Spring naar bijdragen

Time out


Rosee

Aanbevolen berichten

Goed gedaan Rosee! :rose: Complimenten! Ja, alcohol wordt inderdaad zwaar onderschat. Weet je dat ik nooit meer alcohol cadeau geef? Misschien overdreven, maar komt natuurlijk door mijn eigen alcoholprobleem. Heel vroeger stonden er ook gratis sigaretten in hotels, ik denk dat de alcohol ook nog wel eens hetzelfde stigma gaat krijgen. Zal echter ook zijn tijd nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties. Idd alcohol wordt zo onderschat. Alsof het synoniem is voor gezelligheid, plezier, ontspanning. Confronterend idd dat het me zoveel moeite kostte. Het had eigenlijk net zo goed fout kunnen gaan, dus het voelt niet helemaal als een overwinning. Het viel me wel op dat de meeste mensen om me heen anders drinken dan ik. Ze nemen wel wijn bij het eten, maar drinken die langzaam op en gaan na het eten aan de koffie of thee. Ik deed dat nooit, ging altijd door met wijn na etentje in restaurant, of het moest irish coffee zijn. Ik nam ook nooit een dessert, dit keer wel en genoot er ook van. Dat is me allemaal opgevallen, gek eigenlijk. Ik ging meer uit eten om te drinken dan om te eten, hoe idioot is dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Rosee:

Het viel me wel op dat de meeste mensen om me heen anders drinken dan ik. Ze nemen wel wijn bij het eten, maar drinken die langzaam op en gaan na het eten aan de koffie of thee. Ik deed dat nooit, ging altijd door met wijn na etentje in restaurant, of het moest irish coffee zijn. Ik nam ook nooit een dessert, dit keer wel en genoot er ook van. Dat is me allemaal opgevallen, gek eigenlijk. Ik ging meer uit eten om te drinken dan om te eten, hoe idioot is dat?

Dat is heel herkenbaar. Koffie nadat je net lekker ingedronken hebt, dat doe je toch niet?! Mind of an alcoholic.

Maar dat het je opvalt is al een eerste stap natuurlijk :rose: Buiten het feit nog dat je er niet aan toegeeft uiteraard.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dinsdag 7 weken gestopt met alcohol. Het gaat goed, ondanks de trek vorig weekend. Wel dit weekend feestje van werk overgeslagen. Bang om in de verleiding te komen, maar ook omdat ik helemaal geen zin heb zonder alcohol. Als de 3 maanden voorbij zijn, wordt de volgende stap om dit soort dingen weer te proberen, maar de eerste 3 maanden 'hoeft" het nog  niet en wil ik het mezelf niet nog moeilijker maken. Step by step... wat fijn is, is dat ik vanzelf minder rook. Gisteren 1 sigaret en vandaag zelfs 0 ! Maar roken ' mag' ik af en toe nog, ook dat komt nog. Toen ik nog dronk was ik een bingeroker, soms een paar dagen niks en dan anderhalf pakje achter elkaar. Zo klaar met die mateloosheid ( moet nu wel oppassen met chocola) . Maar goed, we gaan door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Rosee!

Roken is bij mij nooit een issue geweest. Het is bij mij echt de alcohol....maar ik herken het wel dat de korte termijn beloning, waar je constant naar op zoek bent als je aan de alcohol bent, vanzelf verschuift naar de veel constructievere langere termijn als je nuchter bent. Tegenvallertjes zijn ook makkelijker te verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf het toch bijzonder vinden dat de ene verslaving de andere niet is. 1 of 0 sigaretten was in mijn nicotinetijdperk echt ondenkbaar geweest. Ik rookte - en dan altijd en overal - en ik dronk - en dan iedere dag en overal -. Op naar week 8, Rosee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Pytje:

Ik blijf het toch bijzonder vinden dat de ene verslaving de andere niet is. 1 of 0 sigaretten was in mijn nicotinetijdperk echt ondenkbaar geweest. Ik rookte - en dan altijd en overal - en ik dronk - en dan iedere dag en overal -. Op naar week 8, Rosee!

Ik denk dat hier meespeelt dat het effect van nicotine op het lichaam heel anders is dan dat van alcohol. Bij nicotine ontstaat enige tijd na het roken weer trek in de volgende sigaret. Die trek wordt bevredigd door er weer een aan te steken en dat veroorzaakt een prettig gevoel, maar geen onmiddellijke behoefte aan nog meer ervan. Bij alcohol verandert na inname van het eerste glas je kijk op een aantal dingen en dat leidt vaak tot de behoefte er nog meer van in te nemen omdat het best goed bevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer naar Kick your habits geweest en weer had ik daarna enorme trek in wijn. Idioot gewoon. Sinds ik ben gestopt met drinken heb ik vaak last van hoofdpijn. Ik ben nogal een hypochonder en denk dan meteen het ergste. Maar het schijnt dat de hoofdpijn veroorzaakt kan worden doordat ik mijn spanning niet meer wegdrink. Het moet toch ergens heen. Voel vaak onrust en spanning in mezelf. Merk dat ik sociale contacten soms ook heel vermoeiend vind. Ben ook best een pleaser en een perfectionist. Wel heel leerzaam om dit zo allemaal te ontdekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar...na een AA avond alle zeilen bijzetten om op de terugweg niet te zwichten voor de drang om bij de supermarkt te stoppen. Blijkbaar triggerde dat wat, in het begin. Bij mij is dat overgegaan. Niet helemaal weg..maar het wordt echt minder. De hoofdpijn is wel weg. Heb ik ook gehad. En ik denk nu ook dat het soort van spanning is geweest. Geen verdoving meer, dus voelen. Er gebeurt nogal wat nu je nuchter bent, in je hoofd en lijf...je beschrijft ook al onrust en spanning en het lastig vinden om sociale contacten aan te gaan. Op zoek ook naar een andere, nieuwe balans...dat kost tijd. Is ook soort van spannend...hoe moet dat nou? Zoiets... Lief zijn voor jezelf, goed voor jezelf zorgen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

+1

Spanningshoofdpijn en slecht slapen dwz wakker om 4 uur en zo’n beetje liggen te marineren tot het tijd is om op te staan. 

Ik denk dat we moeten toegeven dat de alcohol destijds wel degelijk een zekere functie had, ook al is het niet de juiste oplossing voor de problemen dwz het middel is erger dan de kwaal. Maar het is een illusie om te denken dat, als je gestopt bent, je leven verder helemaal roze en geweldig is. Het leven is vaak * en er moeten problemen aangepakt worden en afwas gedaan en auto gerepareerd en naar je werk waar je helemaal geen zin meer in hebt. 

En ja die sociale contacten eindelijk weer eens aanzwengelen tussen de stress door.

Leerzaam inderdaad laten we maar zeggen :) 

Een bosje :rose::rose::rose: voor jullie, lotgenoten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had alleen de eerste dagen last van hoofdpijn. Erg irritant inderdaad, want om nou elke dag aan de paracetamol te gaan...

Zal idd met zorgen maken te maken hebben, maar kan me ook zo voorstellen dat je vochtbalans in je lichaam verandert en dat kan hoofdpijn geven. Dat kost even om te herstellen, maar dat gebeurt uiteindelijk wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grrrrr wat was het moeilijk gisteren om niet te drinken. Een kinderverjaardag (van kennissen niet van eigen kind) waarbij iedereeen aan de wijn zat (zelfs kinderverjaardagen greep ik vroeger aan om lekker te zuipen) borrelen en eten. In alle eerlijkheid: ik vind er geen klap aan zo. Pas daarna ben ik opgelucht dat ik niet heb gedronken, maar op het moment zelf mis ik het. Maar goed ik ga door. Ik ben gewoon kwaad op die

8 drank dat die dit met me doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het gaat goed, op soms lastige momenten na. Jammer van de hoofdpijn die er nog regelmatig is. Af en toe zin om die de kop in te drukken met een glas wijn, de spanning weg laten vloeien zeg maar. Ik doe wel dingen om te ontspannen, het is meer de onrust in mijn hoofd die maar aanhoudt. Toch voel ik me tegelijkertijd rustiger en stabieler dus we gaan door. Als ik een off day heb denk ik bij mezelf: maar ik drink niet.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 8-3-2018 om 19:11 zei Rosee:

Vandaag weer naar Kick your habits geweest en weer had ik daarna enorme trek in wijn. Idioot gewoon. Sinds ik ben gestopt met drinken heb ik vaak last van hoofdpijn. Ik ben nogal een hypochonder en denk dan meteen het ergste. Maar het schijnt dat de hoofdpijn veroorzaakt kan worden doordat ik mijn spanning niet meer wegdrink. Het moet toch ergens heen. Voel vaak onrust en spanning in mezelf. Merk dat ik sociale contacten soms ook heel vermoeiend vind. Ben ook best een pleaser en een perfectionist. Wel heel leerzaam om dit zo allemaal te ontdekken.

Aha! Dat klinkt helemaal niet onlogisch....zou voor mij msschn ook een verklaring kunnen zijn. 

Deze week 3 maanden toch, zondag ? als ik goed gerekend heb. Hoe gaat het met de onrust in je hoofd?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...