hier en jouw verhaal geeft me hoop.Dank en welkom.

Helaas heb je niet alles in je leven zelf in de hand maar het maakt je aan de ene kant erg zwak maar tegelijkertijd ook ijzer sterk. Je leert de klappen van de zweep wel. Bovendien vind ik het leven te mooi om om die reden alles op te geven want er is nog zo veel moois wat ik wil ontdekken in het leven, dat geeft mij ook de wilskracht.

Jij ook heel veel succes en ik ben blij dat jij hoop kan putten uit mijn verhaal!

Op 31-1-2018 om 20:35 zei Momentum:

Wauw!!!

Dank! 

Op 31-1-2018 om 21:27 zei lady jane:

welkom bosrat en dankjewel dat je ons jouw verhaal zo uitgebreid hebt toevertrouwd.

altijd mooi een sterk iemand erbij hier op ons forum!

blijf alcohol alsjeblieft niet haten, ooit zul je het hopelijk als neutraal ervaren,
het is wat wij ermee doen/deden. Niet de drank zelf, maar hoe we ermee omgaan dus.

gingen in mijn geval, ik hoef niet meer.


 

Daar heb je volkomen gelijk in. Dan zou je wasmiddel, benzine, stenen en weet ik veel wat ook moeten haten want dat is ook niet goed voor je om in te nemen. Aan de andere kant vind ik wel dat in deze maatschappij de verleiding erg groot is om alcohol te gebruiken. Als je bijvoorbeeld naar AH gaat kom je eerst al voorbij de Gall & Gall en eenmaal in de winkel kun je de rekken met alcoholhoudende drank ook niet missen. Het is té geaccepteerd denk ik.

Bedankt en jij ook heel veel succes met droog blijven!

 

22 uur geleden zei Berlioz2015:

Heel veel succes!!!

Jij ook Berlioz! Mooi dat we op een forum als dit elkaar kunnen helpen en steunen.

 

3 uur geleden zei Charisma:

Wat een doorzettingsvermogen! Van je ouders moest je het duidelijk niet hebben. Heb je nog goed contact met je broer?

En fijn om te lezen dat er werkgevers bestaan die het goed met hun werknemers voor hebben, en dat juist jij daar bent komen werken. Na zo'n verleden mag je ook wel eens geluk hebben. Superknap natuurlijk dat je heel je hebben en houwen op tafel hebt gegooit daar, maar nog knapper vind ik het hoe jij omgaat met je verleden!

 

 

Met mijn broer heb ik heel goed contact, gelukkig wel. Wij zijn zeer hecht aan elkaar omdat we dit verleden delen samen. Als broers heb je ook maar een half woord nodig om elkaar te begrijpen.

Ik kan inderdaad zeggen dat het een top werkgever is met veel mensenkennis en respect. Dat koester ik.

Of ik mijn verhaal zo op internet zou gaan zetten was voor mij wel een hele grote stap waar ik over twijfelde. Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb want het is eigenlijk best een bevrijding die ik ervaar. Volgens mij ook niets om me voor te schamen want tenslotte zijn we allemaal mensen van vlees en bloed.

 

Nogmaals iedereen bedankt voor de super warme berichten! Ik zal proberen om hier zo nu en dan ook mee te blijven babbelen op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-2-2018 om 11:33 zei Berlioz2015:

Hoe gaat het met je?

Het gaat heel goed met mij! 

Intussen heb ik 45 dagen geen alcohol aangeraakt en ben ik ook niet van plan dat te doen in de toekomst. Een vervelende bijwerking die ik ondervind sinds het stoppen met drinken, is dat ik erg veel last heb van vermoeidheid, bij vele een bekend verschijnsel volgens mij?

Mijn verhaal was achteraf toch wat te persoonlijk en gedetailleerd, wat niet wegneemt dat ik er spijt van heb dat ik het heb verteld. Het heeft best wel opgelucht om al die narigheid van me af te schrijven die ik in mijn leven heb meegemaakt.Ik denk dat het toch beter is om er niet teveel mee te lopen aangezien de hele wereld mee kan lezen. Hopelijk hebben jullie begrip voor het verwijderen van dat verhaal.

Zo nu en dan lees ik wel mee op het forum al is het niet dagelijks. Het helpt mij op de lastige momenten de alcohol te laten staan. In 5 van de zeven dagen denk ik er gelukkig niet eens meer aan maar op sommige momenten komen die trekmomenten toch weer boven. Gelukkig kan ik dat door wat te eten of iets te doen, goed onder controle houden.

bewerkt door bosrat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, dat gaat goed dus, @bosrat. Ja, die vermoeiheid dat had ik ook. Dat gaat wel weg. Je lichaam is zich aan het herstellen en dat kost energie. Slaap je wel goed?

Wat je wel en niet laat staan hier bepaal je uiteraard helemaal zelf. Uiteraard heb ik er begrip voor als je al te persoonlijke ontboezemingen weer weg haalt.

Volgens mij heb je de zaak goed onder controle. Ga maar lekker door zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bob:

Ha, dat gaat goed dus, @bosrat. Ja, die vermoeiheid dat had ik ook. Dat gaat wel weg. Je lichaam is zich aan het herstellen en dat kost energie. Slaap je wel goed?

Wat je wel en niet laat staan hier bepaal je uiteraard helemaal zelf. Uiteraard heb ik er begrip voor als je al te persoonlijke ontboezemingen weer weg haalt.

Volgens mij heb je de zaak goed onder controle. Ga maar lekker door zo

Ik slaap afwisselend wel steeds beter en soms zelfs 11 tot 12 per dag. Voor mijn doen is dat echt veel, blijkbaar heb ik het dus nodig.

1 uur geleden zei kruidenthee67:

Fijn dat het goed gaat.

Ja, herkenbaar die vermoeidheid. Je zou je bloed kunnen laten controleren. 

 

De laatste keer dat ik bloed heb laten prikken was vlak voor dat ik gestopt ben en volgens de dokter waren mijn waardes zeer goed. Het vreemde is dat ik me eigenlijk al jaren best gammel voel. Misschien toch voor de zekerheid nog maar eens laten controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rosee:

Wat goed @bosrat.die moeheid herken ik, ben nu 1 maand gestopt en de eerste paar weken doodmoe en nu af en toe nog. Ook hoofdpijn. Zet m op!!

Die hoofdpijn heb ik soms ook wel ja, voorheen had ik alleen hoofdpijn na een avond stevig drinken maar daar ligt het gelukkig niet meer aan :)

Gaat het stoppen jou trouwens ook makkelijk af tot nu? één maand is toch al best een mijlpaal vond ik zelf.

bewerkt door bosrat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bosratdoor de week vind ik het wel te doen, het weekend vind ik lastiger. Ik kon mezelf 'vroeger' echt verheugen op het drinken. Ik wil het in ieder geval 3 maanden volhouden en dan verder kijken, maar niet terugvallen in oude patroon. Het idee om nooit meer te mogen drinken lijkt me nog steeds moeilijk. Stap voor stap maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas ben ik er gister voor het eerst weer ingetrapt en heb ik weer gedronken. De reden was een flinke tegenslag in de familiesfeer wat natuurlijk een slap excuus is.

De schade is beperkt gebleven met 4 blikjes bier maar ik heb er zo ontzettend veel spijt van. Toen ik nog zo zelfverzekerd zij dat ik de dagen niet bij hield moet ik toegeven dat het echt zo balen is dat ik nu weer op 0 dagen sta. 

Wat mij betreft mogen jullie mij op het plein ophangen en met rotte tomaten en eieren bekogelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...