Spring naar bijdragen

Ann


Ann

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een vrouw van 43, twee kinderen van inmiddels 10 en 15 jaar oud.

Nu het laatste jaar dus steeds meer aan het drinken, bijna dagelijks en ook vaak te veel.

Inmiddels baal ik zoveel van mijzelf en wat ik de kinderen en partner vooral aandoe. 

Nu sta ik weer op een punt….. Waarom? Waarom drink ik?

 

Lees al een tijdje mee, ingelogd of offline, maar lees zoveel herkenning en zoveel mooie ervaringen, dat ik toch maar actief mee wil doen.

 

 

bewerkt door Ann
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Elf , ik herken heel veel in jou verhaal. 2 jaar geleden is er bij mij dan dus ook autisme vastgesteld en ook ik heb een relatie gehad met een narcist en ben nu weer hotel de botel verliefd op een "foute man" . Ex coke verslaafd, schulden , bijstand , kind niet erkend , ADHD etc . Ben al 33 jaar samen met een stabiele rustige saaie man . Maar val steeds voor die verkeerde waardoor "gebruiken" een eerste levensbehoefte word als het ware. Heb je al een diagnose ? Het boek niet ongevoelig van henny struik was voor mij een eyeopener . 

Nu ik dus niet meer "gebruik" moet ik gaan leven en voelen.  Hardstikke eng . Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elf.
Op de vraag 'waarom drink ik?' heb je zo te zien al genoeg antwoorden. Je geeft ze zelf min of meer in je verhaal.
Stel nu eens de vraag: 'waarom leef/kan ik niet zónder drank?'. Misschien dat je door dit/deze antwoord/antwoorden te zoeken
mogelijkheden vindt om de drank te laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Francoise ja doodeng! hier aanmelden was ook doodeng, net van ellende door de zenuwen de voortuin staan vegen (is ie wel weer lekker schoon) Dat doe ik ook veel, schoonmaken of bezig blijven zodat ik niet hoef of kan voelen. Ik ga dat boek opzoeken dank je wel.

 

@Kohtje grappig dat je dat zegt dat ik alle antwoorden al heb of weet. Ja dat is ook het probleem, weet heel veel en rationeel kan ik het echt wel bedenken en rijmen, maar gevoelsmatig komt het dan zo over me heen en wil ik er niet aan en dan tja dan........ Hier aanmelden is wel een stap voor mij om het bewuster en echter te maken, door het jullie te vertellen is het werkelijkheid en niet alleen in mij. Nu wil ik hier ook naar gaan handelen. Ben in behandeling bij een praktijkondersteuner, dus hoop dat zij met mij op zoek kan naar antwoorden of ze zo helder maken dat ik het ook echt snap. Voor nu is het vooral wel weten theoretisch, maar praktisch is het er niet, dan toch teveel gevoel en angst en daar is die valkuil weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elf, als je hier bent dan neem ik aan dat je al denkt dat er iets mis mee is met dat drinken. 

Dat is inderdaad zo. 

Weet niet hoeveel je precies drinkt maar als het vrijwel elke dag is, is het al een vaste gewoonte geworden en de ervaring leert dat iemand dan alleen maar meer gaat drinken. Lijkt nu misschien nog relatief onschuldig, maar. Schaam je je voor al die flessen (eerst de volle, dan de lege), voor je kegel ‘s ochtends en je droge rooie kop? Denk je dat je kinderen niks door hebben? Je collega’s? Voel je je concentratie en geheugen achteruit gaan? 

Ik weet uit 20 jaar ervaring dat dagelijks alcohol in je systeem gaat zitten en je de hele dag beinvloedt. Het verandert je, en zeker niet ten goede. Het vervreemdt je van je kinderen en niet alleen van hen. 

Hoe zie je jezelf als je 60 bent? Als een bezopen dweil cq als een katerige vergeetal? Of blijf je liever fris en fruitig?

Je kan nu kiezen.

Die gewoonte daar moet je vanaf. Dat kan alleen door geruime tijd (een paar maanden) te stoppen. Minderen is een illusie, je moet er echt eerst vanaf en dan kan je verder zien.

Think about it en als je er echt vanaf wilt, doe het dan nu (het is nog goede-voornemenstijd :) ) en dan coachen wij wel.

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Elf:

Weet heel goed hoe alles werkt en in elkaar zit, maar ernaar handelen is een heel ander verhaal. Ben bovengemiddeld intelligent en dus ook autistisch, waardoor ik mij goed staande weet te houden,

De vraag is natuurlijk of je het daadwerkelijk allemaal weet of slechts dénkt te weten. 

Openheid van geest, noemt @jowan dat hier vaak. 

Hoe dan ook: onder invloed denken (en dat gaat verder dan alleen dronken zijn) levert zelden de voor jou juiste waarheid op. 

Succes. Niet drinken loont. Nuchter denken brengt je verder. En dichter bij jezelf. 

En dat begint bij niet drinken. Meer niet. Hoef je niets voor te analyseren. Die eerste niet. Alleen dat. Wat Jim zegt: de rest komt daarna vanzelf. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Elf,

alles rationeel kunnen beredeneren is inderdaad een valkuil. Het zorgt er met name voor dat anderen moeilijk bij je kunnen komen, omdat jij het toch allemaal al weet...DE methode om gedrag in stand te houden. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om dat te keren; het is tenslotte je veilige haven, dat hoofd! Een tijdje zonder alcohol zou wel eens de snelweg naar je gevoel kunnen zijn. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WoW! wat een mooie antwoorden allemaal en zeker helemaal waar.

dit zet me dan wel weer aan het denken... haha! gaat niet allemaal op gevoel. ( @Pytje dat is wat mij altijd overkomt, ze gaan mij gebruiken voor hun info, waardoor ik niet geholpen wordt.)

vandaag wel weer een vreselijke knoop in mijn buik (ivm relatie) lastige dingen.

volgende week naar de praktijkondersteuner, ik zal eens kijken of ik met een andere pet op kan zitten.

niet ik die praat (laat zien wat ik al weet, blabla) maar zij die mij antwoorden kan geven of adviezen, proberen om dit te keren.

Ik ga erover denken wanneer ik mij voor het dagpact aanmeldt. wel een dingetje... 

@bumperjim wat je zegt is zo waar. wat ik drink: al 25 jaar in de weekenden veel te veel, sinds de kinderen geboren zijn wel minder maar zeker twee avonden in de week te veel. laatste jaar is het echt dagelijks met zeker twee tot drie keer per week dronken, dus niet gewoon reageren naar kinderen en partner. Kinderen weten het echt wel. Zijn blij als ik niet drink, dat is toch wel erg. Ik meld mij dus ook zeker hier omdat het niet zo verder kan en ik mij zeker niet over 20 jaar als een verzopen persoon op de bank wil zien.

bedankt voor jullie mooie woorden en steun. Doet me goed. Niet alleen, wel zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ann (en voor iedereen die zich na een terugval, een uitglijder, een misstap, een uit de hand gelopen trigger) een slappeling voelt:  DAT BEN JE NIET. Wij zijn de stoere ridders, die uit een heel leger van alcoholdrinkers in ons land treden en zeggen "dit niet meer". Die hun hele proces met alles erop en eraan op dit forum slingeren om er zelf sterker van te worden en om anderen te ondersteunen. Die iedere keer weer opstaan, kop in de wind en doorgaan. Steeds opnieuw als het moet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag met camperal begonnen. Iemand hier ervaring mee? Ik ben wel benieuwd of dit gaat helpen, heeft 2 weken gewenning nodig.

Wat @Pytje zei over pogingen doen en besluit nemen, dat vond ik wel een goeie opmerking en deed bij mij wat bellen rinkelen. Ik denk dat ik tot nu toe pogingen aan het doen was, waardoor elke achterdeur en voordeur en zijramen, zolderraampjes en kelderdeuren, wagenwijd openstonden. Niet op een kiertje! Dus nu samen met de arts een besluit genomen, dit jaar wil ik niet drinken! welke hulp kan ik daarbij krijgen? medicatie en gesprekken. 

Ik wil dat dit gaat lukken. 

@bumperjim jou stappenplan was ook wel heel duidelijk, (ergens gelezen, maar kan hem niet meer vinden en helaas stap 2 vergeten, misschien was die stap ook niet zo belangrijk!)

1. de eerste niet nemen

2. ??

3. terug naar stap 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...