Spring naar bijdragen

Woensdag 3 januari 2018


Yvonne

Aanbevolen berichten

Zojuist zei kruidenthee67:

Controle  versus Overgave

Dat was een paar maanden geleden dé ontdekking voor mij ;)

Keerpunt?

Denk t. :)

En voor mij kwam daar als hulpbegrip "aandeel" bij. 

Ik heb wel invloed, altijd een aandeel,  maar geen controle. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, niks opgegd. Meteen de volgende dag naar huisarts, nog voordat justitie contact met me had opgenomen.
Heb zelf besloten me pas te laten keuren voor het rijbewijs als ik langere tijd droog stond of kon staan. Heeft uiteindelijk twee jaar geduurd.
Toen had ik er een taakstraf opzitten en hoefde geen EMA-cursus meer te doen. Wel keuring en voor één jaar rijbewijs terug. Na dat jaar
weer keuring en twee jaar rijbewijs. Toen weer keuring en drie jaar rijbewijs. Weer keuring en vijf jaar rijbewijs. Nu dus net weer keuring en
als het goed is rijbewijs terug zónder beperking.
Heeft al met al kapitalen gekost, maar zo zijn de regels en heb me zelf in die situatie gemanoeuvreerd. Toch blij nu. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.. en Ferry in het bijzonder.. ik wens jou ook een mooi 2018...

Good heavens, wat een storm, moest zojuist 30 kilometer verderop zijn en vond het best eng rijden, vooral 
toen ik overal grote afgewaaide takken op de weg zag liggen. 
Blij dat ik weer heelhuids thuis ben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Parijs was een ramp!

het bed was voor 1 en een kwart persoon. Dat is leuk voor als je nog maar twee dagen verkering hebt maar niet na twintig jaar.

Het licht deed het niet, de deur naar de wc was van glas en kon niet dicht. Als ik in bed lag dan had ik aan een kant naast mijn hoofd de wc pot.  ‘S nachts werd ik ziek, (dus toen was het wel weer handig).

Om elf uur het hotel uit. Regen regen regen. Alle musea dicht, schoenen niet waterdicht. Nieuwe paraplu stuk. 

Maar wel vreselijk gelachen om al dat tegenzitten. 

En alleen die paar knalletjes om 12:00 uur en verder niet dat ‘wildvuur’ dat in Nederland (en België?) wel mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach Reacher, ook al geen controle dus.....☺

 

goedenmiddag frummers

hier net met maatje gefietst, beetje de tijd ingekort, nadat we beiden een keer vd fiets zijn gewaaid.
net rodeo-rijden en best kicken hoe goed het verder ging. Maar werkadresje volgend dorp maar even verzet voor alle zekerheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Reacher, wat een toestanden. Gelukkig kun je er ook nog wel om lachen. Ik herinner me dat ik ook een keer in Parijs ben geweest tussen Kerst en de jaarwisseling. Ik moest toen eerder dan gepland naar huis omdat mijn geld bijna op was. Het was me toen inmiddels ook duidelijk geworden dat de Parijzenaren zelf hun oudejaar doorgaans vieren door massaal in familieverband uit eten te gaan, met als gevolg dat alle restaurants vol zitten en dat je er als buitenstaander niet zo tussen past. Ik had wel een hele leuke avond gehad met een muzikale ontmoeting die zomaar uit de lucht viel dus ik vond het ook niet zo erg om eerder terug te gaan.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei jopie:

Goedemorgen allemaal. 

Kohtje....toch best een "momentje" in je droge levenslijn. Mooi man. 

Goed moment ook om je weer eens te bedanken voor de respectvolle discussies die ik met je had over verslaving en de AA in 2011. Niet eens zozeer om de inhoud gek genoeg, maar vooral door de vorm: de overeenkomsten zoeken vanuit de verschillen (En andersom): open, oprecht, en kwetsbaar..... 

Je "dwong" me door je oprechtheid en respectvolle openheid tot hetzelfde. Heel heel waardevol. Tot op de dag van vandaag. 

Open blijven staan voor, onderzoeken van andere waarheden dan je eigen. Je eigen "gelijk" ter discussie durven stellen. Andere waarheden durven te laten bestaan náást de jouwe.....

:heart:

Jopie, ik weet me daar eerlijk gezegd niet meer veel van te herinneren, van die discussies.. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht .... me niet aan de dagpact gehouden . Vriendinnetje kwam langs om nieuwjaar te wensen en we waren ook samendrinkers. Ik d8 van te voren . Alles droog kerst, oud op nieuw . Zelfs geen glaasje champagne.  Dit is geen issue.  Ik zag haar zo droevig kijken.... drinken we er ook geen op het nieuwe jaar ? En ik , ik schonk er voor mezelf ook 1 in.  De eerste slok dronk ik alsof ik vergif dronk . De paar volgende overwoog ik het glas om te kiepen maar bedacht dat ik dan haar teleurstelde en mezelf sowieso al teleurgesteld had . Dat waren dan 2 verliezers.  Dussss gewoon opdrinken en toen werd het weer lekker en voelde ik de Roes.  Het blijft dus gevaarlijk . Op het moment dat je denkt: ik ben er , dan ben je er geweest.  Vind het moeilik om hier dit nu te schrijven, maar wil gewoon eerlijk blijven.  Naar jullie, maar vooral naar mezelf 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei spirit:

Weet je vriendin dat je niet meer drinkt Fran?

 

Ja dat weet ze , maar zo rigoureus zelfs met de feestdagen niet.  Dat vond ze wel sterk van mij . Drank altijd in huis . Man drinkt en visite moet ook gewoon kunnen drinken vind ik 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai @Francoise :(.

Anderzijds is iets maar zo erg als dat je t zelf maken wil. Zonder er al te licht over te gaan natuurlijk.

Ik vind t heel wat dat je van de drank blijft die je in huis hebt. Dat is niet evident. En ik kan me voorstellen dat je, gezien de situatie/persoon die je op.bezoek had, je hebt laten meeslepen. T is een leerproces. De volgende keer ben je beter gewapend. Hoe meer je een bepaalde situatie ondergaat zonder drank, hoe minder makkelijk je er nog door getriggerd wordt.

Ik vind je sterk

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...