Spring naar bijdragen

Vrijdag 22 december. Op naar het licht!


BamBam

Aanbevolen berichten

Heb gemeld dat ik niet drink met de feestdagen en dat ik graag spa zou willen. Ik kreeg toen als reactie: nou leuk dan, even onze kerst verpesten. Ik heb nog niet gereageerd maar heb nu wel besloten dat ik geen compromis maak om anderen een plezier te doen. Moeten ze me nuchter niet dan laat maar zitten.

Nu lekker twee weken vrij. :)

Kohtje, een prettige vakantie voor jou.

P.S.: Bor als het zo doorgaat met gedram in mijn omgeving mag ik dan volgend jaar mee in die schuilkelder? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Renate, dat is wel een hele lompe reactie op jouw mededeling niet te drinken! Als iemand dat al vindt (en ik kan me echt wel voorstellen dat iemand het enigszins jammer vindt dat je niet met z'n allen dronken gaat worden) mag je nog steeds verwachten dat diegene het opbrengt eerst eens naar jouw motieven te vragen (of je dat nou leuk vindt of niet...) ipv alleen aan zichzelf te denken en zo te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pelle ik snap het ergens ook wel. Jarenlang doe ik mee met zuipen en hebben we de grootste lol en slappe lach. En heel vaak ook erge ruzies maar oke. Het ergste is dat ik mezelf ook minder leuk vind als ik nuchter ben. Praatte net wel stoer maar heb al met al weer een naar gevoel over alles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

renate, waarom stoere praat dan, terwijl je je er eigenlijk kwetsbaar over voelt?
Je mag ook proberen eerlijk te zijn, dat je graag een alco-loze Kerst wilt en dat zij je daarbij kunnen steunen.

In de praktijk kan het nl ook zo meevallen dat je best lol hebt zonder drank hoor, en zonder ruzies achteraf, dubbel plezier.
(en hen kun je zeggen dat zij jouw portie mogen verdelen, mits ook zij lollig blijven dan☺)

Ik heb vandaag mijn eerste Kerstpakket ooit gekregen, pfieuw, ik kreeg m amper mee op de fiets. Dochter maar blij maken met de 2 flessen drank dan,
en eens kijken wat ik met een stol van 1 kg kan doen. Ik was er beduusd van; zei nog; ik ben de werkster maar hoor, maar dat hielp niet.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk vooral omdat ik het gevoel heb dat ze niet om me geven. Ik moet nu hier wel uitleggen waarom, en ik schaam me ervoor,  maar anders is het niet duidelijk. Heel vaak ging ik bij hun weg op de fiets, stom dronken. En al vaak gevallen, jas stuk, fiets stuk, zelf een keer een lichte hersenschudding. Dat weten ze. Vlak erna zei ik altijd: ik doe dit niet nog eens en toch deed ik het weer. Ik heb er nu als reden ook bij gezegd dat ik niet meer midden in de nacht stomdronken naar huis wil fietsen met alle risico's van dien. Dat ik nu een baan heb en graag anders wil leven en niet meer zo roekeloos omdat me niks meer kon schelen.

Het is gewoon moeilijk, ik wil ineens iets veranderen wat jarenlang 'leuk' was. Leuk tussen haakjes want zit al een hele poos te denken: dit kan zo niet langer, dit gaan nog eens heel erg mis. Met de ruzies of met mezelf onderweg. Maar had nooit een reden om door te zetten. Nu wel, weer werk en weer een toekomst. Geld om hier weg te kunnen want ik vind hier wonen niet leuk. Ja misschien als ik tachtig ben maar nu nog niet. Dat ik uit dit dorp wil krijg ik ook verwijten over maar dat is weer een ander verhaal.

Het ligt gewoon heel moeilijk. Maar het ergste is nog dat ik mezelf nuchter ook minder leuk vind. Maar op mijn werk weer niet, daar ben ik vrijer en veel meer mezelf. Misschien is het een vastgeroest patroon waar ik in zit.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook☺

en ja gevoelens maskeren, waarschijnlijk is dat ook wat drank tijdelijk doet he, ook bij hen, en als er teveel drank vloeit komen de gevoelens er vaak versterkt alsnog uit, en dat zijn vaak aanleidingen voor de ruzies. Ingewikkeld om het via zo'n omweg te doen hoor. Ik herinner me ook vreselijk veel van die situaties.

Weet je dat ik in de dik 8 jaar dat ik niet meer drink, nooit meer een echte ruzie heb gehad? ff fijn om me nu dat te realiseren, thnx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik je zo lees lijkt het me verstandig dat je wat aan je drinkgedrag doet, lijkt het me dat je er aan toe bent en lijkt Kerst me een mooi moment. Nuchter ben je vast ook leuk, zelfs leuker. Want iemand die elke keer bezopen ruzie zit te maken en van z'n fiets dondert is eigenlijk niet zo heel leuk. Het is wel even wennen zonder drank, want inderdaad hebben we de boel ermee lopen maskeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook steeds opvallender hoe alcohol een rol speelt overal en doodgewoon is. Vriend kreeg vandaag een beertender mee van het werk. Er was geloot. Er waren een x aantal cadeautjes van klanten. Flessen wijn, cava, bierpakketjes met glazen en dus zo'n beertender. Alleen maar drank of drankgerelateerd dus. Why?

Los daarvan...had hem eindelijk zover dat onze eigen beertender verkocht mocht worden (óók een krijgertje jaren terug). Die is dus afgelopen zomer via marktplaats verhuisd. Krijgt ie wéér zo'n apparaat :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drink niks meer vanaf 1 november Pelle en ben er trots op. :)  Ik was er inderdaad aan toe. Lady Jane, ik snap je precies. Ik ben dan meestal wel de bemiddelaar maar soms ook de uitlokker en alleen omdat je wat irritaties hebt en dan drank op en PANG, zo voor de voeten gooien op een hele ongenuanceerde, vervelende manier.

Ik heb nu ook irritaties maar dan denk ik er over na waarom ik die heb en of het wel zo heel erg is. Ik ben tenslotte ook maar een mens met zeker weten ook heel wat dingen die een ander kunnen irriteren.

Bedankt voor de gesprekken hier. Ik ga offline want wil graag nog wat boodschappen doen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...