Spring naar bijdragen

Zes weken diazepam geslikt (5-10mg) hoe af te bouwen?


Senna33

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

Mijn naam is Senna, en ik gebruik buiten om mijn huisarts (stom!) een kleine week of zes diazepam. Variërend 5 tot 10 Mg per dag. Ook vandaag gestopt met drinken. Ik weet dat diazepam en drank niet samen kunnen dus op dagen dat ik dronk slikte ik ze niet. Ik zit te denken aan elke drie dagen stabiel zijn, en dan de dosis met 2,5 Mg verlagen. Een benzo kenner hier op het forum die er verstand van heeft? 

De reden is, om wat makkelijker met de tijdelijke stress om te gaan. Onder andere het wisselen van baan, hoge werkdruk. Onzeker zijn en er letterlijk wakker van liggen. Ik weet dat ik de oorzaak hier niet mee aan pak. Maar het heeft me wel een duw in de goede richting gegeven. Vandaar dat ik het ook hoog tijd vind te stoppen / af te bouwen 

bewerkt door Senna33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Senna, lieverd, oef. Ik schrik soms echt een beetje van verhalen als de jouwe. Ik snap je behoefte aan steun zo goed, maar het is inderdaad erg nodig af te bouwen en dit nooit meer te doen ( mijn ervaring is dat mensen die er de eerste keer makkelijk af komen, er de tweede keer niet mee weg komen dus ik hoop dat je dat onthoud voor de toekomst ;-) )  Doe het zoals je denkt dat het goed kan gaan en ervaar hoe je lichaam reageert. Het kan, zoals ik hiervoor zeg, zomaar goed gaan voor je. En dan ben je er snel weer af, hopelijk zonder kleerscheuren.

Als je merkt dat het moeilijker gaat dan kan ik je aanraden wat langzamer te gaan, maar dat weet je pas als je het probeert. Mogelijk dat je lichaam nog niet veel heeft aangepast. In het ergste geval moet je 5 mg afbouwen in een langzaam tempo. Als dat zo is, kan ik je precies uitleggen hoe en waarmee.

Als je dagen hebt gehad waarin je met 5mg genoeg had, zou ik besluiten om daar principieel niet meer overheen te gaan. En  dan 1 mg minderen per week zou je kunnen proberen. Onthoud dat de Diazepam nog een tijdje in je lichaam blijft, omdat de halfwaardetijd 50-200 uur is. Al

(Of je nou met of zonder de huisarts hebt gedaan, misschien goed de huisarts dit gewoon toch te gaan vertellen, al weet ik dat de meeste artsen er niet veel kaas van hebben gegeten en niet weten wat de echte moeite is met de afbouw.)

Als je meer wilt weten en begrijpen over wat je gaat doen, of je onzeker voelt, download dan even Ashton Manual. Die kan je in het nederlands vinden en die legt nog meer uit. Besef dan wel bij alles wat je leest dat jouw lichaam uniek is en niet dezelfde reacties hoeft te geven als die van anderen.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je er snel van af bent. Hoor graag van je hoe het gaat.

Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je reactie. Gelijk heb je en ik wil hier zeker vanaf. Ergens heb ik gelezen, dat de periode hoelang je ze slikt, moet verdelen over ongeveer een kwart. Weet jij of dit klopt of zit ik er naast? Ik slik het trouwens in de ochtend. Is het raadzaam om eerst de dosis naar de avond te schuiven en vanuit daar verder te borduren? Ik heb jouw verhaal gelezen om aan info te komen. Dat is niet mis zeg. Ik wens je veel sterkte en hoop dat het beter gaat? 

 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Senna,

Ik denk dat die tijd voor iedereen anders is. In hoeverre is iemand verslavingsgevoelig of niet. Ik denk dat het niet verstandig is om te gaan verschuiven met medicatie maar inderdaad toch ff met je h. arts te overleggen. Zeker is dat, hoe langzamer je afbouwt, hoe minder last je hebt van de ontwenningsverschijnselen, want die kunnen knap lastig zijn.:rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-12-2017 om 18:29 zei Senna33:

Ergens heb ik gelezen, dat de periode hoelang je ze slikt, moet verdelen over ongeveer een kwart.

Die snap ik niet helemaal eerlijk gezegd, maar je wordt behoorlijk dom van benzo ontwenning kan ik je vertellen. Althans, ik wel haha. Ik ben echt hartstikke slim van mijzelf, al zeg ik het zelf, maar kan nu soms amper een oplossing voor iets bedenken, dus voel me best gehandicapt met mijn hersenen.

Het moment van inname kan je mogelijk met de diazepam wel verschuiven vanwege de lange halfwaardetijd, zoals ik uitlegde hiervoor. Het probleem is dat veel mensen bang zijn om niet meer te slapen en daarom dus afbouwen  vanuit een nachtdosis.  Maar weet niet of je daar nu echt je best voor moet gaan doen terwijl je mogelijk helemaal geen last gaat  krijgen als je nu gewoon afbouwt. Dat hoop ik tenminste voor je.

Laat het ons weten. Ik hoor graag verhalen dat het lukt en dat je gewoon niks merkt. Dat kan namelijk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt beiden. 

Ik zal de dosis dan niet verschuiven. Bij mij was het net andersom. Niets nodig om te slapen maar voor spanning en onrust gedurende bijvoorbeeld een werkdag. 

Gisterenochtend 5 Mg genomen en rond uur of vijf 2,5 Mg. Ik heb goed geslapen en tot nu toe merk ik nog niets. Logisch ook want de afbouw begint nu pas. Wel last van schouders / nek en grieperig gevoel maar er heerst ook vanalles hier. Ik had nog 2,5 Mg bij me maar heb niet nodig gehad daar voel ik mij wel trots op. Ik hou de tijden van de dosis dan aan zoals ze zijn en probeer vanuit hier af te bouwen. Ik heb mijn laatste doosje 30 stuks a 10 Mg besteld met de bedoeling af te bouwen. Dat ‘gehandicapte’ gevoel tijdens afbouw lijkt mij verschrikkelijk en kan ik eigenlijk niet gebruiken op de werkvloer. Ik mag hopen dat ik er inderdaad zonder al teveel kleerscheuren af kom. 

Groetjes Senna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Bolletje! 

Die huiskamer ga ik zeker opzoeken zodra het wat rustiger is. Vandaag nog veel bezoekjes en morgen weer een lange werkdag. 

Ik heb me voorgenomen géén nieuwe meer te kopen. Probeer bij nader inzien een week lang de eerste ochtenden op 5 Mg te blijven. Gaat dat goed, de week erna op 2,5 Mg. Misschien nog een extra weekje nodig wat niet te hopen is. Ik was eerst ‘blij’ dat ik er zonder huisarts aan kon komen maar ben me nu van de ellende bewust. Ik bezit over 10 Mg tabletten met een breuklijn. Betrap me dat ik na het breken voor de net iets grotere kies. Het breken van de 5 Mg zal lastig gaan, omdat het zonder breuklijn echt op gevoel moet. Ik hou jullie op de hoogte. Fijne tweede kerstdag gewenst, liefs van Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Senna, heel veel sterkte hoor. En word het moeilijk dan zal je misschien kleinere stappen moeten nemen. Maar doe dit alleen als je niet anders kan vanwege klachten, val niet voor de aantrekkingskracht van meer relaxt voelen, want je betaald er wel degelijk voor met een heleboel onrust als je er vanaf wilt. En die is voor veel mensen 10x zo erg als de onrust die ze probeerden te verzachten. Je kan dit meisje! Echt waar. Ik hoop dat je er aan kan ontsnappen en je kan verzetten tegen de verleiding. Want de ellende erachter is het niet waard. Geloof me. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel. Dat “lekkere” gevoel heb ik al niet meer. Gisteren leek het wel alsof ik korte stroom stoot in mijn nek had. Alsof een heel kort spiertje flink werd aangetrokken. Ik moet het wel alleen doen. Mijn man begrijpt maar niet wat het inhoudt om te stoppen of af te bouwen. Voor dat laatste is het laatste doosje aangebroken, en er zal geen nieuwe meer komen. Het moet lukken. Breken, steeds breken. En dan kom ik ermee uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach lieverd... dat vind ik naar om te horen dat hij het niet begrijpt. Er zijn wel wat websites die hem zouden kunnen helpen het een beetje te begrijpen. En als hij dat niet kan of wil, dan zou je ook kunnen uitleggen dat deze medicatie een aanpassing doet aan je lichaam waardoor je veel klachten krijgt bij het afbouwen.

Het klinkt nu trouwens alsof je dan al tolerantie klachten aan het krijgen bent. Des te meer reden om voorzichtig te zijn met jezelf en er snel mee te stoppen. Maar als dat niet lukt onthoudt dan dat opnieuw jezelf op een dosis zetten kan helpen, maar niet altijd. Voorzichtig afbouwen is mogelijk de enige manier. In dit geval zou ik gewoon naar de huisarts gaan en het uitleggen. De kans bestaat dat je geluk hebt en deze begrijpt wat je voor je hebt. Noem dan de Ashton Manual en zoek deze voor jezelf ook even op. Kan je man ook lezen trouwens want het legt een hoop goed uit. Is in het Nederlands te downloaden.

Heel veel sterkte hoor. En blijf gewoon hier schrijven en contact maken voor de mentale steun die je vaak hard nodig hebt. Ik hoop echt dat het je gaat lukken met breken en dan stoppen. Zo niet, kom dan weer hier en stuur me een bericht. Dan denk ik met je mee over hoe je wel kan afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Senna33:

Dankjewel. Dat “lekkere” gevoel heb ik al niet meer. Gisteren leek het wel alsof ik korte stroom stoot in mijn nek had. Alsof een heel kort spiertje flink werd aangetrokken. Ik moet het wel alleen doen. Mijn man begrijpt maar niet wat het inhoudt om te stoppen of af te bouwen. Voor dat laatste is het laatste doosje aangebroken, en er zal geen nieuwe meer komen. Het moet lukken. Breken, steeds breken. En dan kom ik ermee uit

Mijn vrouw begrijpt er ook niets van, vond dat ik me aanstelde en dat het tussen de oren zat. Tja.....

Ik doe nu geen pogingen meer om het uit te leggen. Neem het hem maar niet kwalijk, de meeste mensen snappen er niets van en tonen geen of weinig begrip. Alleen degenen die hetzelfde meemaken kunnen begrijpen wat je doormaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook zo. Ik ben overal gevoelig voor. Drank idem. Ik weet dat het niet samen kan dus wat Kannietmeer schrijft over tolerantie kan misschien kloppen. Ik was gisteren moe, kwam iets moeilijker in slaap, het leek alsof mijn hartslag wat hoger was. Uiteindelijk geslapen als een blok. Nu geen diazepam gehad en ik voel me best goed. Maar logisch het zit nog steeds in mijn lichaam. Eens kijken of het zo vol te houden is. Anders toch een langzame afbouw. Cyclad58, mag ik vragen wat jij slikte en hoeveel? En (hoe) jij er inmiddels vanaf bent gekomen? Ik hoop zo dat het jou al is gelukt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎29‎-‎12‎-‎2017 om 09:31 zei Senna33:

Cyclad58, mag ik vragen wat jij slikte en hoeveel? En (hoe) jij er inmiddels vanaf bent gekomen? Ik hoop zo dat het jou al is gelukt 

Ja natuurlijk mag je dat vragen, @Senna33

Ik kreeg benzo's voorgeschreven omdat ik heel slecht reageerde op de inregeling van paroxetine. Dat was in oktober 2016. Eerst Oxazepam, maar dat was te licht, daarna Clonazepam. Heb ik 2 weken gebruikt, maar werd daar zo ziek van dat ik in het ziekenhuis belandde. Daar kreeg ik Lorazepam voorgeschreven, 4 mg per dag. En dat is veel! 
Na 4 weken mocht ik dat gaan afbouwen met 0,5 mg per 2 of 3 weken. Dat ging met vallen en opstaan. Eind juni 2017 had ik mijn laatste Lorazepam, maar viel daarna zover terug dat ik weer op 1 mg per dag werd gezet. Van daaruit ben ik heel langzaam gaan afbouwen, met behulp van een precisieweegschaaltje en een nagelvijl. Op 19 november was ik weer Lorazepamvrij en dat ben ik nog. Het ging eerst heel goed, maar deze week ervaar ik een terugslag. Dat hoort er allemaal bij. 

Ik had voornamelijk last van slapeloosheid, angstklachten, onrust, maag/darmklachten, zweetaanvallen en spiertrekkingen. 
Omdat na het stoppen van de Lorazepam het slaappatroon helemaal aan diggelen lag gebruik ik nu 12,5 mg Quetiapine vlak voor het slapen en dat gaat behoorlijk. 

Mijn boodschap: snel afbouwen is niet handig, te snel natuurlijk zeker niet. een langzame afbouw verdient veruit te voorkeur
Over de laatste 0,5 mg Lorazepam heb ik ongeveer 2 maanden gedaan, ik heb de dosering dagelijks met ongeveer 3% gereduceerd. Dat ging echt behoorlijk goed, in elk geval veel beter dan de grotere afbouwstappen die ik daarvoor deed. 

Ben je nu van de Diazepam af of gebruik je nog een minimale hoeveelheid? Als het je lukt om de Diazepam niet meer te gebruiken is dat natuurlijk het beste. Sterkte en als je tips of info nodig hebt: be my guest! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel! Zo dat is een geschiedenis zeg. Goed dat je van ver bent. Ik slik het niet zolang zoals mijn titel ook aangeeft, dus ik hoop ook geen maanden erover te doen. Zoveel heb ik ook niet meer. Ik gebruik 5 tot 10 Mg. Onder voorstellen in alcohol de baas staat daar meer over. 

De laatste dagen is het alleen in de ochtend 5 mg geweest en afgelopen week in de middag nog 2,5 Mg. Ik heb altijd een halfje bij me, voor mocht ik te snel willen en het niet goed gaan. Maar ik ben toch trots op mezelf als ik telkens met de onaangebroken 5 Mg thuis kom. 

zaterdag voor het laatst 5 Mg gehad, en ik voel me nog oké. Ik mag zo hopen dat dit blijft. En anders maar een week terug op 5 en dan 2,5. 

De  beste wensen nog ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch eventjes iets van mij afschrijven. Voelde me iets onrustig in mijn hoofd. Mijn man gaf mij ook commentaar over mijn fijne motoriek. Lichtjes trillend schonk ik het wasmiddel in de wasbol. Ik hem uitgelegd waar dit waarschijnlijk door komt, en hem gevraagd een en ander in te lezen op internet. Toch denkt hij zonder te hebben ingelezen dat ik nog steeds ct kan stoppen. Ook last onder rug en beetje jeuk aan mijn armen. Voel me emotioneel en steeds het rotgevoel dat er wat ergs gaat gebeuren. De gedachte dat ik morgen weer aan het werk ben kunnen mij bijna laten huilen. Ik hoop het liefst dat het tussen mijn oren zit, ondanks dat 5 Mg genomen om 16 uur vanmiddag maar ik voel geen verbetering. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Senna33:

Toch eventjes iets van mij afschrijven. Voelde me iets onrustig in mijn hoofd. Mijn man gaf mij ook commentaar over mijn fijne motoriek. Lichtjes trillend schonk ik het wasmiddel in de wasbol. Ik hem uitgelegd waar dit waarschijnlijk door komt, en hem gevraagd een en ander in te lezen op internet. Toch denkt hij zonder te hebben ingelezen dat ik nog steeds ct kan stoppen. Ook last onder rug en beetje jeuk aan mijn armen. Voel me emotioneel en steeds het rotgevoel dat er wat ergs gaat gebeuren. De gedachte dat ik morgen weer aan het werk ben kunnen mij bijna laten huilen. Ik hoop het liefst dat het tussen mijn oren zit, ondanks dat 5 Mg genomen om 16 uur vanmiddag maar ik voel geen verbetering. 

Wat is het toch lastig als je partner je niet begrijpt, @Senna33.

Hetgeen jij voelt en ervaart hoort wel degelijk bij de afbouwverschijnselen van de Diazepam. 
Het zit zeker niet volledig tussen je oren, voor het merendeel zelfs niet. Je voegt er zelf hooguit een stukje angst aan toe, waardoor het nog erger lijkt te worden. 
De verschijnselen gaan ook weer over, houd vol! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel! Op zicht is hij wel lief voor me, en heb ik na ons laatste gesprek toch zijn vertrouwen gewonnen, als het gaat om de drank te laten staan. Ik heb het ermee gehad en mijn gezin is belangrijker. Nu die diazepam nog. Het gaat toch de afbouw worden. Week 5 Mg en dan 2,5. Het zijn overigens de laatste strippen die ik nog heb. Ik heb ergens gelezen dat proponalol ook wilt helpen als je bijna bent afgebouwd? Niet dat ik daar nu ook nog mee ga zelf dokteren. Slaap lekker alvast 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Senna33:

Dankjewel! Op zicht is hij wel lief voor me, en heb ik na ons laatste gesprek toch zijn vertrouwen gewonnen, als het gaat om de drank te laten staan. Ik heb het ermee gehad en mijn gezin is belangrijker. Nu die diazepam nog. Het gaat toch de afbouw worden. Week 5 Mg en dan 2,5. Het zijn overigens de laatste strippen die ik nog heb. Ik heb ergens gelezen dat proponalol ook wilt helpen als je bijna bent afgebouwd? Niet dat ik daar nu ook nog mee ga zelf dokteren. Slaap lekker alvast 

Fijn dat je zijn vertrouwen hebt gewonnen na je laatste gesprek! 

Afbouwen van de diazepam is echt beter dan cold turkey stoppen, iedereen hier kan dat beamen!

Wat propranolol betreft: dat is toch een medicijn om hartslag/bloeddruk te verlagen? Ik weet niet of dat helpend is bij benzoafbouw. Ik ben er nooit aan begonnen, maar mijn hartslag (rond 54 bpm in rust) en bloeddruk (bij de laatste meting 115/73) zijn in orde en zeker niet te hoog.  Mijn arts zegt altijd dat de stress rond de afbouw in elk geval geen effect heeft op hartslag en bloeddruk. Tja, dan is het wellicht toch logisch dat het een gevolg is van afbouwen/stoppen van de Lorazepam, maar dat zal zo'n arts dan weer nooit bevestigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe plan:

Week 1 ochtend 5 Mg , middag 5 Mg 

Week 2 ochtend 2,5 Mg , middag 5 Mg

Week 3 ochtend 2,5 Mg , middag 2,5 Mg

Week 4 ochtend 0 , middag 2,5 Mg 

lager gaan zal lastig worden gezien het 10 Mg tabs zijn. Halveren naar 5 lukt nog door de breuklijn. Kwartje maken lukt ook nog. Hoop dat ik het zo een beetje goed doe 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil je niet ontmoedigen maar voor mij ziet dit er pittig uit. En waarom zou je een week lang 10 mg slikken als je normaal 7,5 mogelijk kon gebruiken. Daar zou ik niet naar terug gaan als ik jou was lieverd.

De stappen zijn mogelijk te groot. Voor mij was een stap van 0.5 al te groot, maar het kan zijn dat het voor jou anders werkt. Deze stappen zijn ook zo groot dat de kans bestaat dat je dit niet volhoudt. Je moet stappen kunnen maken die je wel volhoud en die je niet tegen de grond werken. Dat is mijn advies.

Kan je me uitleggen waarom je niet aan de dokter hulp vraagt om af te bouwen? Waar ben je bang voor precies? (Zodat ik het beter kan begrijpen) Hoe je hier gekomen bent maakt voor de dokter, lijkt mij, niet zoveel uit. Iemand die rookt en longkanker krijgt, gaat ook gewoon naar de dokter. Of iemand die 200 kiio weegt en daar problemen door heeft.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...