Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 20-1-2018


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei mito:

Geen goede optie hoor deze stop methode: ik ben letterlijk gek geworden.

Is nu weer ok.

:lol: Dat dacht ik gisteren ook even. En dat gevoel hebben we denk ik allemaal gehad en nog af en toe.... Ben ik nou echt niet goed bij mijn hoofd? waarom denk ik zo? waarom doe ik zo? waarom ben ik zo boos? waarom huil ik zo? waarom ben ik zo bang? waarom voel ik me zo naar? waarom vloek ik in mijn hoofd? Waarom denk ik van die nare gedachten? Waarom doe ik niets? waarom lees ik geen boeken? waarom doet mijn hoofd het niet? Waarom heb ik geen zin? Waarom voel ik me zo rot? Waarom bonst mijn hart zo? Waarom...

Maar gelukkig herstellen we. Als we er maar geen pillen meer ingooien. Daarom blijf ik weg van de dokter. Die wil er direct wat instoppen. :angry:

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de Ashton handleiding wordt een afbouwschema (Diazepam equivalent) van 2mg per 2-3 weken geadviseerd en onder de 10mg met 1mg per 2-3 weken.

Halfwaarde tijd van Diazepam is zo'n 200 uur .. is zo'n 8 dagen. Dat heb ik zelf ook geode gemerkt, na een verlaging merkte ik na 5-8 dagen reaktie, werd ik onriustiger, angstiger, etc ... en was ik na 3-4 weken weer "Stabiel". Het is voor iedereen anders en ik geloof eerlijk gezegd ook wel dat kortdurende (mis)bruik wellicht minderzware ontwenningsverschijnselen heeft.

Dus ik kan me een beetje voorstellen waar jij  doorheen bent gestuiterd Mito. Grote klasse dat je nu 5 maanden benzo vrji, dat stuiteren kan nog wel ff doorgaan .. ik hoop het niet voor jou ... maar wat je beschrijft lijkt op ontwenningsverschijnselen ... De fysieke ontwenning lijk je gisteren last van te hebben gehad. Het geestelijke/mentale zal ook nog wel duren ... merk jij  daar iets van?

En Senna .... jij  hebt niet heel lang benzo gebruikt toch? Maar heb jij nou griep of last van ontwenningsverschijnslene? En ook uit ervaring kan ik zeggen dat de combi Alcohol+Benzo niet fijn is .....

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bestwel:

Het is voor iedereen anders en ik geloof eerlijk gezegd ook wel dat kortdurende (mis)bruik wellicht minderzware ontwenningsverschijnselen heeft.

Ben bang dat dit niet klopt. Er zijn veel gevallen van mensen die het korter dan 2 maanden hebben gebruikt en er doodziek van zijn. Letterlijk. Ik kon niet afbouwen in het tempo van ashton. Als ik 0,5 eraf haalde lag ik de volgende dag letterlijk voor dood op de bang. Ik kon niet lopen, niet eten, niet nadenken. Alles in mijn lijf hield er leek wel mee op. Ik verloor gewicht als een malle. Voor veel mensen was mijn gebruik een 'lage' dosis en ik heb het nooit misbruikt en heb het 5 maanden gebruikt, maar minder dan de dokter wilde dat ik nam omdat iets in mijn achterhoofd al riep dat ik het niet moest doen.

De ontwenning van lang gebruik kan minder hevig zijn, dan van iemand die het kort heeft gebruikt. Er valt helaas geen pijl op te trekken. De onduidelijkheid is ook echt 1 van de factoren die het moeilijk maakt en waarom artsen veel klachten ontkennen.

Ik ken iemand die lang gebruikt heeft en na een paar maanden gewoon fluitend naar zijn werk ging. Ikzelf ben nu al  8 maanden bezig en werk niet en kan niet een hele dag uit huis gaan. Dat houd ik niet vol. 

Ook heeft het niets te maken met een hoge of lage dosis. Ik heb 5 maanden over 5 mg diazepam gedaan, nadat ik ben overgestapt vanaf de lorazepam.

Waren al deze dingen maar logisch. Maar dat zijn ze niet.

Senna, Jeshen, Guusje, Cyclad, ik .... kort gebruikers in vergelijking tot.... weken, maanden... maar zelfs geen jaar.

Mijn vader heeft de griep dus ik ga daar mooi niet naar toe!

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 mensen krijgen allebei op de zelfde plek een herseninfarct. Bij elk van hun sterft hetzelfde gedeelte af en er worden taken overgenomen door andere hersendelen. ze herstellen optimaal. Toch kan de een goed lopen, en de andere niet. Ra ra  hoe kan dat? Omdat ieder mens uniek is.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Bestwel ik had gisteren heel veel last van ontwennings-verschijnselen veel problemen ook met het geestelijke/mentale was een ....dag.

Gaat vandaag dus prima hè. zo'n dag als vandaag heb ik nog niet gehad. Echt de hele dag super zeg maar, ook geen stress vandaag, geen zorgen, geen verdriet enz.

Ik doe het ervoor als het zo blijft voorlopig.

Waar ik wel last van heb is dat ik wat vergeetachtig ben en hele stukken (zeg maar 4 maanden) kwijt ben.

Maar dit is zoveel beter dan met die diazepam, voor iedereen het wordt beter, volhouden en niet verslappen....teruggaan naar de pillen is denk ik toch het meest erge.

Moet ook nog maar zien of het een tweede keer nog eens lukt.

Voor een ieder, volhouden, doorgaan en wanneer je valt opstaan / wonden likken en jezelf bijeen rapen, morgen wordt alles beter.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is goed om te horen Mito ... na lang doorbijten gaat de zon een beetje schijnen. Super :-)

Ff verder nog over afbouwen .... als iemand dus zeg 6 weken to 2 maanden 10mg diazepam per dag heeft gebruikt en het advise uit de Ashton handleiding wordt gevolgd een afbouw plan met stappen van 1mg per 2-3 weken zo'n 20 tot 30 weken zal duren. Ik heb die tijd wel genomen, maar ik heb veel langer gebruikt dan 2 maanden ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bestwel:

En Jeshen?

Die gebruikte lorazepam voor een paar weken op doktersrecept om te slapen. Die heeft het minder, maar alsnog al flink te pakken. Kan slecht slapen en huilbuien en angsten en onrust overdag en zware druk op haar borst. Nee... die benzo's zijn helaas zwaar onvoorspelbaar en na 2 weken gebruik voor iedereen even gevaarlijk denk ik. Dat je er wel of niet veel last van heeft is inderdaad zoals Bolletje zegt. Iedereen is gewoon anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bestwel:

Ff verder nog over afbouwen .... als iemand dus zeg 6 weken to 2 maanden 10mg diazepam per dag heeft gebruikt en het advise uit de Ashton handleiding wordt gevolgd een afbouw plan met stappen van 1mg per 2-3 weken zo'n 20 tot 30 weken zal duren. Ik heb die tijd wel genomen, maar ik heb veel langer gebruikt dan 2 maanden ..

ja, als je twee maanden gebruikt, kan het zijn dat je er alsnog 4 tot 6 maanden over doet om af te bouwen. Afhankelijk van welk tempo je lichaam aankan. Een vriendin van mij kreeg 4 mg clonazepam, nadat ze niet meer sliep door een antibiotica vergiftiging (ook al bekend bij artsen dat dit kan gebeuren).Na 4 weken wilde ze afbouwen. Vanaf 2 mg brak de hel los. Ze heeft nu waarschijnlijk nog twee jaar voor de boeg en heeft heel 2017 al verloren aan de benzo en de vergiftiging. Ze bouwt af met 0,02mg per dag van de clonazepam. Dat is de max die haar lichaam aan lijkt te kunnen. Maar ze kan niet werken, is agorafobisch, depressief, heeft huilbuien, woede buien, grote wanhoop dagelijks, soms overgeven, constant angstig etc.... Benzo is het monster van de medicatie... echt te ziek voor woorden.

Je kan nu begrijpen dat als je medicatie krijgt van de arts, je aardig pissed off bent als je merkt dat het je doodziek maakt en het maanden gaat duren voordat je eraf bent. Als je de pillen hebt misbruikt, kijk je weer vanuit een ander perspectief en neem je het jezelf toch ook meer kwalijk. Je kan er dan ook minder over delen met je naasten.  Ik neem het de farmaceutische industrie en de artsen/ gezondheidszorg kwalijk en iedereen om mij heen weet het. 

Maar uiteindelijk, als je ziek wordt van het afbouwen van de benzo, zijn we allemaal ziek van hetzelfde en kunnen we elkaar steunen en begrijpen. We weten wat de pillen doen en wat ze aan pijnen achterlaten in je lichaam als je afbouwt en stopt.  De hel vind ik het. Echt de hel.

Ik ben half december 2017 op lorazepam gezet, vanwege een averechtse reactie op medicatie. Toen ik daar in mei mee wilde stoppen bleek dat niet te gaan. 5 maanden gebruikt. In juni lag ik gestrekt. Toen overgestapt op Diazepam, weer gestrekt. 5 mg Diazepam afgebouwd totdat ik 10 december klaar was. Nu dus 40 dagen benzovrij.

Ik ben nog niet klaar denk ik want ik ben nog op een antidepressiva gezet, die bij 1 keer vergeten ook direct de hel met zich meebrengt, zoals ik gisteravond weer mocht merken. Ik dacht dat het kwam doordat ik met mijn dochter naar de stad was of omdat mijn vriend niet thuis zou zijn. Maar ik was gewoon een pil vergeten. Deze medicatie zal ik tzt ook echt proberen af te bouwen en er af te komen. Want dit is echt te erg en maakt me onzeker. Maar ik durf nog niet, want ik denk dat mijn hersenen eerst moeten genezen van deze  benzo dreun. Ik weet niet wanneer ik zal gaan afbouwen. Deze AD schijnt ook heel heftig om af te bouwen dus ik zie er niet naar uit. (Venlafaxine)

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Kannietmeer:

Dit bericht  hieronder ook bij gisteren geschreven. Hoop dat iedereen dan begrijp wat er met mij gebeurde. Ik lig nu op de bank onder een deken. Deze dag doorkomen is mijn eerste prioriteit.

 

 Ik was mijn AD vergeten..... even na  24.00 uur ( na mijn opstart van de nieuwe huiskamer) snapte ik ineens wat er  aan de hand was. 12 uur na het vergeten van de antidepressiva  klapte ik uit elkaar van ellende. Stijf van de zenuwen, angst en trillend lijf en moest bijna overgeven. Bak naast mijn bed gezet om 2 uur. Ik wilde mijn vriend zo graag spreken, maar het ging blijkbaar niet voor hem. Uiteindelijk niet overgegeven maar wel echt weer een traumatische tik opgelopen. Ik moet een alarm aanzetten, at all times, ander is de kans dat ik het vergeet te groot en mijn lichamelijk afhankelijkheid is dus enorm. De halwaardetijd van de venlafaxine is te kort. Een vergeten dosis moet je direct duur betalen. Precies de reden waarom ik het niet wilde gaan nemen. Maar het heeft mij geholpen hoor jongens, begrijp me niet verkeerd. Als je het nodig hebt en het werkt... ik ben er echt dankbaar voor dat het me uit de zwarte nacht haalde waar ik in vast zat met een zware depressie. Ik was totaal onherkenbaar en disfunctioneel om onduidelijke reden en na het nemen van de medicatie werd ik weer normaal. Niet happy, niet vlak.... gewoon normaal. Maar in de toekomst wil ik deze toch weer proberen af te bouwen. Dit is een vreselijk medicijn om aan vast te zitten en na één pil vergeten word je daar direct met grof geschut aan herinnerd. Dat bewijst gisteravond maar weer.

 

 

Echt! Wow, dat heeft dus dezelfde bijwerkingen. Dat afbouwen wordt dus ook nog een traject @Kannietmeer maar dat kun jij na de benzo's ook! Eerst even tot rust komen. En dat lukt mede dankzij de AD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Kannietmeer:

Die gebruikte lorazepam voor een paar weken op doktersrecept om te slapen. Die heeft het minder, maar alsnog al flink te pakken. Kan slecht slapen en huilbuien en angsten en onrust overdag en zware druk op haar borst. Nee... die benzo's zijn helaas zwaar onvoorspelbaar en na 2 weken gebruik voor iedereen even gevaarlijk denk ik. Dat je er wel of niet veel last van heeft is inderdaad zoals Bolletje zegt. Iedereen is gewoon anders.

Klopt! Helaas word ik niet gespaard ondanks de 'maar' vier weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, weer een nieuwe dag met nieuwe kansen,  laat het voor allemaal een goede dag worden, lees al best positieve  momenten voor sommige,   oh wat is het waar wat Bolletje en KNM  schrijven, hoe vaak denken mensen dat kort gebruik en lage dosis een stuk minder afkickverschijnselen geven,  niets is minder waar, 5 weken geslikt, gemiddeld 10 mg per dag, 5 weken lang tijdens innemen al zo naar, daarom coldturkey gestopt na 5 weken,  toen na 1 week stoppen brak de ellende uit, nu bijna 4mnd later  nog niet mijzelf, gaat zeker beter, maar ik ben er nog niet, tja zei h.arts je kan ws  niet tegen een stofje wat in de oxzazepam zit, hoppa lekker ontkennen, ik las ook dat oudere eigenlijk maar 2 weken mogen gebruiken verlaat langzamer het zenuwgestel, ik verwijt mijzelf nog steeds dat ik het zomaar aangepakt heb , ik zelf veel met med.gewerkt met cliënten,  dit snap ik van mijzelf niet, fff wat een verhaal weer, maar wil eigenlijk duidelijk maken dat dosis en de duur van innemen wat Bolletje,  KNM  zeggen zowaar is, lieve allemaal goede Zondag lieve gr Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

 

Dat is goed om te horen Mito ... na lang doorbijten gaat de zon een beetje schijnen. Super :-)

Ff verder nog over afbouwen .... als iemand dus zeg 6 weken to 2 maanden 10mg diazepam per dag heeft gebruikt en het advise uit de Ashton handleiding wordt gevolgd een afbouw plan met stappen van 1mg per 2-3 weken zo'n 20 tot 30 weken zal duren. Ik heb die tijd wel genomen, maar ik heb

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 20-1-2018 om 18:42 zei bolletje:

2 mensen krijgen allebei op de zelfde plek een herseninfarct. Bij elk van hun sterft hetzelfde gedeelte af en er worden taken overgenomen door andere hersendelen. ze herstellen optimaal. Toch kan de een goed lopen, en de andere niet. Ra ra  hoe kan dat? Omdat ieder mens uniek is.:D

@Bolletje. Mijn man heeft ook een hersenbloeding gehad 4 jaar geleden. Was halfzijdig verlamd en is nu 95% hersteld. Ik stond er alleen voor. 4mnd nadat hij uit de revalidatie kwam ben ik ingestort met paniek angst en slapeloosheid. Ik ben tot vandaag volgestopt met pillen. Eerst deden ze hun werk maar nu niet meer. Ik kan af en toe wel zonder medicatie slapen maar door afbouw benzo wordt de angst alleen maar erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 4-1-2020 om 10:09 zei Yollie:

@Mito. Wat slik jij? Mijn xanax doet niks meer. Afbouw wordt alleen erger. Waardoor weer ok. Na inname medicatie?kan je slapen?

Ik slikte diazepam.....ben nu 2½ jaar volledig zonder medicatie. Slapen ging pas na 1 jaar weer wat beter. Maar nu is eigenlijk alles (op wat kleine dingetjes na) weer zoals het moet zijn.

Ook mijn hersenen zijn volledig hersteld (daar ben ik bestwel bezorgt over geweest....te meer omdat het herstel zolang op zich liet wachten).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei mito:

Ik slikte diazepam.....ben nu 2½ jaar volledig zonder medicatie. Slapen ging pas na 1 jaar weer wat beter. Maar nu is eigenlijk alles (op wat kleine dingetjes na) weer zoals het moet zijn.

Ook mijn hersenen zijn volledig hersteld (daar ben ik bestwel bezorgt over geweest....te meer omdat het herstel zolang op zich liet wachten).

 

Wat fijn om weer eens wat te lezen van iemand die al een tijd benzo vrij is :) wat zijn nu nog de kleine dingetjes als ik vragen mag? En qua hersenen, waar had je last van? Ik heb vaak zo'n vaag drukkend hoofd, duurt nu ook al tien mnd, het is wel een stuk beter hoor... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine dingetjes zijn dat ik nog wat tinnitus heb / nog niet goed kan functioneren in grote groepen en nog wat overgevoelig ben. Maar het is goed te doen.

Druk op mijn hoofd heb ik ook heel lang gehad......is heel langzaam aan minder geworden. Nu is het geheel weg.

bewerkt door mito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-1-2018 om 00:30 zei Kannietmeer:

Lieve benzo zussen broers,

Omdat het 2 over 12 is vond ik dit wel een mooi moment dat ik de huiskamer open en iets met jullie wil delen. Neem een plekje in de bruine sofa, of de zware loungechair, of in de kussens op de grond. Neem (geen koffie) wat te drinken. Zaterdag is er voor jullie, om jullie dichter bij het einddoel te brengen. Richting genezing van de benzo's.

Toen ik begreep waarom ik zo doodziek werd en begreep dat benzo's je de hel bezorgen als er mee wilt stoppen, herinnerde ik me wat mijn vriend me juist een paar dagen daarvoor gezegd had. Hij zei: je bent een held. Ik vond dat niet zo, maar hij wel. Toen ik besefte dat de benzo's me een aantal maanden of jaren van mijn leven zouden ontnemen als ik ze zou stoppen, besefte ik tegelijkertijd dat ik deze keer echt een held moest zijn. Toen ik benadert werd door iemand van hier, die mij was voorgegaan, en ik hoorde dat ze benzovrij was en zo goed als hersteld, juichte mijn hart voor haar en vond ik haar een heldin, terwijl mijn weg nog bijna aan het begin was en ik mijzelf niet eens kon wassen, zo ziek was ik. Het doorstaan van benzo ontwenning, en alles wat dat met je lijf en emoties en psyche doet.... maakt jullie in mijn ogen helden.

Als je dit overwint, no matter how long... je bent een held. Wees trots op jezelf en de weg die je gaat  om van de benzo af te komen. Wees sterk en moedig en houd je rug recht. Ik hoop dat je dit mag onthouden. Je bent een held en moet een held zijn om deze weg te doorstaan en door te zetten, je niet gek te laten verklaren, te weten dat dit door de pillen komt, en te weten dat je doorheen komt, en dat er genezing is aan het einde van de weg. Geloof het maar:

Je bent een held!

 

Goedemorgen helden!

Was je ook ziek voor de afbouw van de benzos? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-1-2020 om 08:47 zei Louisa:

Was je ook ziek voor de afbouw van de benzos? 

Ik had daarvoor een depressie door Tachyfilactie . Dat is een soort van AD tolerantie waardoor je strontziek wordt terwijl je gewoon op een medicijn zit. Pas toen ik na 4 maanden een nieuwe AD probeerde werd ik direct beter op de laagste dosis.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...