Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 13-1-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Rust lekker uit @bolletje   Je hebt het verdiend!

Ondanks dat mijn vriend de nachtvoeding deed, heb ik heel weinig geslapen. Ik ging naar bed met een goed gevoel en zei nog: ik ga even een paar uur tukken. Nou na 1.5 uur was ik weer wakker toen mijn vriend naar bed kwam. En toen ben ik eigenlijk niet echt goed meer in slaap gevallen. Vast nog wel ergens een uurtje gemaakt. Heb ook nog ergens gedroomd, maar ik heb zoveel tijden voorbij zien komen. Kan wel janken jongens! Gisteren voelds ik mij op de dag toch iets fitter doordat ik wat meer uurtjes had gemaakt. 

Soms denk ik echt: waarom ben ik ct gestopt? Misschien had het zich beter hersteld als ik gewoon had afgebouwd. Dan was ik maandag klaargeweest en had ik dan nog ontwenning gehad, maar nu zit ik er ook nog volop in. Heb dus geen tijd gewonnen.

@GUUS jij bent de enige andere ct geloof ik. Hoe lang voordat jij je weer wat beter voelde worden en sliep? Ben er zo aan toe! Na dit weekend al 4 weken gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Jeshen,

Wat mij bij mezelf opvalt is dat wanneer ik later naar  bed ga en 's ochtend 's bijtijds opsta ik wat beter slaap. Denk  net hé, waarom ga je niet eens naar de h. arts en vraag of er iets voor je is.  Ik sliep erg goed op amitriptyline. Dit is niet verslavend. Ik kon er altijd zo mee stoppen, maar sliep er erg goed op. Al zou het maar voor een weekje zijn.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bolletje:

Moghu Jeshen,

Wat mij bij mezelf opvalt is dat wanneer ik later naar  bed ga en 's ochtend 's bijtijds opsta ik wat beter slaap. Denk  net hé, waarom ga je niet eens naar de h. arts en vraag of er iets voor je is.  Ik sliep erg goed op amitriptyline. Dit is niet verslavend. Ik kon er altijd zo mee stoppen, maar sliep er erg goed op. Al zou het maar voor een weekje zijn.:heart:

Hi @bolletje

Ik spreek de psychiater maandag, maar wil eigenlijk niks slikken waar bij staat dat je het moet afbouwen...en als bijwerking sufheid overdag heeft. Maar dat slecht slapen gaat ook echt zijn tol eisen nu. Zucht. Ik moet doorzetten! In de ashton manual staat iets van 4-6 weken, geloof ik...

Maar ik wil ook niet eindigen met ee depressie. Ben altijd postief geweest en een doorzetter. Dat laatste ben ik nog steeds, maar het positieve is toch wel aardig verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou heb het dan eens met je psych. over amitriptyline. En verder kan je zelf ook zoeken op internet of dit verslavend is. En houd je niet teveel vast hoelang de afbouw duurt, ieder mens is anders en reageert ook anders.

Heb je wel eens geprobeerd om voor het naar bed gaan een beker warm vocht te nemen, kijk maar naar je hummeltje, die slaapt ook sneller met een vol warm maagje. Of een hele warme douche. Tja en verder is het hopen dat het gauw weer normaal  word voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi guys,

goed geslapen hier. Energie blijft superlaag.  Gisteren ben ik 5 uur uit huis geweest omdat ik wat opties voor het huis wilde laten zien aan mijn vriend. Natuurlijk wat meer gelopen dan normaal en misschien wat meer indrukken. Maar het was er niet druk. Terug naar huis kreeg ik moeite met lopen, alsof ik ze niet goed meer kon aansturen en mijn spieren verstijfden. Met kleinere rustige stappen is het gelukt. Toen ik eenmaal thuis was en op de bank ging liggen, voelde ik me zo dodelijk moe dat ik bijna moest overgeven, en ik had een zenuwpijn in mijn rechterbeen. Maar na een paar uur op de bank voelde ik me weer 'normaal'. Toen ik naar bed ging geen last gehad. Ik voel me moe, maar ok.

@Jeshenjammer meissie dat je zo slecht slaapt. Ik ben in deze periode met oordoppen gaan slapen, en ik slaap alleen. Omdat je zenuwstelsel zo ongelooflijk gevoelig is word je van alles wakker en dat is echt funest. Misschien een idee. Als ik naast mijn vriend zou liggen zou dit voor mij nu zeker niet werken.

Fijne dag allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat eng @Kannietmeer! En naar dat je 'uitje' zo moet eindigen. Gelukkig heb je wel kunnen rusten en is het op zich ok. 

Tja mijn huis is niet zo groot. En laagvloers. Kan alleen op de bank gaan liggen, maar is ook niet zo comfi. Oordopjes kan ik wel proberen alhoewel ik dat wel eens op vakantie heb geprobeerd en ik daar dan niet van kon slapen. 

Ik heb nu al sinds het opstaan een knallende koppijn, maar wil eigenlijk geen pcm gebruiken. Heb het 5 weken gebruikt. Schijnt ook niet goed te zijn. Nu 1 dag niet genomen. Gisteren was het ook niet nodig. Alle geluiden zijn mij te veel en tril weer onwijs. Na bijna 4 weken weet ik niet hoe veel ik lichamelijk en geestelijk nog aankan. Huil mij suf. Als ik hier ooit uitkom, ga ik in ieder geval kijken wat ik kan doen om anderen hiervoor te behoeden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet nu niet denken aan anderen helpen Jeshen, nu eerst de kinderen en jij.;)

Dan vreet het herstellen alle energie op K.N.M. Dus rustig aan blijven doen lieverd.

Ik ben net weer eens gevallen met de fiets. Gelukkig hebben een paar mensen geholpen want ik kon niet meer op. Zit nu met een dikke blauwe knie, een fikse schaafwond en flink wat pijn. Dus gaat Bolletje bank hangen, want dat mag ik nu omdat ik heeeeeel erg sielug ben:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jeshen:

Wat eng @Kannietmeer! En naar dat je 'uitje' zo moet eindigen. Gelukkig heb je wel kunnen rusten en is het op zich ok. 

Tja mijn huis is niet zo groot. En laagvloers. Kan alleen op de bank gaan liggen, maar is ook niet zo comfi. Oordopjes kan ik wel proberen alhoewel ik dat wel eens op vakantie heb geprobeerd en ik daar dan niet van kon slapen. 

Ik heb nu al sinds het opstaan een knallende koppijn, maar wil eigenlijk geen pcm gebruiken. Heb het 5 weken gebruikt. Schijnt ook niet goed te zijn. Nu 1 dag niet genomen. Gisteren was het ook niet nodig. Alle geluiden zijn mij te veel en tril weer onwijs. Na bijna 4 weken weet ik niet hoe veel ik lichamelijk en geestelijk nog aankan. Huil mij suf. Als ik hier ooit uitkom, ga ik in ieder geval kijken wat ik kan doen om anderen hiervoor te behoeden.

 

Natuurlijk kom je eruit! Ik snap alleen heel goed dat je dat nu even niet altijd ziet, dat is voor mij heel herkenbaar. De ontwenning is in volle gang, het feit dat je dingen voelt betekent ook dat de genezing in gang is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

Natuurlijk kom je eruit! Ik snap alleen heel goed dat je dat nu even niet altijd ziet, dat is voor mij heel herkenbaar. De ontwenning is in volle gang, het feit dat je dingen voelt betekent ook dat de genezing in gang is. 

Dankjewel! @Cyclad58! Hoe is het met jou?

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat gelukkig een stuk beter. Slapen gaat ook beter nu. 

Energie komt ook weer wat op peil. 

Het is zo vreemd soms, @Jeshen
Ineens ben je even niets waard, schijnbaar uit het niets. Dat zul jij nu ook ervaren hebben. Het is alleen toe te schrijven aan de benzo-ontwenning. 
Op het moment zelf zie ik dat ook niet zo scherp, maar achteraf, als de mist is opgetrokken, kan dat de enige conclusie zijn. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu 7 weken en 6 dagen pamvrij. 55 dagen dus. Ik houd me vast aan een hersteltijd tussen de 3 maanden en een jaar (ik heb langer geslikt dan jij, een jaar ongeveer).

Gelukkig merk ik dat er goede dagen (en soms zelfs weken) tussen zitten, hopelijk ervaar ik daar een steeds stijgende lijn in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik ben nu 7 weken en 6 dagen pamvrij. 55 dagen dus. Ik houd me vast aan een hersteltijd tussen de 3 maanden en een jaar (ik heb langer geslikt dan jij, een jaar ongeveer).

Gelukkig merk ik dat er goede dagen (en soms zelfs weken) tussen zitten, hopelijk ervaar ik daar een steeds stijgende lijn in. 

Ik hoop het ook! Gun het je zo! Maar ik weet nog dat jij sowieso af en toe een goede nacht maakte.

En heb je al die tijd hardgelopen? Wil het ook op gaan pakken over een week, maar met 2-5 uur slaap per nacht, heb ik vrij weinig energie. Sowieso ben ik er even uitgeweest natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, er zit bij mij regelmatig een goede nacht tussen. Afgelopen nacht ook 8 uur geslapen, maar de nacht daarvoor bijvoorbeeld ergens tussen de 4 en 5. 
Ik heb alleen toen het even echt niet goed ging een maandje niet hardgelopen (oktober 2016), daarna heb ik dat weer opgepakt en ik loop 2 of 3 keer per week tussen de 3 en de 8 kilometer.
Soms sla ik over, en dan heb ik inderdaad ook even te weinig energie, bv na een rotte nacht of wanneer ik last had van vervelende onttrekkingsverschijnselen. Ik ben ook blijven werken, opbouwend van 4 tot 27 uur per week. Maandag weer een gesprek met de bedrijfsarts, ik wil graag uitbreiden naar de volle 36 uur in een geleidelijk tempo. 
Als het eens een dag minder gaat kan ik gelukkig thuis werken, dat geeft ook wat rust. Ik moet 53 kilometer reizen voor mijn werk, dat is niet te doen na een slechte nacht. 

Ik zou zeggen Jeshen, pak het hardlopen op en begin rustig. Het gaat je ook energie geven! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Je moet nu niet denken aan anderen helpen Jeshen, nu eerst de kinderen en jij.;)

Dan vreet het herstellen alle energie op K.N.M. Dus rustig aan blijven doen lieverd.

Ik ben net weer eens gevallen met de fiets. Gelukkig hebben een paar mensen geholpen want ik kon niet meer op. Zit nu met een dikke blauwe knie, een fikse schaafwond en flink wat pijn. Dus gaat Bolletje bank hangen, want dat mag ik nu omdat ik heeeeeel erg sielug ben:(

Hi @bolletje weer gevallen? Gebeurt dat vaak dan? Hoe kan dat?

In ieder geval veel sterkte! En succes met bankhangen 

Knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Cyclad58:

Ja, er zit bij mij regelmatig een goede nacht tussen. Afgelopen nacht ook 8 uur geslapen, maar de nacht daarvoor bijvoorbeeld ergens tussen de 4 en 5. 
Ik heb alleen toen het even echt niet goed ging een maandje niet hardgelopen (oktober 2016), daarna heb ik dat weer opgepakt en ik loop 2 of 3 keer per week tussen de 3 en de 8 kilometer.
Soms sla ik over, en dan heb ik inderdaad ook even te weinig energie, bv na een rotte nacht of wanneer ik last had van vervelende onttrekkingsverschijnselen. Ik ben ook blijven werken, opbouwend van 4 tot 27 uur per week. Maandag weer een gesprek met de bedrijfsarts, ik wil graag uitbreiden naar de volle 36 uur in een geleidelijk tempo. 
Als het eens een dag minder gaat kan ik gelukkig thuis werken, dat geeft ook wat rust. Ik moet 53 kilometer reizen voor mijn werk, dat is niet te doen na een slechte nacht. 

Ik zou zeggen Jeshen, pak het hardlopen op en begin rustig. Het gaat je ook energie geven! 

Tja ik heb alleen nog maar rotte nachten. Ben blij als ik 4 uur slaap! Twijfel dus heel erg of hardlopen handig is. Ik ben geregeld duizelig, heb knallende koppijn en die nachten.....zucht.

Maar misschien dat het over een week wat beter gaat. Dan is het 6 weken na de bevalling en mag het weer. Maar pas 4.5 week na stoppen pammen.

Ik heb net een beetje gestruind door het forum en zie zovaak staan: ga niet cold turkey! Ik heb het toch gedaan. Aan de ene kant ben ik trots, aan de andere kant voel ik mij dom. Misschien had ik mij leed kunnen besparen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Jeshen:

Wat eng @Kannietmeer! En naar dat je 'uitje' zo moet eindigen. Gelukkig heb je wel kunnen rusten en is het op zich ok. 

Tja mijn huis is niet zo groot. En laagvloers. Kan alleen op de bank gaan liggen, maar is ook niet zo comfi. Oordopjes kan ik wel proberen alhoewel ik dat wel eens op vakantie heb geprobeerd en ik daar dan niet van kon slapen. 

Ik heb nu al sinds het opstaan een knallende koppijn, maar wil eigenlijk geen pcm gebruiken. Heb het 5 weken gebruikt. Schijnt ook niet goed te zijn. Nu 1 dag niet genomen. Gisteren was het ook niet nodig. Alle geluiden zijn mij te veel en tril weer onwijs. Na bijna 4 weken weet ik niet hoe veel ik lichamelijk en geestelijk nog aankan. Huil mij suf. Als ik hier ooit uitkom, ga ik in ieder geval kijken wat ik kan doen om anderen hiervoor te behoeden.

 

ik heb oordopjes op maat gekocht en ook daar moest ik aan wennen. Het was een heel gedoe. Maar om mijn rust te krijgen had ik het er voor over. Het duurde echt een tijdje voor ik er aan kon wennen, nu vind ik het heerlijk. Ik doe hem in 1 oor, die niet in het kussen drukt. Op mijn oor liggen met oordop lukt me nog steeds niet. Ik heb ze paraat onder mijn kussen en als ik omdraai, wissel ik ze. Klinkt wat onrustig en is het ook, maar de slaap die ik er mee pak is veel beter en rustiger. Een oordop vinden die bij je past vond ik veel te veel gedoe, dus daarom maar een setje op maat laten maken.  Om het wennen te versnellen kan je ook het uurtje in de middag dat je wil proberen te rusten, de oordoppen indoen. Zo ben ik het gaan doen.

En het anderen behoeden was het iets wat ook snel bij mij  in gedachten omhoog kwam, toen ik zag wat een hel deze benzo's zijn. Echt niet normaal. Doordat mijn ouders hebben gezien wat het met mij doet en ze snappen wat het soms bij anderen doet, zijn ze ook altijd alert en wijzen hun contacten op de risico's van deze medicatie. Deze medicatie is een een grove humanitaire tragedie en het zou verboden moeten worden in mijn ogen dat ze op deze manier gebruikt/voorgeschreven worden. Het is super super schadelijk.  ( denk bijvoorbeeld ook aan het enorm verhoogde risico op alzheimer na benzo gebruik)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...