Spring naar bijdragen

dormicum <midazolam


Gnuffie

Aanbevolen berichten

Zijn er hier mee mensen die benzo's gebruiken voor een combinatie van ptss (en meer) en een ziekte.... Ik heb dystonie en kreeg daarom 10 jaar terug rivotril. Dit is behoorlijk uit de hand gelopen en ik moest dus stoppen. Voor de dystonie aanvallen, heb ik in nood injecties met dormicum.

Eigenlijk vind ik het heel eng om dit middel zo bij me te hebben, vooral omdat ik zelf kan en durf te injecteren. Ik had nooit gedacht dat ik zo gevoelig zou zijn voor verslavingen. Ik rook en drink niet... 

Maar mijn rivotril verslaving heeft echt mijn ogen geopend en ik vind het doodeng dat ik dat zo uit de hand heb laten lopen.... Ook al is het stoppen met de rivotril nu bijna een haf jaar geleden, ik voel me kwetsbaarder en naarder dan ooit. En wat ik bijna niet durf toe te geven.. Ik voel me zo naar dat ik soms de neiging hebt om onnodig de dormicum te injecteren. Ik heb het nog niet gedaan en heb het eerlijk gezegd tegen mijn hulpverleners omdat ik open kaart wil spelen... Maar ik ken mezelf zo niet... Ik schaam me er voor.... 

gevoel dat ik steeds verder afglijd... maar ik weet niet of dat een terechte angst is, of dat mijn verleden, de ptss nu veel meer naar boven komt en ik daardoor zo kwetsbaar ben. 

........

 

Groetjes Gnuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gnuffie, je weet dat Dormicum ook een benzo is? 

Heel goed dat je jezelf in de hand hebt weten te houden, want als je je lichaam Dormicum verstrekt heeft dat een nadelige invloed op je genezingsproces van de Rivotril, een andere benzo. 
Is er geen mogelijkheid om de Dormicum in geval van nood te vervangen in een ander middel, niet zijnde een benzo? 
Wellicht toch eens met je hulpverleners overleggen. 

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Cycad58 Dank je wel voor je reactie... Vorige week heb ik al tegen mijn spv-er gezegd dat ik steeds meer het verlangen voel om te injecteren met de dormicum om zo weinig mogelijk te voelen of herbelevingen te hebben. Gelukkig ben ik me goed bewust van dit verlangen en kan ik nu goed aangeven als ik denk de fout in te gaan. Ik ga in ieder geval even serieus een veiligheidsplan maken....

Dank je wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Gnuffie,

Wwat Ad ook bedoelt, is dat je moet opletten dat de Ritrovil ontwenning je echt vreselijk doet voelen, lichamelijk en geestelijk. Je lichaam is nog niet hersteld. Als je dormicum zou gebruiken, ben je terug bij af omdat het ook een benzo is die dus dezelfde schade toebrengt als de Ritrovil. Het maakt eigenlijk niet uit of je het nu injecteert of over een jaar bij een aanval. In alle gevallen kan het een enorme explosie aan ontwenningsverschijnselen oproepen daarna en dat wil je neem ik aan absoluut voorkomen. En dat is dus los van het gevoel dat je zo verlangt naar de rust en ontspanning die de middelen kunnen geven. Het is belangrijk te vragen om een ander middel dan deze benzo. Ik weet niet of dat er is. Of informeer of je bij een aanval zelfs niet gewoon kan wachten totdat het over is( geen verstand van hoor dus ik zeg maar wat) en niets kan gebruiken, zodat je lichaam geen schade meer krijgt door dit soort middelen. Dit middel kan voor velen erger zijn de kwaal bij afkicken.

Schaam je niet trouwens. De benzo's zijn verslavender dan heroine en moeilijker af te bouwen. En het geestelijke deel is daar meer een deeltje van. De lichamelijke pijn bij de ontwenning is voor veel mensen zo groot dat het bijna onmogelijk is af te bouwen. Maar dat wetende, wil ik je extra aanmoedigen hier veel over te lezen ( hoe is je engels?) Lees bijvoorbeeld de Ashton Manual eens die ook in het nederlands is vertaald. Meer kennis geeft meer macht over je keuzes. Heel veel sterkte toegewenst!

Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Lieve Kannietmeer..... Wat was het de afgelopen weken moeilijk... eigenlijk had ik vanwege de spasmen Dormicum nodig maar door jou berichtje en je eerlijke waarschuwing... is het me gelukt om niet te injecteren. Elke keer als ik door bv het vuurwerk in spasme zat dacht ik aan jouw woorden. Dat als ik spuit eigenlijk terug bij af ben. Omdat het dezelfde schade toebrengt als rivotril. Dat is voor mij nu echt een eye opener. Er wordt nu echt alleen gespoten door derden, als mijn luchtweg geblokkeerd is.

Ook jouw bevestiging over de lichamelijke pijn,,en het zoeken naar Engelse sites was een eye opener.

Ik ben er erg geschrokken van de informatie op de Engelse sites. 

10 jaar lang heb ik erg veel rivotril gebruikt, en zodra aanvallen de heftig waren werd ik aan de rivotril pomp gelegd. Afgelopen week heb ik de verpleegkundige reportages doorgenomen met de hoeveelheden,,,, en hoe ik toen was.... wat ik deed.... hoe ik reageerde.... ik ben erg geschrokken ik weet daar zelf niets meer van. Ook de keren dat ik ademstilstanden had waren er meer dan 10... en dat is heftig als je het terug lees...Gelukkig ben ik er nog!

Het enige wat ik nu erg moeilijk vind is dat ik mezelf als persoon helemaal niet meer leuk vindt.... Ik ben zo veranderd ,,, voor mijn gebruik een mensen-mens,, werkte ik mer kinderen, wandelde veel met mijn honden, was overal en nergens actief.... en nu is ;s ochtend opstaan al een hele stap. Het enige wat ik doe is er ;s ochtend even uit, verder is mijn lichaam en geest zo moe dat ik veel slaap. Ook door de zenuwpijn...Ik voel me vaak onrustig en opgefokt. Was ik vroeger iemand die altijd het beste ziet in de ander... nu voel ik veel ingehouden woede.... Dus voor mij wel dingen om goed aan te geven bij het ggz.

Nu heb ik alleen nog 50 mg oxazepam en 40 mg prozac. Eigenlijk wil ik ook van de oxazepam af maar dat vindt mijn familie erg eng. Dat begrijp ik ook wel.... 

Ppffff wat een rommel......

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gnuffie,

Wat een verhaal... ik heb heel erg met je te doen. Dikke knuffel maar om te beginnen.  Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Er zijn een paar dingen die ik wil zeggen: Super goed dat je op de engelse sites aan het lezen bent. Benzo.uk.org legt zoveel goed uit, lees alles maar goed door.

Heb je ooit medicatie gebruikt voordat de dystonie werd geconstateerd? 

Je lichaam heeft nogal wat te verduren, dat is duidelijk. De oxazepam die je nog gebruikt is ook een benzo en deze zorgt ervoor dat je niet kan genezen van de Ritrovil. Prozac is een ander middel waar ook veel over te zeggen valt, maar ik weet natuurlijk niet waarvoor je dat krijgt en hoelang je dat al slikt. Mijn advies zou zijn ernstig hard op zoek te gaan  naar alternatieve oplossingen voor deze ziekte. Als je iets van kwaliteit van geestelijk gezond/ gelukkig leven terug wilt, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat je de benzo moet stoppen.  (Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat jullie je al helemaal wezenloos gezocht hebben naar remedies voor deze ziekte.... het is niet kleinerend bedoeld, maar ik wil niest overslaan in het meedenken).

Ooit gehoord van HBOT? Hyperbaric oxygen therapy. 

De link gaat naar wat zoek opties van google.

Heel veel sterkte met je zoektocht. Ik hoop dat je echte antwoorden zal vinden en laat ons weten hoe het met je gaat. Je bent hier welkom.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kannietmeer,

Dank je wel voor je reactie... Ik zal me iets verder voorstellen. Ik ben inmiddels 41 en al sinds mijn tienerjaren bekend met oxazepam en vanaf mijn 16de zitten de oxazepam en prozac standaard in mijn medicatie... In de tussentijd heel veel andere pammetjes gehad en zelfs serouqel maar daar werd ik bijna psychotisch van. Ooit afgebouwd in het verleden van 100 mg oxazepam... maar uit het niets kreeg ik 10 jaar geleden dystonie aanvallen. Uitgebreid bekeken door artsen maar ze leggen de link met een vroeg kinderlijk trauma. Zelf weet ik het echt niet meer... Wat ik wel weet is dat rivotril een erg gevaarlijk middel is en dat ik erg dankbaar ben dat ik er nog ben. Vooral omdat ik nog een dochter heb van 14 die mij nodig heeft.

Eigenlijk weet ik dus niet wie ik ben zonder medicatie, want als puber ben ik al aan de pillen.... en hoewel ik een erg rustig kind was, als mijn moeder het allemaal niet zo goed aan kon kreeg ik haar oxazepam...ach ja omgekeerde wereld.

Ik ben in mei/juni gestopt met de rivotril en ben toen erg ziek geweest. Maar nu is het vooral veel lichamelijke pijn, extreem moe, geen energie om me ergens toe te zetten, snel buiten adem en heel veel gedachten...Alles komt erg binnen geluid, licht, geurtjes... Zo extreem gevoelig ervoor dat ik me er zelf aan erger. 

.s ochtends ben ik er uit voor mijn meissie, maak haar brood klaar, eet met haar en zwaai haar uit, en dan probeer ik in de ochtend iets zinnigs te doen, maar tegen 12,00 komt de man met de hamer en slaap ik van 12,30 tot min 16.00 uur....en als ze me laten liggen tot 18,00/18,30

dan heeft mijn man gekookt en kan ik aanschuiven, ik help nog mee met de afwas en daarna is het ook weer op..en lig ik op bed in de kamer omdat de pijn ook onhoudbaar is. (ik heb sinds mijn 14 de post traumatische dystrofie) 

Mijn man en dochter hoor ik nooit klagen... dat is echt heel lief, maar ik ben zelf heel erg verdrietig om hoe ik ben, en dat ik er niet goed uitkom. Het grootste gevecht is dus dagelijks met mezelf.... 

Het leven leek makkelijker toen ik bijna of niets voelde maar dat is natuurlijk een groot leugen waarin ik zou willen geloven, zodat ik weer aan de pillen kan beginnen ,,, maar gelukkig heb ik ook nog een stukje gezond verstand hihihi....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Gnuffie,

je verhaal.... schrik me lam. Het zou zomaar kunnen dat al je klachten voortkomen uit benzo gebruikt!  Er is geen dokter die hier aan denkt of gelooft dat dit kan, maar ik weet dat dit wel zo is.... Er zijn echt mensen die ik heb gezien die eigenlijk zeker weten dit soort klachten hebben van de benzo's. Als jij er vanaf weet te geraken, helemaal, en je lichaam tijd geeft... misschien ben je wel een ander mens over 1 jaar of over 2 jaar. Ik zeg speciaal deze lange tijd omdat ik denk dat je herstel de tijd moet geven. Zelfs voor mijn relatief korte periode van benzo gebruik, is dit al het geval. Dus wanneer ik jou verhaal lees denk ik dat als deze misère van de benzo's komt, je met een goede hoeveelheid tijd zou moeten kunnen merken dat het verschil gaat uitmaken. Misschien zelfs nog wat langer...

Ik heb ergens een filmpje gezien van iemand die gestopt is met benzo's en enorme verkrampingen en spasmes had. Vreselijk om te zien hoe die man leed. Alles in je lichamelijk systeem kan beschadigd raken door benzo's. Er zijn twee middelen die bewezen helpen bij het herstel van de gaba receptoren.  De eerste is Bacopa Monnieri. Dit middel verbeterd functies in je hersenen, maar verkloot niet je hele systeem. Bijwerkingen zijn niet gevonden bij de testen, behalve bij een enkeling in het spijsverteringssysteem, wat ik ook begrijpelijk vind gezien de werking van de plant. Behalve de link die ik hier heb gestuurd, zou je er op kunnen  googlen of het iets voor jou is om te proberen. Ik koop het bij Piping Rock omdat het daar een goede prijs heeft. Om mijn darmen te beschermen, na alle schade van de benzo's ben ik Slippery Elm gaan gebruiken. ( koop ik in de link). Dit maakt van de verpoederde schors van deze boom ( gladde iep) een slijmerige substantie die als bescherming werkt op je maag en darmwand. Ook te gebruiken als je verstopping hebt of last van diarree. De verstopping verminderd doordat het slijm de ontlasting verzacht, de diarree verminderd doordat het vocht extra wordt opgenomen door de schors.Top dus.

Daarnaast gebruik ik iets om mijn darmflora zo gezond mogelijk te houden, met een probiotica die helpt bij de aanmaak van de GABA receptoren. ( ook dit is wetenschappelijk onderzocht, en juist deze vorm het meest onderzocht) Dit is de  Lactobacillus Rhamnosus GG  Deze kost echt wat meer dan de Bacopa, en koop ik in Nederland voor de zekerheid van de kwaliteit, maar het is het mij helemaal waard. Alles om mijn gezondheid terug te krijgen en mijn lichaam te ondersteunen dit te overwinnen.  Ons lichaam kan weer genezen, van de meest vreselijke dingen. Zo zijn we gemaakt.

Dat je geen energie hebt komt overeen met het principe dat je lichaam er alles aan probeert te doen om te herstellen. Doordat je wel nog op 50 Oxa zit, kan je lichaam dit niet voor elkaar krijgen want het maakt dezelfde delen kapot die de Ritrovil kapot maakte. En omdat je Ritrovil gebruikte kan  ik me bijna niet voorstellen dat de oxa echt nog wat voor je doet. Merk je daar iets van als je het inneemt? En wanneer neem je het in?

Je bent 41... ik ben 40. We hebben nog een heel leven voor de boeg! En ook jouw leven kan totaal, maar dan ook echt totaal veranderen. GELOOF HET MAAR LIEVERD! ER IS HOOP!  Geef je lichaam de kans om te herstellen zonder chemische rotzooi van de medische industrie, en ik ben dan heel benieuwd wat je lichaam gaat doen. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is, dat niet. Maar zelfs de spieren gaan mogelijk uiteindelijk tot rust komen. Dat mag misschien even duren, maar ik denk echt dat het een mogelijkheid is.

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik hoop dat je er wat aan hebt en je kan proberen je leven terug te krijgen.

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kannietmeer,

Wat een liefdevolle reactie vanuit je hart..ik ga het een paar keer doorlezen en erover nadenken. Maar ik geloof absoluut dat ik door de benzo,s zo ziek ben. Het heeft veel kapot gemaakt de afgelopen 10 jaar maar je hebt gelijk ik ben nog jong, en ik hoop dat er nog heel veel " gezonde, energieke " jaren komen waarin ik nog veel met mijn dochter kan doen.

De reden waarom ik nog niet stop met oxazepam is puur angst, maar ik ga met de psychiater in overleg en wil een afbouwschema.

Ik hoop dat ik lichamelijk en psychisch steeds sterker wordt...en dat ik over een aantal jaren andere mensen kan bemoedigen zoals jij dat nu doet.

Je bent goud waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LIeve Gnuffie, je bent een kanjer en een vechter, dat is duidelijk. En mogelijk sterker dan je denkt. Bespreek natuurlijk alles met je arts en zie wat hij/zij je kan bieden. Lees veel over deze onderwerpen en wie weet hoeveel je lichaam nog kan genezen. Ik heb er veel geloof voor.

Dank je wel voor je compliment. Die had ik net even nodig :-)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...