Spring naar bijdragen

Time out


Rosee

Aanbevolen berichten

Je hebt wel gelijk @Kohtje. Als het een experiment was, waarom dan meteen 4? Misschien heb ik wel een beetje spijt. Maar ik ken mezelf, daar moet ik nu niet in doorslaan. Het is gebeurd en ik weet weer even hoe het voelde. Was het het waard? Niet echt. Ik word er onrustig van. Wel jammer van het jaarpact. Maar ik heb nog steeds de keuze om nu weer door te gaan zonder alcohol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En: ik heb nooit de intentie gehad om helemaal nooit meer te drinken. Ik wilde een time out nemen, om daarna uit te zoeken wat ik daarna ging doen: eventueel gematigd drinken. Dat heb ik steeds uitgesteld. ( waarschijnlijk omdat ik stiekem niet wilde weten dat ik dat misschien toch niet kan?) Mezelf zogenaamd bewijzen dat ik heel goed zonder kan?pfff ingewikkeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 ik denk nog even na over het jaarpact. Dan sta ik weer helemaal onderaan en voelt het alsof ik vandaag enorm heb gefaald. Zo wil ik het niet voelen: ik heb er zelf voor gekozen om dit te doen vandaag. Misschien was anderhalf jaar op het jaarpact wel genoeg en doe ik het voorlopig weer dag voor dag. Hoop niet dat ik jou teleurstel dat ik heb gedronken... het voelt als falen maar dat zou het voor mij zijn als ik me lam zou hebben gedronken. 4 is ook teveel maar niet het einde van de wereld. Klinkt alsof ik mezelf nu zit te verdedigen. Het is nu van belang hoe ik er nu verder mee omga... misschien binnenkort toch weer op het jaarpact... blij met jullie reacties:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je blijft gewoon op t jaarpact
maar op een andere plaats.

en nee, dat is geen falen, ook
al voelt dat nu wel zo.
Er is niks verloren Rosee
je bent een ervaring rijker
Anders kwam dit op een later moment
maar zie het maar als een soort van test

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Lika:

Ik ben altijd bang voor dit moment @Rosee. Jij was er nu. Kan mij ook gebeuren. Zo’n bui als ik nu heb, de plek waar ik ben. Gevaarlijk.

Take good care of yourself. Voorzichtig.

@LikaDat wilde ik net tegen je zeggen op de dagdraad toen ik je las, maar ben vaak terughoudend met dingen schrijven.  Maar ik kreeg het gevoel dat er iets opbouwt bij je. Kan je misschien ook op andere manieren weer keren. Sterkte!! Ook voor jou Take good care of yourself

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Rosee:

...En nu heb ik het 'maar' bij 4 gehouden, maar de volgende keer? Wat @GewoonDoen ook zegt, het sluipt er weer in....

Deze zinnen klinken alsof je een willoos slachtoffer bent, maar je bent er zelf bij, je bent krachtig en je weet wat je wilt en vooral ook wat je niet meer wilt.

Als je kiest voor een volgende keer zou ik het gewoon bij één glas houden. Het gaat er volgens mij om dat jij de baas bent... Hoezo: 'het sluipt er weer in', je zorgt gewoon dat het er helemaal niet insluipt, ben je nou helemaal betoeterd!

Het is niet zo dat je in de periode dat je niets drinkt alles in het werk stelt om dat vol te houden en dat je als je toch weer wat gaat drinken alles maar kan loslaten. Natuurlijk had je na 1 glas zin in meer, wat had je dan verwacht? De kunst is om jezelf te leren dat het gewoon bij 1 glas blijft, geef die drankbitch niet de kans om te denken dat ze nu weer los kan.

Ik verbaas me er hier soms over, het lijkt wel alsof het beroemde filmpje van Noorlander een vrijbrief is. Zitten we elkaar hier niet te hersenspoelen: oweee, als je een keer drinkt gaat het geheid mis. Als je dat maar vaak genoeg herhaalt wordt het zeker waar.

Misschien ben ik naïef, waarschijnlijk wel, maar toch, voor mij werkt het (tot nu toe) om ook en vooral bij matig drinken gewaar te zijn, bij te sturen en aan het roer te blijven. En dat is ook nog eens heel leuk en leerzaam.

Ik ben benieuwd hoe het jou nu verder zal vergaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei @Yana, ik zal ook wel naïef zijn, maar schrik wel een beetje van jouw bericht. Je klinkt een beetje gepikeerd. En dan lees ik je laatste zin en dan schrik ik
nóg een keer. Daar vermeld je dat je vooral bij matig drinken gewaar kunt blijven, bij kunt sturen en aan het roer kunt blijven. Leuk en leerzaam vind je het. 
Matig drinken is in mijn ogen al weer een stapje verder dan één glas. En om nou dat matig drinken te 'promoten' als zijnde leuk en leerzaam vind ik op deze
draad en op dit forum toch net een stapje te ver gaan.
Ik heb niks tegen jou en tegen jouw manier van met drank omgaan, maar om de mensen die waarschuwen voor de gevaren van drank nou af te schilderen
als hersenspoelers vind ik niet netjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah nee Koh, zo bedoel ik het echt niet. Echt stom van me dat ik dan kennelijk mijn woorden verkeerd kies... Sorry!

Ik vind het moeilijk hier om ook ruimte te vinden voor een verhaal rond gecontroleerd drinken. Hè bah, wat moet ik nou doen, mijn verhaal hierboven weghalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kohtje:

....Daar vermeld je dat je vooral bij matig drinken gewaar kunt blijven, bij kunt sturen en aan het roer kunt blijven......

Ik hoop niet dat ik dat schreef, ik bedoel dat het óók en juíst bij matig drinken zo belangrijk is.
Dus niet aan het roer kunt blijven maar moet blijven...

11 minuten geleden zei Kohtje:

En om nou dat matig drinken te 'promoten' als zijnde leuk en leerzaam vind ik op deze draad en op dit forum toch net een stapje te ver gaan.

Ik reageer hier op Rosee, die heeft vier glazen gedronken, ik vind dat veel en ik probeer haar te vertellen dat het verstandig is om goed op te letten en ik adviseer haar om, als ze dan toch wat wil drinken, het bij 1 glas te houden. Ik promoot het niet, nooit gedaan ook, maar als iemand dan toch wat drinkt mag ik toch mijn inzicht wel delen?
Natuurlijk is het het meest veilig om helemaal niet te drinken, dan kun je zeker niet terugvallen, dat is een feit. Maar daar gaat het nu hier niet over.

15 minuten geleden zei Kohtje:

...maar om de mensen die waarschuwen voor de gevaren van drank nou af te schilderen als hersenspoelers vind ik niet netjes ...

Mmmm, ja, dat had ik beter anders onder woorden kunnen brengen. Ik vind jullie toppers en hartstikke fijn dat jullie zoveel mensen steunen.
Dat heeft niets te maken met mijn overweging of het misschien soms niet helpend is om uit te gaan van kapotte receptoren zodat de kans op terugval na het drinken van een een kleine hoeveelheid alcohol nagenoeg niet te vermijden is.

 

Hellup, ik hoop niet dat er nu een storm over me heen komt, echt hoor, mijn intenties zijn goed :wub:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, inderdaad niet weghalen, @Yana. Ik heb je bericht waarschijnlijk wat te 'zwaar' gelezen.'s Morgens zie ik sowieso de dingen
'zwaarder' dan verderop in de dag.. mijn makke. :mellow:
Je tipt nu wat anders aan, ja. De ruimte op dit forum voor de minderaars en gecontroleerd-drinkers. Volgens mij is die ruimte
er wel, overal, maar moeilijk is het wel, zo is wel gebleken in de loop van de geschiedenis van dit forum, om daar openlijk voor uit te komen.
Ik heb daar zo ook geen oplossing voor, maar weet dat ik, zoals ik in m'n eerdere bericht al zei, niets tegen jouw manier van met drank omgaan.
Zolang je de alcohol de baas bent, nadat je 'm eerst niet de baas was, ben je goed bezig. Alles beter dan slaaf zijn.
Ik reageer natuurlijk primair ook maar uit eigen ervaring, en in mijn beleving is alcohol zeer gevaarlijk voor me, heeft het me
bij de minste aanraking weer volledig in z'n macht, zowel fysiek als mentaal. Vandaar misschien. Excuses voor het je laten 'schrikken'..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

...voor mij werkt het (tot nu toe) om ook en vooral bij matig drinken gewaar te zijn, bij te sturen en aan het roer te blijven. En dat is ook nog eens heel leuk en leerzaam.

Dit heb ik ook niet goed geschreven. Ik bedoel niet dat alléén matig drinken leuk en leerzaam is (waarom zeg je het dan, muts!) maar voor mij is het hele proces van stoppen met zuipen eigenlijk heel mooi geweest, eerst het helemaal stoppen en later het af en toe drinken. De eerste weken vond ik het echt wel moeilijk om van de drank af te blijven (en heel soms is dat het nog) maar het was ook fantastisch om eindelijk de baas te worden, om te leren op welke momenten ik dronk, om te ervaren hoe fijn het is om helder te zijn. Het maakte en maakt dat ik met zoveel meer aandacht leef, niet alleen als het gaat om wel of niet drinken maar op veel gebieden in mijn leven. Ik voel me zo dankbaar dat ik nu vrij ben van steeds maar die verdoving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de reacties, een hoop om over na te denken! Ik vind vier glazen teveel, en 1.. tja 1... waarom zou ik 1 glas drinken? Ik ben bang dat ik verslaafder ben dan ik voor mezelf wilde toegeven. Daarom stelde ik het moment om het weer eens te proberen waarschijnlijk zolang uit. Ik kon er nog lekker in geloven dat ik ooit nog 'normaal' kon drinken. Het stomme is dat ik de deur nog steeds niet voor mezelf heb gesloten. Vier glazen is immers iets anders dan 2 flessen. Ik ben toch gestopt? Wie hou ik voor de gek? Voorlopig weer een time out. Het feestje gisteren was ook anders dan ik had verwacht. Had me voorbereid op een lunch en dacht na 2 uurtjes weer weg te zijn. Maar er was een buitenbarretje met lekkere hapjes en oude vrienden die ik lang niet had gezien. En ineens kreeg ik een soort vastbesloten baldadigheid over me: ik neem er 1 en ik ga dat heel langzaam opdrinken en kijken wat er gebeurt. En niemand kon me daar vanaf brengen. @knakker van kees ben ik even verlost. Ik zit op de camping (in een caravan van mensen en er liggen flessen drank, maar die raak ik niet aan) dank jullie wel voor het meedenken nogmaals:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan zeker wel maar...........ik drink af en toe een glas wijn. Laten we zeggen 1 keer per week 1/2 glazen. Ik heb echt de gewoonte kunnen doorbreken. Ik dronk eerst elke avond wel 2 of 3 glazen. Uit gewenning en omdat ik dacht dat ik dan beter sliep, NOT! En toch, ik merk nu wel wat alcohol met je lichaam doet. Als je dagelijks drinkt dan merk je geen verschil want je raakt eraan gewend je zo te voelen en dat is dan ook de norm. Zelfs na 1 glas wijn merk ik nu al dat het wat me doet. Ik sta toch minder fris op. En dat zet me wel aan het denken. Het kan dus wel voor mijn gevoel, maar is dat het waard?! Ik ben er nog niet uit. Ik wil benadrukken dat ik niets promoot! Want het brengt mij juist aan het twijfelen. Het is dus eigenlijk wel troep....

bewerkt door Woodie
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...