Spring naar bijdragen

Time out


Rosee

Aanbevolen berichten

Ja vandaag is die enorme beloning, dankbaarheid en opluchting dat je er niet aan toe gegeven hebt . Er komt een tijd waar je er niet meer bij stil staat dat je geen alcohol "mag" . Je wil en hoeft het niet meer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rosee,

Goed dat je hier bent,de eerste stap heb je al gezet...erkennen dat je n problematische relatie hebt met drank!

Ik ben ook nieuw hier en ben n ervaren "stopper" met drinken en niet drinken.Ik lees hier graag mee omdat het allemaal zo herkenbaar is en ik me hierin niet alleen voel.Het slecht slapen en hoofdpijn herken ik ook...maar dat gaat voorbij.

Ik wens je heel veel succes en kracht! Go for it.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag geconfrontreerd met paar dingen die me somber, boos en machteloos maken maar waaraan ik niks kan veranderen. Normaal zou ik een fles wijn opentrekken, of twee. Doe het niet, maar lastig om ermee te dealen. Alsof ik expres op de proef word gesteld wb  mijn niet-drinken, totdat ik eindelijk zal opgeven. Ik laat het maar voorbijwaaien en hoop geen gepieker vannacht. Wat zijn er toch een hoop valkuilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 17 dagen geen alcohol. Mezelf getracteerd op een heerlijke hotstone massage, ervoor en erna een kop detox thee. Alle stress en pijn uit mijn schouders. Wat een verschil met het alcohol gif dat ik gebruikte om me te kunnen ontspannen. De moeilijke momenten blijven maar iedere dag is er weer 1. Ik kan jullie allemaal massage aanraden het is heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff de wereld valt nuchter niet altijd mee. Ik ben moe, hoofdpijn, chagrijnig en kan niks hebben. Vooral de pest aan mezelf. Kan het niet meer dempen met wijn helaas. Heb het gewoon even gehad. Stomme gepieker altijd. Ik ga maar vroeg naar bed. Morgen dag 20.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Rosee:

Pffff de wereld valt nuchter niet altijd mee. Ik ben moe, hoofdpijn, chagrijnig en kan niks hebben........

Vreemd hoe mensen verschillen. Ik was moe, had hoofdpijn en kon niks hebben toen ik dronk. Heb jij daar nooit last van gehad? Of zou het kunnen dat je dat ook had toen je dronk, maar dat je je er niet zo bewust van was? Houd in gedachten dat, als het zo moeilijk is de drank achterwege te laten, je misschien wel meer verslaafd bent dan jezelf denkt. En dat wordt er trouwens niet beter op als je weer gaat drinken!  Van de andere kant zijn je gevoelens ook wel een beetje verklaarbaar. Normaal was alcohol je beloning voor beleefde  saaie, rot etc. momenten. Die instant-beloning is er opeens niet meer. En dan duurt het even voordat andere beloningen zich aandienen. En dan duurt het nog even langer voordat je die beloningen ook als zodanig gaat herkennen. Als het allemaal zo makkelijk was, dan zou dit forum misschien niet nodig zijn. Het is moeilijk, zeker het vinden van een ander ritme. Maar dat komt goed als je volhoudt. Het leven wordt echt leuker, geef het (jezelf dus) een kans en neem vandaag de eerste niet. En dan lukt ook dag 20 (zucht :)) wel.

bewerkt door Gast
woordje veranderd ivm met mogelijke hogere strafpunt elo-rating.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rosee:

Pffff de wereld valt nuchter niet altijd mee. Ik ben moe, hoofdpijn, chagrijnig en kan niks hebben. Vooral de pest aan mezelf. Kan het niet meer dempen met wijn helaas. Heb het gewoon even gehad. Stomme gepieker altijd. Ik ga maar vroeg naar bed. Morgen dag 20.

Tja het is alsof je al die tijd je pootje in het gips hebt gehad: opnieuw leren lopen. Balen die zwaartekracht. Maar toch maar niet dat gips er weer omheen. 

Succes hee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die moeilijke momenten maak je nu bewuster mee, juist omdat je ze niet kunt "sussen" met drank. Ik herken het hoor. Ik kom dieper bij mijn eigen emoties als ik niet drink en dat is niet altijd even fijn. Het hoort er denk ik bij. Uiteindelijk zullen we er blij mee zijn. En vandaag alweer dag 19 meid! Is toch al een hele prestatie! Je mag trots zijn op jezelf! YOU GO GIRL! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt steeds gemakkelijker Rosee, echt! Die "zucht" na dag 19, gaat er na verloop van tijd echt af. Het is resetten, zo kun je het zien. Je hebt jezelf bepaald gedrag aangeleerd. En dat ben je nu aan het afleren. Maar je moet jezelf weer een nieuwe "coping" strategie aanleren. Ofwel normaliter dronk je alcohol wanneer je jezelf wilde belonen voor iets leuks, lastig, emotioneel, of anderzijds. Nu kan dat niet en val je in een gat. Je hoofd blijft verwijzen naar je oude gewoonte. Die koppeling blijft nog even sterk aanwezig is mijn ervaring. Maar op den duur wordt die vager en wordt het dus gemakkelijker omdat de alcohol uit je hoofd verdwijnt. De alcoholvrije dagen tellen door, maar je bent je er minder bewust van. Je hebt jezelf dan een nieuwe gewoonte aangeleerd die gezonder is. In de 5 jaar dat ik niet dronk was die gewoonte chocolade. En nee, ik ben niet dicht gegroeid :D

Denk maar zo het duurt 3 maanden om een nieuwe gewoonte aan te leren. Mijn ervaring is dat voor mij die eerste 3 maanden het moeilijkste zijn. Daarna werd het gemakkelijker. Natuurlijk houdt je hoofd je dan soms nog wel eens voor de gek en komt de alcohol weer opdraven in je hoofd. Zelfs na jaren nog. Dus het blijft opletten, maar het gaat stukken gemakkelijker dan nu. Beloofd!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och...het is zó herkenbaar allemaal...en dan denk je wellicht wel eens: is dit het nou? Waar doe ik dit voor? Waar blijft nou dat fijne leven zonder drank?

Voor een waardevoller leven. 

Niet perse makkelijker, misschien is het wel simpeler om alles te dempen met drank. Op de korte termijn. Je 'moet' er doorheen...nieuwe gewoontes aanleren kost tijd, maar ook voor je lijf en brein is tijd nodig om weer in een 'normale' stand te komen. 

Hoop dat het je helpt hier van je af te schrijven, om gewoon door te gaan op je ingeslagen pad..dag voor dag he?

Een :sun: voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei kruidenthee67:

Och...het is zó herkenbaar allemaal...en dan denk je wellicht wel eens: is dit het nou? Waar doe ik dit voor? Waar blijft nou dat fijne leven zonder drank?

Voor een waardevoller leven. 

Niet perse makkelijker, misschien is het wel simpeler om alles te dempen met drank. Op de korte termijn. Je 'moet' er doorheen...nieuwe gewoontes aanleren kost tijd, maar ook voor je lijf en brein is tijd nodig om weer in een 'normale' stand te komen. 

Hoop dat het je helpt hier van je af te schrijven, om gewoon door te gaan op je ingeslagen pad..dag voor dag he?

Een :sun: voor jou.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties. Het lijkt alsof ik de alcohol op zich niet zozeer mis, maar moeite heb met alles wat er naar boven komt nu ik niet meer drink. Daar moet ik wat mee. Ook snap ik niet waarom die hoofdpijn aanhoudt sinds ik gestopt ben. Ook vergeetachtig en niet geconcentreerd. Zonder alcohol neem ik mezelf zo serieus en blijft het maar malen in mijn hoofd. Alsof ik niet meer kan relativeren. Maar goed jullie reacties helpen enorm en ik ben van plan om voorlopig vol te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stop al die keren maar in een ballonnetje en stuur het heel ver weg.....Al die mensen om jou heen doen net zulke domme en rare dingen als jij, hoor! Er is nu een Rosee 2.0, die net als iedereen, af en toe struikelend, haar best blijft doen om er het beste van te maken! En dat doe je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...