Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER21-1-'18


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve @bolletje

Ik ben de afgelopen dagen druk met de meiden vermaken. En dat lukt ook wel! Heb dus niet alles van gisteren gelezen maar de tendens was positief geloof ik.

Verjaardag gisteren overleefd. En denk dat ik straks weer naar de dierentuin ga. Is maar 15 min rijden. Verder durf ik nog niet door dat wazige zicht af en toe. En heb toch een abbonement.

Mijn vriend heeft weer avond en nacht gedaan en ik heb zowaar 5 uur achter elkaar geslapen! Zo blij mee. En daarna nog 4 uur gesoest. Hopelijk lukt het mij de aankomende week als ik de nachtvoeding ook op 4 a 5 uur achter elkaar te slapen. Dan kom ik de dag ook aardig door. Ik weet het....het kan ook niet lukken.

Nou zet hem op vandaag lieve mensen. Xxx

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh lieve @bolletje en allemaal,

Fijn dat je nu ook weer de huiskamer openstelt!
Bij ons schijnt de zon, naar buiten is het devies.

Gisteren een geslaagde middag gehad op het landgoed, waar we de 82e verjaardag van mijn moeder hebben gevierd. Heb voor het eerst in een jaar een glas bier gedronken. Was lekker en ik heb er geen last van gehad. Wees gerust, ik heb geen alcoholverleden, dronk sowieso maar hooguit 1 of 2 biertjes per week. 

Nacht was okay, was vroeg wakker, maar el een uur of 7 geslapen, dus daar mag ik niet over mopperen. Zat de afgelopen week duidelijk in een window en heb er bewust van genoten. Veel leuke dingen gedaan, relatief veel drukke sociale verplichtingen ondergaan en ik vond het heel plezierig. Dat was een half jaar geleden nog beslist niet het geval, toen waren de prikkels (te) intens.

Er zullen best nog waves komen, maar in de wetenschap dat de goede momenten echt langer duren moet ik daar dan maar gewoon doorheen.

Allemaal een fijne en hopelijk zonnige zondag toegewenst! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Jeshen:

Goedemorgen lieve @bolletje

Ik ben de afgelopen dagen druk met de meiden vermaken. En dat lukt ook wel! Heb dus niet alles van gisteren gelezen maar de tendens was positief geloof ik.

Verjaardag gisteren overleefd. En denk dat ik straks weer naar de dierentuin ga. Is maar 15 min rijden. Verder durf ik nog niet door dat wazige zicht af en toe. En heb toch een abbonement.

Mijn vriend heeft weer avond en nacht gedaan en ik heb zowaar 5 uur achter elkaar geslapen! Zo blij mee. En daarna nog 4 uur gesoest. Hopelijk lukt het mij de aankomende week als ik de nachtvoeding ook op 4 a 5 uur achter elkaar te slapen. Dan kom ik de dag ook aardig door. Ik weet het....het kan ook niet lukken.

Nou zet hem op vandaag lieve mensen. Xxx

 

Klinkt echt positief, @Jeshen.

Volgens mij ben je op de goede weg. Fijne dag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Ik ben er ook weer bij. Ook hier schijnt de zon, maar wat een kou zeg. Ik kom net uit bed, lag er gisteren rond 19:30 al in. Zo zonde van mijn zaterdagavond. Ik was moe, had triggers want lustte tenslotte ook wel een wijntje. Nu weer oké, maar het gevolg was wel dat ik vanacht een paar uur wakker heb gelegen, want ik ging écht te vroeg naar bed. Mijn 8 uur slaap uiteindelijk gehad, dat wel. Ik heb zojuist ook weer 5mg doorgestreept en het gaat goed. Ik voel me niet negatief, en hoop dat dit zo blijft voorlopig. Ik lijk wel een Kortjakje, alleen als het om doordeweekse dagen gaat ;) ik ga mijn huisdier even begroeten en verzorgen. Wasjes vouwen en daarna zien we het wel. Voor iedereen een mooie -:sun:- dag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bestwel:

Ik ben begonnen vandaag met een negatieve wave

hier ook. Zeer depri en vlagen van angst gehad. Dat was echt maanden geleden dat ik dat had. En dat allemaal door een vergeten AD pil. Ik houd er rekening mee dat deze week daar een beetje door word beïnvloed want ik moet de pil weer terugschuiven naar de ochtend. Ik neem hem nu door het vergeten in de avond en dan krijg ik direct een stoot onrust in me. Voel je ook gelijk weer wat dat met je doet. Bah. Gelukkig kon ik even met een vriendin kletsen en bellen en dat haalde me wel uit de stroom van ellende. Heb alleen even boodschappen gedaan. God wat verlang ik naar de lente en echte zon en echte gezondheid en blijheid.

Ik voel me nog steeds vlak het grootste deel van de tijd en vandaag enigszins last van depersonalisatie en derealisatie. kent iemand dat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn Jeshen dat je dicht bij een dierentuin woont. Mijn man en ik hadden een abonnement op de Beekse Bergen. Heerlijk was dat.

Senna toppie meis.:rose:

Wat een fijn bericht Cyclad. Daar groei je van hé? Hopelijk komen er nog veel van die dagen.:)

Bestwel is de rest van de dag goed verlopen?

K.N.M. jij hebt een extra plekje in m'n:heart:. Als het met anderen niet goed gaat vind ik dat erg en leef mee, gaat het met jou niet zo goed, voel ik dat extra. Hoop dat je je weer gauw wat beter voelt.

Ikzelf heb me vandaag goed vermaakt. Wat kaarten zitten maken van afval. Dat is nog leukerderderder dan van nieuwe spullen omdat je meer je creativiteit moet aanboren, meer je fantasie en hersens moet laten werken. Maar het resultaat is hartstikke leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei bolletje:

K.N.M. jij hebt een extra plekje in m'n:heart:. Als het met anderen niet goed gaat vind ik dat erg en leef mee, gaat het met jou niet zo goed, voel ik dat extra. Hoop dat je je weer gauw wat beter voelt.

HI lieverd, dank je wel voor je lieve woorden. Ik worstel me door deze dag heen en verwacht maar niet te veel van deze week zelfs. Kan het alleen maar meevallen dacht ik zo. Mijn vriend komt wel vanavond laat thuis. Dus hopelijk sterkt me dat ook weer een beetje. Voel me zo pssht dat ik niet ga koken. Heb net een smoothie gemaakt met banaan sinaasappel en avocado en straks maak ik denk ik wat griesmeel als ik weer energie heb. Na het boodschappen doen ben ik nu weer gevloerd en voel me niet zo tof. Helaas. Worstel de worstel... wat een leven. Waar is de zonnige kant van mij naar toe? Even achter de horizon denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kannietmeer:

HI lieverd, dank je wel voor je lieve woorden. Ik worstel me door deze dag heen en verwacht maar niet te veel van deze week zelfs. Kan het alleen maar meevallen dacht ik zo. Mijn vriend komt wel vanavond laat thuis. Dus hopelijk sterkt me dat ook weer een beetje. Voel me zo pssht dat ik niet ga koken. Heb net een smoothie gemaakt met banaan sinaasappel en avocado en straks maak ik denk ik wat griesmeel als ik weer energie heb. Na het boodschappen doen ben ik nu weer gevloerd en voel me niet zo tof. Helaas. Worstel de worstel... wat een leven. Waar is de zonnige kant van mij naar toe? Even achter de horizon denk ik.

Lieve Liz, @Kannietmeer, het lijkt mij ook dat de vergeten Venlafaxine jou die rotmomenten bezorgt. Nu je het weer slikt zal dat heel snel weer stabiel zijn. Daarnaast kan er ook een wave optreden natuurlijk. Klamp je er maar aan vast dat er een reden is voor je gevoelens van gisteren en vandaag. Bovendien komt je vriend weer terug, alle reden om de positiviteit te momarmen. Jou kennende gaat je dat ook lukken. 
De zon is er altijd. Soms verborgen, soms in volle glorie zichtbaar. Je zult de zon snel weer zien. 
Gezond bezig overigens met die smoothie, maar griezelmeel? Brrr, dat haatte ik vroeger al. :D

Knuffel voor jou! 

 

 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

 

Ik voel me nog steeds vlak het grootste deel van de tijd en vandaag enigszins last van depersonalisatie en derealisatie. kent iemand dat ?

Holy shit, dat herken ik wel als beschreven bijwerkingen. Heb er zelf geen last van, ook niet gehad, maar dat lijkt me verre van fijn. Misschien toch ook een gevolg van de vergeten Venlafaxine? In dat geval is het morgen vast weer over of in elk geval veel beter! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

Lieve Liz, @Kannietmeer, het lijkt mij ook dat de vergeten Venlafaxine jou die rotmomenten bezorgen. Nu je het weer slikt zal dat heel snel weer stabiel zijn. Daarnaast kan er ook een wave optreden natuurlijk. Klamp je er maar aan vast dat er een reden is voor je gevoelens van gisteren en vandaag. Bovendien komt je vriend weer terug, alle reden om de positiviteit te momarmen. Jou kennende gaat je dat ook lukken. 
De zon is er altijd. Soms verborgen, soms in volle glorie zichtbaar. Je zult de zon snel weer zien. 
Gezond bezig overigens met die smoothie, maar griezelmeel? Brrr, dat haatte ik vroeger al. :D

Knuffel voor jou! 

 

 

 

Dank je Ad. I know... het gaat vast weer over. Nu even minder, maar het komt weer terug. Ik denk dat ik de vergeten pil , ookal nam ik hem 14 uur later toch in, de boosdoener is. Ik ben verder altijd behoorlijk stabiel.

De griesmeel vind ik juist heerlijk en geeft me echt een gevoel van lief zijn voor mijzelf. maar zal dus even moeten wachten om te zien of mijn energie dat nog wil. Anders weet k het ook niet. Dan eet ik wel nog een banaan ofzo :-P

2 minuten geleden zei Cyclad58:

Holy shit, dat herken ik wel als beschreven bijwerkingen. Heb er zelf geen last van, ook niet gehad, maar dat lijkt me verre van fijn. Misschien toch ook een gevolg van de vergeten Venlafaxine? In dat geval is het morgen vast weer over of in elk geval veel beter! 

ja, de venlafaxine.... de eerste reden dat ik het niet wilde slikken is wat ik nu heb ervaren. Vergeten is betalen.

Ik moet het nu terugbrengen naar de ochtend, en dat zal misschien ook wel voor wat onrust in mijn lijf zorgen de komende week.

De depersonalisatie en derealisatie is zeker niet fijn. Je raakt even jezelf en de werkelijkheid om je heen een beetje kwijt. Ik weet dat het niet klopt en toch komt je hoofd er niet uit. 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bolletje:

K.N.M. logisch dat je je somber voelt. Je hebt helemaal geen energie. Heb je je bloed wel eens laten onderzoeken? Misschien kom je iets tekort.:rose:

Jawel, ik ben volop gevoed en kom niets tekort. Zelfs uitmuntend vanwege de supplementen die ik toevoeg naast mijn voeding. Het doodmoe zijn constant, is echt van de benzo's helaas en ik kan er nog niets op verzinnen om dat tegen te gaan helaas. Mijn fout hakt er daardoor extra in denk ik.  De AD rommelt in eerste instantie op een behulpzame ( en zwaar verrotte manier) met je darmen en hersenen. En ze hebben ook invloed op andere receptoren dan de benzo's waardoor je ook bij deze medicatie heel erg moet oppassen bij afbouwen. Ben mooi in de aap gelogeerd. Maar ja. ik bedenk me nu maar dat het toen nodig was en hoop dat het in de toekomst af te bouwen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kannietmeer:

Jawel, ik ben volop gevoed en kom niets tekort. Zelfs uitmuntend vanwege de supplementen die ik toevoeg naast mijn voeding. Het doodmoe zijn constant, is echt van de benzo's helaas en ik kan er nog niets op verzinnen om dat tegen te gaan helaas. Mijn fout hakt er daardoor extra in denk ik.  De AD rommelt in eerste instantie op een behulpzame ( en zwaar verrotte manier) met je darmen en hersenen. En ze hebben ook invloed op andere receptoren dan de benzo's waardoor je ook bij deze medicatie heel erg moet oppassen bij afbouwen. Ben mooi in de aap gelogeerd. Maar ja. ik bedenk me nu maar dat het toen nodig was en hoop dat het in de toekomst af te bouwen is.

Het is af te bouwen. Venlafaxine is niet de gemakkelijkste AD om af te bouwen, maar is doorgaans minder heftig dan Paroxetine. Ik heb zelf anderhalf terug Paroxetine afgebouwd. Tijdens het afbouwen totaal geen last gehad, na de laatste minidosering kwamen de klachten opzetten, waardoor mijn arts vond dat ik maar weer moest beginnen. En dat deed ik braaf. Als ik toen wist wat ik nu weet had ik destijds die ontwenningsverschijnselen doorstaan, want dat geduvel met de benzo's was toch echt een stuk heftiger kan ik je melden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Kannietmeer:

het nare van de venlafaxine is de manier waarop het wordt aangeboden. In capsules. Niks pilletje schrapen. Afbouwen word echt een nieuwe uitdaging met het openen van capsules denk ik

Ik had destijds de Paroxetine als suspensie, daarmee was het prima te doseren met behulp van een maatbekertje. Wellicht is dat bij venlafaxine ook mogelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is verder een geode dag geweest.

Frisse neus gehaald, veel buiten ...

Het valt me alles mee na de onrustige start vanmorgen

En b.t.w. ik ben me er vandaag ineens bewust van dat ik al een paar dagen geen last van mijn buik heb ... Dat is fijn :-)

En KNM ... weet jij of Rhodiala en Maca invloed hebben op de GABA's?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad, wat zal dat biertje jou gesmaakt hebben zeg!  Heerlijk voor je!    Bestwel super dat de rest van de dag  goed verlopen is ,en dat je buik jou met rust laat! 

 

KNM, wat een drama is dat he een pil vergeten,   toen ik 3,5 jaar geleden burn out kreeg had ik paroxetine gekregen, had ook X vergeten nou dat heb ik ook geweten!  Die vergeet je echt geen 2e keer meer hoor, maar meissie ook dat komt goed, fijn dat je vriend komt, je hebt het zo goed gedaan alleen,en dan ook nog zo naar, maar kan nu alleen beter worden, en niet zo lang bij die aap blijven logeren hoor!  Gisteren had ik zelf een fff dag  vandaag stuk beter zou  de magnesium gaan werken voor mijn benen?  Maar mijzelf hoe ik was ben ik nog niet , maar ik ben blij met deze dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Bestwel:

Rhodiala en Maca

Ik ken ze niet. Maar het zijn interessante producten van wat ik heb gelezen. Ik zou met een natuurgeneesheer afspreken als je dit overweegt te nemen. Die kan er mogelijk meer over vertellen en inschatten hoe dit op onze hersenen werkt. Verhoging van de serotonine klinkt altijd goed, maar ik weet er verder te weinig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal, voordat ik naar bed ga eindelijk even tijd om wat te lezen en te plaatsen. Twee meiden houden mij druk bezig. 

Heb na een goede nacht ook een goede dag gehad. Kon de drukke weekendgeluiden in de dierentuin aardig aan

Ik las dat de meeste de dag aardig zijn doorgekomen. Volgens mij heeft onze grote steun @Kannietmeer het nu even het moeilijkst. Dat vlakke gevoel heb ik de afgelopen weken ook ervaren. Was mijzelf helemaal niet. Merk sinds vrijdag verschil. Ik maak weer grapjes en lach spontaan. Kan natuurlijk ook beter worden doordat ik weer wat ga slapen. Dat niet doen, doet ook veel met je.

Vannacht mag ik er weer uit voor de baby. Ik hoop dat mijn lichaam meewerkt en zo lekker een paar uurtjes in slaap valt. We zullen zien. Ik ga mij ontspanoefening doen. Truste! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bestwel:

Vandaag is verder een geode dag geweest.

Frisse neus gehaald, veel buiten ...

Het valt me alles mee na de onrustige start vanmorgen

En b.t.w. ik ben me er vandaag ineens bewust van dat ik al een paar dagen geen last van mijn buik heb ... Dat is fijn :-)

En KNM ... weet jij of Rhodiala en Maca invloed hebben op de GABA's?

 

Goed nieuws @Bestwel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...